[Pages] APA bronvermelding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
Ik had eigenlijk verwacht dat de nieuwe Pages wel een APA bronvermelding zou bevatten. Een zware tegenvaller eigenlijk vind ik, had er min of meer op gerekend. Ik werk normaal gesproken op Office 2011 Mac maar verslagen maken is stukken makkelijker in Pages. Echter nu moet er op school gebruik gemaakt gaan worden van APA bronvermelding. Ook Office 2011 bevat dit niet(voor de Mac, de Windows editie echter wel).

Hoe doen jullie dat als jullie moeten werken APA? Ik neem toch aan dat hier nogal wat studenten/studeerders zitten die hier ook gebruik van moeten maken?

Ik ben benieuwd... :)

Deze reactie had ik geplaatst in Gratis iWork en Aperture voor iedereen. maar is door de moderator naar een nieuw topic verplaatst. Daarom ontbreekt mijn inleiding e.d.

Blijkbaar bevat Word 2011 voor Mac wel een APA bronvermelding, zie hier. Voor Pages 5(2013) heb ik dit nog niet gevonden.

[ Voor 26% gewijzigd door Trezzahn op 05-11-2013 19:47 . Reden: Verplaatst door moderator en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ohnotheydidnt
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-06-2023

ohnotheydidnt

Ik hou van koekjes.

Ik doe APA al 6 jaar handmatig, en dat gaat ook prima. Volgens mij kun je dat ook niet automatisch doen, behalve via een APA generator (google geeft je d'r genoeg), - maar dat is puur voor in je literatuurlijst. Ik heb nog geen software gevonden die automatisch de bronverwijzing in de tekst linkt aan je literatuurlijst. Voor verzameling van APA bronnen kan ik je (indien je universiteit/hogeschool dat aanbiedt) Refworks aanraden.

Mocht iemand daar wél iets voor weten dan hadden ze mij dat 6 jaar geleden ook wel mogen vertellen :9

[ Voor 16% gewijzigd door ohnotheydidnt op 05-11-2013 11:07 ]

Koekje d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:24
Als je echt serieus aan de slag gaat met papers schrijven kun je beter gaan kijken naar LaTeX. Het is niet iets wat lijkt op een word of pages, maar vergelijk het met html. Je geeft tags aan de gedeeltes van de tekst die je een bepaald gedrag wil geven. De opmaak maak je dan ook ongeveer als css.

Het grootste pluspunt is dat je literatuurlijst en bronvermelding echt geweldig gedaan is. Je linkt gewoon in je document naar je literatuurlijst. Geeft aan welke stijl je wil en bam klaar! Perfecte APA referentie.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Voor de kleinere verslagen heb ik het altijd handmatig gedaan. Nu met mijn afstuderen gebruik ik Papers 2 (Ik zie nu net dat ze blijkbaar een nieuwe versie 3 hebben). Dit programma gebruik ik in combinatie met Pages (de oude versie, heb het nog niet geprobeerd met de nieuwe. Geen zin dat straks alles stuk gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:24
Hapklare apa referenties haal ik altijd van Mendeley af.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N14
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 26-07 07:55

N14

Ik citeer ook altijd APA stijl, ben bezig met het schrijven van mijn scriptie en ben hiervoor geswitched naar LaTeX. Voorheen gebruikte ik Word icm Endnote (X6) (gratis te downloaden via m'n universiteit, TU), en dat werkte best lekker. Volgens mij heeft Endnote ook een Pages plug in.

Maar ben heel blij met de switch naar LaTeX, als je een beetje technisch aangelegd ben (since you're on tweakers.. ;p) pak je het best snel op en documenten zien er gewoon enorm gelikt uit (verder is het handig als je uitkijkt naar een publicatie, veel journals gebruiken LaTeX documenten). Je hebt vele opties om te refereren. Ik gebruik op het moment JabRef (manager programmaatje, entries zijn redelijk eenvoudig van Endnote naar JabRef te kopiëren) icm de natbib package om te citen (en bibtex voor het typesetten en schrijf in TeXShop).

Ik ben helaas te laat om te switchen voor deze thesis maar voor een volgende thesis zou ik kijken naar BibLaTeX package (JabRef heeft ook een BibLaTeX mode) (dat moet dan met biber als compiler/typesetter), dat blijkt de modernere tegenhanger/opvolger te zijn.

Als alles echt perfect apa moet zijn heb je hele apa/apacite packages en volgens mij zelfs automatische pagina opmaak volgens apa (dus document type apa). (Meer dan google 'latex apa' weet ik ook niet...) succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:39
Heel toevallig zag ik vandaag iemand met APA werken, op Word 2011 voor Mac. Direct maar om uitleg gevraagd:

Ga naar documentelementen
Rechts staat er dan verwijzingen (zorg dat je beeld/venster gemaximaliseerd is)
Dan kun je APA invoegen

ZOOO simpel, nooit gevonden... :o

De rest van dit topic lees ik straks. Alvast bedankt!
Pagina: 1