R9 290 op 2560x1080 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 11:49
Hallo,

Ik heb vandaag een R9 290 videokaart in mijn kast gepropt en voorzien van stroom en nu ben ik al de hele avond bezig om een beetje fatsoenlijk beeld te krijgen.

Eerst zat er een Nvidia 670 in, daarna een AMD 6850 en nu dan de R9 290.
Ik heb een LG 29" cinemascherm van 2560x1080, maar ik krijg deze resolutie maar niet aan de praat.

Op de 6850 zat deze via de HDMI aangesloten en heb ik daar nooit een probleem mee gehad.

Nu heb ik het via HDMI, DVI > HDMI en DVI > DVI geprobeerd en alle drivers verwijderd en CCleaner eroverheen gehaald en weer opnieuw geïnstalleerd, en nu kan ik de resolutie wel kiezen, maar wordt het beeld helemaal samengedrukt (zwarte balken links en rechts).

Als ik een instelling gebruik op het beeldscherm zelf om het beeld 'fullscreen' te maken dan wordt het beeld heel lelijk, dus aan het scherm zal het niet liggen.

Ik draai windows 8 en zelfs dat bootlogo van windows met die ronddraaiende bolletjes er onder zijn samengedrukt. De POST bij het aanzetten van de computer ziet er dan wel weer normaal uit.

Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Ik draai nu een resolutie van 1080p, wat wel goed wordt weergegeven, maar zodra ik dat stapje hoger ga naar 2560x1080p dan propt die het scherm weer bij elkaar.

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 03:36
Komt omdat je een dual link Dvi kabel nodig hebt van wat ik kan lezen heb je die niet gebruikt

• BLACKfm
Ik zal het nog even testen, maar waarom ging het bij de 6850 via HDMI dan wel goed en nu niet?

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:46
Volgens mij heeft dat te maken met underscan/overscan. Zie catalyst control center --> mijn digitale beeldschermen --> opties schermgrootte. (Balkje wat verschuiven tot het goed is)

• BLACKfm
Mijn DVI kabel had geen 4 puntjes rond dat platte stuk en miste een paar connectiepunten in het midden. Ik heb nu weer een HDMI > HDMI kabel aangesloten en het lijkt nu weer te werken...

Blijkbaar een combinatie van drivers verwijderen en opnieuw installeren dat het probleem heeft opgelost.

Ik had er dus zelf achter kunnen komen, maar toch bedankt voor de hulp :).