Kan ik 2 monitoren aansluiten op dit moederboard?

Pagina: 1
Acties:

• zwaanenberg
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-11-2025
Goedendag,

Dit moederboard pricewatch: Gigabyte F2A88XM-D3H is mij aangeraden. Ik wil 2 van deze pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart monitoren erop aansluiten. Kan dit? En zo nee, welk moederboard moet ik dan nemen ( hoe kan ik zien dat het kan ?).

Bedankt!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:19

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Sommigen moederborden ondersteunen twee monitors, de meeste schakelen de ene aansluiting uit als de andere wordt gebruikt. Betere optie is een goedkope grafische kaart met twee aansluitingen. Dit is ook beter voor performance.

Si vis pacem, para bellum

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-02 11:21
Op de processor zit in principe een goedkope grafische kaart ingebouwd. Goeie kans dat je dus gewoon 2 (of misschien wel 3) schermen tegelijk kan aansluiten. Wel zou ik aanraden om dan één scherm via DisplayPort aan te sluiten, en de andere via DVI. De VGA aansluiting werkt natuurlijk ook gewoon, maar geeft mij steeds vaker problemen :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:28
Die dingen doen tegenwoordig tripple monitor, ondersteunde resolutie is sowieso 1080p op alle poorten, met sommige CPUs een stuk hoger nog. Gaat gewoon werken dus, ook met HDMI+DVI tegelijk.

Wat betreft performance: als je niet gaat gamen is de IGP zat genoeg. Voor incidenteel wat oudere games ook prima, alleen de nieuwste games zal je er niet op hoge resolutie mee kunnen spelen. De IGPs in moderne CPUs doen niet onder voor topmodellen van enkele jaren terug.

• zwaanenberg
Oke dank voor de zeer snelle reacties! :)
Ik gebruik het inderdaad niet voor gamen, en daarom zou deze motherboard goed genoeg zijn. Mooi dat het kan!

42dpi, wat zou je in zo'n geval aanraden voor kaart/motherboard combinatie? Behalve excel/word/browsen ziet mijn scherm er vaak ongeveer zo uit: http://img36.imageshack.us/img36/3100/uul.JPG
Verder wordt de pc niet voor gamen gebruikt.

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 15:23
Vanaf de site van Gigabyte: •HDMI, Dual-link DVI, D-sub ports for Triple-Monitor support

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Grafisch performance is niet alleen voor gamen, youtube kijken met een interne GPU op HD resolutie zonder stotteren veel success.
richard_1st schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:12:
Vanaf de site van Gigabyte: •HDMI, Dual-link DVI, D-sub ports for Triple-Monitor support
Icm met een AMD kaart ja...
zwaanenberg schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:07:

42dpi, wat zou je in zo'n geval aanraden voor kaart/motherboard combinatie? Behalve excel/word/browsen ziet mijn scherm er vaak ongeveer zo uit: http://img36.imageshack.us/img36/3100/uul.JPG
Verder wordt de pc niet voor gamen gebruikt.
Soms is het zelfs goedkoper om een moederbord te nemen zonder display aansluitingen en een losse kaart.

Beetje kaart van 25euro is vaak al beter dan intern
http://tweakers.net/categ...xtTpKpsbGcDVKhpYWxkq1tbUA

Hoe duurder hoe sneller is vaak de regel. (altijd wel even de specs checken just to be sure)

En waarom de DELL schermen het zijn IPS panelen dus duurder, weergave qua kleuren zijn ze beter maar als je niks met grafische media of video doet beetje overkill, als je ook goedkopere TN scherm paneel kan nemen die alles wat je nodig hebt doet alleen dan goedkoper.

[ Voor 9% gewijzigd door 42dpi op 04-11-2013 09:47 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:22

The Executer

Lekker belangrijk!

