Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1080P Media Center + Optical audio + Torrent client

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik ben geïnteresseerd in een Media Center/Streamer maar zie door de bomen het bos niet meer, misschien dat iemand hier mij verder kan helpen.

Wat hij moet hebben:

beeld: 1080P
audio: DTS (via optical cable)
Bittorrent client
ingebouwde HD
weinig geluid

Kort gezegd wil ik van mijn pc af die er nu tussen zit. Ik wil gewoon 1 kastje waarop ik direct mijn films kan downloaden en afspelen. Wireless internet is geen must, de router ligt er naast dus een kabeltje is zo getrokken.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Wat heb je zelf al ondernomen wat betreft informatie en gevonden producten? Het forum is geen klantenservice... je zal toch echt zelf wat inzet moeten tonen. Zeker in dit geval, want met de door jouw opgegeven specificaties kan je zo filters instellen in de pricewatch en dan heb je echt een heleboel keuze want eigenlijk voldoet vrijwel iedere beetje serieuze mediaspeler aan jouw wensen... in allerlei prijsklassen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat je ziet hoeveel inzet ik al getoond heb aan de hand van een enkele post..

Pricewatch al eerder bekeken en juist het belangrijkste filter (voor mij dan), het hebben van een goede bittorrent client is nou net een setting die ik niet kan instellen.
Waar ik meer naar zoek is mensen die ervaring hebben met dit soort producten en dus een gedegen advies kunnen geven.
Als ik de site van Medi8tor lees bijvoorbeeld, dan geloof ik ze direct dat ze de allerbeste zijn, alleen mis ik de inhoudelijke kennis en ervaring om hier een goed oordeel over te kunnen vellen.
Het zijn er ook zo ongelooflijk veel, waar door ik door de bomen het bos niet meer zien kan.
Vandaar mijn beroep op jullie ervaring en kennis.

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Hij bedoelt te zeggen, heb je een lijstje gemaakt wat je zou willen hebben o.i.d.?
Wil je zelfbouw of een kant en klare oplossing?
Voor zelfbouw, kijk eens hier [BBG] HTPC november 2013

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie Web-Brielle,

Ik zoek eigenlijk een kant en klare oplossing, en de enige vereisten zijn degene die ik hierboven noem.
Ik wil gewoon gebruikersgemak in een klein kastje :-)

Films downloaden, direct kijken op tv met 1080P en DTS audio via optical cable.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
Er is maar één toekomst vaste oplossing: Zelf een HTPC op basis van PC onderdelen samenstellen.

Zelf had ik een grote HTPC gebouwd, deze later vervangen door nog een kleiner machientje in het dressoir (Intel Core i5, 8GB, Displayport/HDMI out, Logitech K400 Keyboard), XBMC erop en hij kan alles afspelen (is er een nieuw formaat of encode/decode techniek, is het allen een kwestie van dit toevoegen).

Voordelen van een 'PC', je ben dynamisch en kan alles afspelen als de hardware het aankan, bij een kant en klare speler ben je afhankelijk van de hardware en de ondersteuning van de fabrikant (die vaak bij introductie van een nieuw model, drastisch afneemt).

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 05-11-2013 08:50 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Web-Brielle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:48:
Bedankt voor je reactie Web-Brielle,

Ik zoek eigenlijk een kant en klare oplossing, en de enige vereisten zijn degene die ik hierboven noem.
Ik wil gewoon gebruikersgemak in een klein kastje :-)

Films downloaden, direct kijken op tv met 1080P en DTS audio via optical cable.
Als ik het zo hoor is een zelfbouw HTPC precies wat je zoekt, ook vanwege het download verhaal.
Een A8 processor erin en voilá. Zelf doe ik dit allemaal met een A4, is bij mij genoeg (Full-HD Blu-ray, DTS e.d.).
Als je een mediaspeler koopt, dan zit je toch vast aan de fabrikant wat deze ondersteund..

