Zoek 2 laptops

Pagina: 1
Acties:

• Bruce-TotalCare
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05-2025
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar 2 ultrabooks. De ene moet ongeveer 700-900 euro gaan kosten en de andere mag tot 2300 euro kosten.

De hoofdeisen zijn ongeveer gelijk, het moet een kleine ultrabook zijn (13-14,1") en hij moet licht zijn (1-1,6kg) verder moet hij het liefst zo stil mogelijk zijn, dus geen constant draaiende fans. Voor degene van €2300 moet het er één zijn met minimaal 8GB RAM, een i7 processor en een kloksnelheid van 2,0Ghz.

Suggesties? Motiveer alsjeblieft je antwoord zodat ik echt er wat mee kan, ik kan dit namelijk zelf ook wel in de pricewatch opzoeken maar ik wil echt de beste keuze. Met deze kenmerken is er nog een groot assortiment waar ik in kan verdwalen.

Alvast hartelijk dank voor je hulp! _/-\o_

Vriendelijke groet,

Breus

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-01 11:35

Bolletje

Moderator Harde Waren
Bruce-TotalCare schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:20:
Suggesties? Motiveer alsjeblieft je antwoord zodat ik echt er wat mee kan, ik kan dit namelijk zelf ook wel in de pricewatch opzoeken maar ik wil echt de beste keuze.
Probeer het dan tenminste eerst eens zelf en onderbouw je eigen keuzes dan. Dat is een veel beter startpunt voor discussies.

• Bruce-TotalCare
Bolletje schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:23:
[...]

Probeer het dan tenminste eerst eens zelf en onderbouw je eigen keuzes dan. Dat is een veel beter startpunt voor discussies.
Uiteraard heb ik het zelf al geprobeerd en ik heb voor die 900 al het een en ander gevonden namelijk dit lijstje:

- Asus VivoBook C1064P
- HP Envy 13-2100ed
- Asus Ultrabook Zenbook UX32A-R3001H 13.3"

Voor die van 2300 heb ik deze gevonden maar dat weet ik nog niet zo goed:
- Sony vaio duo 13
- Sony vaio fit mult-flip 13
- Asus zenbook Touch UX31LA

Maar ik was gewoon benieuwd naar de mening van anderen

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
voordat we ook maar iets kunnen zeggen, kan je mischien een teken geven waar dezze dingen voor gebruikt worden?
moet er een dedicated gpu in? of volstaat de intel onboard hd ?
eisen kwa resolutie?
specifieke wensen?
welke programma's ga je draaien?
wat is voor jou het belangrijkste aspect?
welk os moet het draaien (mac / win / linux)
moet het een touchscreen hebben of juist liever niet?

ben je handig en wil je eventueel zelf upgrades uitvoeren (ram vervangen / verhogen / hdd->ssd)

[ Voor 11% gewijzigd door aron225 op 16-11-2013 22:08 ]

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• Bruce-TotalCare
Bij die van 900 is Intel hd graphic genoeg en hoeft hij niks zwaars te kunnen draaien, wat multitasken tussen word, Skype en snel opstarten is voldoende. Verder moet deze heel licht zijn en maakt de resolutie niet uit. Windows graag als os en liever geen touch.

Die van max 2300 mag touch, een redelijk goede videokaart en moet photoshop en dreamweaver makkelijk op kunnen. Hier mag wel touch en als os ook windows. Resolutie liefst full hd of hoger. Belangrijkste aspect is bij beide laptops dat ze lekker handelbaar zijn dus licht, redelijk stevig en niet te groot (max 14,2")

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:56
Voor het zware model denk ik dat je het beste af bent met de Asus UX301LA. Deze heeft touch, 2560x1440 resolutie, Core i7 4558U (2.8/3.3Ghz) en Intel Iris (HD5100) graphics.

edit: Voor de goedkopere is een meer basic variant van de Sony Vaio Pro 13 wellicht iets. Qua gewicht zit je daar in ieder geval goed, heb hem vandaag in mijn handen gehad en hij weegt zowat niets (net 1 kg). Deze uit de Pricewatch is volgens mij met Touch, maar dat kun je op de website van Sony helemaal zelf configureren. Aankomende week zal er zeer hoogstwaarschijnlijk weer een nieuwe kortingsaanbieding komen, wellicht de gratis SSD upgrade. Op dit moment kan je een 13 inch Vaio Pro halen met Core i3, 128GB SSD en 8GB RAM voor 899 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Moi_in_actie op 16-11-2013 23:09 ]

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Verwijderd

Bruce-TotalCare schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 22:57:

Die van max 2300 mag touch, een redelijk goede videokaart
Dat strookt dan totaal niet met de eisen '1-1.6kg'

Overigens vind ik zowel de asus vivobook als HP spectre relijke miskopen. Misschien kan je [LBBG] ultrabook December 2013 doorkijken voor inspiratie wat wij op dit moment goede ultrabooks vinden.

• Bruce-TotalCare
Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 23:49:
[...]

Dat strookt dan totaal niet met de eisen '1-1.6kg'

Overigens vind ik zowel de asus vivobook als HP spectre relijke miskopen. Misschien kan je [LBBG] ultrabook December 2013 doorkijken voor inspiratie wat wij op dit moment goede ultrabooks vinden.
oké duidelijk, en in het geval die duurdere variant ongeveer tot 2,2kg zou mogen wegen zijn er dan goede opties??

