Cultuur op Tweakers

Pagina: 1
Acties:
  • 4.102 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-11-2021
Wat me opvalt is de hoeveelheid botte reacties op het forum. Als een vraag al vaker is gesteld of wellicht via Google te vinden is krijg je meteen de wind van voren. Misschien wilt diegene gewoon een bevestiging van wat Nederlands sprekende Tweakers? Ik neem namelijk niet zomaar alles aan wat ik via Google tegenkom op schimmige Engelstalige websites. De cultuur op Tweakers is dan ook, imo, dat iedereen het beter weet en degene die een "domme" vraag stelt incompetent is omdat dit wel ergens op het internet te vinden is.

Nou bij deze jongens
- kom ook af en toe buiten in contact met mensen
- reageer sociale frustraties niet af op het internet maar ga sporten of doe iets waar je geen computer voor gebruik
- reageer niet met "dit had je kunnen vinden op x of y" maar stuur dit bericht prive want zelf reageer je off topic dus ben je net zo fout

Neem niet alles serieus en ontspan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik snap je niet helemaal, wat is je probleem?
Algemene GoT mores staat gewoon uitgelegd in Het algemeen beleid en verdere links, welke gebaseerd zijn op de AV van GoT. Zou iedereen moeten kennen. En anders zijn er de mods nog :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:45

Fiber

Beaches are for storming.

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Maar waar het vooral om gaat is dat je aantoonbaar eerst zelf je best hebt gedaan om het antwoord op je vraag te vinden. Een beetje eigen inzet dus: GoT is een discussie forum, geen helpdesk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Gaat dit om je 2-3 regelige topic starts die gesloten zijn? Er is een manier gevonden opt GOT om met elkaar te discusseren, (lees de links die je krijgt! echt! ) en die manieren worden ook gestuurd door moderators (die er inderdaad een full time hobby aan hebben ;) \

Alles heeft zijn plek op GOT... feedback op cultuur hoor in "lieve adjes"(TR gemaakt)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Al is het in veel gevallen zeker wel (deels) correct ben ik met je eens dat er zeer regelmatig nogal onvriendelijk gereageerd wordt op tweakers. Veel vervelender dan eigenlijk nodig is...

imho zijn er een paar opties:
1. je reageert en geeft een zinnige reactie
2. je reageert niet en laat een mod het afhandelen

Alleen reacties dat je het verkeerd vraagt en/of de FAQ moet lezen is gewoon zinloos en dat is bij tweakers de taak van de mods (iig... mods melden regelmatig dat dergelijke opmerkingen aan mods overgelaten moeten worden). Het verschilt imho wel heel erg per categorie, sommige delen zijn veel vriendelijker dan andere delen.

Binnen NOS kom ik veel minder onvriendelijkheid tegen dan binnen dev

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tja, dit zijn ook niet de slimste topics, voor de honderdduizendste keer naar de bekende weg vragen, en dan nog in 'rant' vorm ook...: Opslag fabrikanten zijn oplichters, allemaal! O-)

En voor 'Neem niet alles serieus en ontspan ;) ' hebben we de HK. In de 'tech' fora zijn we inderdaad serieus. Althans, dat proberen we. :z

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:21
Uiteraard heeft het erg weinig zin om een nieuwe topic aan te maken om uit te huilen.
Je bent hier net een paar weken aangelandt en begint de cultuur hier af te kraken, zonder dat je je eerst in de cultuur hebt verdiept en zelf ook niet hebt aangepast.
Misschien, je weet immers maar nooit, zou het wel eens aan jezelf kunnen liggen en niet aan de site waar je bent aangelandt. Kan zomaar, hoor. Ik doe maar een suggestie.
Er wordt op een tech site wel verwacht dat je iets van zaken probeert te begrijpen. Tweakers is geen vraagbaak. Misschien is FOK een beter forum voor je.

[ Voor 3% gewijzigd door Poops_McGhee op 16-11-2013 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Poops_McGhee schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:20:
Uiteraard heeft het erg weinig zin om een nieuwe topic aan te maken om uit te huilen.
Je bent hier net een paar weken aangelandt en begint de cultuur hier af te kraken, zonder dat je je eerst in de cultuur hebt verdiept en zelf ook niet hebt aangepast.
Misschien, je weet immers maar nooit, zou het wel eens aan jezelf kunnen liggen en niet aan de site waar je bent aangelandt. Kan zomaar, hoor. Ik doe maar een suggestie.
Er wordt op een tech site wel verwacht dat je iets van zaken probeert te begrijpen. Tweakers is geen vraagbaak. Misschien is FOK een beter forum voor je.
Dit is dus wat ik bedoel. Ik kom al een hele tijd op Tweakers dat heeft niets met mijn account te maken. De stijl waarin jij schrijft bevalt mij totaal niet. Ik moet me echt inhouden maar types als jou krijgen het later heel zwaar op werk en in het dagelijkse leven. Voel je vooral groot en wijs ;)

Uiteraard begrijp ik de reacties op mijn topic. Ja ik Google vaak en lees hier en daar wat maar soms wil ik gewoon lekker een vraag neerknallen zonder dat ik een half uur research moet uitvoeren op mijn karige internet bundel. Soms ben ik impulsief en kan ik niet wachten tot ik thuis ben om het een en ander uit te zoeken. En ja ik snap dat ik op een tech site zit en niet op een 50+ computerhulp website.

<3 toch hou ik van jullie allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
dylanvana schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:48:
[...]

Dit is dus wat ik bedoel. Ik kom al een hele tijd op Tweakers dat heeft niets met mijn account te maken. De stijl waarin jij schrijft bevalt mij totaal niet. Ik moet me echt inhouden maar types als jou krijgen het later heel zwaar op werk en in het dagelijkse leven. Voel je vooral groot en wijs ;)

Uiteraard begrijp ik de reacties op mijn topic. Ja ik Google vaak en lees hier en daar wat maar soms wil ik gewoon lekker een vraag neerknallen zonder dat ik een half uur research moet uitvoeren op mijn karige internet bundel. Soms ben ik impulsief en kan ik niet wachten tot ik thuis ben om het een en ander uit te zoeken. En ja ik snap dat ik op een tech site zit en niet op een 50+ computerhulp website.

<3 toch hou ik van jullie allemaal
Dan is Fok een beter forum voor je. Daar wordt niet fatsoenlijk gemodereerd en gaan ze er ook niet vanuit dat iemand eerst zelf op onderzoek uitgaat. Hier wel. Gewoon je vraag duidelijk stellen en aangevem wat je zelf al hebt onderzocht en gevonden. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Ik ben het ook niet altijd eens met moderators hier en heb al vaker een waarschuwing aan mijn broek gehad. Toch ben ik wel blij dat hier de boel behoorlijk uniform gemoderdeerd wordt en dat zorgt ervoor dat dit forum niet zo'n afvoerputje als op Fok wordt waar iedereen direct off-topic kan gaan en elkaar de huid kan volschelden zonder ingrijpen.

Edit: trouwens... Iemand uit 1991 die gaat roepen "daar ga je het later moeilijk mee krijgen". Wat een arrogantie. Je komt net kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door benchMarc op 16-11-2013 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penait1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-09 14:45
Fiber schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 17:04:
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Maar waar het vooral om gaat is dat je aantoonbaar eerst zelf je best hebt gedaan om het antwoord op je vraag te vinden. Een beetje eigen inzet dus: GoT is een discussie forum, geen helpdesk.
Domme vragen bestaan echt wel. Vragen naar de bekende weg bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Wat voor een vragen stellen domme mensen dan? Er zijn genoeg mensen op het internet die erg duidelijk maken dat domme vragen wel degelijk bestaan.
[...]

Dit is eigenlijk best grappig. Je maakt een topic om te zeggen dat het merendeel van de tweakers (nagenoeg) nooit buitenkomt en sociaal gefrustreerd is, en dan een beetje gaan klagen dat de stijl van andere je niet bevalt en dat andere het 'later' zwaar gaan krijgen op hun werk en dagelijkse leven.

Bedenk dat het merendeel hier al bij dat 'later' zijn aangekomen. En ik weet niet waar jij bent, maar je krijgt het ook heel zwaar op je werk en in het dagelijkse leven als je niet zelf wat inzet wil tonen en enkel verwacht dat andere je alles op een presenteerblaadje aanreiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Het onvriendelijke antwoord heeft vaak een oorzaak.
Vaak toont de vraagsteller niet voldoende inzet. Het zou waarschijnlijk beter zijn als je dit via een knopje aan kon geven. Veel forumleden voelen er blijkbaar niet veel voor om uitgebreid, netjes en behulpzaam aan te geven hoe een vraag testeld dient te worden en reageren dan ietwat kortaf, gefrustreerd of onaardig. Als je de TS met een knopje zou kunnen flaggen met bijvoorbeeld:

1) Het lijkt alsof hier niet voldoende inzet is getoond. Een zoekmachine zou dit antwoord meteen voor je moeten vinden.
of:
2) Verduidelijk je vraag. Kijk eens in de forumregels hoe je een TS zou moeten maken.

Dat zou een hoop onvriendelijke reacties met bovenstaande inhoud kunnen voorkomen. Wellicht zou dit ook meteen voor een mod zichtbaar gemaakt kunnen worden. Zodat hij/zij sneller kan beslissen of het al dan niet een nuttig topic is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
Volgens mij heeft de topicposter nooit op tweakers rondgekeken.
In elk geval toont zn post aan, dat hij nooit de moeite heeft gedaan om allerlei topics te bekijken of te lezen, want anders wist hij allang, dat zn onbeschofte post en domme aannames nergens op slaan.

