Hallo tweakers,
Ik heb sinds kort een nieuw systeem en wil deze graag overclocken.
Niet dat er sprake is van noodzaak maar meer omdat ik het leuk vindt de ervaring en kennis op te doen.
Graag wil ik de processor, het geheugen en de videokaart OC'en. Aan de hand van het hieronder
beschreven systeem, wat zou een stabiele 24/7 OC zijn op gebied van CPU, RAM en GFX kaart, en waar kan ik goed leesvoer vinden mbt deze zaken? Er is een hoop te vinden, maar wellicht kunnen jullie mij verwijzen naar artikelen welke stapsgewijs van beginnend OC tot advanced OC profielen leiden. Tevens ben ik momenteel alleen geinteresseerd in air cooled OC'ing.
Mijn systeem:
- CM Storm Scout Case (2 fans voor, 1 achter en 2 op de cpu cooler)
- Thermaltake Toughpower 850W (fan richting bodem)
- MSI Z77 Mpower
- Intel i7 3770K
- Scythe Mugen 4
- 16gb 1866 CL9 Crucial Ballistics tactical
- MSI GTX780 Lightning
- Samsung 840 EVO 250GB SSD
- WD 2 TB 7200rpm HDD.
- Generic DVD drive.
PS. Gezien de GTX780 niet in de case past, heb ik een stuk HDD behuizing weggezaagd en zit deze in het 2e PCI x16 slot (ik weet niet of dit de zaak beinvloed). Alvast bedankt voor de reacties!
Ik heb sinds kort een nieuw systeem en wil deze graag overclocken.
Niet dat er sprake is van noodzaak maar meer omdat ik het leuk vindt de ervaring en kennis op te doen.
Graag wil ik de processor, het geheugen en de videokaart OC'en. Aan de hand van het hieronder
beschreven systeem, wat zou een stabiele 24/7 OC zijn op gebied van CPU, RAM en GFX kaart, en waar kan ik goed leesvoer vinden mbt deze zaken? Er is een hoop te vinden, maar wellicht kunnen jullie mij verwijzen naar artikelen welke stapsgewijs van beginnend OC tot advanced OC profielen leiden. Tevens ben ik momenteel alleen geinteresseerd in air cooled OC'ing.
Mijn systeem:
- CM Storm Scout Case (2 fans voor, 1 achter en 2 op de cpu cooler)
- Thermaltake Toughpower 850W (fan richting bodem)
- MSI Z77 Mpower
- Intel i7 3770K
- Scythe Mugen 4
- 16gb 1866 CL9 Crucial Ballistics tactical
- MSI GTX780 Lightning
- Samsung 840 EVO 250GB SSD
- WD 2 TB 7200rpm HDD.
- Generic DVD drive.
PS. Gezien de GTX780 niet in de case past, heb ik een stuk HDD behuizing weggezaagd en zit deze in het 2e PCI x16 slot (ik weet niet of dit de zaak beinvloed). Alvast bedankt voor de reacties!