Verwijderd

Topicstarter
Wederom bedankt voor je snelle en duidelijke reactie.
Ik ga me eens verdiepen in de zelfbouw HTPC-hoek, dit had mijn focus nog totaal niet.

Buiten de A8 processor nog tips of suggesties? Zaken waar ik op moet letten?

• Web-Brielle
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:00:
Buiten de A8 processor nog tips of suggesties? Zaken waar ik op moet letten?
Zoals je zelf al zei, ik zou kijken naar stille onderdelen ;)
Als je een budget heb, laat deze dan ook weten, zou ik alleen even een post maken (of deze laten verplaatsen) naar aankoopadvies Desktop Aankoopadvies

Hier kan je zelf ook een beetje kijken wat andere tweakers nemen en/of aanbevelen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga zelf even op zoek en mocht ik er niet helemaal uit komen dan kijk ik even in het aankoopadvies-forum.
Bedankt voor alle hulp Web-Brielle.

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-11 13:45
Jumpman schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:48:
Er is maar één toekomst vaste oplossing: Zelf een HTPC op basis van PC onderdelen samenstellen.

Zelf had ik een grote HTPC gebouwd, deze later vervangen door nog een kleiner machientje in het dressoir (Intel Core i5, 8GB, Displayport/HDMI out, Logitech K400 Keyboard), XBMC erop en hij kan alles afspelen (is er een nieuw formaat of encode/decode techniek, is het allen een kwestie van dit toevoegen).

Voordelen van een 'PC', je ben dynamisch en kan alles afspelen als de hardware het aankan, bij een kant en klare speler ben je afhankelijk van de hardware en de ondersteuning van de fabrikant (die vaak bij introductie van een nieuw model, drastisch afneemt).
Bij mij gaat dat nog verder.
Ik heb daar zelfs mijn TimeMachine server op staan waar de Mac naartoe backupt, ook Plex Server voor streaming, en XBMC als front-end. Tevens automatisch series compleet maken met SickBeard en automatisch mijn IMDB watchlist downloaden met CouchPotato.
Fijn systeem zo.

• Web-Brielle
  • Niet online
CRXDelSol schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:06:
[...]

Bij mij gaat dat nog verder.
Heb het zelf ook iets verder hoor ;)
Ik heb alles op een server2008r2 download server geïnstalleerd met alle mogelijke opties :)
Daarnaast 3x 1,5TB in raid.
De HTPC die ik heb dient alleen als afspeelmachine hierdoor :) en op de slaapkamer (uiteraard) een raspberry :P gallery: Web-Brielle
Nu zelf bezig met een casemod om het allemaal in een mooier jasje te zetten :)

[ Voor 7% gewijzigd door Web-Brielle op 05-11-2013 09:21 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 08:33:
Bedankt dat je ziet hoeveel inzet ik al getoond heb aan de hand van een enkele post..
Daar hoef je mij niet voor te bedanken, dat is je eigen onoplettendheid... maar lees aub eerst even wat er van een startpost wordt verwacht voordat je een topic start.

CAA beleid

Dan begrijp je het misschien wat beter... vooral nummer 2 en 3 zijn erg belangrijk.

En uiteraard in het juiste forum plaatsen... dit lijkt mij aankoopadvies.

Dat is niet om lullig te doen, maar om het leuk te houden voor de mensen die willen helpen... anders wordt het een standaard herhaling van stappen bij elke startpost. Je topic kan worden gesloten als je start post niet duidelijk is... wat is je budget bijvoorbeeld? Welke producten denk je dat aan je wensen voldoen en welke vragen heb je er over? Heb je al naar reviews gekeken?

Maar goed, zonder een budget te noemen wordt het sowieso lastig... er zijn mediaspelers van onder de 100 euro. maar ook van ruim 1000 euro. Want de 'eisen' in je startpost slaan op vrijwel iedere mediaspeler met hardeschijf...

[ Voor 28% gewijzigd door MicGlou op 05-11-2013 09:57 ]

Pagina: 1