Ziggo icm met WR1043ND WIFI brak

Pagina: 1
Acties:

• aidahmic
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09-2023
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem waar ik zelf niet meer uit kom en graag jullie advies nodig heb !

Ik woon in een flatgebouw van ongeveer 50 appartementen en iedereen heeft Ziggo. Ik ben zelf in bezit van de CISCO modem die heel brak signaal geeft in de kamer ernaast via WIFI, deze valt om de 10 seconden uit. Ik heb als oplossing een TP-Link WR1043ND gekocht en deze als router voor het WIFI signaal ingezet.

• Met de standaard firmware viel de wifi om de haverklap uit, ik heb geprobeerd te updaten maar tevergeefs ik haalde wel een snelheid van ongeveer 30MB/S
• Ik ben op het internet gaan zoeken en DD-WRT geïnstalleerd dit is nu een stuk stabieler, een keer of 3 lijkt de WIFI vast te lopen terwijl ik wel verbinding heb de snelheid ligt gemiddeld op 12MB/S, dit ongeveer 7 meter van de modem vandaan.
• Ik heb het antenne bereik vergroot middels DD-WRT, het ideale kanaal gevonden,geen wachtwoord ( werkt het best), ik heb ongeveer 60% bereik op een meter of 8 van de router, naast de router is dit hetzelfde en veranderd dit niet. Ik heb het gevoel dat iets mijn signaal wegdrukt ( er zijn ongeveer 9 WIFI SSID zichtbaar)

Ik ben nu ten einde raad, mijn snelheid is gehalveerd voor iets meer stabiliteit. De youtube filmpjes moeten soms laden, en het internet heeft drops naar 6-7MB/S terwijl ik een 60MBIT lijn heb en alles via de kabel wel volle snelheid haal…

Hebben jullie advies wat ik nog zou kunnen doen? Ik heb vernomen dat er nieuwe routers zijn met een 5 GHZ band WIFI maar is dit wenselijk of zal het veel uitmaken? De producten die erop aangesloten zijn : Samsung Tab 10.1, Samsung Galaxy 4, Laptop en binnenkort Playstation 4.

Bedankt !
:) :)

• mk13139
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12 13:09
Ik zou proberen OpenWRT erop te zetten, dat werkt in iedergeval een heel stuk beter dan DD-WRT!
[Ervaringen] TP-Link TL-WR1043ND

• aidahmic
Ah oke! Thanks,

Heb je voor mij tips hoe ik van DD-WRT naar OpenWRT kan gaan met een file..? Volgens mij gewoon een file uploaden via de DD-WRT user interface right?

Is OpenWRT user interface niet veel ingewikkelder dan DD-WRT? ben nogal een leek hierin haha..

• mk13139
aidahmic schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:50:
Ah oke! Thanks,

Heb je voor mij tips hoe ik van DD-WRT naar OpenWRT kan gaan met een file..? Volgens mij gewoon een file uploaden via de DD-WRT user interface right?

Is OpenWRT user interface niet veel ingewikkelder dan DD-WRT? ben nogal een leek hierin haha..
Je moet eerst terug naar stock met deze file. Uploaden via de web interface inderdaad.

Als je terug op stock bent kun je naar OpenWRT met de factory image.

[ Voor 11% gewijzigd door mk13139 op 21-11-2013 15:56 ]

• aidahmic
Oke dus de eerste file is terugaan naar stock TP link firmwire right?

Ik zag jou mk13139 Open-WRT file staan op het forum, moet ik die dan erop zetten?

Als ik jou file erop heb gezet, betekend dit dan dat alles gelijk zo goed staat want ik zag allemaal commando`s staan die men kan invullen....

Thanks nogmaals voor je hulp ben benieuwd je zou me echt redden! :)

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Hoeveel netwerken ontvang je in je appartement? De kans is aanwezig dat standaard 2.4Ghz erg slecht zal werken in verband met teveel storing van andere netwerken

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat je ook doet, je omgeving klinkt dermate vol van WiFi netwerken op de 2.4GHz dat je nooit de volledige snelheid zult kunnen halen, daarvoor is er waarschijnlijk teveel interferentie.
Wellicht kun je beter investeren in een 5GHz AP als je apparatuur daar ook mee overweg kan.
Al kan het kiezen voor bijvoorbeeld kanaal 13 helpen, want die wordt door automatische configuratie (=meeste mensen) vrijwel nooit gebruikt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• mk13139
aidahmic schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:03:
Oke dus de eerste file is terugaan naar stock TP link firmwire right?

Ik zag jou mk13139 Open-WRT file staan op het forum, moet ik die dan erop zetten?

Als ik jou file erop heb gezet, betekend dit dan dat alles gelijk zo goed staat want ik zag allemaal commando`s staan die men kan invullen....

Thanks nogmaals voor je hulp ben benieuwd je zou me echt redden! :)
Ja het linkje in mijn vorige post is om van DD-WRT terug te gaan naar stock.

Je zou mijn firmware inderdaad even kunnen proberen. Commando's hoef je niet uit te voeren, enkel alleen je SSID (wifi naam) en wachtwoord (en eventueel andere zaken) naar eigen behoeve invullen.

• aidahmic
@ Nooberke, ik ontvang denk ik tussen de 9 a 12 WIFI netwerken op 2.4GHZ binnen....

@Ultraman dus jij geeft aan een 5GHZ apparaat aan te kopen, wat raad je aan met stock goede firmware? Ik ga het zeker nog proberen met de bestaande config om hem op open-wrt te zetten.

