Hallo,
binnenkort ga ik een pc in elkaar zetten. Zelf heb ik al veel lopen zoeken naar wat het beste was voor de prijs. Ik zou graag jullie mening horen en kijken of er iets beter kan.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga hem voor gamen en school gebruiken. Het zou fijn zijn als hij lang meekan en klaar is voor de next gen games. Ik ga gamen op een 1080p scherm en zou graag Battlefield 4, Far Cry 3 en later nog GTA V spelen met goede FPS en op de hoogste settings.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €900,-
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope, alles is nieuw. Er zit dus ook een monitor en OS bij.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor maakt niet heel veel uit. Videokaart het liefst een AMD, want die hebben over het algemeen een betere prijs/prestatie verhouding. Ook komt er binnenkort Mantle aan. De Nvidia kaarten hebben ook geen 3GB kaarten met een aardig prijsje (voor zover ik weet
)
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het maakt niet uit als je hem hoort, maar ik zit nou ook weer niet te wachten op een pc die veel herrie maakt. Grootte maakt ook niet uit, als alles maar past.
Crossfire ga ik waarschijnlijk niet aan beginnen, ik vind dit namelijk alleen maar gedoe. Dan kan je later net zo goed een nieuwe GPU kopen.
Zijn er wat minpuntjes of kan er iets beter?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle suggesties zijn welkom
.
Alvast bedankt!
Hier is mijn lijstje:
binnenkort ga ik een pc in elkaar zetten. Zelf heb ik al veel lopen zoeken naar wat het beste was voor de prijs. Ik zou graag jullie mening horen en kijken of er iets beter kan.
•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik ga hem voor gamen en school gebruiken. Het zou fijn zijn als hij lang meekan en klaar is voor de next gen games. Ik ga gamen op een 1080p scherm en zou graag Battlefield 4, Far Cry 3 en later nog GTA V spelen met goede FPS en op de hoogste settings.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €900,-
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Nope, alles is nieuw. Er zit dus ook een monitor en OS bij.
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie lijstje.
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Processor maakt niet heel veel uit. Videokaart het liefst een AMD, want die hebben over het algemeen een betere prijs/prestatie verhouding. Ook komt er binnenkort Mantle aan. De Nvidia kaarten hebben ook geen 3GB kaarten met een aardig prijsje (voor zover ik weet
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Het maakt niet uit als je hem hoort, maar ik zit nou ook weer niet te wachten op een pc die veel herrie maakt. Grootte maakt ook niet uit, als alles maar past.
Crossfire ga ik waarschijnlijk niet aan beginnen, ik vind dit namelijk alleen maar gedoe. Dan kan je later net zo goed een nieuwe GPU kopen.
Zijn er wat minpuntjes of kan er iets beter?
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden, alle suggesties zijn welkom
Alvast bedankt!
Hier is mijn lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD FX-8320 Black Edition | € 135,10 | € 135,10 |
| 1 | ASRock 970 Pro3 R2.0 | € 58,90 | € 58,90 |
| 1 | Gigabyte GV-R928XOC-3GD | € 274,90 | € 274,90 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 50,90 | € 50,90 |
| 1 | Cooler Master K280 | € 31,70 | € 31,70 |
| 1 | Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart | € 146,15 | € 146,15 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2CP4G3D1339DS1S00 | € 65,45 | € 65,45 |