Wat wil ik doen met je nieuwe systeem:
Koersen op chartprogrammas voor beurskoersen volgen. ( dit is grafisch niet zwaar en 2D)
Verder simpel gebruik, internet, office ( excel+word) en email
Wat mag het systeem gaan kosten:
Ongeveer 600 euro, exclusief os, exclusief schermen/muis/toetsenbord en enkel een SSD als harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? :
Niet in het bijzonder
De rationale achter mijn samenstelling:
Processor:Ik heb gekozen voor een i5 processor omdat een i7 te zwaar en onnodig zou zijn. Gevoelsmatig denk ik dat een i3 te licht is en bovendien wil ik dat de computer een aantal jaar goed mee kan gaan. Het is niet mijn bedoeling een budget pc hiervoor te maken, liever heb ik een midrange model.
Kast:een gekozen op advies [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Koeling: een gekozen op advies [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
RAM: ik heb 8GB nodig.
SSD: 128 GB. Ik wil W7 en enkele programmas( max 10GB) op kwijt kunnen. Ook gekozen op advies [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Pricewatch wenslijst
*Voor processorkoeler, SSD en Kast heb ik 2 modellen geselecteerd. Deze zijn vaak gekozen vanuit deze uitstekende draad: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Ze zijn vergelijkbaar, en mocht er een duidelijke betere keuze zijn voor mij dan hoor ik dat graag.
Advies gevraagd over:
Klopt mijn ( gebrekige) samenstelling van componenten? En van een aantal componenten weet ik niet goed wat ik moet nemen omdat ik niet over heel veel computer kennis beschik. Dit zijn:
1. GPU. Max 90 euro. Ik wil er 2 van deze monitoren op aan sluiten:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
2. Voeding. Hier weet ik niet goed wat ik moet kiezen.
3. Moederboard. Hier weet ik ook niet goed wat ik moet kiezen.
Ik heb niet heel veel usb poorten nodig oid.
Graag advies hierover gevraagd
Bij voorbaat bedankt!
Koersen op chartprogrammas voor beurskoersen volgen. ( dit is grafisch niet zwaar en 2D)
Verder simpel gebruik, internet, office ( excel+word) en email
Wat mag het systeem gaan kosten:
Ongeveer 600 euro, exclusief os, exclusief schermen/muis/toetsenbord en enkel een SSD als harde schijf.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom? :
- Ik wil een SSD als harde schijf. Ik heb nog een externe harde 1TB schijf staan voor dataopslag. Een extra ingebouwde HD is dus niet nodig.
- Kwa GPU zou een Nvidia 9500 GT kaart voldoende zijn( advies van iemand). Echter dit zegt mij niet zoveel en deze lijkt uit de handel te zijn, dus graag hoor ik van een kaart in ‘dit genre’.
Niet in het bijzonder
De rationale achter mijn samenstelling:
Processor:Ik heb gekozen voor een i5 processor omdat een i7 te zwaar en onnodig zou zijn. Gevoelsmatig denk ik dat een i3 te licht is en bovendien wil ik dat de computer een aantal jaar goed mee kan gaan. Het is niet mijn bedoeling een budget pc hiervoor te maken, liever heb ik een midrange model.
Kast:een gekozen op advies [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Koeling: een gekozen op advies [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
RAM: ik heb 8GB nodig.
SSD: 128 GB. Ik wil W7 en enkele programmas( max 10GB) op kwijt kunnen. Ook gekozen op advies [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen
Pricewatch wenslijst
*Voor processorkoeler, SSD en Kast heb ik 2 modellen geselecteerd. Deze zijn vaak gekozen vanuit deze uitstekende draad: [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Ze zijn vergelijkbaar, en mocht er een duidelijke betere keuze zijn voor mij dan hoor ik dat graag.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 146,- | € 146,- |
| 1 | BitFenix Shinobi | € 52,70 | € 52,70 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 50,- | € 50,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 412S | € 30,63 | € 30,63 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,60 | € 22,60 |
| 1 | Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Corsair CMSO4GX3M1A1333C9 | € 34,- | € 34,- |
| 1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 78,30 | € 78,30 |
| 1 | Samsung 840 EVO 120GB | € 86,50 | € 86,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 500,73 | |
Advies gevraagd over:
Klopt mijn ( gebrekige) samenstelling van componenten? En van een aantal componenten weet ik niet goed wat ik moet nemen omdat ik niet over heel veel computer kennis beschik. Dit zijn:
1. GPU. Max 90 euro. Ik wil er 2 van deze monitoren op aan sluiten:
pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
2. Voeding. Hier weet ik niet goed wat ik moet kiezen.
3. Moederboard. Hier weet ik ook niet goed wat ik moet kiezen.
Graag advies hierover gevraagd
Bij voorbaat bedankt!