Blijkbaar is ie een beetje gefrustreerd, nou doe dan wat je iemand anders aanraad en ga je is ontspannen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrowMyHair
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
bangkirai schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:22:
In elk geval toont zn post aan, dat hij nooit de moeite heeft gedaan om allerlei topics te bekijken of te lezen, want anders wist hij allang, dat zn onbeschofte post en domme aannames nergens op slaan.

Blijkbaar is ie een beetje gefrustreerd, nou doe dan wat je iemand anders aanraad en ga je is ontspannen....
De toon van jouw bericht is volgens mij precies hetgene waar de TS zich aan stoort. Je gaat inhoudelijk niet in op het gestelde probleem en wordt persoonlijk naar de TS toe. Wellicht is het enigszins terecht, omdat de TS dit ook doet, maar het voegt aan de discussie weinig toe. Het bevestigt in ieder geval wel het in de TS gemaakte punt dat er in dit forum vaak bot gereageerd wordt als de vorm van de vraagstelling niet correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
Ik denk niet dat dit topic ergens naartoe gaat waar iemand ook maar iets aan heeft. Kan er geen slotje op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GoT is een discussie forum, geen helpdesk.
Daarom is een antwoord als "zoek maar zelf op Google" nutteloos en off-topic.
Ik heb mezelf aangeleerd in zo'n geval niet te reageren (kost af en toe moeite :+ ) maar dat houdt het forum beknopter en daarmee leesbaarder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Het is vaak dat iemand hier komt account aanmaakt en meteen vragen stelt zonder enige voorbereiding of zelf onderzoek. Dat irriteert vele, daar zal ik er wel een van zijn.

Het is prima als mensen vragen stellen op Tweakers als ze er zelf absoluut niet uitkomen, wat vele hebben is een baan in de IT en werken ook niet voor gratis voor hun werkgever dus in je eigen tijd ga je ook niet voor gratis helpdesk spelen.

Als een niet kennisvaardig IT persoon een eigen bedrijf heeft en denk ''ah IT gedeelte doe ik zelf wel'' prima maar ga dan niet lopen huilen en al het werk op forum gebruikers van Tweakers proberen te schuiven.

Niet dat ik nu bot reageren goed praat alleen dat ik het wel sommigen reacties snap.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
[...]
Voel je vooral groot en wijs ;)
Voel jezelf vooral klein en dom, slachtoffer en/of onbegrepen. Kijk vooral niet eerst naar jezelf, maar geef direct anderen de schuld. Dat is vast en zeker een goed begin van het leven (tip: niet echt)
Daarnaast is generaliseren door uitspraken van 'types zoals jij' ook niet echt iets dat meewerkt om je serieus te nemen.
Waarschijnlijk ben ik nu een troll aan het voeden, maar ik doe het maar even als voorbeeld voor anderen.
Kruip asjeblieft weer terug in je hol en laat dit deel van het internet ongemoeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poops_McGhee
benchMarc schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:00:
[...]

Edit: trouwens... Iemand uit 1991 die gaat roepen "daar ga je het later moeilijk mee krijgen". Wat een arrogantie. Je komt net kijken.
Grappige is: wat in zijn referentie 'later' is, is voor mij al een eeuwigheid geleden. Lijkt me beter om dit trolletje maar met rust te laten. Ik heb ergens gelezen dat ze daar stil van worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:39
GrowMyHair schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:30:
[...]

De toon van jouw bericht is volgens mij precies hetgene waar de TS zich aan stoort. Je gaat inhoudelijk niet in op het gestelde probleem en wordt persoonlijk naar de TS toe. Wellicht is het enigszins terecht, omdat de TS dit ook doet, maar het voegt aan de discussie weinig toe. Het bevestigt in ieder geval wel het in de TS gemaakte punt dat er in dit forum vaak bot gereageerd wordt als de vorm van de vraagstelling niet correct is.
Oh maar ik ben er op in gegaan:

Ik stel dat hij topics en forums niet leest, dat bewijst hij zelf al, door zn duidelijk foute aannames over hoe de tweakers community gemiddeld in het leven staat.
Ja, ik blijf er bij, dat zn post gewoon onbeschoft is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zou iedereen Lustucru in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!" willen aanraden, en ook Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics :)

Voor de TS is er verder Het algemeen beleid, waar uitgelegd wordt hoe Tweakers.net werkt en wat er van hem wordt verwacht.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Verwijderd schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:39:
[...]
Daarom is een antwoord als "zoek maar zelf op Google" nutteloos en off-topic.
Ik heb mezelf aangeleerd in zo'n geval niet te reageren (kost af en toe moeite :+ ) maar dat houdt het forum beknopter en daarmee leesbaarder.
Waarschijnlijk zou GoT een stuk vriendelijker zijn als er meer mensen waren die dat deden. Je schiet er zelf ook weinig mee op om wel zo'n reactie te plaatsen en de TS zal er ook niet blijer van worden.

Meestal (iig... dat zie ik op andere sites vaak) gaat de TS vanzelf z'n post verbeteren als hij/zij merkt dat er geen reacties komen. Het is in ieder geval effectiever dan een flame war waarna je aan paar boze mensen hebt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wordt een TS er wel blijer van als niemand iets neerzet in zijn topic? Zolang het niet te lomp wordt gebracht denk ik dat een TS die serieus is er verder mee komt als iemand hem verteld dat hij het met google kan vinden, en als hij na wat inzet getoond te hebben en nog problemen heeft daarmee kan komen, dan wanneer hij gewoon stelselmatig genegeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je over het beleid op Tweakers wil praten dan doe je dat in Lieve Adjes, niet in Stuffis Generalis.

Afgezien van dat: er gelden op Tweakers nou eenmaal regels voor wat betreft eigen inzet. Als je bevestiging zoekt dan kun je zeggen dat je X of Y al gevonden hebt maar dat je dat graag bevestigd ziet omdat je die site niet vertrouwt, en er zal geen haan naar kraaien. Laat weg dat je het gevonden hebt en je krijgt geheid een al dan niet botte reply dat het de eerste hit is op Google en dat je zelf ook wel wat moeite mag doen. Zie je het verschil?

SG>>LA
[...]

Makkelijk is dat he, iemand's inhoudelijke bericht negeren en hem gewoon op de persoon aanvallen?

[ Voor 30% gewijzigd door NMe op 16-11-2013 19:13 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...] Ja ik Google vaak en lees hier en daar wat maar soms wil ik gewoon lekker een vraag neerknallen zonder dat ik een half uur research moet uitvoeren...
Of je bent gewoon een beetje lui... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Zo dat zijn aardig wat reacties! Wel leuk om te zien dat sommige mensen mijn openingspost iets te serieus nemen (sissors en bangkirai). Zie de laatste zin in mijn openingspost met een knipoog....

Poops_McGhee je hebt het er moeilijk mee lees ik. Het valt ook niet mee he allemaal guttegut. Ik wens je veel succes in de toekomst (dat meen ik oprecht) want dat zul je nodig hebben als je op die manier met mensen omgaat.

Ik kan de reacties wel begrijpen in dit topic over het eerst zelf opzoeken en daarna vragen. Soms ben je gewoon niet in de gelegenheid om dat uit te zoeken (bijv mobiel, onderweg of wat dan ook) terwijl het voor een ander 2 regels tekst is om het te beantwoorden. Sommige mensen, zoals ik, zijn wat impulsiever en vragen het direct omdat wachten tot vanavond te lang duurt. Maar goed dat wordt dus duidelijk niet gewaardeerd door een grote groep op Tweakers (en de regels een beetje).

Nogmaals mijn liefde voor jullie <3 geef je kat een aai of je vader een kus en laat het gaan ;) Kan me niet voorstellen dat niemand hier wat fout doet op andere vlakken dan techniek. Of heb je nog nooit gevraagd hoe laat het is terwijl je zelf een mobiel in je zak hebt? Got you!!

Ps. Zit op mijn mobiel dat quoten werkt niet lekker sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sissors schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:10:
Wordt een TS er wel blijer van als niemand iets neerzet in zijn topic? Zolang het niet te lomp wordt gebracht denk ik dat een TS die serieus is er verder mee komt als iemand hem verteld dat hij het met google kan vinden, en als hij na wat inzet getoond te hebben en nog problemen heeft daarmee kan komen, dan wanneer hij gewoon stelselmatig genegeerd wordt.
Zolang het behulpzame reacties zijn ben ik uiteraard voor reacties, mja... als het alleen maar "ga eens googlen" is dan heb ik liever niets.

De reactie van Sircuri hier is imho ook prima: Sircuri in "Aanmeldformulier + Gegevens automatische output in PDF?"
Al zou ik bij dat soort topics de Stackoverflow oplossing beter vinden, reactie een tijdelijk slot geven tot de kwaliteit verbeterd is (of permanent sluiten als het niet beter wordt). De persoon die de vraag stelt hier heeft iig een nette vraag gesteld maar realiseert zich duidelijk niet welke gegevens hij moet melden, resultaat nu... topic is gesloten en gebruiker is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

dylanvana schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:32:
[...] quoten werkt niet lekker sorry...
Lezen gaat vast wel... ;) Begin eens hier, gewoon voor de aardigheid...: Het algemeen beleid #topicplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Poops_McGhee je hebt het er moeilijk mee lees ik. Het valt ook niet mee he allemaal guttegut. Ik wens je veel succes in de toekomst (dat meen ik oprecht) want dat zul je nodig hebben als je op die manier met mensen omgaat.
Je kan nu ophouden met dat getroll of ik ga andere maatregelen nemen om je te laten ophouden.
Ik kan de reacties wel begrijpen in dit topic over het eerst zelf opzoeken en daarna vragen. Soms ben je gewoon niet in de gelegenheid om dat uit te zoeken (bijv mobiel, onderweg of wat dan ook) terwijl het voor een ander 2 regels tekst is om het te beantwoorden. Sommige mensen, zoals ik, zijn wat impulsiever en vragen het direct omdat wachten tot vanavond te lang duurt.
Dan is niet de "cultuur op Tweakers" verkeerd, maar je eigen ongeduld.

