Toon posts:

kan niet meer in mijn externe schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb laatst mijn externe hdd in de upc horizon box gestopt met de gedachten mijn bestanden op dat ding af te spelen. maar nu werkte dat niet en plug ik mijn hdd in mijn pc maar ik krijg de melding dat ik hem moet formateren om te kunnen gebruiken :( . maar dan zit ik met het volgende probleem ik heb al mijn (belangrijke) bestanden op die schijf staan en ik zie het niet echt zitten om die kwijt te raken.

dus mijn vraag: wat kan ik hier het beste mee doen?

edit: ik heb hem ook in andere pc's geprobeerd

alvast bedankt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2013 22:26 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nee joh die zijn niet belangrijk, anders had je er wel een backuo van gemaakt

BalusC in "OM FAQ"
Thematopic: Datarecovery

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 19-11-2013 22:35 ]

Iperf

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:41
Dat is op zijn zachts gezegd, plus vette understatement, niet heel erg slim geweest...

Maar als je er nog niets meer gedaan hebt, dan lijkt het me nog redelijk makkelijk te recoveren. UPC box heeft de bestandstabellen verwijderd en misschien geformatteerd. Zolang er geen gegeven opnieuw op geschreven zijn, heb je een grote kans van slagen.
Succes met genoemde topics doornemen, er is al voldoende over verteld. d:)b

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nog niks mee gedaan maar programma's zoals GetDataBack crashen zodra ze op mijn externe hdd (proberen te) lezen

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hoezo 'crashen'? Geven ze een foutmelding of stopt het proces?
Heb je de schijf al eens direct in je PC aangesloten, dus zonder USB?
En weet je wat voor file system er op de schijf stond? NTFS/FAT32/Ext3/4?

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 20-11-2013 00:58 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:52:
ik heb er nog niks mee gedaan maar programma's zoals GetDataBack crashen zodra ze op mijn externe hdd (proberen te) lezen
heb je wel eerst een snelle format gedaan? anders werkt dat sowieso niet;)

• Room42
  • Niet online
skipe schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:58:
[...]

heb je wel eerst een snelle format gedaan? anders werkt dat sowieso niet;)
Wow! Laat dat! :( Naar een schijf waar je nog data van wilt terughalen moet je NIET schrijven!

[ Voor 15% gewijzigd door Room42 op 20-11-2013 00:59 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Verwijderd

Topicstarter
Room42 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:57:
Hoezo 'crashen'? Geven ze een foutmelding of stopt het proces?
Heb je de schijf al eens direct in je PC aangesloten, dus zonder USB?
En weet je wat voor file system er op de schijf stond? NTFS/FAT32/Ext3/4?
ik krijg een melding van windows dat het programma gecrasht is

ik heb nog niet geprobeerd om de schijf los in mijn pc te hangen

en er stond ntfs op

• skipe
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-12-2025
Room42 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 00:58:
[...]

Wow! Laat dat! :( Naar een schijf waar je nog data van wilt terughalen moet je NIET schrijven!
werk zo vaak met GDB for NTFS.. en vaak ook precies zo'n geval, als je schijf aan pc hangt krijg je melding dat je eerst moet formatteren voordat deze te gebruiken is;)

Dus, snelformatteren op ntfs dan gdb starten en gaan met die hap. Heb er nooit boze klanten van gehad en lijkt ook altijd alles wel terug te halen!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
1 kopie trekken naar andere hd, zodat je geen data verliest.(een bit by bit copie met ddrescue).
2 hd aansluiten op je hoofd controller van je moederbord, dus niet op extra poorten, dit heeft te maken met dat voor de hoofd poorten geen drivers nodig zijn, dus de recovery software heeft niet alle drivers voor alle hardware, maar wel voor de hoofd sata poorten.
3 nooit formateren.
4 probeer verschillende recovery software in windows.
5 probeer via ubuntu livecd, start vanaf de cd, en kijk of je de data kunt kopieren, in linux zit ook nog 1 of 2 recovery software, die kun je ook nog proberen.

En in het vervolg maak backups, dan had je dit allemaal vermeden.

[ Voor 18% gewijzigd door jan99999 op 20-11-2013 08:08 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Als windows een schijf niet kan handelen vraagt ie altijd of je formateren dus zou ik niet doen

Iperf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt als GetDataBack op z'n gat gaat ook gebruik maken van andere tools. Zelf heb ik goede ervaringen met Ontrack Easy Recovery op volumes die foetsie bleken. Ook recuva heeft me wel eens geholpen. Pas als dat allemaal niet meer werkt zou ik naar de schijf gaan schrijven, maar dat is in 't gevalletje 'if all else fails'.

• Vicros
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-11-2025
Heb ook mooie ervaring met die UPC horizon box , laatst weer een HDD uit gehaald om hem in een dreambox in te bouwen. Word dat ding niet herkend aan een usb HDD controller , vervolgens maar in mijn pc geknalt en opnieuw moeten formateren. Vervolgens vind hij hem daarna weer wel met de usb hdd controller , koppel hem los en ga de volgende dag verder en hij kan hem weer niet vinden.

I blame UPC :( , nu was het in mijn geval wel maar een 160GB harde schijf maar het had niet veel meer moeten zijn.

• Room42
  • Niet online
Kortom: De Horizon gebruikt een ander bestandssysteem dan door Windows wordt herkend. Draait het sowieso niet op een *nix?

Pagina: 1