Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dell XPS 13 Developer Edition

Pagina: 1
Acties:

• cooper87
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16:25
Ik wil graag een zakelijke laptop waarop Linux out of the box al direct werkt. Hierbij ben ik uitgekomen op de Dell XPS 13 developer edition: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-13-linux/pd

Deze is niet online te bestellen, maar wel direct via Dell zelf. Ik heb nu een offerte liggen voor 1079,10 ex BTW.

Hiervoor krijg ik:

- 3rd generation I7 (3.3 ghz)
- 13.3inch 1080p scherm
- 8gb ram
- 512gb ssd

Ik vind het een hoop geld voor wat je krijgt. Bijkomend nadeel is dat je niet alle Dell truukjes kan uitvoeren als je direct bij de verkoper een order regelt. Die zegt nu doodleuk dat hij niet meer ruimte voor coupon codes heeft (na het toepassen van de dell.nl/vip code) en dat ik maar online moet bestellen. Terwijl dat niet kan :? Blijft een vreemde service.

Wat vinden jullie van de prijs voor deze laptop?

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-11 13:30
Denk dat het een nette prijs is voor die specs wel.
1080p 13.3 inch scherm
8GB ram
512GB SSD -> die zitten meestal nog rond de 300 - 400 euro. Misschien voor Dell inkoop rond de 250?

3.3Ghz i7? Welk type dan? Zit hier zelf op een Lenovo met een 3630QM welke op 2.4Ghz draait en deze was al aardig prijzig 2 - 3 maand terug.

Richard

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
3687U dooet 3.3 ghz in turbo
3610q doet 3.3 in turbo
3615q doet 3.3 turbo

lijkt mij geen wereldschokkend dure processor to be honest..
daarbij. 1000 euro ex btw is 1250 euro incl btw, en dat is best een hoop euro's..

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• cooper87
BTW krijg ik gelukkig terug :)

Processor voluit: 3rd Generation Intel Core i7-3687U processor (4M Cache, up to 3.3 GHz)

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Een dualcore i7 zit er in. hoogswaarschijnlijk een ultra low voltage variant. 3.3Ghz staat dan ook voor de turbosnelheid die slechts tijdelijk gehaald wordt als het enegieverbruik en de warmte dat toelaten.

Qua prijs vind ik het lastig om te zeggen of het wel of niet goed is, want opties met een 512GB ssd zijn over het algemeen erg duur. Waarschijnlijk kan je wel goedkoper uitzijn als je dat soort dingen zelf inbouwt, maar je lijkt aan te geven dat je daar niet zo veel zin in hebt.

• Jefrey Lijffijt
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-11 18:35
Die 3687U is de snelste low-voltage proc die er te krijgen is, en een 512 GB SSD is nog niet main-stream in ultrabooks. Voor de 'echte' XPS 13 met 512 GB vragen ze op dit moment 1600 euro. Dat is een normale prijs, zoals je met deze query op de pricewatch kunt controleren (die Thinkpad Yoga heeft een HDD ipv SSD), de goedkoopste laptop met 512 GB SSD is meer dan 1600 euro. Volgens mij is het extreem goedkoop.

[Toevoeging: de reden voor de lage prijs is waarschijnlijk dat ze deze week de nieuwe XPS 13 lanceren. Of het een goede deal is hangt natuurlijk af van wat je zoekt. Een zakelijk laptop is een nogal beperkte beschrijving. De XPS 13 is in de eerste plaats heel klein en licht. Als je niet om de grootte geeft, eigenlijk liever een groter beeldscherm hebt, of juist veel rekenkracht nodig hebt dan zijn er betere opties.]

[ Voor 27% gewijzigd door Jefrey Lijffijt op 12-11-2013 14:38 ]

• RaptorRVL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-11 19:24
Eigenlijk is het lastig te zeggen als je nog geen zicht hebt op wat ze einde deze week aan gaan bieden.

Wat wel zo is, die i7 is voor ultrabook (low voltage) de snelste processor. Haswell zal voornamelijk zorgen voor een langere werktijd op de accu. En een Haswell zal iets koeler lopen dan een Ivy Bridge zo lijkt me.
(en Intel® HD Graphics 4000 vs Intel® HD Graphics 4400, weet niet of dat nog iets verder uit maakt)

Vooral de 512GB SSD met de i7 in combinatie maakt het wel interessant. Want als je er vanuit gaat dat ze de nieuwe -vanaf- 1199 (incl btw) gaan aanbieden dan zal het wel rap oplopen als je even een i7 en 512GB hdd erbij selecteert.

Je mag incl BTW tot ~1400,- (iets meer) uitzoeken om tot dezelfde prijs te komen. Denk niet dat je daar de i7 met 512GB SSD voor gaat krijgen.. Dat zal, gezien de huidige prijs op de website, inderdaad wel eerder rond de € 1600 komen te liggen. Dus hoeveel heb je over voor langere accutijd en minder warmte :)

En het is onduidelijk of ze verder nog wat aan de nieuwe XPS13 hebben veranderd. Wellicht andere touchpad of scherm? (optioneel touchscreen nu). Denk het niet (behalve touchscreen)..