[ Voor 34% gewijzigd door NMe op 16-11-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Is goed ik reageer niet meer op zijn reacties maar wees dan ook consequent door hem dezelfde waarschuwing te geven aangezien hij mij als eerst persoonlijk aanviel. En ik ben trouwens geen troll.

De cultuur kan alsnog verkeerd zijn ondanks mijn "foute" post. De manier waarop veel (nieuwe) leden worden afgebrand heeft wel degelijk met de cultuur te maken hier op Tweakers.

[ Voor 32% gewijzigd door dylanvana op 16-11-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Zo dat zijn aardig wat reacties! Wel leuk om te zien dat sommige mensen mijn openingspost iets te serieus nemen (sissors en bangkirai). Zie de laatste zin in mijn openingspost met een knipoog....

Ik kan de reacties wel begrijpen in dit topic over het eerst zelf opzoeken en daarna vragen. Soms ben je gewoon niet in de gelegenheid om dat uit te zoeken (bijv mobiel, onderweg of wat dan ook) terwijl het voor een ander 2 regels tekst is om het te beantwoorden. Sommige mensen, zoals ik, zijn wat impulsiever en vragen het direct omdat wachten tot vanavond te lang duurt. Maar goed dat wordt dus duidelijk niet gewaardeerd door een grote groep op Tweakers (en de regels een beetje).

Nogmaals mijn liefde voor jullie <3 geef je kat een aai of je vader een kus en laat het gaan ;) Kan me niet voorstellen dat niemand hier wat fout doet op andere vlakken dan techniek. Of heb je nog nooit gevraagd hoe laat het is terwijl je zelf een mobiel in je zak hebt? Got you!!

Ps. Zit op mijn mobiel dat quoten werkt niet lekker sorry
Dus eigenlijk vind jij dat wij maar stante pede moeten reageren als jij een vraag hebt die je ook zelf op had kunnen zoeken, maar wat je niet doet omdat jij op dat moment mogelijk
- ongeduldig danwel op dat moment gewoon lui bent
- mobiel online bent en weigert de voor jou kennelijk dure databundel te verstoken voor het oplossen van je vraag
Lekker sociaal bezig ben je dan :X

Ik weet niet of je al werkende bent, maar als je zoiets in je baan flikt (meteen vragen ipv zelf wat inzet te tonen) dan vraag ik me af hoe lang je je baan houdt en of je lang het respect van je collega's kunt houden.

Er is niks mis met het stellen van een vraag als je zelf ergens niet uitkomt. Maar voor zover ik weet vallen ongeduld, luiheid en zuinigheid zelfs allemaal onder de hoofdzonden ;)

Daarbij: de kracht van GoT is dat we elkaar helpen met onze kennis. Ik vraag me af of we van jou dan wel enige bijdrage mogen of kunnen verwachten. Of is dat ook teveel moeite, of te duur voor je?

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 16-11-2013 19:51 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is ook niet nodig, het is jouw manier van uiten (generaliserend en kleinerend) waardoor je mensen in het harnas jaagt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

dylanvana schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:48:
Is goed ik reageer niet meer zijn reacties maar wees dan ook consequent door hem dezelfde waarschuwing te geven aangezien hij mij als eerst persoonlijk aanviel. En ik ben trouwens geen troll.
Hij zegt enkel hoe het overkomt als iemand die zich niet aan de regels houdt vervolgens (op de verkeerde plek) komt klagen dat zijn topics gesloten worden en daarbij de schuld legt bij andere mensen. Hij valt je aan op je gedrag, jij valt hem aan op de persoon. Gelijke monniken, gelijke kappen...maar hij is geen gelijke monnik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-09 12:49
Fietsbel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:49:
Dat is ook niet nodig, het is jouw manier van uiten (generaliserend en kleinerend) waardoor je mensen in het harnas jaagt.
Om in zijn woorden te spreken: daar krijgt hij het later nog wel moeilijk mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voorbeeldje: Smartphone

Wat is de enige goede reactie op deze OP...?

Ik zeg: TR... En dan hopelijk een snelle Mod met een slotje... O-)

(En wat wijze, vermanende, opbouwende, troostende woorden...)

[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 16-11-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de cultuur van Tweakers is niets mis. Tweakers is een breed discussieplatform over IT/computers van een redelijk niveau, waar ook vragen gesteld mogen worden. Daarbij wordt (gezien het niveau) wel eigen inzet verwacht, waarbij die inzet in de OP vermeld dient te worden. Dat staat allemaal keurig in het algemeen beleid.

Uiteraard komt er zo af en toe iemand binnen vliegen die geen enkele regel leest, niet even kijkt met wat voor site hij te maken heeft maar er blind vanuit gaat dat mensen met kennis van zaken niets beters te doen hebben dan zijn/haar triviale vraagjes te bantwoorden en dus zomaar die vraagjes het forum op knalt. Als er even gebruik wordt gemaakt van de mobiel of men gewoon lui is mag een ander dat oplossen, dat is immers "een kleine moeite".

Als er dan vriendelijk* op gewezen wordt dat dat niet de bedoeling is en er regels zijn trekt men zich daar niets van aan, nee dat ligt aan de tweakers. De cultuur is verkeerd en het zijn allemaal anti-sociale mensen die nooit buiten komen. Blijkbaar zijn dat soort aannames over mensen waar je niets van weet het toppunt van sociale ontwikkeling. :?

Hoe dan ook, de oplossing laat zich raden. Tweakers is geen helpdesk, zoek je een helpdesk dan zit je hier verkeerd. In dat geval zou ik je helpmij.nl aanraden, daar kun je zo veel vragen stellen als je wilt zonder dat iemand daar bezwaar tegen heeft.

* Helaas valt dat vriendelijke soms wat tegen, dat zou beter moeten. Maar dat wil niet zeggen dat Tweakers daarmee een helpdesk wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

TS' laatste reactie op het forum was de 16e, maar is nog wel online geweest. Ik denk dat ie wel gesnapt heeft hoe de vork aan de steel zit - en anders heeft ie denk ik een flinke plaat voor zijn kop, maar niks waar een modhamer niet doorheen kan komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=41241240,noline]
De cultuur kan alsnog verkeerd zijn ondanks mijn "foute" post. De manier waarop veel (nieuwe) leden worden afgebrand heeft wel degelijk met de cultuur te maken hier op Tweakers.
Lol, heb je al eens een account aangemaakt op XDA? Tegen dat je kan aanmelden heb je er al geen zin meer in...

En waar maak je je druk over. Dit is een forum, woorden op het internet van mensen die je niet eens kent. En als je het venster sluit is het weg, heeft het totaal geen invloed meer op jouw bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zeker zo dat in het algemeen een vriendelijker site niet voor niets op de kaart stond en staat. Sindsdien is er ook een hoop verbeterd. Ondanks dat het soms vervelend is dat hetzelfde wéér langskomt of meer informatie wéér uit iemand getrokken moet worden, lijkt het wel dat de meeste mensen even kijken of iemand nieuw is en dan even de weg wijzen.

Waar iemand al iets langer meeloopt, en gewoon doorgaat met magere topics en dus niets doet met de gegeven tips en links, dan zie je de houding ook veranderen. Ideaal zou zijn als mensen dan een TR doen en wachten op crew, maar de frustratie is zeker begrijpelijk.

De mensen hier zijn meer dan een persoonlijke vervanging voor Google, zijn zeker niet te beroerd om iemand verder te helpen, maar ze verwachten wel dat onderwerpen en vragen dan redelijk uiteengezet worden. Niet onredelijk lijkt me.

Een bijkomend probleem in je specifieke situatie, is dat je direct na het laten zien dat je weigert iets te doen met de geboden informatie, maar even een topic opent waarin je eerst stelt dat er een cultuurprobleem is om vervolgens terloops nog even de hele community over één kam te scheren en in een hokje te plaatsen. Het is vast fijn voor jezelf om zo te denken over al die boze mensen die weigeren jou met zilveren schalen te blijven bedienen terwijl je op je luie achterste blijft zitten.
Misschien tijd om even de ogen open te doen en eens goed in de spiegel te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

TS 'klaagt' over botte reacties op dit forum en krijgt op deze opmerking als antwoord onderstaande bloemlezing (neem de tijd, laat het even doordringen):
benchMarc schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:00:
[...]
Dan is Fok een beter forum voor je.

[snip]

bangkirai schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:22:

Poops_McGhee schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:36:
Ik denk niet dat dit topic ergens naartoe gaat waar iemand ook maar iets aan heeft. Kan er geen slotje op?
Poops_McGhee schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:45:
[...]

Voel jezelf vooral klein en dom, slachtoffer en/of onbegrepen. Kijk vooral niet eerst naar jezelf, maar geef direct anderen de schuld. Dat is vast en zeker een goed begin van het leven (tip: niet echt)
Daarnaast is generaliseren door uitspraken van 'types zoals jij' ook niet echt iets dat meewerkt om je serieus te nemen.
Waarschijnlijk ben ik nu een troll aan het voeden, maar ik doe het maar even als voorbeeld voor anderen.
Kruip asjeblieft weer terug in je hol en laat dit deel van het internet ongemoeid.
Poops_McGhee schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 18:47:
[...]

