Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Durandal
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-11 15:41
Hoi,

Ik ben op zoek naar een tabet om aan een familielid ter cadeau te geven. Ik zie
dat de Tweakers awards er aan staan te komen maar het probleem hier is dat
ik maar een week of twee de tijd heb.

Zelf heb ik nog geen ervaring met tablets, dus ik roep graag julie hulp en meningen in.

Ik heb wel een lijstje eisen, in volgorde van belangrijkheid

- android (of windows maar dat zal buiten de prijsklasse vallen)
- prijsklasse: 200 tot 300 euro
- moet goed geschikt zijn voor gaming. Met name minecraft moet kunnen draaien
- recente android versie
- liefst zo open en moddable mogelijk - ik moet hem onderhouden en ik ben wel een tweaker.
- liefst uitbreidbaar geheugen (microsim)

Vraag 2) Is minecraft voor android een beetje speelbaar? Of is dat niets op een touchscreen?
Weet iemand of dat compatible is met de PC versie (dus kan je op dezelfde server inloggen)?

Enig idee?
Bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Durandal op 16-11-2013 15:41 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:56
Kijkende naar je lijstje lijkt mij de pricewatch: Asus Nexus 7 32GB WiFi (2013) Zwart qua prijs/kwaliteit/prestaties de beste tablet. Hij voldoet aan bijna alle punten op één na en dat is dat deze geen ondersteuning heeft voor micro-sd kaartjes. Hier zou je nog omheen kunnen werken d.m.v. een USB-OTG kabeltjes i.c.m. een USB stick maar ik denk dat je met de standaard 32GB voorlopig wel aardig uit de voeten kunt. De soc (Snapdragon S4 pro/600) is lekker rap en meer dan voldoende om Minecraft Pocket Edition mee te spelen.

Een andere kandidaat is de pricewatch: LG G Pad 8.3 Zwart. Deze is qua performance praktisch gelijk aan de N7 (heeft dezelfde CPU/GPU) maar heeft een groter scherm en ondersteuning voor micro-sd kaartjes. Enig minpuntje lijkt de wat middelmatige accuduur te zijn maar daarvoor kun je het beste even een kijkje nemen in het LG G Pad 8.3 topic voor gebruikservaringen.

Een derde kandidaat is de pricewatch: Samsung Galaxy Tab 3 8" WiFi 16GB Zwart. Deze is qua specs minder dan de bovenstaande tablets (ongeveer een jaar ouder, vergelijkbaar met de eerste Nexus 7 en de iPad mini) maar nog steeds geschikt om Minecraft op te spelen. Deze tablet voldoet aan bijna al je eisen, heeft een uitstekende accuduur en is ook nog eens een stuk goedkoper dan de bovenstaande tablets dankzij de cashback actie van Samsung.

De grotere broer van de Tab 3 8.0, de 10.1, zou ik links laten liggen omdat deze vanwege de x86 Intel soc wat compatibiliteitsproblemen lijkt te hebben met verschillende games (hetzelfde voor de pricewatch: Asus Memo Pad FHD 10 32GB Blauw want deze heeft een indentieke Intel SoC, zie deze review).

Verder kun je nog tablets met een Tegra 3 soc overwegen zoals bijvoorbeeld de pricewatch: Asus Memo Pad Smart 10" Blauw. De tablets met een Tegra 3 soc zijn qua performance ongeveer vergelijkbaar met de Tab 3 8.0.

Wat betreft je tweede vraag, ik speel zelf geen minecraft dus ik kan niet inschatten in hoeverre de pocket editie vergelijkbaar is met de PC versie. Ik ben zelf niet zo kapot van spellen die je moet besturen met onscreen controls maar dat is vooral mijn persoonlijke smaak. Ik zou dan liever zoiets als de Nvidia Shield kopen. Helaas, deze is niet te verkrijgen in Nederland dus zou je hem moeten importeren. Omgerekend kost de shield €220 waar je dan nog verzendkosten en B.T.W. bij moet rekenen maar dan heb je wel een zeer snelle Android gaming handheld :9~.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
→ MAA

• Durandal
Thanks Jorick, uitgebreid antwoord, daar kan ik wat mee :)

Ik ga kiezen...

[ Voor 65% gewijzigd door Durandal op 17-11-2013 16:07 ]

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Minecraft op Android is in mijn mening slechts een fractie van de PC versie, en ik zou het kunnen spelen van Minecraft echt niet zien als reden om een tablet wel of niet te kopen. Misschien kan je wat video's op YouTube vinden om te zien wat ik bedoel, maar voor mij is de besturing van de Android versie al genoeg reden om het niet te spelen. En het is ook niet te spelen met de PC-versie.

Daarnaast zou ik zeggen dat alles met een Tegra 3 voorlopig nog wel mee kan draaien. Tegra 4 is in slechts een paar tablets te vinden en er is een aardige hoeveelheid Tegra HD games die geoptimaliseerd zijn voor Tegra apparaten. Zo heb ik zelf een Asus 300T, vergelijkbaar met de Memo Pad die Jorick noemt en ik ben nog geen games tegengekomen die ik niet kan spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door TrekDude101 op 17-11-2013 16:09 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Als je nog geen keuze hebt gemaakt is deze tablet misschien wel leuk om te overwegen: pricewatch: Asus Transformer Book T100 Grijs
Dan kun je de echte versie van minecraft spelen, zie: YouTube: Asus T100 Bay Trail Gaming: Minecraft
Echter weet ik niet of besturing via het touchscreen tot de mogelijkheden behoort. Andere 3d games zullen al snel te veeleisend zijn voor deze tablet, maar games uit de (enigszins beperkte) windows store (zoals Halo: Spartan Assault en Asphalt 8) zullen wel draaien. Echter dingen als enorme keus aan apps en een superscherp scherm zal je moeten missen.

• Durandal
Bedankt, ik heb echter net de Asus memo pad 7 HD besteld.
139 euro in de aanbieding bij modern.nl en deze komt morgen binnen. Het idee erachter is dat deze nog redelijk snel is en voor die prijs kan je eigenlijk geen buil vallen.

Vwb schermresuluties; ik ben wezen kijken bij Saturn en kon de verschillen tussen full HD schermen en 1280x800 schermen op tablets niet zien, dus dan is dat ook niet relevant.

Overigens wel een leuke laptop.. pad.. lappad ?
Pagina: 1