En daar ging het over. Bovendien gebruik je 7 en PE door elkaar, wat ook niet al te goed is voor een vergelijking. Een volledig OS wat meer vraagt vs een embedded OS met zeer beperkte functionaliteit. Tja...
Bolletje schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:46:
[...]
Oh, ik geloof best dat die er verstand van heeft. Anders zat die daar ook niet. Maar ik snap niet hoe je eerst zegt dat Windows 8 niet dezelfde beleving is om dan vervolgens Ubuntu aan te raden. Die overstap is nog veel groter.
Niet onhaalbaar dat zeker niet. Ik denk dat Ubuntu een prima alternatief is voor de gemiddelde gebruiker (moet je wel eerst wat leren), maar haal die reden dan aan

Als Windows Vista, 7 en 8 nog een aantal jaar worden ondersteund, zoals Vista tot 2017, is Ubuntu niet de beste keus. Mensen upgraden praktisch niet en met Ubuntu zit je na 9 maanden, of 5 jaar in geval van LTS, zonder support. Dat is 2017 voor Ubuntu 12.04 en de huidige release, 13.10 is volgend jaar al exit. En de upgrades gaan ook niet altijd vlekkeloos.
CAP-Team schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:51:
Vond het idd erg vaag bij dat Kassa forum dat ze Mint Linux aanraden, alsof die leercurve veel lager is dan overstappen op Windows 8, indien de hardware dit zou ondersteunen.
Ja goed als je echt alleen maar aan het internetten bent zou het wellicht kunnen maar voor een beetje mail of games denk ik niet dat het voor een gewone gebruiker volstaat.
Denk dat het aangedragen werd omdat daar wel een knop is waar je een menu krijgt voor alle programma's, itt Windows 8 waar het je hele scherm bedekt. En bij 8.1 wel een knop aanwezig is, maar niet veel meer is verandert in het geval van het menu. Voor mailen en internetten is Linux prima. Voor games, even afhankelijk wat je wensen zijn, kan het net voldoende zijn. Maar een CoD of BF gaat 'm niet worden.
Maar je zit nog wel met wat ik hierboven aangeef: upgraden naar een supported versie.
TheVMaster schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 01:14:
Ach..dat ze Ubuntu aanraden snap ik trouwens nog wel, maar het ging over Windows XP en de support daarop.....waarom zou je dan ineens (als iemand die bekend is met Windows, Word, Outlook, etc...) overstappen naar een compleet ander OS? De meeste mensen snappen dan echt niet dat ze niet meer de
standaard Windows applicaties kunnen draaien.....
En toch zijn er zat mensen die een Apple Mac kopen voor het uiterlijk en bij de handige buurjongen komen huilen dat hun Windows programma's niet werken. Waarom kan de ene verstokte groep Windows gebruikers wel naar een ander OS overstappen, en de andere groep niet? In beide gevallen hebben ze een leercurve en moet het tot hun doordringen dat ze geen .exe meer kunnen openen om leuke katten rare dingen te zien doen, omdat het via de mail van een collega/familielid komt.
Ramon schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 10:13:
[...]
Als je het hebt over mensen die niet willen veranderen dan kan je toch beter meteen naar 8.1 gaan, aangezien deze tot 2023(!) support heeft en Vista-gebruikers in 2017 toch weer zullen moeten upgraden. Dan kan je beter nu ff
de kogel happen en gewoon naar 8.1 gaan, zit je weer voor 10 jaar goed. Bovendien was er bij introductie van 8 een introductie aanbieding voor 30 euro. Als je die niet hebt gekocht toen dan was je gewoon niet zo handig bezig

(zacht gezegd).
Dat was een upgrade en kon alleen online aangeschaft worden. Als je dat zo stellig zegt dat je niet handig was om het toen te doen, ben je zacht gezegd kortzichtig. Er zijn legio redenen waarom men dat niet heeft gedaan. De meest voorkomende zal zijn "wist het niet", die erna is "maar Windows 8 is slecht" en "mijn computer doet het nog prima". En zo verder.
Het is niet aardig om mensen dom te noemen alleen maar omdat ze niet het laatste van het laatste willen gebruiken. Behoor jij tot de categorie mensen die voor de deur van de winkel gaat liggen om maar als eerste een nieuw product te kunnen kopen, zoals de laatste iPhone of game? Ik schat je beter in dan dat.