Grappige is: wat in zijn referentie 'later' is, is voor mij al een eeuwigheid geleden. Lijkt me beter om dit trolletje maar met rust te laten. Ik heb ergens gelezen dat ze daar stil van worden.
Fiber schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:32:
[...]

Of je bent gewoon een beetje lui... :z
En na al deze sneren komt een roodje na een sneue opmerking van de TS (die ik goed kan begrijpen na bovenstaande antwoorden) met een berisping:
NMe schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 19:45:
[...]

Je kan nu ophouden met dat getroll of ik ga andere maatregelen nemen om je te laten ophouden.

[...]

Dan is niet de "cultuur op Tweakers" verkeerd, maar je eigen ongeduld.
Kortom, TS heeft gelijk. Ik stoor me er al tien jaar aan, maar laat het gaan. Beleid is een ding, op een aanvaardbare manier uitleggen waarom, is iets waar de users hier het toch moeilijk mee hebben. Het feit alleen al dat er zoveel zwarten de moeite nemen om topics in LA (jullie weten waar de 'A' voor staat, neem ik aan?) met het soort reacties als bovenstaande menen te moeten tackelen, zegt genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dylanvana schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 16:57:

- reageer sociale frustraties niet af op het internet maar ga sporten of doe iets waar je geen computer voor gebruik
- reageer niet met "dit had je kunnen vinden op x of y" maar stuur dit bericht prive want zelf reageer je off topic dus ben je net zo fout
Troll
Als ik uitgebreider ga reageren dan zou je me te pakken hebben. Maar zo kun je dus geen topic starten hè?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Coltrui schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:18:
TS 'klaagt' over botte reacties op dit forum en krijgt op deze opmerking als antwoord onderstaande bloemlezing (neem de tijd, laat het even doordringen):

Kortom, TS heeft gelijk. Ik stoor me er al tien jaar aan, maar laat het gaan. Beleid is een ding, op een aanvaardbare manier uitleggen waarom, is iets waar de users hier het toch moeilijk mee hebben. Het feit alleen al dat er zoveel zwarten de moeite nemen om topics in LA (jullie weten waar de 'A' voor staat, neem ik aan?) met het soort reacties als bovenstaande menen te moeten tackelen, zegt genoeg.
Oh ja, waarom mag jij een conclusie trekken dat TS gelijk heeft op basis van wat quotes? Lees anders even de topicstart door en neem zelf even de tijd om zijn zinnen tot je door te dringen.
Nou bij deze jongens
- reageer sociale frustraties niet af op het internet maar ga sporten of doe iets waar je geen computer voor
Ik bedoel, zeg dat lekker tegen je schoolvriendjes als je indruk wilt maken, maar nu neem ik je niet serieus. Had hij nou een serieus topic gemaakt en even wat moeite genomen om wat dingen op te sommen dan had ik hem misschien gelijk gegeven. Nu echter snap ik wel waarom hij zich niet thuis voelt en dat ligt niet zo zeer aan Tweakers maar aan de persoon zelf :). Ik heb meer dan genoeg topics geopend en ik heb mij nog nooit verkeerd behandeld gevoeld. Wellicht komt dat omdat ik wel moeite neem in mijn topics en reacties.

Domme vragen zijn er niet, luie en domme mensen wel. Nu maakt dat letterlijk helemaal NIETS uit hoe iemand is (of waar hij vandaan komt zoals jij aangeeft met 'zwarten'?) echter wel in wat je er van maakt. Neem jij de moeite niet en wil je in breezer taal met 2 halve zinnen een vraag stellen? Prima, maar ga dan op zoek naar een forum die bij je past, en niet op Tweakers.

Ik ben blij dat Tweakers overal nog enigszins een niveau heeft want sinds de overname door je weet wel wie stikt het hier van de huis en tuin mannen en vrouwen. Ga dan gewoon naar Fok of Viva. In het 'Offline-leven' ga je toch ook niet direct om met het 'soort' mensen waar je je niet thuis voelt? Mij zie je niet in een elitair café noch in een bouwkeet. Wil ik daar toch heen gaan, dan heb ik het maar te doen met 'hoe het daar is'. Dit is gewoon iets wat je naar mijn mening moet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

douweegbertje schreef op maandag 25 november 2013 @ 20:53:
[...]

Oh ja, waarom mag jij een conclusie trekken dat TS gelijk heeft op basis van wat quotes? Lees anders even de topicstart door en neem zelf even de tijd om zijn zinnen tot je door te dringen.
O ja, de <li> puntjes in de TS zijn niet handig. Neemt niet weg dat de quotes die ik aanhaal niet mogen rechtvaardigen om nog een niveau'tje lager te gaan. En dat vind ik zelf wel een probleem hier. Je beseft toch dat je de quotes die ik aanhaal - en die mijns inziens minstens net, zo niet nóg zieliger zijn als de replies van de self proclaimed Tweaker die zogezegd weet hoe het hier aan toe moet gaan - goedpraat om wille van zijn sneue OP? :)
Ik bedoel, zeg dat lekker tegen je schoolvriendjes als je indruk wilt maken, maar nu neem ik je niet serieus. Had hij nou een serieus topic gemaakt en even wat moeite genomen om wat dingen op te sommen dan had ik hem misschien gelijk gegeven. Nu echter snap ik wel waarom hij zich niet thuis voelt en dat ligt niet zo zeer aan Tweakers maar aan de persoon zelf :). Ik heb meer dan genoeg topics geopend en ik heb mij nog nooit verkeerd behandeld gevoeld. Wellicht komt dat omdat ik wel moeite neem in mijn topics en reacties.
Geldt net zoveel voor de gequote antwoorden die ik aanhaal. Ook lekker om tegen schoolvriendjes mee uit te pakken. Als ze zeven zijn of zo.
Domme vragen zijn er niet, luie en domme mensen wel. Nu maakt dat letterlijk helemaal NIETS uit hoe iemand is (of waar hij vandaan komt zoals jij aangeeft met 'zwarten'?) echter wel in wat je er van maakt. Neem jij de moeite niet en wil je in breezer taal met 2 halve zinnen een vraag stellen? Prima, maar ga dan op zoek naar een forum die bij je past, en niet op Tweakers.
Je kan me uitdagen tot je een ons weegt, aangehaalde reacties zijn net het botte wat de TS op nogal jammere manier aankaart. Nogmaals: jij (net als zovelen hier) praat maar goed dat je bot mag zijn als iemand zich niet aan de huisregels houdt.
Ik ben blij dat Tweakers overal nog enigszins een niveau heeft want sinds de overname door je weet wel wie stikt het hier van de huis en tuin mannen en vrouwen. Ga dan gewoon naar Fok of Viva. In het 'Offline-leven' ga je toch ook niet direct om met het 'soort' mensen waar je je niet thuis voelt? Mij zie je niet in een elitair café noch in een bouwkeet. Wil ik daar toch heen gaan, dan heb ik het maar te doen met 'hoe het daar is'. Dit is gewoon iets wat je naar mijn mening moet snappen.
Ik zou nóg blijer zijn als datzelfde doel op een manier bereikt wordt die Tweakers nota bene zélf voorschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 20:54

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Nja even ter aanvulling daag ik je niet uit en heb je ook gewoon een goed punt met die quotes. Echter los ik mijn problemen altijd op bij het begin. In dit geval dan de TS. Op het moment dat een topic fatsoenlijk is, en de vraagstelling ook dan zie ik vrijwel nooit irritante, lage of botte reacties. Sterker nog wordt daar hard tegen op getreden. Nee, dan zie ik gewoon 100% inhoudelijke reacties die soms ontzettend veel tijd hebben gekost voor iemand om het fatsoenlijk uit te leggen.
Dus dan is meer de vraag; waar zit het kern van het probleem? Mijn mening; niet bij de mensen die een botte reactie gooien.

Ik kan namelijk ook zwaar botte reacties geven, aan de andere kant spendeer ik soms één half uur aan iemand om een gedegen antwoord te geven. Ligt het dan aan mij dat ik niet weet wie ik ben of dat ik net een slecht uurtje heb? Nee, want ik kan heus wel rationeel denken.

Laten we gewoon eens eerst beginnen om het niveau van nieuwe topics omhoog te gooien. Het staat er op meerdere plaatsen duidelijk aangegeven dat hier geen 'één zin' topic zonder argumenten en inhoud welkom zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

douweegbertje schreef op maandag 25 november 2013 @ 21:18:
Nja even ter aanvulling daag ik je niet uit en heb je ook gewoon een goed punt met die quotes. Echter los ik mijn problemen altijd op bij het begin. In dit geval dan de TS. Op het moment dat een topic fatsoenlijk is, en de vraagstelling ook dan zie ik vrijwel nooit irritante, lage of botte reacties. Sterker nog wordt daar hard tegen op getreden. Nee, dan zie ik gewoon 100% inhoudelijke reacties die soms ontzettend veel tijd hebben gekost voor iemand om het fatsoenlijk uit te leggen.
Dus dan is meer de vraag; waar zit het kern van het probleem? Mijn mening; niet bij de mensen die een botte reactie gooien.
Volgens mij zit de kern van het probleem bij de TS, maar bot reageren doet escaleren, want ik moet soms rijmen. Ik denk - dat is waarschijnlijk een wilde gok, maar stiekem toch niet heus - dat iemand op een normale manier wijzen op dat probleem, meer zoden aan de dijk legt dan maar bot doen (remember: oorspronkelijke 'klacht' in dit topic :) ) Niet voor niets is destijds het topic Lustucru in "Een toegankelijker en vriendelijker GoT, help mee!" geopend en blijkbaar nog steeds van tel. Toch?
Ik kan namelijk ook zwaar botte reacties geven, aan de andere kant spendeer ik soms één half uur aan iemand om een gedegen antwoord te geven. Ligt het dan aan mij dat ik niet weet wie ik ben of dat ik net een slecht uurtje heb? Nee, want ik kan heus wel rationeel denken.

