Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:12

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Na alle schandalen die bij de rabo vandaan komen wil ik overstappen naar een andere bank (mijn keuze zou dan de ASN bank zijn). Heeft iemand ervaring met zoiets? Waar moet je op letten? Of is het gewoon kwestie van de overstaphulp inschakelen en dan gaat het goed?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maak ook voor jezelf een lijstje met alle vaste afschrijvingen, zodat je altijd kan controleren of alles juist wordt omgezet. Voor diverse zaken heb je vaste formulieren (belastingdienst/CAK etc) die je daarvoor kan gebruiken.

Dan zou ik eerder gewoon een 2de rekening openen en alles gaandeweg omzetten, zodat je niets vergeet.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SinergyX schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:15:
...
Dan zou ik eerder gewoon een 2de rekening openen en alles gaandeweg omzetten, zodat je niets vergeet.
ditte

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ik ben bezig over te stappen van ING naar KNAB voor mijn persoonlijke rekening. Gewoon om te kijken hoe het gaat en tzt de E/O rekening van de ING ook te verplaatsen.

Mijn advies is gebruik te maken van de overstap service maar daarnaast ook je hele afschrifthistorie er bij te pakken en alle bedrijven apart aan te schrijven dat je een nieuw rekeningnummer hebt. Het kan namelijk nog wel eens fout gaan. Zo is er een American Express afschrijving niet goed gegaan en dat achtervolgt je dan alsof je een slechte betaler bent ook al had ik het al doorgegeven en waren zij fout.

Dat gezeur wil je zo veel mogelijk beperken.

Ik heb nu dus ook nog steeds mijn ING prive rekening naast mijn KNAB. Na een jaar ga ik het pas definitief opzeggen

[ Voor 8% gewijzigd door Gé Brander op 18-11-2013 16:19 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:22
zonoskar schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:12:
Na alle schandalen die bij de rabo vandaan komen wil ik overstappen naar een andere bank (mijn keuze zou dan de ASN bank zijn). Heeft iemand ervaring met zoiets? Waar moet je op letten? Of is het gewoon kwestie van de overstaphulp inschakelen en dan gaat het goed?
Ik snap je punt helemaal, maar een asn rekening als hoofdrekening zou ik zelf niet doen. ik verbaas me iedere overschrijving weer over de tijd die een overschrijving kost. overschrijvingen voor 15:30 worden die avond verwerkt (21:30) daarna volgende dag. in het weekeinde (vanaf vrijdag 15:30) kan het soms tot maandag duren.

Daar heb ik bij de rabobank en abn nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:02

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zat er ook al aan te denken toen ik deze "aanbieding" voorbij zag komen:

http://www.regiobank.nl/p...-onze-betaalrekening.html

Als je dan ook nogeens in dezelfde week hoort dat ze ook bij de Rabobank niet zulke lievertjes zijn, het bankkantoor in je stad verdwijnt, maar ondertussen wel je betaalpakket 11% verhoogd wordt per 01-01-2014, tja dan is het haast een principe "ding" geworden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-09 19:54

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

We zijn laatst 'overgestapt' van 2 losse rekeningen + 2 losse spaarrekeningen + 1 gezamelijke rekening naar 1 gezamelijke rekening + 1 spaarrekening. Van ING/Rabobank/ABN naar ING, met de overstaphulp. Moet zeggen dat het allemaal erg makkelijk is gegaan. Veel dingen gingen automatisch, automatische overschrijvingen worden een bepaalde periode automatisch geregeld maar die vallen wel op in je internetbankieren en die kun je dan even bellen/schrijven. Alle overheidsdingen gingen automagisch goed. Als je geen bijzondere dingen hebt (buitenlandse afschrijvingen via creditcard ofzo) dan werkt dat tegenwoordig vrij simpel.

En mocht het toch ergens fout gaan, dan weten ze je heus wel te vinden hoor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:50

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Richard schreef op maandag 18 november 2013 @ 16:23:
Als je dan ook nogeens in dezelfde week hoort dat ze ook bij de Rabobank niet zulke lievertjes zijn, het bankkantoor in je stad verdwijnt, maar ondertussen wel je betaalpakket 11% verhoogd wordt per 01-01-2014, tja dan is het haast een principe "ding" geworden.
Zo is er op elke bank wel altijd iets aan te rekenen, dagrente verhaal van Postbank/ING, overheidsactie van ABN, Spaarbank/SNS heeft ook zo de problemen gehad.

(ook rond het SEPA verhaal zie je aantal banken enorm laks zijn om dit correct door te voeren - wij zitten zowel bij Rabo als bij ING, bij beide is het een aardig zooitje).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
Ik ben deze zomer overgestapt van ING naar ASN. Dankzij de overstapservice is het echt supersimpel. Je nieuwe rekeningnummer doorgeven werkt bij de ene instantie handiger dan bij de andere, maar ook dat was niet eens zo heel veel werk.