• cooper87
Ik wist niet dat er een nieuwe versie van deze laptop uit kwam deze week. Dan wacht ik nog even, om te zien of dat wat is. Hopelijk komt deze ook met Ubuntu out of the box.

• Jefrey Lijffijt
Het is wel duidelijk wat er zal veranderen aan de XPS 13, had misschien ook de eerdere aankondiging even moeten linken (zie ook onderstaande quote). Het was tot afgelopen maandag alleen niet bekend wanneer ze exact op de markt zouden verschijnen, maar dat is dus deze week. Ik weet echter niet zeker of ze een developer edition zullen blijven maken.

"Dell verliest ook de XPS 13 niet uit het oog. Deze 13,3"-laptop krijgt een Intel Haswell-upgrade en de snelste processor die gekozen kan worden is een zuinige Core i7 met Intel HD 4400-graphics. Volgens Dell zorgt de keuze voor Haswell voor een accuduur van 10,5 uur, maar niet bekend is onder welke omstandigheden deze tijd gehaald werd. De resolutie van het scherm is 1920x1080 pixels en touch-functionaliteit is optioneel. De XPS 12 krijgt ook een Haswell-upgrade maar details hierover gaf Dell verder niet. De prijzen en verschijningsdata van alle genoemde laptops moet Dell nog vrijgeven."

Naast de nieuwe lijn cpu's zal dus touch optioneel beschikbaar zijn. Het voornaamste verschil met de vorige cpu is, zoals RaptorRVL al schreef, dat bij niet-intensief gebruik je tot ~50% langer kunt werken op de batterij. De laptop is al een van de kleinste en lichtste ultrabooks, en heeft een goed scherm (zie deze review bij Hardware.info). Ik verwacht dat de prijs ongeveer hetzelfde zal blijven en dat je inderdaad 1600 euro (incl btw) zult moeten neerleggen voor een exemplaar met 512 GB SSD. Normaal gesproken is de Ubuntu edition net zo duur als de Windows edition.

• cooper87
Jefrey Lijffijt schreef op woensdag 13 november 2013 @ 08:35:
Het is wel duidelijk wat er zal veranderen aan de XPS 13, had misschien ook de eerdere aankondiging even moeten linken (zie ook onderstaande quote). Het was tot afgelopen maandag alleen niet bekend wanneer ze exact op de markt zouden verschijnen, maar dat is dus deze week. Ik weet echter niet zeker of ze een developer edition zullen blijven maken.

"Dell verliest ook de XPS 13 niet uit het oog. Deze 13,3"-laptop krijgt een Intel Haswell-upgrade en de snelste processor die gekozen kan worden is een zuinige Core i7 met Intel HD 4400-graphics. Volgens Dell zorgt de keuze voor Haswell voor een accuduur van 10,5 uur, maar niet bekend is onder welke omstandigheden deze tijd gehaald werd. De resolutie van het scherm is 1920x1080 pixels en touch-functionaliteit is optioneel. De XPS 12 krijgt ook een Haswell-upgrade maar details hierover gaf Dell verder niet. De prijzen en verschijningsdata van alle genoemde laptops moet Dell nog vrijgeven."

Naast de nieuwe lijn cpu's zal dus touch optioneel beschikbaar zijn. Het voornaamste verschil met de vorige cpu is, zoals RaptorRVL al schreef, dat bij niet-intensief gebruik je tot ~50% langer kunt werken op de batterij. De laptop is al een van de kleinste en lichtste ultrabooks, en heeft een goed scherm (zie deze review bij Hardware.info). Ik verwacht dat de prijs ongeveer hetzelfde zal blijven en dat je inderdaad 1600 euro (incl btw) zult moeten neerleggen voor een exemplaar met 512 GB SSD. Normaal gesproken is de Ubuntu edition net zo duur als de Windows edition.
Dank voor je info! Ik gok ook dat het die prijs zal zijn, al vind ik 512 GB SSD overkill voor een developer laptop. 256 GB zou ik al voldoende vinden, hopelijk is die optie er. Ik ga zo even met Dell chatten of ze ook een developer edition uitbrengen.

EDIT: Dell blijft toch een aparte club. Ik had al een bestelling geplaatst voor deze laptop omdat ik wel overtuigd was gisteren, mail ik net of die nieuwe XPS 13 reeks 100% zeker een Ubuntu versie gaat bevatten, krijg ik als reply:
Er is niets bekend over nieuwe Xps systemen,Wat u leest op het nieuws geldt niet voor specifiek voor ons.
Snapt iemand het nog? :/ In elk geval heb ik voor de zekerheid m'n order gecancelled.

Weet iemand waar ik de bron van dit artikel kan vinden: nieuws: Dell start verkoop nieuwe XPS-laptops en Venue 11 Pro-tablet - update

[ Voor 12% gewijzigd door cooper87 op 13-11-2013 09:12 ]

• aron225
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-05-2021
ik zou hem lekker bestellen,
de prijs is goed,
haswell gaat je niet heel veel meer opleveren.