Laten we gewoon eens eerst beginnen om het niveau van nieuwe topics omhoog te gooien. Het staat er op meerdere plaatsen duidelijk aangegeven dat hier geen 'één zin' topic zonder argumenten en inhoud welkom zijn?
Ik blijf erbij: mensen op een manier duidelijk maken dat bepaalde regeltjes hier vereist zijn, moet 'gezelliger'. Nou, 'moeten' is streng verwoord, maar ik denk toch dat men hiernaar streeft. Slotjes kunnen met een behulpzame boodschap (zoals hier trouwens in 95% van de gevallen gebeurt tegenwoordig).
Het zijn veelal de vaste klanten, die menen te moeten melden dat iets beneden hun waardigheid is en dit hilarisch genoeg op een manier die beneden álle waardigheid gaat.

Bottom line: botte reacties zoals ik citeerde dragen niks (nul komma nul) bij en bevestigen het gevoel van de TS, hoe slecht hij het ook brengt.

[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 25-11-2013 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om eerlijk te zijn ben ik van mening dat alles wat je aanbrengt al in mijn vorige post is betiteld. Het enige verschil is waar je het zwaartepunt legt. Ik heb voor mijn post de historie van de gebruiker ook bekeken, en zie een minder positieve trend in combinatie met de TS zoals die geschreven is.

Zoals ik al zeg zou het ideaal zijn als dingen met een TR gedaan worden soms. Jij toont echter meer begrip voor het standpunt van de TS dan voor de reactie van anderen. Dan gaat mijn begrip toch echt meer uit naar de mensen die al jaren tonen meer dan bereid te zijn anderen te helpen en dan uit de slof schieten als iemand die veelvuldig anderen als persoonlijke helpdesk behandelt ze hier voor het gemak nog even wegzet als prototype nerd die niet buitenkomt.

Ik ben de eerste die er in meegaat dat een vriendelijker omgeving een streven moet zijn. Maar ik ga hier zeker niet mee dat TS hier verdedigd dient te worden na de houding die zowel in postgedrag als in de TS hier getoond wordt. Je kan een dergelijke TS niet op zichzelf plaatsen.

Dus op zich eens met de basis en intentie van je boodschap, maar deze situatie als voorbeeld nemen is niet de meest logische.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

En na al deze sneren komt een roodje na een sneue opmerking van de TS (die ik goed kan begrijpen na bovenstaande antwoorden) met een berisping:

[...]
Om dan maar als aangehaald "roodje" hierop te reageren: ik zei dat niet op basis van die ene sneue opmerking maar op basis van het feit dat de topicstarter zélf de discussie op een vervelende manier aanging (al vanaf de topicstart) en hij ook daarvoor al een aantal keren is gewezen op het beleid waarin uitgelegd is hoe het hoort en zelfs waarom dat zo is. Bovendien gaf ik in mijn eerste post in dit topic al aan dat zijn gedrag onwenselijk was. Ondanks dat alles postte hij tóch nog die sneue opmerking. Dat is de volledige achtergrond voor mijn ferm bewoorde bericht.

Dat lijstje in de topicstart heeft de toon gezet in dit hele topic dus ik reken het de topicstarter aan dat de toon hier wat minder vriendelijk is, en niet de mensen die daar terecht op inhaken. Was de topicstart op een normale toon geschreven geweest en hadden de door jou aangehaalde replies er dan alsnog hetzelfde uitgezien, dan had mijn post een heel andere inhoud gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door NMe op 25-11-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

[...] Het feit alleen al dat er zoveel zwarten...
En dat moeten we nog serieus nemen...? :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:06:
Om eerlijk te zijn ben ik van mening dat alles wat je aanbrengt al in mijn vorige post is betiteld. Het enige verschil is waar je het zwaartepunt legt. Ik heb voor mijn post de historie van de gebruiker ook bekeken, en zie een minder positieve trend in combinatie met de TS zoals die geschreven is.

Zoals ik al zeg zou het ideaal zijn als dingen met een TR gedaan worden soms. Jij toont echter meer begrip voor het standpunt van de TS dan voor de reactie van anderen. Dan gaat mijn begrip toch echt meer uit naar de mensen die al jaren tonen meer dan bereid te zijn anderen te helpen en dan uit de slof schieten als iemand die veelvuldig anderen als persoonlijke helpdesk behandelt ze hier voor het gemak nog even wegzet als prototype nerd die niet buitenkomt.
Ik leg het zwaartepunt in het midden. In dit topic wordt - zoals je hierboven zelf blijkbaar toegeeft - botheid van mensen die al jaren tonen bereid te zijn anderen te helpen blijkbaar getolereerd. En dit in een topic waar een (naar Tweakers geldende norm onterecht) gefrustreerde user net aankaart dat men bot is. Herlees nu eens de citaten die ik in mijn eerste post gequoted heb. In se, zonder rekening te houden met zijn toontje, heeft hij gewoon gelijk, ongeacht de oorzaak van zijn topic. En ik zeg dát op basis van wat anderen hier posten.

'Jullie zijn agressieve nerds!' 'Niet waar, hou je aan de regels of ik sla op je muil!' Daar komt het op neer...
Ik ben de eerste die er in meegaat dat een vriendelijker omgeving een streven moet zijn. Maar ik ga hier zeker niet mee dat TS hier verdedigd dient te worden na de houding die zowel in postgedrag als in de TS hier getoond wordt. Je kan een dergelijke TS niet op zichzelf plaatsen.

Dus op zich eens met de basis en intentie van je boodschap, maar deze situatie als voorbeeld nemen is niet de meest logische.
Prima, in dat opzicht vind ik dat de lullige replies evenveel tegenwind verdienen als de TS. Ik zie het verschil niet?
NMe schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:28:
[...]

Om dan maar als aangehaald "roodje" hierop te reageren: ik zei dat niet op basis van die ene sneue opmerking maar op basis van het feit dat de topicstarter zélf de discussie op een vervelende manier aanging (al vanaf de topicstart) en hij ook daarvoor al een aantal keren is gewezen op het beleid waarin uitgelegd is hoe het hoort en zelfs waarom dat zo is. Bovendien gaf ik in mijn eerste post in dit topic al aan dat zijn gedrag onwenselijk was. Ondanks dat alles postte hij tóch nog die sneue opmerking. Dat is de volledige achtergrond voor mijn ferm bewoorde bericht.

Dat lijstje in de topicstart heeft de toon gezet in dit hele topic dus ik reken het de topicstarter aan dat de toon hier wat minder vriendelijk is, en niet de mensen die daar terecht op inhaken. Was de topicstart op een normale toon geschreven geweest en hadden de door jou aangehaalde replies er dan alsnog hetzelfde uitgezien, dan had mijn post een heel andere inhoud gehad.
Ik vind de sneue reacties niet in het straatje passen van een vriendelijker GoT, waar toch aan gewerkt wordt. Of werd. En als dan iemand met 'gezag' één slechte OP ernstiger neemt dan tig nog slechtere posts, dan vraag ik me af wat het plan is.
Fiber schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:32:
[...]

Och kijk. Een zinnetje quoten uit een heel betoog. Flinke jongen. Waar is de Like button?
Wie is 'we' trouwens? Spreek jij plots in naam van Tweakers of zo?

(Leuk he, bot zijn... Moeilijk is het niet, hoor...)

[ Voor 21% gewijzigd door Coltrui op 25-11-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Coltrui schreef op maandag 25 november 2013 @ 23:12:
[...]

Ik vind de sneue reacties niet in het straatje passen van een vriendelijker GoT, waar toch aan gewerkt wordt. Of werd. En als dan iemand met 'gezag' één slechte OP ernstiger neemt dan tig nog slechtere posts, dan vraag ik me af wat het plan is.
Ik neem aan dat je het verschil ziet tussen de generalisaties en persoonlijke aanvallen die de topicstarter postte en de aanvallen op dat gedrag die hij ervoor terug krijgt? Elke post die je aanhaalt heeft commentaar op de manier waarop de TS de discussie in vliegt terwijl de posts die de topicstarter heeft gedaan zonder uitzondering ofwel complete groepen mensen ofwel specifieke personen schofferen op basis van respectievelijk generalisaties en aannames. Vaak zelfs zonder op de daadwerkelijke argumenten in te gaan. Nu kan het niet de bedoeling zijn van dit topic dat we gaan discussiëren over of dit topic nu wel of niet goed afgehandeld wordt, dus dit is het laatste dat ik er op deze plek over zal zeggen: c'est le ton qui fait la musique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik doe even m'n rode jas uit, want ik zeg het volgende niet uit naam van Tweakers of welke vorm er ook maar aan gehangen kan worden. Dit is puur hoe ik het zie.
Dus jij vindt de volgende reactie bot?
Je bent hier net een paar weken aangeland en begint de cultuur hier af te kraken, zonder dat je je eerst in de cultuur hebt verdiept en zelf ook niet hebt aangepast.
Misschien, je weet immers maar nooit, zou het wel eens aan jezelf kunnen liggen en niet aan de site waar je bent aangeland. Kan zomaar, hoor. Ik doe maar een suggestie.
Wat ik hier zie, is een reactie op de TS die een spiegel wil voorhouden bij de TS. Het vraagt waarom het een en ander gebeurt, hoe het hier werkt en waar mogelijk zijn frustratie vandaan kan komen. Niets bots aan. Als je in een groep mensen staat die een bepaalde manier van communiceren heeft en jij komt er met een compleet andere kijk bij en probeert je in een gesprek te mengen om mee te praten, wordt er van je verwacht dat je moeite hebt gedaan om de manier van communiceren te leren en toe te passen.

