Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Hallo tweakers,

Ik zit met het volgende:

Ik heb een Dell inspiron 15r SE (full hd versie) en ik ga de (enorm trage) 750gb hdd vervangen voor een 250gb 840 evo SSD. Ik ben er alleen nog niet uit hoe ik hier windows op kan herinstalleren. Ik heb bij mijn laptop geen windows disk o.i.d. ontvangen, is er een manier om zelf bijvoorbeeld een usb stick te prepareren en deze te gebruiken als installatiemedium ?

Ik ben niet in het bezit van een windows 8 disk (heb alleen de voorgeinstalleerde versie op mijn laptop, windows 8 x64, inmiddels natuurlijk geupdate naar 8.1).

Zijn er nog andere haken en ogen waar ik geen rekening mee houd ?

M.v.g. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:10
Key uitlezen met een programma en gewoon een Windows 8.1 RTM disk van het internet plukken, keys daarvoor kan je vinden op Microsoft Technet. Voor key uitlezen kan je deze topic hier op tweakers bekijken. Je moet met de RTM disk eerst installeren met de technet key dan kan je later je eigen key invoeren om te activeren, let wel op dat je de juiste versie kiest (juiste key gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjoeridc
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:18
De "gemakkelijkste" manier is inderdaad een OEM iso te downloaden en deze op een bootable usb-stick te plaatsen. Direct installeren vanaf de usb zal nu nog niet werken ( |:( ). Een handig trucje is om eerst een ei.cfg bestand toe te voegen aan de .iso file (alle bestanden uit de iso even naar een map op je pc verplaatsen en in /sources de ei.cfg file toevoegen en daarna nieuwe iso maken met bv. imgburn). Dit bestand zorgt ervoor dat de activering wordt overgeslagen en dat de installatie wel werkt zonder foutmelding.

Achter het installeren kan je je productkey vinden in het BIOS (google) en gewoon activeren zonder problemen.

Heb zelf heel wat uurtjes verspeelt met het proberen installeren van windows 8 op een nieuwe ssd in een dell laptop 8)7 .

edit: Bespaar je in ieder geval de moeite om eerst via backup and recovery te proberen een herstelschijf te maken (of je moet een SSD kopen van 1TB...)

[ Voor 9% gewijzigd door jjoeridc op 18-11-2013 22:11 ]

PSN: joeri213