Kortom: niet druk om maken en gewoon doen.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:09
Hier ook eens overgestapt (zonder overstapservice). Uiteindelijk was ik maar een jaarlijks contributiedingetje vergeten en daar kreeg ik vanzelf post over O-) . Goed opletten dat je de belangrijke dingen verhuist / doorgeeft, dus.

Dat overstappen had voor klanten een stuk makkelijker geweest als rekeneningnummers portable waren geweest. Als dat met telefoonnumers kan, moet bankrekeningnummers ook kunnen. Maar nu de banken IBAN erdoor hebben weten te drukken zal het er wel nooit meer van komen, helaas.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ok, dus overstapservice is eigenlijk niks anders dan forwarding zolang de service geldt en zorgt er niet voor dat ook degene die de rekening verstuurt bericht krijgt. Beetje domme overstapservice als je het mij vraagt.

@dreamscape: hoe ondervind jij de problemen die @nachtnet beschrijft?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
zonoskar schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:31:
Ok, dus overstapservice is eigenlijk niks anders dan forwarding zolang de service geldt en zorgt er niet voor dat ook degene die de rekening verstuurt bericht krijgt. Beetje domme overstapservice als je het mij vraagt.
Dat doet de overstapservice dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:38
Ach, bedrijven die geld van je willen hebben, dat komt meestal wel goed. Overstapservice werkt goed genoeg maar zelf in de gaten houden is daarbij wel verstandig.

Het lastigste - zoals ik het heb ervaren - zijn vrienden en familie die je rekeningnummer in de favorietenlijst hebben staan. Je kan wel een mail rondsturen met je nieuwe nummer, maar d'r zijn er genoeg die bij de eerstvolgende overboeking gewoon je oude nummer gebruiken.

Wel jammer dat het zo moeilijk moet gaan. Ik had nog de hoop dat ze, net als bij telefoonnummers, een verhuisregeling zouden invoeren en je je rekeningnummer zou kunnen meeverhuizen, maar dat gaat geloof ik niet meer gebeuren - zeker met dat SEPA/IBAN gedoe niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:08
zonoskar schreef op maandag 18 november 2013 @ 17:31:

@dreamscape: hoe ondervind jij de problemen die @nachtnet beschrijft?
Je ziet zelf in je rekeningoverzicht wat er via de overstapservice is af- of bijgeboekt. Zo weet je dus ook bij welke instanties je nog wijzigingen moet doorgeven.

Verder merk ik niet veel van genoemde problemen. Geld overboeken van de ene naar de andere bank duurt nou eenmaal even. ASN is de enige die een uitgebreide uitleg hierover (over boekingsmomenten via Equens) op de website heeft staan.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een jaar of 6 geleden over gegaan van de postbank (nu ING) naar de Rabo.. heb de rekeningen 1 jaar naast elkaar open gehouden en bij elke afschrijving op mijn postbank actie genomen om het in de toekomst van de rabo rekening af te schrijven..

Geen enkel probleem ondervonden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:46
toolkist schreef op maandag 18 november 2013 @ 19:41:
[...]

Dat doet de overstapservice dus wel.
Idd, ik heb maar één of twee rekeningnummer wijzigingen door hoeven te geven, de rest werd volgens mij allemaal automatisch gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Oke, duidelijk. Ik ga overstappen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Laatst online: 29-09 08:56
Overstaphulp regelt dit inderdaad allemaal voor je. zelf even je automatische incasso's in de gaten houden en die even inlichten van je nieuwe rekeningnummer.

Wel apart dat je weg wilt bij de Rabo vanwege een kwestie waar je lokale bank niks aan kan doen. En dan overstapt naar een bank die overeind gehouden wordt door staatssteun ;) maar dat is een andere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Welke bank zou jij dan overstappen? Rabo heeft het bij mij afgedaan. Het lokale kantoor gaat ook al dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Tja, ik zou persoonlijk níet overstappen..

Bankier zelf bij ABN en Rabo. Werk zelfs bij een bank, maar dat hou ik hier graag buiten.

Als je het objectief bekijkt heeft elke bank zijn nukken. Ik raad iedereen aan om te kijken wat jíj belangrijk vind en daar de juiste bank bij te zoeken.
denk aan zaken als:
- rente
- betaalgemak (functionaliteit internetbankieren of mobiel bankieren)
- service

en die afweging kan je alleen zelf maken.

//edit: en zeg nou zelf, hoe vaak kom je nog een in kantoor?