Als er op iemand bot gereageerd wordt, is het zomaar mogelijk dat de persoon waarop gereageerd wordt star overkomt, zoals veel Europeanen in hun eigen taal tegen je gaan praten, terwijl je al aangeeft hun taal niet te spreken en graag in het Engels wilt praten. Ze kunnen het misschien wel, maar toch doen ze het niet.
Als er geen moeite wordt genomen om op gelijk niveau te communiceren, zal elke poging stroef verlopen of zelfs mislukken. Met botte reacties als gevolg. Of reacties die als bot worden gezien die dat helemaal niet zijn. Geschreven teksten zijn heel makkelijk uit hun verband te trekken en op zo'n manier te interpreteren dat je altijd wel het tegenovergestelde van kan maken dan wat de schrijver oorspronkelijk bedoelt.

Opbouwende kritiek wordt als bot gezien, commentaar als een belediging en een helpende hand als een sarcastische opmerking. Wordt echt alles zo zwart gezien, of bestaat er ook nog iets als kleur?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fiber schreef op maandag 25 november 2013 @ 22:32:
[...]

Je hebt door dat hier verwezen wordt naar de kleur van nicknames? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:21:
[...]

Je hebt door dat hier verwezen wordt naar de kleur van nicknames? :)
Voor mij zijn jullie witjes, geen zwartjes :+
Leve custom css :P

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
Ik voel hier een hoop vijandelijkheid. Jammer.
Zullen we elkaar met zijn allen de hand schudden en er klaar mee zijn?

En @TS.. gewoon even de regeltjes lezen voordat je post.
Kan deze tenminste weer dicht en voorkomen we dat mensen echt een hekel aan elkaar gaan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

We wáren er klaar mee totdat jij dit topic na ruim 2 weken weer omhoog trapte.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-09 09:25
oh.. sorry was er niet helemaal bij geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Ik volg mijn eigen topic al een tijdje niet meer. Jammer dat niet iedereen begrijpt dat mijn openingspost met een knipoog gelezen moet worden. Verder laat ik me ook niet meer uit over dit onderwerp. Zit -weer- lekker lui op mijn mobiel dus ik houd het kort ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dylanvana op 17-12-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste zin van TS:
Wat me opvalt is de hoeveelheid botte reacties op het forum.
Eerste zin van eerste reactie op TS:
Ik snap je niet helemaal, wat is je probleem?
:D

TS heeft wel een punt though. Vooral in de devschuur zie ik sommige users zich stelselmatig misdragen naar anderen toe, tot op het beledigende aan toe. Gelukkig worden die netjes aangesproken door de mods, maar ik herken me zeker in het beeld wat de TS schetst dat mensen soms al snel als "dom" worden afgedaan of denigrerend worden toegesproken door anderen. Iets beleefder mag af en toe best ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:22
Laten we niet in een welles-nietes verzanden. TS haalt een probleem aan, op ironische wijze, dat door een aantal mensen wel herkend wordt. Dat is imho voldoende waard om over te discussiëren, zonder het persoonlijk te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees dat dat tweakers reclame gaat maken via het persgroep netwerk, gevolg zal zijn een tsunami van lui anti google volk.

T.net(al is dat volgens mij verboden hedendaags) glijd steeds meer af naar een helpmij forum en waarom? Omdat de hele organisatie en vooral het moederbedrijf vol zit met gewetenloze graaiers,cijferfetisjisme die alleen kijken naar wat eronder de streep staat.

Tweakers is lang geleden verraden door zijn eigen pioniers en verkocht aan de commercie, en de heren? die zijn bulkend van het geld vetrokken of hebben posities binnen het bedrijf aangenomen waarbij ze vooral geen verandwoording hoeven af te leggen.

Het eens zo professionele t.net is vermoord door zijn pioniers en verkocht aan geld lustige bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dylanvana
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:36:
Ik lees dat dat tweakers reclame gaat maken via het persgroep netwerk, gevolg zal zijn een tsunami van lui anti google volk.

T.net(al is dat volgens mij verboden hedendaags) glijd steeds meer af naar een helpmij forum en waarom? Omdat de hele organisatie en vooral het moederbedrijf vol zit met gewetenloze graaiers,cijferfetisjisme die alleen kijken naar wat eronder de streep staat.

Tweakers is lang geleden verraden door zijn eigen pioniers en verkocht aan de commercie, en de heren? die zijn bulkend van het geld vetrokken of hebben posities binnen het bedrijf aangenomen waarbij ze vooral geen verandwoording hoeven af te leggen.

Het eens zo professionele t.net is vermoord door zijn pioniers en verkocht aan geld lustige bedrijven.
Hahaha, dat klinkt wel heel extreem :P Weet je zeker dat dit klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dylanvana schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:40:
[...]

Hahaha, dat klinkt wel heel extreem :P Weet je zeker dat dit klopt?
Jazeker in betere tijden was t.net een platform voor de creme de la creme, het topje van de ijberg van de it wereld, een autoriteit in de it wereld met een ballotagecommissie die luie mensen en google volk zonder pardon de deur wees en kijk wat het tegenwoordig is............

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En tegenover jij, die dit roept, zijn er weer tien anderen die roepen dat we een veel te hoog niveau eisen. Hoe dacht je dat op te lossen? We kunnen niet iedereen tevreden houden, alleen een middenweg zoeken. Volgens mij doen we dat inmiddels best aardig...
Boude opmerking. Kun je dat onderbouwen? Ik zat al drie jaar voordat jij je registreerde in de crew en er is eigenlijk niks veranderd in de bedrijfsvoering, alleen in de manier waarop er reclame wordt gemaakt. En dat heeft niks maar dan ook niks met dit topic te maken.
Ja, dat verklaart waarom die "verraders" na de overname nog steeds op hun plek zijn blijven zitten en daar behoorlijk autonoom waren. Wil jij met je vooroordelen vast niet geloven maar VNU voorheen en De Persgroep nu hebben geen enkele invloed op het gevoerde beleid, zéker niet op het forum.
Sorry, maar: _O-
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:45:
[...]

Jazeker in betere tijden was t.net een platform voor de creme de la creme, het topje van de ijberg van de it wereld, een autoriteit in de it wereld met een ballotagecommissie en kijk wat het tegenwoordig is............
In dat geval zitten we al sinds 2001 niet meer in "betere tijden". En ik zal je een geheimpje vertellen: toen was Tweakers nog zelfstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:53:
[...]

En tegenover jij, die dit roept, zijn er weer tien anderen die roepen dat we een veel te hoog niveau eisen. Hoe dacht je dat op te lossen? We kunnen niet iedereen tevreden houden, alleen een middenweg zoeken. Volgens mij doen we dat inmiddels best aardig...
Dat hoeft niet opgelost te worden, rotzooi is er genoeg op het inet, kwaliteit niet, een simpele ballotagecommissie en terug naar de autoriteit van vroeger.
Boude opmerking. Kun je dat onderbouwen? Ik zat al drie jaar voordat jij je registreerde in de crew en er is eigenlijk niks veranderd in de bedrijfsvoering, alleen in de manier waarop er reclame wordt gemaakt. En dat heeft niks maar dan ook niks met dit topic te maken.
dat heeft er alles mee te maken de manier van reclame maken bepaald welk volk je binnen haalt, reclame via massa media levert geen kwaliteit op maar kwantiteit
Ja, dat verklaart waarom die "verraders" na de overname nog steeds op hun plek zijn blijven zitten en daar behoorlijk autonoom waren. Wil jij met je vooroordelen vast niet geloven maar VNU voorheen en De Persgroep nu hebben geen enkele invloed op het gevoerde beleid, zéker niet op het forum.
wie precies? Als ik even als voorbeeld de twee belangerijkste heren pak, femme en daniel, de eene heeft zich uit de voeten gemaakt vrij snel na de overname en mag zich tegenwoordig productarchitect noemen en de andere heeft het wat langet volgehouden maar dat was kennelijk om zich in te likken in de moederorganisatie zoals recentelijk is gebleken.

Beide heren hebben nooit fatsoenlijk op deze klachten gereageerd en zijn snel geirriteerd als je over hun rol begint.
In dat geval zitten we al sinds 2001 niet meer in "betere tijden". En ik zal je een geheimpje vertellen: toen was Tweakers nog zelfstandig.
Zoals ik al eerder zei was t.net als zelfstandig bedrijf de beste en zeker de betere tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-09 15:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het klopt inderdaad dat we marketingcampagnes gaan voeren via andere media van de Persgroep om onze naamsbekendheid te verhogen. Dit zal er vooral op gericht zijn om meer gebruikers naar de Pricewatch te tekken. We weten dat mainstreamgebruikers geen behoefte hebben om op een forum te discussiëren over een onderwerp waar ze niet heel erg in geïnteresseerd zijn. Wat dat betreft verwacht ik geen grote gevolgen voor het forum. De discussie over het niveau van de topics is al zo oud als Tweakers.

Ik ben werk al ruim vijftien jaar voor Tweakers en ben al langer in dienst van VNU / VNU Media / De Persgroep dan dat ik eigenaar of aandeelhouder was. Daniël heeft ruim 13 jaar aan Tweakers gewerkt. Jouw stelling dat we na de verkoop met de buit zijn vertrokken is niet juist ;) .