@Mk13139, helemaal goud ik ga dit van het weekend doen, alles staat in principe goed ? Enige wat ik ingeef is SSID en wachtwoord voor de rest geen gekloot ? :)

Thanks heren!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
Je zou naar de grote broer kunnen kijken, de WDR-4300

Zowel je S4 als je tablet ondersteunen in ieder geval 5Ghz, voor je laptop moet je mogelijk de wifi kaart vervangen

Je kan op je telefoon met bijvoorbeeld wifi-analyzer erg makkelijk zien of er veel netwerken op de 2.4 of 5Ghz band zitten ;)

[ Voor 34% gewijzigd door nooberke op 21-11-2013 15:38 ]

• aidahmic
Haha goud! :), Ja de WDR-4300 zat ik ook al naar te kijken maar schijnt dus dat die op 2.4GHZ zeer slecht presteert -.-

Open WRT is dat een beetje makkelijk om mee om te gaan of moet ik daar totaal niet aan beginnen?

• aidahmic
mk13139 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:11:
[...]

Ja het linkje in mijn vorige post is om van DD-WRT terug te gaan naar stock.

Je zou mijn firmware inderdaad even kunnen proberen. Commando's hoef je niet uit te voeren, enkel alleen je SSID (wifi naam) en wachtwoord (en eventueel andere zaken) naar eigen behoeve invullen.
Vraagje, :) ik heb een 2e versie van de TP-Link dus dit betekend dat ik nog terug moest naar Duitse Firmware om DD-WRT op te zetten. Ik hoef dit niet meer gewoon dus webrevert file en dan jou OPEN-WRT file erop gooien en alles werkt? :> :> :>

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 10:57
Aangezien je wifi van je ziggo modem niet meer gebruikt, zou ik die in Bridge-mode laten zetten. Hierdoor wordt je router/wifi functie van je modem uitgeschakeld. Ik had een soortgelijk probleem en door dit te laten doen is mijn wifi stabiel en snel.

Gewoon klantenservice van ziggo bellen en vragen naar technische dienst, vervolgens zetten zij je modem in bridgemodus.

Daarnaast wel even kijken met ssider ofzo welke kanalen het meest gebruikt worden en dan een ander kanaal gebruiken.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• mk13139
aidahmic schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:58:
[...]

Vraagje, :) ik heb een 2e versie van de TP-Link dus dit betekend dat ik nog terug moest naar Duitse Firmware om DD-WRT op te zetten. Ik hoef dit niet meer gewoon dus webrevert file en dan jou OPEN-WRT file erop gooien en alles werkt? :> :> :>
Je hebt versie 2? Weet je het zeker? Daar is namelijk nog geen 3th party firmware voor....

• aidahmic
mk13139 schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:26:
[...]

Je hebt versie 2? Weet je het zeker? Daar is namelijk nog geen 3th party firmware voor....
Sorry net nagekeken ik bedoel met versie 2 te zeggen met de productiecode vanaf 12 in de serial... die hadden volgens mij een fout dat WAN het niet meer date daar moest deze eerst terugeflasht worden naar een Duitse Firmware om vervolgens up te kunnen graden naar DD-WRT.

Geld dit ook voor jou OPEN WRT build?

• aidahmic
Rainesh schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:02:
Aangezien je wifi van je ziggo modem niet meer gebruikt, zou ik die in Bridge-mode laten zetten. Hierdoor wordt je router/wifi functie van je modem uitgeschakeld. Ik had een soortgelijk probleem en door dit te laten doen is mijn wifi stabiel en snel.

Gewoon klantenservice van ziggo bellen en vragen naar technische dienst, vervolgens zetten zij je modem in bridgemodus.

Daarnaast wel even kijken met ssider ofzo welke kanalen het meest gebruikt worden en dan een ander kanaal gebruiken.
Ah oke, en ik kan dat niet zelf doen als ik inlog op de modem zelf..? Dat moeten hun echt doen O+

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-12 10:57
Nope, vanaf afstand flashen zij een andere firmware erin

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• mk13139
aidahmic schreef op donderdag 21 november 2013 @ 16:29:
[...]

Sorry net nagekeken ik bedoel met versie 2 te zeggen met de productiecode vanaf 12 in de serial... die hadden volgens mij een fout dat WAN het niet meer date daar moest deze eerst terugeflasht worden naar een Duitse Firmware om vervolgens up te kunnen graden naar DD-WRT.

Geld dit ook voor jou OPEN WRT build?
Ik durf het niet te zeggen, maar je kunt het voor de zekerheid beter wel doen.

• Wokkel_NL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-11 15:50
Waarschijnlijk drukken de overige Access points in het appartementen complex elkaar weg.
Kijk even met "inSSIDer" hoe de kanalen verdeeld zijn.
Probeer je buren te adviseren in de 2.4 Ghz range alleen de kanalen 1,6 en 11 te gebruiken en pas dit zelf ook toe, hierdoor is de kans op overlapping het kleinst. (Let op, een sterke zender op kanaal 1 kan zelfs op kanaal 6 storen!)

• aidahmic
Ik heb inderdaad gekeken en iedereen zit in elkaars "vaarwater" soms zie je dan signaal van andere binnenkomen op het top punt had ik er 14 in mijn netwerk staan. Het zijn allemaal oudjes dus die hebben de ballen verstand van WIFI, en ik heb geen zin om bij iedereen langs te gaan om dat in te stellen :)

Wat ik uit het verhaal opmaak is gewoon investeren in een goede 5.0GHZ router ?? Iemand een goed advies voor een hele goede 5.0GHZ router? Stabiele WIFI en goede snelheid zijn het belangrijkste voor de rest heb ik echt niks meer nodig :)

• aidahmic
Ok lopen kloten met instellingen. Op mijn tab 10.1 van samsung heb ik 10mbps, met de galaxy haal ik rond de 38 stabiel en de ping is veel lager.. Iemand een idee wat dit kan zijn? Naast de router geen verbetering..
Pagina: 1