Inschakelen nas geeft problemen met internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

• mr.bievers
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-11 10:49
Hoi iedereen,

Sinds enkele dagen geleden ondervindt ik het volgende probleem : wanneer ik mijn netgear ultra 6 nas opstart verlies ik internet verbinding. Pas wanneer ik De modem/router herstart, en even de stroom kabel uit trek kan er weer internetverbinding verkregen worden. Vanaf het moment dat de nas weer ingeschakeld wordt verlies ik weer na enkele minuten verbinding met het internet.

Dit probleem is zich voor gaan doen na de volgende actie's :

- poort 22 te portforwarden
- Teamviewer sessie op te starten

Deze actie's zijn ondernomen op vraag van Netgear om mij te helpen met een andere case...

Ik maak gebruik van :

- Belgacom B-box 1 modem
- Cisco e 2000 router met hierop software van dd-wrt ( http://www.dd-wrt.com/site/index )

Kan iemand mij hierin adviseren aub ? , zou het gewoon de modem zijn die defect is ?

Verwijderd

welk IP adres heeft de NAS? Is het een vast IP adres of krijgt hij er eentje toegewezen van de router?

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:54

TommieW

Numa numa.

Ben je aan het downloaden met torrents op je NAS? Zo ja, dan zou het best kunnen zijn dat je router teveel connecties moet "onthouden" wat voor het probleem zorgt. Je kan dan proberen het maximaal aantal connecties te verminderen in je NAS. Om überhaupt in je NAS te komen zou je kunnen proberen om de kabel waardoor het internet je modem binnenkomt er even uit te trekken, en je NAS aan te zetten.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• mr.bievers
@ haik01 Ik denk dat het een ip adres is dat hij krijgt toegewezen van de router , Hoe kan ik dit nakijken voor de zekerheid ? ( Ik kan iedere dag mijn nas benaderen vanaf hetzelfde ip adres )

@ TommieW : Op de nas heb ik sickbeard en sabnzbd geinstaleerd , Deze werkte al enkele maanden probleemloos en de maximale downloads zijn nog steeds hetzelfde. Deze staat op max 4.

[ Voor 9% gewijzigd door mr.bievers op 20-11-2013 01:05 ]

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
In loggen op je router en kijken welke computer welk IP toegewezen krijgt.
Ik begrijp niet goed wat je doet poort 22 forwarden en TV sessie opstarten. Leg eens wat beter uit, wat je op de router daarvoor hebt veranderd.

• mr.bievers
Jolke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:16:
Ik begrijp niet goed wat je doet poort 22 forwarden en TV sessie opstarten. Leg eens wat beter uit, wat je op de router daarvoor hebt veranderd.
- Beste ik heb poort 22 geportforward zodat het hulpcenter van netgear remote toegang had naar mijn nas... dit was voor hulp voor een ander probleem. De poort heb ik niet zelf geforward dit heeft een vriend voor me gedaan die jammer genoeg nu in Noorwegen is

- Sickbeard en sabnzb zijn clients die nakijken of er een nieuwe aflevering is van mijn serie's en die dan gelijk downloaden. ( Usenet )

- http://sickbeard.com/
- http://sabnzbd.org/

- Dit is steeds het ip van mijn nas : http://192.168.1.126/

[ Voor 6% gewijzigd door mr.bievers op 20-11-2013 15:18 ]

• mr.bievers
Jolke schreef op woensdag 20 november 2013 @ 11:16:
Hoi ,

Ik heb net volgende mail ontvangen van mijn maat :

Stijn, ik heb gewoon een statische port translatie gedaan van het publieke IP naar het private IP van jouw NAS op poort 500 als ik me niet vergis

Vervolg :

Dus publieke IP, poort 500 naar interne IP van de nas poort 22

[ Voor 6% gewijzigd door mr.bievers op 26-11-2013 16:01 ]

• Jolke
mr.bievers schreef op woensdag 20 november 2013 @ 15:17:
[...]
- Beste ik heb poort 22 geportforward zodat het hulpcenter van netgear remote toegang had naar mijn nas... dit was voor hulp voor een ander probleem. De poort heb ik niet zelf geforward dit heeft een vriend voor me gedaan die jammer genoeg nu in Noorwegen is

- Sickbeard en sabnzb zijn clients die nakijken of er een nieuwe aflevering is van mijn serie's en die dan gelijk downloaden. ( Usenet )

- http://sickbeard.com/
- http://sabnzbd.org/

- Dit is steeds het ip van mijn nas : http://192.168.1.126/
Ik begrijp wat Sickbeard en sabnzb doen, maar ik bedoelde dus meer, kijk eens in je router naar de portforward instellingen. Maar goed, het lijkt me niet echt bevorderlijk je maat verstand van zaken heeft en zelf hier de vragen stelt.
Ok, poort 500 extern naar intern 22 voor het oplossen van NetGear problemen. Dat zit niet in de weg, die forward. Ik gok dat je PC en NAS hetzelfde IP adres hebben. Of dat er een overlap van statische IP adressen is met de dynamic range - daarvoor moet je inloggen op de router en de betreffende screenshot laten zien hier. Wellicht dat we zo verder kunnen helpen.
Wat ik sowieso kan aanraden is je flink inlezen in netwerken, routers en NAS. :)

• mr.bievers
Jolke schreef op woensdag 27 november 2013 @ 10:43:
[...]

Wat ik sowieso kan aanraden is je flink inlezen in netwerken, routers en NAS. :)
Dit ga ik zeker doen , Ik had de handleiding van de nas al wel eens volledig doorgenomen maar daar wordt je niet zoveel wijzer van.

Ik had gisteren met mijn maat enkele stappen ondernomen waaronder de vermelde hierboven, maar uiteindelijk zijn we er achter gekomen dat het probleem daadwerkelijk sickbeard is, wanneer ik deze verwijderd heb is het probleem verholpen. Wel erg vreemd dat deze de voorgaande 2 maanden probleemloos heeft gedraaid.

Nu zou ik toch graag dit programma behouden, zou de laatste versie hiervan kopen miss het probleem verhelpen ?

• Jolke
Graag even uitleggen wat precies het probleem dan was tussen Sickbeard en je NAS. We zijn hier niet alleen voor de problemen, maar ook graag voor de oplossing :)

Voor vragen over Sickbeard, hier verder gaan.

• mr.bievers
Jolke schreef op donderdag 28 november 2013 @ 15:41:
Graag even uitleggen wat precies het probleem dan was tussen Sickbeard en je NAS. We zijn hier niet alleen voor de problemen, maar ook graag voor de oplossing :)

Voor vragen over Sickbeard, hier verder gaan.
Dat begrijp ik ;) , Nu denk ik dat ik te vroeg gejuigd heb , Het internet heeft heel de dag gewerkt ...

- Ik start net mijn eigen windows pc op ik had enkel de macbook van mijn vriendin gebruikt vandaag.
En typ de reactie die jullie zojuist gezien hebben. Vlak daarna start ik Teamspeak op voor een potje battliefield 4 .... en ja hoor daar gaat het internet weer .... te vroeg gejuigd ... :(
Zonet naar mijn maat gebeld en we gaan toch eens proberen met een andere modem.

Ik houd jullie zoiezo op de hoogte !
Pagina: 1