Toon posts:

Wat kan ik nu precies met de Budget game PC van nov 2013?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik volg al enige tijd wat topics over een budget game pc van rond de 400 euro. Nu leek mij de best buy guide optie 2013 wel wat: [BBG] Budget- en Basisgamesysteem november 2013. Nu vind ik het nog steeds erg lastig te bepalen wat ik er nou mee kan (discussies over welk moederboard beter is bijv.).

Wat ik wil zijn eigenlijk maar twee dingen:

* de mogelijkheid hebben om een spel als gta 5 vloeiend te draaien
* komende jaren vooruit kunnen

Verder de mogelijkheid om uit te breiden alleen als het ook nut heeft. Daar bedoel ik mee: is de dekstop nog wel wat waard over 10 jaar? Anders liever iets goedkoper en dan maar op de top van zijn kunnen en tegen die tijd een nieuwe kopen ipv uitbreiden.

Verder de volgende vraag: Hoe zit het met de aanschaf van windows en office bij een zelfbouw? Hoeveel moet ik daarvoor rekenen? Zijn er ook bedrijven die korting geven als je daar de onderdelen haalt bijv?(windows 7 lijkt me prima genoeg, maar weet niet of dit problemen kan geven in de toekomst?)

Staan er op dit moment nog vergelijkbare desktops bij V&A? Ik zie namelijk niet wat nu een vergelijkbaar systeem is met de best buy guide nov 2013.

Dus: kan ik met het bovenstaand systeem wat ik wil? Is het te weinig of is het teveel? In de topic hadden ze het soms over centenwerk maar dat maakt mij niet veel uit.

Ik hoop dat iemand mij hierover een bevestiging kan geven of een gericht advies?

Groeten Johan

Verwijderd

Hij is nu prima bruikbaar om nieuwe games op te spelen, maar niet op de hoogste settings.

En de waarde over 10 jaar? Maakt niets uit. Wat je nu ook koopt, over 10 jaar kan het de kliko in. Een top-pc van 10 jaar geleden is nu de ruimte die hij inneemt al niet meer waard.

• Turralyon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21-04 11:03
Ligt natuurlijk ook aan op welke resolutie je witl gaan spelen. Heb je nog een oude 17" monitor op 1280x1024 of speel je toch liever op 1920x1080+?

Verwijderd

Topicstarter
ehm heb een philips 190x monitor. Was niet van plan deze te wisselen voor een andere. Kan deze ook betere resoluties aan dan 1280 * 1024? Daar staat hij momenteel namelijk op.

• BombaAriba
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-04 09:05

BombaAriba

Ondertitel

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 17:44:
ehm heb een philips 190x monitor. Was niet van plan deze te wisselen voor een andere. Kan deze ook betere resoluties aan dan 1280 * 1024? Daar staat hij momenteel namelijk op.
Met die resolutie zal die best nog mooie frames behalen. Alleen jammer dat er tegenwoordig op die resolutie geen benchmarks meer gedraaid worden dus zou geen voorbeelden kunnen vinden/noemen van de performance van het systeem.

We can believe what we choose. We are answerable for what we choose to believe. -John Henry Newman

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:45

Thomg

Aww yiss

http://www.techpowerup.co...A/GeForce_GTX_760/27.html
1600x900 komt nog redelijk dicht in de buurt en afaik techpowerup test daar altijd op.

Verwijderd

Topicstarter
Thomg schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:24:
http://www.techpowerup.co...A/GeForce_GTX_760/27.html
1600x900 komt nog redelijk dicht in de buurt en afaik techpowerup test daar altijd op.
Bedoel je dat ik de videokaart genoemd in de best buy guide november beter kan vervangen zodat ik met mijn huidige monitor op 1600*900 kan spelen? Of beter bij de 1280*1024 kan blijven?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:42:
[...]

Bedoel je dat ik de videokaart genoemd in de best buy guide november beter kan vervangen zodat ik met mijn huidige monitor op 1600*900 kan spelen? Of beter bij de 1280*1024 kan blijven?
Nee, je monitor kan niet hoger dan 1280x1024 en daar kan je absoluut nog een tijd op vooruit gamen met het door jou gekozen systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
Okee dus geen aanvullingen nodig voor de nieuwste games?

En heeft er iemand vervolgens ervaring met de aanschaf van de software? Windows 7 voldoende?

• Robbedem
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-03-2025
Als je windows nieuw moet kopen, kan je net zo goed windows 8.1 nemen. Kost evenveel: Microsoft Windows 8.1 NL OEM 32/64 bit

Verwijderd

Topicstarter
dan wil ik jullie bedanken voor de tijd zodat het mij duidelijk is wat ik kan verwachten.

Wat mij betreft mag het topic gesloten worden

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2013 20:26 ]

Pagina: 1