"Luister naar mijn woorden, maar kijk niet naar mijn daden"

Pagina: 1
Acties:
  • 1.147 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na wat gecensureer en een vermanend vingertje kom ik maar naar hier. Ik had ook een eenvoudig antwoord aanvaard in het desbetreffende topic, maar de mod in kwestie wil het graag op deze manier.

Als een mod waarschuwt dat een bepaalde discussie niet thuishoort in het betreffende topic, hoort deze mod zich dan niet te onthouden van deze discussie ipv te verbieden en er dan toch nog snel even zijn meninkje tegenaan te knallen?
...dit topic is niet bedoeld voor discussie of de koffie duur is (ja) en of dit het waard is (persoons-afhankelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan zal ik maar reageren als de moderator die je blijkbaar zo schandelijk behandeld heeft. Heb je dit topic gezien: Aanbiedingen en Kortingscodes Forum - Feedback? Het is nu eenmaal de afspraak dat modbreaks niet in een topic besproken worden, om te voorkomen dat de discussies off-topic gaan. Juist daarom hebben we in de meeste forums intussen feedbacktopics aangemaakt, waar mensen dergelijke vragen kunnen stellen (al is een DM naar een moderator vaak een stuk nuttiger).

Om dan gelijk met grote woorden als "gecensureer" en denigrerende opmerkingen als "meninkje" te komen en op wat hoge poten een topic in Lieve Adjes te openen, ipv even na te denken en contact op te nemen met de desbetreffende moderator (ikke dus), is nou niet echt een positief teken. Volgende keer svp wat minder snel aangebrand zijn en wat constructiever reageren :)

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 19-11-2013 02:53 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nergens het woord schandelijk in de mond genomen, dat doe jij. Ik heb een kort relaas van de feiten gegeven. Aangebrand? Je zou je eigen reacties eens moeten lezen. Fijn dat je je tijd hier aanbiedt om de boel hier te helpen in rechte banen te leiden, maar als je gefrustreerd raakt moet je misschien eens een paar dagen vakantie nemen.

Maar heb je ook een antwoord op mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

Mods zijn nu eenmaal mensen. Sommige hebben zelfs een mening. Net als met politieagenten in het normale leven is het nu eenmaal zo dat de mening van een mod dan dwingend opgelegd wordt (net zoals een agent altijd iets meer gelijk heeft).

Ik zou me er niet druk om maken en gewoon een ignorefilter aanmaken met greasemonkey. Bespaart je een hoop irritatie

/(bb|[^b]{2})/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik zie geen mening, alleen een constatering, die koffie is inderdaad duur.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 03:44:
Ik heb nergens het woord schandelijk in de mond genomen, dat doe jij. Ik heb een kort relaas van de feiten gegeven. Aangebrand? Je zou je eigen reacties eens moeten lezen. Fijn dat je je tijd hier aanbiedt om de boel hier te helpen in rechte banen te leiden, maar als je gefrustreerd raakt moet je misschien eens een paar dagen vakantie nemen.
Sorry hoor, maar lees je eigen startpost eens. Jij bent degene die het heeft over "censuur", een "vermanend vingertje" en de suggestie dat de mod belachelijk bezig is door niet in het topic in discussie te gaan met je. Je noemt daarbij niet eens de naam van de mod in kwestie wat extra bot overkomt in combinatie met jouw woordkeuze. Gambieter legt uit waarom er niet in het topic over die dingen gepraat wordt.
Maar heb je ook een antwoord op mijn vraag?
Je vraag is of een moderator zelf even zijn mening zou moeten posten bij het afkappen van een discussie. Het simpele antwoord: nee. Het uitgebreide antwoord: nee, tenzij.... ;) In dit geval ligt de nadruk niet op het feit dat hij vindt dat koffie duur is maar op het feit dat of het al dan niet te duur is een persoonlijke mening is. Dat laatste is een van de redenen om die discussie af te kappen en daarom noodzakelijk voor dat bericht. Dus uiteindelijk val je alleen over het woordje "ja" dat er tussen haakjes staat?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:46:
[...]