[ Voor 6% gewijzigd door Fried op 19-11-2013 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik dacht meer aan zaken zoals waar het geld belegd wordt. Niet in wapens bijv. Of hoe de bonus cultuur is en hoe ze omgaan met corruptie. Beide zaken ben ik niet echt over te spreken bij de Rabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
Dan ga ik me denk ik buiten deze discussie houden. Ik dacht zelf altijd dat de Rabo daar wel een vrij duidelijk beleid in had. Bonussen zijn per 2014 ook afgeschaft.

triodos is wellicht een 'groener' alternatief? Mocht je niet meer dan een ton op je rekening hebben staan dan is de zekerheid van je vermogen (ivm het garantiestelsel) ook geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-09 11:31

ATS

Fried schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:11:
Dan ga ik me denk ik buiten deze discussie houden. Ik dacht zelf altijd dat de Rabo daar wel een vrij duidelijk beleid in had. Bonussen zijn per 2014 ook afgeschaft.
Niet voor de handelaren in de zakentak. En laat daar nu juist het meeste fout gaan. Liborrente anyone?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Fried schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:11:

triodos is wellicht een 'groener' alternatief?
Mjah, maar die houden zich weer bezig met o.a. omstreden kerk/sekte-genootschappen (zie bijv dit artikel) en deals met allerlei religieus (islamitisch) onderwijs met soms wat minder frisse Ideeën (zie dit artikel), dat zal ook niet iedereen even goed aanspreken denk ik ;)
ATS schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 16:23:
[...]

Niet voor de handelaren in de zakentak. En laat daar nu juist het meeste fout gaan. Liborrente anyone?
Tsja, dat is idd fout, maar je kan het ook anders bekijken, hier was de schade enkele honderden miljoenen euro's. Om dan over te stappen naar andere banken die vaak voor vele, vele miljarden aan staatssteun hebben ontvangen door hun wanbeleid in het verleden (ABN, ING, SNS etc), is dus wel een beetje raar, als het alleen om die reden gaat ;)

Ook zo'n voorbeeld speelt nu hier in de buurt, waar Rabo een aantal pinautomaten in dorpen gaat verwijderen omdat er te weinig gebruik van gemaakt wordt. Iedereen in de lokale krant roept meteen dat ze om deze reden naar een andere bank met betere service gaan. Maar dan vergeten ze dat alle andere banken al 10+ jaar weg zijn uit die dorpen met hun automaat, en dat de Rabo het het nog het langst volgehouden heeft. Hoezo, andere banken betere service (als het gaat om pinautomaten, zoals in het dit geval? :P

De bank waar de TS naartoe zou willen (ASN), is overigens ook niet helemaal onomstreden, want ze claimen duurzaam te zijn, maar in de praktijk blijkt dat toch niet altijd helemaal het geval te zijn, als je dit artikel even leest.

En zo heeft elke bank wel wat :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Ik ben afgelopen jaar overgestapt van 2 betaalrekeningen + 2 spaarrekeningen naar de ABN.
Dit voornamelijk omdat ik na 2x verhuizen binnen een straal van 20km bij 3 rabobank regiokantoren heb gezeten, die elk een deel van de dienstverlening verknallen (geen geld aan de balie op kunnen nemen bij een andere bank als je eigen regio, bankpassen die "spontaan" gecancelled worden, elk contact dat eindigt in een verkoopgesprek voor een duurdere rekening of hypotheken). Ik was het gewoon zat.

Hele Rabo Nederland gedoe is eigenlijk niet relevant - elke bank in NL heeft zijn zakelijke bankiers die zich allemaal misdragen, en zodra er s***-aan-knikker is verkassen naar de volgende bank. Dat probleem los je pas op als je een feitelijke scheiding tussen consumenten en zakelijke financiele dienstverlening aanbrengt.
Als we het hebben over het LIBOR verhaal, dan heb je wel een goed punt, want die rente rekent ook door in wat je voor je hypotheek betaalt en voor je spaarcenten krijgt.

Ik heb wel bewust voor een grote bank gekozen, want de service die de kleinere of internet only banken bieden (ook bij zaken als ideal etc.) zijn gewoon slechter.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*spam*

[ Voor 98% gewijzigd door Standeman op 03-07-2015 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacquesDoekjes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28
Ik ben toevallig een maand geleden overgestapt naar een andere bank (kwam van de Rabo), door dat libor gebeuren (en de houding van de grotere banken in Nederland ten opzichte van bijvoorbeeld de hypotheken).

Hier voor heb ik http://eerlijkegeldwijzer.nl/bankwijzer/ gebruikt. Zelf houd ik nog een jaar mijn rekening aan, maar het verbaasde me hoe makkelijk het is om te switchen. Uiteindelijk zijn er maar iets van 6 partijen die ik mijn nieuwe rekeningnummer morst geven.

Succes met de keuze en switch!
Pagina: 1