• Bruce-TotalCare
Ik twijfel echt heel erg tussen de vaio duo, vaio pro, vaio multiflip en de Asus zenbook touch. Welke zouden jullie aanraden en waarom?

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-01 16:04
Voor de goedkoopste laptop zou je kunnen kiezen voor de Sony Vaio Pro met core i3 voor €900 pricewatch: Sony Vaio Pro 13 SVP1321N2E Zwart
Full hd scherm en een ssd lijken me wel een goede deal voor minder dan €900. Zelfs een touchscreen.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:00

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

HP Folio 9470m , Slank, licht enlekker rap ding dankzij Intel's Rapid technology

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Niet bepaald..
licht
meer dan 50% zwaarder dan de vaio pro.
enlekker rap ding dankzij Intel's Rapid technology
...wat een stuk trager is dan een SSD, welke elke andere laptop in deze prijsklasse heeft.

• Bruce-TotalCare
De HP Folio 9470m lijkt me zelf ook geen goede optie, wat denken jullie van de Asus zenbook 'infinity' ook al mag je hem officieel niet meer zo noemen. Die is slank, bloedje snel, en licht of zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

De zenbook infinity strookt ook totaal niet met de eis dat er een flinke GPU nodig zou zijn.

Als je echt een GPU nodig hebt, acer V7. Maar realiseer je dan wel dat er zoals alles in deze gewichtsklasse een low-voltage CPU in zit. Het exemplaar in de pricewatch: Asus N56VB-S4016H bijvoorbeeld is 2 maal zo snel. Je moet de afweging maken tussen gewicht en prestaties (of een laptop die beide bied, maar €2000+ kost zoals de rMBP of precision M3800).

• Bruce-TotalCare
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:00:
De zenbook infinity strookt ook totaal niet met de eis dat er een flinke GPU nodig zou zijn.

Als je echt een GPU nodig hebt, acer V7. Maar realiseer je dan wel dat er zoals alles in deze gewichtsklasse een low-voltage CPU in zit. Het exemplaar in de pricewatch: Asus N56VB-S4016H bijvoorbeeld is 2 maal zo snel. Je moet de afweging maken tussen gewicht en prestaties (of een laptop die beide bied, maar €2000+ kost zoals de rMBP of precision M3800).
Kijk hier kan ik wat mee, bestaat er ook nog zoiets als die rmbp van 13,3" of vraag ik nu echt teveel? Heb je daar nog vergelijkbare varianten op, ik was namelijk wel op zoek naar zo iets als dit.

Edit: je zegt namelijk zoals daaruit maak ik op dat er meer opties zijn die beide bieden. Prijs is ondersteld hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Bruce-TotalCare op 17-11-2013 18:39 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-01 15:11
Het probleem is juist dat 13,3" (+/- 1") nauwelijks goede videokaarten hebben. Laat staan de ruimte of mogelijkheden om een quadcore CPU met een sterke GPU te combineren op het energie-management en warmteverbruik vlak.

Je kan op zich denken aan een lichte 15" zoals die M3800 of rMBP 15", of anders kom je gewoon in een andere klasse. De Acer V7-482PG probeert het meeste te combineren maar een quadcore of full-voltage i5/i7 zit in geen enkele laptop met een goeie videokaart in de 13" klasse welke je ook echt zou willen hebben op het moment.

Verwijderd

Bruce-TotalCare schreef op zondag 17 november 2013 @ 18:38:
[...]

Kijk hier kan ik wat mee, bestaat er ook nog zoiets als die rmbp van 13,3" of vraag ik nu echt teveel? Heb je daar nog vergelijkbare varianten op, ik was namelijk wel op zoek naar zo iets als dit.
De 13" rMBP bevat nog steeds een soort van low-voltage CPU met ongeveer de helft van de prestaties van de N56.

opties.
<1.3kg 13" zonder videokaart, legio keuzes (bekijk het LBBG discussietopic voor inspiratie), slechts een dualcore.
1.95kg 14" met redelijke videokaart: de acer V7. Nog steeds slechts een dualcore.
2.5+ kg 15.6" met redelijke videokaart en quadcore. Zoals asus N56, of samsung ativ book 8
<2Kg met redelijke videokaart en quadcore: precision M3800, 15.6" rMBP, maar dubbel de prijs van de overige opties. €2300 gaat krap worden.

• Bruce-TotalCare
Verwijderd schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:15:
[...]
De 13" rMBP bevat nog steeds een soort van low-voltage CPU met ongeveer de helft van de prestaties van de N56.

opties.
<1.3kg 13" zonder videokaart, legio keuzes (bekijk het LBBG discussietopic voor inspiratie), slechts een dualcore.
1.95kg 14" met redelijke videokaart: de acer V7. Nog steeds slechts een dualcore.
2.5+ kg 15.6" met redelijke videokaart en quadcore. Zoals asus N56, of samsung ativ book 8
<2Kg met redelijke videokaart en quadcore: precision M3800, 15.6" rMBP, maar dubbel de prijs van de overige opties. €2300 gaat krap worden.
Ik ben nogal gehecht aan windows :F Die videokaart laat ik maar even buiten beschouwing omdat dat dus geen optie is. Mobiliteit staat absoluut op de eerste plaats en naast deze laptop heb ik ook nog een desktop. Als ik zou moeten kiezen tussen de Asus Zenbook Infinity of de Sony Vaio Pro (dan heb ik het dus over de variant mat alle opties op de max van beide) welke is volgens jou dan het beste?
Pagina: 1