Sorry hoor, maar lees je eigen startpost eens. Jij bent degene die het heeft over "censuur", een "vermanend vingertje" en de suggestie dat de mod belachelijk bezig is door niet in het topic in discussie te gaan met je. Je noemt daarbij niet eens de naam van de mod in kwestie wat extra bot overkomt in combinatie met jouw woordkeuze. Gambieter legt uit waarom er niet in het topic over die dingen gepraat wordt.
Pure waanzin.
Er is een stuk uit mijn reactie geknipt, hoe je het ook draait of keert, dat is de definitie van censuur.
Vermanend vingertje, mss wat bot neerbuigend maar daarom niet onwaar.
Voor de rest probeer je me woorden in de mond te leggen die ik niet heb gebruikt (net zoals je collega overigens).

Dat ik Gambieter zijn naam niet noemde was omdat het de moeite niet was. Er is geen public naming and shaming nodig voor een kleine misstap van iemand die hier geheel gratis zijn kostbare tijd spendeert aan de goede werking van het tweakers forum, maar geef dan gewoon je fout toe ipv heel dit circus op gang te trekken. Dat jullie dat bot vinden, vind ik zeer, zeer vreemd.
[...]

Je vraag is of een moderator zelf even zijn mening zou moeten posten bij het afkappen van een discussie. Het simpele antwoord: nee.
Dat is al wat ik wilde weten, is daar nu zo'n drama voor nodig? Djeezus, wat een kippenhok zeg...
Als je als mod wil dat users de regels naleven, dan moet je dat zelf ook doen. En niet vanuit een machtspositie anderen de mond snoeren, maar zelf even je mening even doorduwen.

Wat een gedoe zeg. Ik heb 22 jaar met 3 zussen en hun gesynchroniseerde maandstonden samengeleefd, maar dit soort drama is totaal nieuw voor mij.

Tenzij er nog een mod zijn/haar frustaties kwijt wil, mag dit non-issue op slot denk ik zo. Het antwoord is immers gegeven.

laten we in tussentijd een mooi liedje zingen om tot rust te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Op tweakers doen we niet aan het sluiten van topics, tenzij het uit de hand is gelopen en/of als het topic niet mag volgens de regels.

Daarnaast zeg je misschien al die dingen niet direct, maar ze worden erg zwaar gesuggeerd door bijvoorbeeld zinnen zoals:
en er dan toch nog snel even zijn meninkje tegenaan te knallen?
en
moet je misschien eens een paar dagen vakantie nemen.
waar je wat mij betreft de persoon zelf aan het aanvallen bent (iets wat op GoT niet mag volgens het algemeen beleid

Over:
Na wat gecensureer en een vermanend vingertje
en
Er is een stuk uit mijn reactie geknipt, hoe je het ook draait of keert, dat is de definitie van censuur.
Als ik in de van Dale kijk, dan zie ik staan dat het gaat om het toezicht op berichten etc inclusief het recht op het schrappen van berichten door overheid of kerk wat hier duidelijk niet het geval is (tenzij tweakers in een keer de regering/wereld/kerk heeft overgenomen, maar daar heb ik niets van vernomen).

Dan nog iets:
Dat ik Gambieter zijn naam niet noemde was omdat het de moeite niet was...
Dus iemand bij zijn naam noemen, wat net te noemen is, is te veel moeite, maar iemand willen aanspreken is dat niet? Wat mij betreft een beetje dubbel op. Je doet het of goed, of niet.

...voor een kleine misstap van iemand die hier...
Dat jij het een misstap vindt, betekend het niet dat dat het ook daadwerkelijk is.
Daar eerder genoemde trek ik het volgende dus ten zeerste in twijfel.
Ik heb een kort relaas van de feiten gegeven
Kort samengevat: als de toon in je post iets milder/neutraler was geweest dan was het misschien nog constructief geweest en was het niet in de zeikmodus beland waarin het nu zit en had je waarschijnlijk sneller antwoord gekregen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Dat wist je al voor je dit draadje startte. Vragen naar iets wat volstrekt logisch is heet een retorische vraag.
Ik heb 22 jaar met 3 zussen en hun gesynchroniseerde maandstonden samengeleefd
Ik leef mee met je zussen. :)
mag dit non-issue op slot denk ik zo.
Idd. LA is voor beleidsvragen en voor individuele (mod)acties zijn er de feedbacktopics. Dus: tot je dienst.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.