42dpi schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:44:
Grafisch performance is niet alleen voor gamen, youtube kijken met een interne GPU op HD resolutie zonder stotteren veel success.
Youtube en ander fullhd materiaal is geen énkel probleem op een Intel Core i3 530 (first gen dus). Hoe dit bij AMD zit weet ik niet, maar het hoeft geen probleem te zijn. Ik speel zelfs af en toe Battlefield 2/Battlefield Play4Free op deze CPU zonder problemen. Tuurlijk, niet de hoogste resolutie etc, maar daar maak ik mij niet druk om.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

The Executer schreef op maandag 04 november 2013 @ 09:48:
[...]

Youtube en ander fullhd materiaal is geen énkel probleem op een Intel Core i3 530 (first gen dus). Hoe dit bij AMD zit weet ik niet, maar het hoeft geen probleem te zijn. Ik speel zelfs af en toe Battlefield 2/Battlefield Play4Free op deze CPU zonder problemen. Tuurlijk, niet de hoogste resolutie etc, maar daar maak ik mij niet druk om.
True 1080p? upscalen is vals spelen 1080I trouwens ook, en dan heb je verder ook niks aanstaan Qua extra tabs, andere programma's.

• zwaanenberg
@ 42dpi
Hmm. mijn kennis is te miniem om tot een goed oordeel te komen. Vind het lastig. In een andere draad ( Midrange PC: Klopt deze samenstelling & advies gevrgd) ben ik tot onderstaande systeem gekomen:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-6800K Boxed€ 118,45€ 118,45
1Gigabyte F2A88XM-D3H€ 56,20€ 56,20
1Corsair Carbide 300R€ 60,50€ 60,50
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,60€ 22,60
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 63,91€ 63,91
1Seasonic G-Serie 360Watt€ 58,-€ 58,-
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 78,61€ 78,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 458,27

Zou je misschien voor mij een 'voorbeeld keuze' kunnen maken(van een kaart, cpu en motherboard)? Want als ik een grafische kaart neem, veranderd ook mijn cpu en motherboard.

De Dell schermen heb ik genomen omdat ze een hoge score hadden. En hoewel ik niet met video's werk, 'staar' ik wel minstens 8 uur per dag naar die charts(http://img36.imageshack.us/img36/3100/uul.JPG). Daarom wilde ik wel goede schermen.

Dank!

• _JGC_
AMD's APUs hebben gewoon een volwaardige video decoding engine ingebouwd, net zoals hun losse kaarten. Voor fullhd video decoding heb je echt geen losse kaart nodig.

Verder link je een 25 euro kaartje met een HD 5450. Pak je de goedkoopste AMD quadcore APU, zit daar een HD7560D ingebouwd.
http://www.videocardbench...p?gpu=Radeon+HD+5450&id=7
http://www.videocardbench...pu=Radeon+HD+7560D&id=305

Nou zijn beide geen hoogvliegers naar huidige standaarden, maar als je ze vergelijkt is de IGP in een A8-5500 veel sneller dan het kaartje dat jij aanhaalt. Kijk je naar kaarten die in dezelfde range zitten, kom je uit bij kaarten zoals de Geforce 9800. Vind ik persoonlijk geen slecht resultaat voor een IGP.

Edit:
A10 heeft een 8670D, doet het marginaal beter dan de IGP van de A8.
http://www.videocardbench...u=Radeon+HD+8670D&id=2543

[ Voor 9% gewijzigd door _JGC_ op 04-11-2013 10:09 ]

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Los van of het kan, je wilt het niet. Je wil niet anno 2013 een full HD scherm aansturen met VGA. Sommige mensen hier op het werk doen het nog, en ik kan die schermen gewoon eruit pikken. Zo wazig!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• _JGC_
Snake schreef op maandag 04 november 2013 @ 10:11:
Los van of het kan, je wilt het niet. Je wil niet anno 2013 een full HD scherm aansturen met VGA. Sommige mensen hier op het werk doen het nog, en ik kan die schermen gewoon eruit pikken. Zo wazig!
Daarom sluit je ook 1 scherm aan op DVI en de andere op HDMI. De VGA laat je lekker ongebruikt. Volgens de handleiding is dat geen enkel probleem.

• zwaanenberg
Het is besteld, dank voor alle reacties!
Pagina: 1