M17x r4 | i7-3610qm | gtx 675 2gb gddr5 | 120hz 1080p 3d display | 6gb 1600mhz ddr3 | nvidia 3d vision | recon3d audio | win 7 hp | samsung 840PRO 256gb | seagate momentus 500gb 7200rpm

• cooper87
~50% langere accuduur vind ik het wachten wel waard. Daarnaast zullen (hopelijk) de kinderziektes die de Developer Edition had met Ubuntu (is wel één en ander over te vinden online) verholpen zijn.

Touch is nog even twijfelen, ligt ook aan het verschil in prijs :) Weet niet eens of/hoe dat werkt op Ubuntu. Nog maar een weekje geduld hebben...

Verwijderd

Geen idee. Tweakers.net publiceert wel vaker artikelen over dell die nog nergens anders te vinden zijn, en vaak klopt het ook nog. Waarschijnlijk komt die informatie bij een mannetje bij dell vandaan.

• cooper87
Verwijderd schreef op woensdag 13 november 2013 @ 13:06:
[...]

Geen idee. Tweakers.net publiceert wel vaker artikelen over dell die nog nergens anders te vinden zijn, en vaak klopt het ook nog. Waarschijnlijk komt die informatie bij een mannetje bij dell vandaan.
Dat denk ik ook inderdaad. Zie wel meer posts op het internet staan dat deze XPS 13 release weer Ubuntu gaat ondersteunen, maar nergens een officieel iets van Dell te vinden.

Afwachten dus maar :)

• Jefrey Lijffijt
De nieuwe XPS 13 is te koop.

• cooper87
Yes, ik heb deze besteld: http://www.dell.com/nl/bedrijven/p/xps-13-linux/pd

Betere processor, helft minder schijf ruimte. Prima deal verder.

Oh en aanraakscherm ;)

[ Voor 3% gewijzigd door cooper87 op 15-11-2013 21:57 ]

• RaptorRVL
Ah, ik heb de Windows versie gekocht. Dat kost toch iets extra, kennelijk 140 euro voor een win 8.1 licentie :)
Wel de 10% VIP korting toegepast hoop ik?

Verwijderd

RaptorRVL schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:29:
Ah, ik heb de Windows versie gekocht. Dat kost toch iets extra, kennelijk 140 euro voor een win 8.1 licentie :)
Het vreemde is dus dat de windows low-end versie duurder is dan de linux low-end versie 8)7

• RaptorRVL
Meer dat de linux versie met i7 en 256gb ssd ongeveer net zo duur is als de Windows i5 met 128gb ssd.. Of bedoel je dat ook? :)

• cooper87
RaptorRVL schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:29:
Wel de 10% VIP korting toegepast hoop ik?
Dat werkte niet bij mij, misschien omdat ie in de aanbieding is ofzo? Nouja, sowieso minder kwijt dan de versie uit de topic start, dus ik vind het wel best :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Tof dat ze gelijk een nieuwe Developer Edition uitbrengen samen met de 'reguliere' XPS 13. Is absoluut de beste out-of-the-box Linux laptop die er te koop is. System76 hardware ziet er op papier mooi uit, maar in de meeste reviews blijkt het allemaal toch niet zo'n hoge kwaliteit te zijn, waar de XPS 13 (vorige generatie in ieder geval) gewoon heel mooi in elkaar steekt.

Heeft deze eigenlijk nog steeds Windows toetsen op het keyboard? Dat was wel een beetje jammer bij de vorige.

Verwijderd

System76 verkoopt dan ook 'gewoon' clevo barebones die door hun getest zijn op linux compabiliteit.

• cooper87
Het nadeel van System76 vind ik dat ze in Amerika zitten, dus als je ooit problemen met een machine hebt, ben je 'em een tijdje kwijt. Bij Dell staan ze de volgende dag op de stoep. Belangrijk voor een zakelijke laptop.

Een Ubuntu logo als Windows key zou erg tof zijn, ik laat het weten als 'ie binnen is ;)

[ Voor 17% gewijzigd door cooper87 op 16-11-2013 12:52 ]

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Er komt toch een developer edition:

nieuws: Dell voorziet Ubuntu-ultrabook Sputnik 3 van touchscreen en Haswell-cpu

[ Voor 10% gewijzigd door Blamm op 17-11-2013 12:54 ]

• cooper87
Yep, nieuws artikel zegt dat ze eind deze maand beschikbaar zijn, maar zoals Darkstone terecht opmerkt, zijn ze nu al te bestellen (wat ik dus direct gedaan heb ;)).

Verwijderd

Omdat we dit topic toch vol aan het spammen zijn met nieuwe dell notebooks..

De M3800 is leverbaar: http://www.dell.com/nl/be...sion-m3800-workstation/fs

Prijs stukken lager dan ik had verwacht.
Pagina: 1