Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30
Hallo,

Ik heb op dit moment een HK AVR 132, deze werkt op zich prima met mijn B&W 603's, hoewel ik soms het idee heb dat ze wel wat meer mogen hebben dan de HK kan geven.

Ik heb nu een hdmi probleempje, de receiver heeft geen hdmi ingangen en ik kom daardoor met alle apparaten onderhand toch echt in hdmi-nood..

Nu mijn vraag, Ik heb wel wat interesse voor deze apparaten, maar misschien kunnen jullie me wat wijzer maken.:

denon: [url="AVR-1513"]AVR 1513[/url]
denon: X1000
onkyo: TX-NR525

Ik neig naar de middelste, gezien de prijs en dat ik toch niet boven 5.1 wil gaan uitbreiden (X2000). De 1e is misschien wel niet eens een vooruitgang. Onkyo geeft mij altijd een beetje een goedkoop gevoel, maar dat is nergens op gebaseerd.

Ik hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken...

Wat ik zoek:
Receiver met wat pit voo rmijn speakers.
Receiver met aardige looks.
Receiver met voldoende HDMI aansluitingen.
Liever niet meer dan E400,-

[ Voor 4% gewijzigd door iop op 09-11-2013 17:24 ]

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ik zou gaan voor de x1000. Heb hem zelf ook (danwel voor boven) maar het is meer versterker dan de 1513. En de onkyo, tsja, ik heb hetzelfde idee, al is dat misschien onzin. Ik had zelf mijn x1000 zelfs voor 218 (prijsfoutje, maar wel geleverd) en ben er dik tevreden mee/over!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-11 02:40
Ik ben bang dat geen van de drie significant meer vermogen zal hebben dan je H/K (bijv. 390 watt stroomverbruik en een gewicht van 8,2 kg voor de X1000 beloven niet spectaculair veel meer dan je nu hebt qua opbouw en vooral voeding). Qua functies en aansluitingen zal je er wel op vooruit gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door mac1987 op 09-11-2013 19:48 ]

• iop
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe, ik sta ook open voor andere merken.

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34
met deze prachtige speakers zou ik naar een ouder model met fikse korting kijken. liever een zware receiver zonder poespas, dan een fully loaded lichte machine.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

107mb schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 20:27:
met deze prachtige speakers zou ik naar een ouder model met fikse korting kijken. liever een zware receiver zonder poespas, dan een fully loaded lichte machine.
Als tweedehands dan wel een ouder model geen probleem is zou ik dat zeker doen. Dus als je niet geeft om dingen als USB, Netwerk, HDMI 1.4 met 3D en HDMI ARC, maar als HDMI 1.3 al genoeg is kan je best wel wat moois halen voor 400 euro. Iets als een Denon AVR-2809 zie je nog wel eens voorbij komen voor rond de 300 euro en dan heb je al een hele mooie receiver (ik heb hem zelf ook :P ). En als je wat kan afdingen is er nog wel meer leuks te krijgen. Zo staan er op HT Forum een Pioneer SC-2022, Yamaha RX-V1900 en Rotel RSX-1057. Al zal die laatste wel te weinig HDMI ingangen hebben. Zoals gezegd niet allen binnen budget, maar puur om aan te geven wat je met wat afdingen kan krijgen.. En dan heb je zeker een beter apparaat dan de drie eerder genoemde nieuwe modellen. Mocht tweedehands niet je ding zijn is er inderdaad altijd nog de optie om nieuw te kopen en dan een model van vorig jaar, een SR5007 van Marantz heb je nu al voor iets meer dan 400 euro.

[ Voor 8% gewijzigd door FeaR op 09-11-2013 21:03 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
In de prijsklasse waarin je zoekt vind ik ook de genoemde Marantz SR5007 een echte aanrader. Volgens mij kun je hem voor zelfs lagere prijzen vinden dan in de Pricewatch. Aangezien deze een minimaal andere opvolger heeft gekregen is dit model ontzettend afgeprijsd.Mijns inziens kun je voor het geld geen betere receiver kopen.

• iop
hm, ik zal eens wat op markplaats gaan browsen, heb ook altijd een voorkeur voor rotel gehad maar ben bang dat dat niet in mijn budget ligt met hdmi erop...

Ik ga die marantz en de hogere denons in de peiling houden...

• iop
is de denon x2000 wat? Of is dat ook weinig vooruitgang.

Die marantz ziet er wel nice uit.. Als ik een keer langs de HOBO loop eens gaan luisteren naar denon/rotel/marantz/???

• iop
Ik heb mijn keuze beperkt tot deze 3, nog wel twijfels:

Denon x2000
Deze heeft zat aansluitingen, geluid moet ik nog horen.
Marantz 5007
Combi met B&W schijnt minder te zijn, mooi design en veel features.
nad 747
Mooi, degelijk
Rotel 1057
Merk van kwaliteit wat me erg trekt, nadeel is dat hij maar 2x HDMI heeft.

Choices, choices..

[ Voor 10% gewijzigd door iop op 10-12-2013 18:31 ]

• Tiimmeh
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-11 22:13
Misschien een Pioneer VSX-527 of een Pioneer VSX-323-K? Voor als je naar iets goedkopers zoekt met dezelfde functies ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Tiimmeh op 09-12-2013 19:09 ]

• iop
Thx..
Ik geloof niet dat dat veel vooruitgang zal zijn tov wat ik nu heb staan, op de aansluitingen na dan.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
iop tha man schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:34:
Marantz 5007
Combi met B&W schijnt minder te zijn, mooi design en veel features.
Zelf heb ik Marantz gecombineerd met Focal maar in het show-topic zie je de combi Marantz en B&W toch erg vaak voorbij komen. Heb je deze combi al eens beluisterd?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-11 07:37

FeaR

In GoT we trust

Rotel 1057
Merk van kwaliteit wat me erg trekt, nadeel is dat hij maar 2x HDMI heeft.
Let wel dat die Rotel HDMI 1.1 heeft en dus geen DTS HD en DolbyTrueHD aan kan. Wel LPCM, dus je bron zal het geluid moeten regelen. Voor mij zou de Rotel afvallen al was het puur het punt van het gemak van HDMI missen. Want twee aansluitingen is niet veel en nog een verouderde versie van deze standaard ook.

En de tip die ik bij aanschaf van Denon en Marantz altijd geef: mail Marcel van HCHiFi eens. De beste man hanteert dikwijls erg scherpe prijzen voor Denon en Marantz apparaatuur. Laatst nog een AVR-4520 voor 1549 euro :9~

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• iop
thx, dat is inderdaad wel een erg goede tip, de

nad 747

komt voor de rotel in de plaats in mijn lijstje.

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-11 09:09
Al gekeken naar de Sony STR-DN840?

Bieden veel voor hun geld, zoals 6x HDMI in, WIFI, Airplay. En wordt erg goed beoordeeld door oa. CNET.

Morgen komt die van mij binnen, alleen dan de STR-DN1040.

[ Voor 11% gewijzigd door Marcusso op 10-12-2013 18:42 ]

No Shame, only Fame!

• iop
Ik heb mijn keuze beperkt tot deze 2

Deze heeft zat aansluitingen
Marantz 5007
Mooi design en veel features.
nad 748
Mooi, degelijk

Choices, choices..
Nog een laatste keer advies gevraagd voor ik de knoop doorhak:
De keuze is nu tussen de marantz en de NAD, ik neig naar de NAD. Twijfel een beetje over het vermogen (ik weet dat het 'echte watts' zijn, maar toch)
Zijn er nog nadelen of voordelen tussen deze twee jongens die eerder niet genoemd zijn?

Pagina: 1