Toon posts:

PC valt uit tijdens game, Na installatie SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik heb sinds vandaag een sli opstelling maar mijn pc valt nu uit tijdens gamen.

dit is mijn Hardware:

Q6600 @ 3.0 Ghz
Asus striker formula II
GTX 470 2x SLI opstelling
OCZ 1050 watt voeding
OCZ 6gb DDR2 PC2-6400 SLI-Ready Edition
windows 8 pro

wie kan mij helpen met nuttige informatie??

Gr Eric

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-02 19:22

Thomg

Aww yiss

Welke OCZ 1050 is het? Volgens google bestaat het niet.

• Pmleader
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-12-2025
Het eerste waar ik aan denk is een niet toereikende voeding...
Ik kan echter de voeding zoals jij hem beschrijft niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
sorry mijn fout,1010 watt staat er op de doos
OCZ Game Xstream 1010 watt staat er op de doos

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat een test over mijn voeding ,gaat over wattage output enz.. misschien kan je hier wat wijs uit?

http://www.hardocp.com/ar...upply_duel/2#.UolKcsTD9PY

• jerry-c
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:54
Je hebt volgens die website 4 aansluitingen voor een pcie kaart. Deze zijn opgedeeld in 2 rails op je voeding. Ik vermoet dat je nu beide kaarten op dezelfde rail aangesloten hebt. Een zo'n rail kan in jouw geval max 240 watt leveren waarschijnlijk willen je videokaarten meer hebben ;) . Kan je een andere 6 pin connector proberen?

• Jewyk
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
http://www.hardocp.com/ar...upply_duel/8#.UolNmuJnX4Z

Uit de conclusie blijkt al dat je voeding niet de prijs voor beste kwaliteit verdient. Het lijkt me dus ook dat het je voeding is. Je zou het beste even kunnen kijken of je nog ergens een voeding hebt of er misschien eentje van iemand kan lenen, om daarmee te testen.

Dat hoeft denk ik ook geen 1000W voeding te zijn, volgens mij dat 850W of misschiens 750W het ook zou moeten trekken. Mits het een fatsoenlijk merk is natuurlijk. Mocht uiteindelijk blijken dat je voeding de oorzaak is dan zou ik in ieder geval even hier navragen wat handig is voor een nieuwe: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Verwijderd

Topicstarter
had ze beide aangesloten op verschillende rails pci-e1 op de eene en pci-e 2 op de andere kaart waar er 2 6pin op elke kaart van nodig zijn dus de aan sluiting was denk goed .
Ga het nu eens andersom proberen pci-e1 en pcie2 op beiden kaarten kijken of dat verschil maak en anders probeer ik even een 850 watt corsair voeding van een vriend van mij.
jerry-c schreef op maandag 18 november 2013 @ 00:19:
Je hebt volgens die website 4 aansluitingen voor een pcie kaart. Deze zijn opgedeeld in 2 rails op je voeding. Ik vermoet dat je nu beide kaarten op dezelfde rail aangesloten hebt. Een zo'n rail kan in jouw geval max 240 watt leveren waarschijnlijk willen je videokaarten meer hebben ;) . Kan je een andere 6 pin connector proberen?

• Themperror
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-12-2025
Hetzelfde probleem heb ik ook gehad, lag inderdaad aan de voeding, de voltage/wattage trekt ie niet op de rails (560ti is als het goed is dezelfde chip als de 470), probleem opgelost door mijn 1k voeding (van DELTA (onbekend merk, lomp ding, waarschijnlijk superslecht) samen te combineren met mijn Modstream X Pro 630 watt (dus dual PSU settup) , ligt niet zou handig bij de kast maar het werkt :P

dus als je een betere voeding kan vinden/gebruiken moet je dat doen denk ik.

Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:15
Delta een onbekend merk? Dat is toch een OEM leverancier van onder andere Antec?

Verwijderd

Topicstarter
kan het daardoor ook zijn dat ik geen verbetering in games zie en flikkerde beelden krijg in battefield 4 ?

• Dr.Root
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:03:
kan het daardoor ook zijn dat ik geen verbetering in games zie en flikkerde beelden krijg in battefield 4 ?
Dat kan ja, je videokaarten willen natuurlijk wel genoeg voeding krijgen. Een mens levert ook mindere prestaties met slechte voeding :)

• JustwilliamNL
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03-01 21:08
Een goede voeding is belangrijk voor je systeem, en OCZ voedingen staan over het algemeen niet bekend om de beste voedingen. Voor een GTX 470 in SLI met een Q6600 is nog redelijk wat vermogen nodig. Het kan zo'n 800W +/- verstoken full stressed. Vandaar dat ik je deze voeding aanraad: pricewatch: Seasonic M12II 850W 80+ Bronze

Hiermee zal je pc weer naar behoren werken ;)

Verwijderd

Je hebt zon 850 tot 900Watt van een A-merk nodig Wil je dit stabiel draaien

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:20
Het beste is dan single rail, anders loop je kans een bepaalde rail te overbelasten. Gevolg is dat het hele systeem instabiel wordt.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Pagina: 1