Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

HP EliteBook 8570W, nog interessant om te kopen?

Pagina: 1
Acties:

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Ik zit in mijn laatste jaar aan de TU Delft. Gebruik nu een ouder model HP, de 8530w. Deze werkt nog best aardig maar is niet meer super snel helaas. Nu vraag ik me af of het nog interessant is om (nu het nog kan) een HP 8570w aan te schaffen.

Op zich kan mijn oude laptop nog gebruiken voor afstuderen maar iets meer snelheid zou fijn zijn. Maar de vraag is of het slim is om nu nog 1000 euro uit te geven voor de HP? Aangezien deze geen Haswell processor heeft. Maar Haswell schijnt niet heel veel verbetering te geven. En het is wel een zeer degelijke laptop en heeft een full HD scherm,5 Ghz wifi en displayport. Dingen die wat minder standaard zijn in consumentenlaptops.

Is dit slim of zijn er over bijvoorbeeld een half jaar veel betere laptops op de markt?

Ik zoek in ieder geval:
  • Full HD scherm
  • Dedicated videokaart
  • Quadcore processor (draai simulaties met een hoop aparte processen)
  • Degelijk, hij wordt veel in een tas versleept.

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Voor 1000 euro zou ik het niet doen, dan kan je net zo goed dat half jaar afwachten.
Er komen nog veel laptops aan met Haswell, het is nog niet echt losgebarsten... Vanzelf komen er hele goeie laptops die ook aan je eisen gaan voldoen zonder dat ze de "feared" 8570w moeten zijn, deze heeft over het algemeen last van koelproblemen en is vrij zwaar voor de specificaties die je terugkrijgt.
Je kan zeggen dat het komt door de bouwkwaliteit, maar een W530 is lichter en sneller zonder die koelproblemen, dus daar zit het hem niet in.

Verwijderd

Ik zou ook zeggen, wachten. Ik ben niet bepaald een fan van de elitebooks.. De kans dat er volgend jaar iets anders wordt gekozen lijkt mij persoonlijk al genoeg reden om te wachten.

Om de tijd door te komen kun je eventueel een SSD aanschaffen als je die nog niet hebt, daardoor wordt je laptop weer als nieuw voor normale taken.

• Niekjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-11 21:30
Ik heb ook nog een 8530w en heb daar inmiddels een SSD ingebouwd.
Werkt perfect, draai ook veel simulaties e.d. en dat kan hij nog prima aan.

Het is echt een wereld van verschil.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Topicstarter
Dank voor de reacties.
Volgend jaar ben ik als het goed is geen student meer :) Maar dan zal er idd wel een meer vernieuwend model gekozen worden.

Heb er ook inderdaad al een SSD inzitten, dat scheelt ontzettend. Echter heb ik bij sommige simulaties een een load van 30 onder Ubuntu (een load van 2 betekend 100% belasting van beide cores :))

Verwijderd

Als je van plan bent er linux en zware simulaties op te draaien, koop dan geen elitebook. Dat ding heeft koeling issues van hier tot tokyo, je hoeft de GPU niet eens te gebruiken om hem te laten throttelen.

Verder is het om linux op te draaien niet bepaald een ideale laptop. De accuduur is superslecht onder linux, en oud klasgenoten van mij klagen steen aan been over de brakke linux support. Zelfs de brightness van het scherm wil niet fatsoenlijk werken.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 14:14:
Als je van plan bent er linux en zware simulaties op te draaien, koop dan geen elitebook. Dat ding heeft koeling issues van hier tot tokyo, je hoeft de GPU niet eens te gebruiken om hem te laten throttelen.

Verder is het om linux op te draaien niet bepaald een ideale laptop. De accuduur is superslecht onder linux, en oud klasgenoten van mij klagen steen aan been over de brakke linux support. Zelfs de brightness van het scherm wil niet fatsoenlijk werken.
De accuduur is van deze laptop gewoon heel slecht, ook onder windows. Medestudenten vragen mij regelmatig om een oplader omdat hun laptop leeg is, terwijl de mijne dat niet is. (Asus n56)
@ts, toch zou ik hem wel halen als dit je laatste jaar is en je zeker weet dat je een technische baan gaat doen waarbij je de graka van de laptop nodig hebt. (Of je moet hem via je werkgever krijgen... maar dat denk ik niet)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Pagina: 1