Verder denk ik dat veel Tweakers erg zullen schrikken als we nu teurug zouden gaan naar ons niveau van 2006 wat betreft kwaliteit en output van de redactie en de Pricewatch-content :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

(jarig!)
Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:06:
dat heeft er alles mee te maken de manier van reclame maken bepaald welk volk je binnen haalt, reclame via massa media levert geen kwaliteit op maar kwantiteit
Uit ons onderzoek blijkt dat degenen die via die massa-mediareclame naar de site komen, dat die niet of nauwelijks geintereseerd zijn in het Nieuws, Forum of reageren op een van beiden.

Ze komen vooral voor de Pricewatch en het lezen van onze en jullie productreviews.

Dus al met al zou dat weinig moeten hebben op de kwaliteit of zelfs kwantiteit van reacties, topics, productreviews, etc.
wie precies? Als ik even als voorbeeld de twee belangerijkste heren pak, femme en daniel,
Femme in pak?? Ik kan me in de afgelopen 12 jaar bij Tweakers niet herinneren hem ooit in pak gezien te hebben. En Daniel ook alleen maar op belangrijke momenten :P
de eene heeft zich uit de voeten gemaakt vrij snel na de overname en mag zich tegenwoordig productarchitect noemen
Femme had al voor die overname dat als voornaamste rol. Uiteraard was hij als aandeelhouder, oprichter en MT-lid ook wel verantwoordelijk voor het bedrijf... maar Daniel deed daar het meeste bij (die was dan ook directeur).
en de andere heeft het wat langet volgehouden maar dat was kennelijk om zich in te likken in de moederorganisatie zoals recentelijk is gebleken.
Over dat inlikken heeft ie dan ruim 6 jaar gedaan.
Beide heren hebben nooit fatsoenlijk op deze klachten gereageerd en zijn snel geirriteerd als je over hun rol begint.
Heb jij al hun reacties hierover uitgeplozen? Of was je het domweg niet eens met de antwoorden en vindt je het daarom geen fatsoenlijke reactie?

Ik heb regelmatig van Daniel, Femme en Zeef (die manager community binnen het bedrijf is) diverse uitgebreide reacties gezien bij topics over hoe slecht het wel niet gaat bij Tweakers.
Zoals ik al eerder zei was t.net als zelfstandig bedrijf de beste en zeker de betere tijden.
Je bent in 2008 geregistreerd. Hoeveel jaar daarvoor was je al actief op Tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 20:04
[...]
Dat hoeft niet opgelost te worden, rotzooi is er genoeg op het inet, kwaliteit niet, een simpele ballotagecommissie en terug naar de autoriteit van vroeger.

[...]

[...]
wie precies? Als ik even als voorbeeld de twee belangerijkste heren pak, femme en daniel, de eene heeft zich uit de voeten gemaakt vrij snel na de overname en mag zich tegenwoordig productarchitect noemen en de andere heeft het wat langet volgehouden maar dat was kennelijk om zich in te likken in de moederorganisatie zoals recentelijk is gebleken.

[...]

pardon? Ik vind dat de crew en de mensen achter Tweakers nog ontzettend netjes reageren op zulke schofterige beschuldigingen zonder normale en complete onderbouwing. Het enige wat je nu doet is lekker lopen rellen zonder dat je met feiten komt.

Persoonlijk vind ik dit soort aanvallen op Tweakers nog de grootste bijdrage aan het verzieken van de cultuur hier.

[ Voor 4% gewijzigd door MuddyMagical op 09-01-2014 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]
Gelukkig hebben we ook geen rotzooi op deze site.
Ik had het met name over de manier waarop er reclame wordt gemaakt op Tweakers zelf. De manier waarop je reclame maakt vóór Tweakers boeit in zekere zin geen bal want de regels zijn niet aangepast op ander publiek. Die zijn nog grotendeels hetzelfde als in 2008 toen de laatste grote revisie was, en zelfs in die revisie zijn er vooral overbodige regels die er dubbel in stonden geschrapt.
Je hebt voor de grap even gemist dat Tweakers éérst overgenomen is door VNU en VNU later is overgenomen door de Persgroep? En dat daar jááááren tussen gezeten hebben? Alles wat Daniel gecasht heeft in de verkoop van Tweakers heeft hij gecasht bij de verkoop aan VNU, niet bij de verkoop aan de Persgroep. Komt verder nog bij dat Daniel nog steeds binnen de Persgroep werkzaam is, alleen op een ander niveau. Hij is dus soort van gepromoveerd, en heeft zich niet "uit de voeten gemaakt".
Euh, wat? Los van de reactie die je vrijwel meteen van Femme hebt gekregen hierboven kan ik geen enkel bedrijf noemen waar de eindverantwoordelijke zó actief was op het forum als Daniel was. Neem bijvoorbeeld voor de grap het Tweakers 7-topic uit LA erbij. Zowel daar als achter de schermen was Daniel bijzonder actief bezig in het oplossen van het probleem, óók toen hij wist dat hij ergens anders ging werken. Sterker nog: mijn moderators en ik hebben een maand voor Daniel's laatste werkdag nog uitgebreid met hem en zeef om de tafel gezeten om onze zorgen over het nieuwe ontwerp en de manier waarop dat in de toekomst beter kon. In hun vrije tijd.
nieuws: Nog meer problemen met MS video
nieuws: Intel PIII vs. AMD K6-III
nieuws: Interview met Linus Torvalds op News.com

Kwaliteitsjournalistiek vergeleken met nu inderdaad.

En wat een niveau hadden we op het forum!
I wouldn't hurt you?
wat enhoe met:
IT-Humor

Gewoon even wat willekeurige topics en nieuwsberichten genomen...

Het is makkelijk om te roepen dat vroeger alles beter was. Stiekem valt dat vrijwel altijd tegen Je herinnert je een paar goeie topics, vergeet de slechte en vervolgens was vroeger alles beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Niet online
offtopic:
Ik geef nog wel eens af op de kwaliteit van de FP, maar dat zijn wel echte pareltjes hoor :D Oh my god, da's inderdaad wel even een verschilletje met nu _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:57

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
[...]

Van de eerste 5 werknemers van Tweakers werken er 3 nog steeds fulltime aan de site, is er een opgeschoven in het moederbedrijf en we komen nog dagelijks op Tweakers (al dan niet als bezoeker).

En allen reageren regelmatig. Als jij daar een geirriteerde ondertoon in leest dan kan dat mischien komen omdat jij ze verwijt dat ze weggelopen of omhooglikkers zijn.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:52:
[...]

Van de eerste 5 werknemers van Tweakers werken er 3 nog steeds fulltime aan de site, is er een opgeschoven in het moederbedrijf en we komen nog dagelijks op Tweakers (al dan niet als bezoeker).

En allen reageren regelmatig. Als jij daar een geirriteerde ondertoon in leest dan kan dat mischien komen omdat jij ze verwijt dat ze weggelopen of omhooglikkers zijn.
Ik heb nooit beweerd dat ze weg gelopen zijn, ik heb beweerd dat ze weggelopen zijn van hun verantwoording, door op niet publieke posten te gaan zitten en daarmee geen verantwoording nemen voor hun beslissingen in relatie tot de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Ik heb nooit beweerd dat ze weg gelopen zijn, ik heb beweerd dat ze weggelopen zijn van hun verantwoording, door op niet publieke posten te gaan zitten en daarmee geen verantwoording nemen voor hun beslissingen in relatie tot de verkoop.
Hun beslissingen in relatie tot de verkoop? No offense, maar daar heb ik noch jij wat mee te maken. Waar we wel wat mee te maken hebben is de publieke beleidvoering en die is niet veranderd. Bovendien hebben we je stelling dat Daniel en Femme niet goed reageren op commentaar van gebruikers allang ontkracht. Tel daarbij op dat je niet eens ingaat op alle andere tegenwind die je hierboven krijgt en ik kan niet anders dan concluderen dat je zeikt om het zeiken. Eigenlijk net zoals je op je oude account deed. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:25:
[...]

Wil je een beetje dimmen? Als clone van een reeds lang gebande user die duidelijk niet meekon met de crème de la crème, en al helemaal niet met de fatsoensnormen gezien gescheld als "kankermod" en "klootzak lees eens goed, jouw oplossing is geen oplossing. gore hufter" denk ik dat je ieder recht op klachten en enige geloofwaardigheid verspeeld hebt.

Tweakers was al commercieel voor het verkocht werd, en commercieel is voor sommigen blijkbaar een vies woord: ja, er wordt geld verdiend, en er wordt geprobeerd het beter te doen dan de concurrentie. Dat zegt niets over de passie waarmee gewerkt wordt zowel op kantoor als door de vele vrijwilligers.

Gezien het lang geleden is dat je tegen de vele bans wegens je gedrag aanliep, gooi ik je account niet nu direct op slot, maar geef ik je hier 48 uur de kans om met een goede reden te komen jou niet permanent van de site te gooien met het oog op verbetering van de userexperience voor alle anderen.
Gaat je account op slot en zien we je dan toch weer terug, dan mag je uit eerste hand ervaren hoeveel professioneler het aanpakken van sfeerverziekers is geworden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:28:
[...]

Hun beslissingen in relatie tot de verkoop? No offense, maar daar heb ik noch jij wat mee te maken. Waar we wel wat mee te maken hebben is de publieke beleidvoering en die is niet veranderd. Bovendien hebben we je stelling dat Daniel en Femme niet goed reageren op commentaar van gebruikers allang ontkracht. Tel daarbij op dat je niet eens ingaat op alle andere tegenwind die je hierboven krijgt en ik kan niet anders dan concluderen dat je zeikt om het zeiken. Eigenlijk net zoals je op je oude account deed. ;)
Wij hebben daar zeker mee te maken, het beleid en de kwaliteit is zeer ernstig veranderd in negatieve zin, van autoriteit gezakt naar een van de vele, het is een feit dat got ontzettend mainstream is geworden en tegenwoordig staat de deur daar wagenwijd open, zolang je niet alleen een vraag stelt en netjes vermeld dat je gegoogeld hebt ben je welkom.

