alles mag weg kan ik die gewoon in een andere pc stoppen en formateren ofzo???
en in tijd ff proberen met een w8 dvd'tje of dat werkt
en in tijd ff proberen met een w8 dvd'tje of dat werkt
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
[ Voor 28% gewijzigd door warhamstr op 08-12-2013 15:27 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Uh ja maar black screen heeft totaal niks met bootmrg te maken. Dat is het ontbreken of corrupte bootfile voor je windows.Lambo LP670 SV schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:34:
Gewoon W8 DVD erin steken. Hier vanaf booten (als 1ste instellen in bios bij boot prioriteiten), dan tijdens de installatie moet je een ruimte aanwijzen waarop W8 geïnstalleerd moet worden. Hier klik je je HDD aan en kies je bij 'Drive options advanced' om de schijf te formatteren en een nieuwe partitie te maken. Dan gewoon die partitie selecteren om daarop je W8 installatie te schrijven.
Haha theres ur problem. Hoe heb je de koeler gemonteerd?Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:45:
trouwens bij hoeveel graden valt je pc uit want mijn cpu temp gaat 72 72.5 73 73.5 74 74.5 75 poef uit
JOH, die heb je toch ook niet als er geen goeie windows op een hdd staat...comitatus schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:45:
[...]
Uh ja maar black screen heeft totaal niks met bootmrg te maken. Dat is het ontbreken of corrupte bootfile voor je windows.
serieus in bios (dus idle) al 75 graden uit? Tegen de 100 graden kan die aan. Maar ik raad je zelf maximaal tegen de 80 graden aan.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:45:
trouwens bij hoeveel graden valt je pc uit want mijn cpu temp gaat 72 72.5 73 73.5 74 74.5 75 poef uit
Kijk anders lekker wat je doet? Ik denk dat je er een sticker oid tussen hebt laten zitten, of helemaal geen koelpasta.
Hij had oude HDD in zijn pc gestopt dus de bootmrg zal wel corrupt zijn geweest. Inprincipe kun je dat vrijmakkelijk nog wel herstellen maar het tweede probleem van zwart scherm is wel het grote probleem. Gezien dat vrij snel gaat zou je iets verwachten dat in de setup niet goed is.warhamstr schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:47:
[...]
JOH, die heb je toch ook niet als er geen goeie windows op een hdd staat...
HIJ GAAT OPNIEUW ISNTALEREN, die bootmrg hoeft niet herstelt te worden.comitatus schreef op zondag 08 december 2013 @ 15:50:
[...]
Hij had oude HDD in zijn pc gestopt dus de bootmrg zal wel corrupt zijn geweest. Inprincipe kun je dat vrijmakkelijk nog wel herstellen maar het tweede probleem van zwart scherm is wel het grote probleem. Gezien dat vrij snel gaat zou je iets verwachten dat in de setup niet goed is.
Je had dus zonder koelpasta op je cpu bevestigd? Dat kan dus echt nooit. Staat ook waarschijnlijk als waarschuwing.Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:11:
ik ga even de koeler eraf halen en de originele amd koeler met koelpasta erop zetten die koeler van amd heeft standaard al koelpasta en de gelid niet dus even schroeven
Die FX mag echt geen 100 worden. Het is geen GPUserieus in bios (dus idle) al 75 graden uit? Tegen de 100 graden kan die aan. Maar ik raad je zelf maximaal tegen de 80 graden aan.
Is AMD zo ruk met hoge temps dan? Intel geeft geen krimp wanneer je 4 jaar op 90 graden draait namelijk.Lambo LP670 SV schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:22:
Zonder koelpasta werkt je koeler niet goed. Het feit dat de pc uitvalt is dus vanwege je cpu die zijn limiet bereikt heeft en zich dan uit veiligheid uitschakelt.
Dit heb je nodig: pricewatch: Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram
Kan je wel rap in een lokale winkel ophalen lijkt me.
[...]
Die FX mag echt geen 100 worden. Het is geen GPUOnder normale omstandigheden mag je tegen de 60°C gaan zitten voor 24/7. Boven de 65°C mag eigenlijk al niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 16:30 ]
De Haswells mogen best ook niet boven de 80° uitkomen. Overigens moet je met de FX al serieus moeite doen met een flinke overclock om met een degelijke cooler (die goed gemonteerd is) aan de 65° te geraken.Is AMD zo ruk met hoge temps dan? Intel geeft geen krimp wanneer je 4 jaar op 90 graden draait namelijk.
Zeg ook niet dat het ideale werktemperaturen zijn maar het geeft geen probleem bij temperatuur van 80 graden normaal gesproken. Bij 90 graden kom je wel al in kritisch gebied.Lambo LP670 SV schreef op zondag 08 december 2013 @ 16:51:
Laptop chips kan je niet met desktop chips vergelijken kwa temperaturen.
[...]
De Haswells mogen best ook niet boven de 80° uitkomen. Overigens moet je met de FX al serieus moeite doen met een flinke overclock om met een degelijke cooler (die goed gemonteerd is) aan de 65° te geraken.
@asten98, het is de bedoeling als je iets nieuws wil posten en je de laatste bent die heeft gereageerd, dat je je vorige bericht edited in plaats van een nieuwe post te typen.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2013 18:23 ]
serieus heb je echt trickie gedaan met water? Niet hele goede oplosser, droogt slecht en veroorzaakt kortsluiting? Geven ze tegenwoordig geen scheidkunde meer?Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 18:22:
ik heb er wat afgehaald met wc papier je zag alleen nog wat resten en daarna de groote van een graanpit erop gedaan.
de eerste keer (met die gelid) had ik er de grootte van een waterdruppeltje op gedaan, dat was te weinig blijkbaar
maar nu heb ik de standaard koeler plus de gelid fan erboven hangen op level 3 van de 9 en hij blijft mooi koel nu
bedankt allemaal nu is het opgelost alleen de hdd eerst even leeg maken voordat ik die er weer in zet en dan een windows 8 dvd'tje maken morgen
Dit topic is gesloten.
![]()