De voorbeelden van kwaliteit op de fp of de pw word ik niet warm of koud van, ik ben altijd alleen lid geweest van got en had dat graag zo gehouden.

Het feit dat ik inderdaad een oudere account had en daar niet meer in kwam na een idle tijd is volledig offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:35:
[...]

Wil je een beetje dimmen? Als clone van een reeds lang gebande user die duidelijk niet meekon met de crème de la crème, en al helemaal niet met de fatsoensnormen gezien gescheld als "kankermod" en "klootzak lees eens goed, jouw oplossing is geen oplossing. gore hufter" denk ik dat je ieder recht op klachten en enige geloofwaardigheid verspeeld
Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar als dat jullie manier is om met kritiek om te gaan be my gues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:38:
[...]

Wij hebben daar zeker mee te maken, het beleid en de kwaliteit is zeer ernstig veranderd in negatieve zin, van autoriteit gezakt naar een van de vele, het is een feit dat got ontzettend mainstream is geworden en tegenwoordig staat de deur daar wagenwijd open, zolang je niet alleen een vraag stelt en netjes vermeld dat je gegoogeld hebt ben je welkom.
Topics als "ik heb gegoogld mar ik kan nikz vinduh" gaan ook gewoon dicht hoor. :z
De voorbeelden van kwaliteit op de fp of de pw word ik niet warm of koud van, ik b[]en altijd alleen lid geweest van got en had dat graag zo gehouden.
Ik ook. En daarom linkte ik ook naar forumtopics.
Het feit dat ik inderdaad een oudere account had en daar niet meer in kwam na een idle tijd is volledig offtopic.
Je bedoelt het feit dat wij die account(s) op slot hebben gezet omdat jij je fatsoen niet kon houden door te schelden en nota bene zélf de meest idioot slechte topics te openen (waar je juist nu zo tegen ageert)? Je bent al je credibiliteit kwijt. Floppus geeft je hierboven de kans om een goeie reden te geven waarom we deze account niet ook dicht zouden moeten zetten.

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 09-01-2014 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:41:
[...]

Ik heb geen idee waar je het over hebt, maar als dat jullie manier is om met kritiek om te gaan be my gues.
Dat is geen goede reden. Probeer opnieuw.
Als je wil dat ik publiek, met gebruik van je echte naam hier de bewijzen en historie moet plaatsen om je geheugen op te frissen dan moet je het zeggen. Voor het plaatsen van dergelijke gegevens publiek heb ik wel je toestemming nodig - maar ik doe het graag zodat iedereen kan zien wat voor iemand hier nog lekker even inhoudsloos komt schoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:43:
[...]

Dat is geen goede reden. Probeer opnieuw.
Als je wil dat ik publiek, met gebruik van je echte naam hier de bewijzen en historie moet plaatsen om je geheugen op te frissen dan moet je het zeggen. Voor het plaatsen van dergelijke gegevens publiek heb ik wel je toestemming nodig - maar ik doe het graag zodat iedereen kan zien wat voor iemand hier nog lekker even inhoudsloos komt schoppen :)
Met liefde krijg je die toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het niveau toch wel redelijk hoog. Het enige wat ik niet begrijp, is users die geen mod zijn, en toch belerend een user erop gaan wijzen dat diegene wel wat meer input had mogen doen. Daar zijn nou mods voor, of een TR.

Als je gewoon een goed topic maakt, krijg je er meestal wel een hoop handige antwoorden op, en word je meestal goed geholpen. Of er ontstaat een mooie discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Lief dat de crew en oude medewerkers zo vriendelijk reageren, maar met al jullie internetervaring moet het toch wel duidelijk zijn dat zoiets als dit een overduidelijke troll is die de moeite niet waard is?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is een aantal accounts van je, Stephano:
[Verwijderde gebruiker]

Geband op 11 November 2011 vanwege deze reactie:
klootzak lees eens goed, jouw oplossing is geen oplossing

gore hufter
Je was ook toen trouwens geheel in dezelfde stijl als nu bezig:
Verwijderd in "Recessie reden voor vriendelijker GoT?"

Ander account:
oversightt
Ook geband na veelvuldige gedragsproblemen op het forum waaronder richting andere users. Ironisch genoeg toen nog in de verdediging van Tweakers
oversightt in "Next Gen!"

oversightt in "Next Gen!"
en anders rot je maar op je hebt niet het recht om te blijven enzo
En zo kunnen we dus doorgaan. Vandaar dat het me niet lijkt dat jij enig recht tot klagen hebt over hoe het gaat op Tweakers. Je kan het al niet opbrengen om fatsoenlijk met andere users en crew om te gaan. Je extreme manier van posten zien we in dit topic eveneens weer terug.

Dus we blijven even wachten op de goede reden jou niet permanent te weren, en de volgende keer ook écht sancties te gaan regelen als je weer terug komt. Je hebt nog iets meer dan 47 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie op geen enkele wijzen een link aan mijzelf.

Lukraak wat users pakken die enigsinds hetzelfde zijn is veel geschreeuw weinig wol.

Keiharde bewijzen graag.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die zien wij wel. :z Zowel op basis van de logische dingen als IP en emailadres als een paar andere checks die we uit kunnen voeren.

[ Voor 73% gewijzigd door NMe op 09-01-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NMe schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:53:
Die zien wij wel. :z Zowel op basis van de logische dingen als IP en emailadres als een paar andere checks die we uit kunnen voeren.
Dan weet je ook heel goed dat ze alle drie noch op ip basis noch op e adres aan elkaar gelinkt kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, we verzinnen hier logs :P
hoi-pim (274941) tnet::login 0 success 15-10-2009 20:25:44 [Actief]
racingweirdo (249481) tnet::logout 0 1 session success 15-10-2009 20:25:31 [Actief]
En zo zijn er nog tig verbindingen met overlap in gebruik en inloggen - met nog meer accounts trouwens.
47 uur en 38 minuten tot je welkom eindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Als je dan toch gaat ontkennen, zorg er dan wel voor dat het klopt.
Er is echt geen twijfel mogelijk in dit geval :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janvanduschoten schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:59:
Als je dan toch gaat ontkennen, zorg er dan wel voor dat het klopt.
Er is echt geen twijfel mogelijk in dit geval :)
De twijfel is er zeker wel, zoals ik al zei kan er logischewijs er geen ip of e adres aan meerdere van de acounts gekoppeld worden.

Buiten dat je hiermee beweerd dat je een kloon 5 jaar heb laten bestaan, waarvan jezelf ook wel weet dat het onzin is en niet gedoogd word.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Grappig dat je dat zeker weet :)

Zoals hierboven al is gemeld, geen twijfel mogelijk.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die twijfel is er niet, en je zet jezelf aardig voor paal zo; overigens is het nog steeds de timer aan *jou* kant die loopt voor je permanent niet meer welkom bent gezien voor ons de bewijzen sluitend zijn en de vraag ligt waarom jij enige toegevoegde waarde zou zijn om hier op de site te houden.

Tip: ga even op sites als opgeletopinternet.nl kijken naar hoe actief wij op oplichters scannen. Die tools zijn ook handig voor het valideren van dit soort gegevens en het ontmaskeren van mensen zoals jij. Als ik zeg dat het sluitend is, dan is het sluitend - anders hoor je überhaupt niet van mij namelijk.

Daarna ga je gewoon op de lijst, en kan je bij nieuwe accounts abusemelding bij je provider(s) verwachten. Als dat niet helpt kom je achter één van de voordelen van een grotere organisatie: interne juristen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Laatst online: 19-09 19:39

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dat is een belofte he, geen bedreiging. ;)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
offtopic:
Merkwaarde thread die ineens hier op de Frontpage komt te staan..
Onder het mom van "uit de community"

Toch wel jammer dat users zoals deze bestaan. Ik snap best wel dat je soms moet strijden om een beetje te passen binnen een forum of community maar om je dan als een puber met te veel vrije tijd te gaan gedragen lijkt mij wel merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 14:22
Guys, don't feed the troll. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Goed, als jij wil blijven ontkennen moet je het zelf weten. We hebben je betoog inhoudelijk afgeschoten. Bovendien ben je een clone van een gebande gebruiker waarop je exact hetzelfde gedrag vertoonde als je nu doet. Ironisch genoeg waren ook je eigen topics op die username óók van bedroevend niveau.

Floppus heeft je de kans gegeven om je huidige account te behouden als je ons/hem ervan kan overtuigen dat je ofwel niet die persoon bent, ofwel dat je je nu wel normaal kunt gedragen. Dat ultimatum blijft staan, maar dit topic gaat dicht. Je kan een mail sturen naar floppus@tweakers.net of gathering@tweakers.net met je onderbouwing.

Wat betreft het originele topic: dit onderwerp komt eens in de zoveel maanden weer terug. Dan is er weer iemand die het niveau of de eisen te hoog vindt, dan is er weer iemand die het niveau en diezelfde eisen te laag vindt. Zolang we klachten krijgen van beide groepen vinden wij over het algemeen dat we het goed doen. ;) Natuurlijk staan we open voor kritiek maar die kritiek moet dan wel onderbouwd zijn of wanneer dat onmogelijk is (bij gevoelens en meningen nogal eens het geval) dan in elk geval normaal omschreven. Mocht iemand dit onderwerp opnieuw willen aansnijden hier in LA: ga je gang, maar hou het netjes. De originele topicstart van dit topic viel daar eigenlijk al niet onder, en na dit hele verhaal met racingweirdo is het er niet beter op geworden.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.