Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

i5 laptop gezocht met suggestie

Pagina: 1
Acties:

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Beste Tweakers-expert,

Ik moet een nieuwe laptop omdat het moederbord van mijn oude laptop kapot is. De laptop is 8 jaar oud, dus repareren is niet de moeite waard.

- Ik ga met de laptop huis-tuin-en-keuken dingen doen: films downloaden, streamfilmpjes kijken.
- Het ram-geheugen moet uitbreidbaar zijn tot iig 8 gb.
- Er moet een i5-processor inzitten.
- Nu komt het: graag niet duurder dan 500-600 euro:) Het liefst aan de onderkant van die marge, 500 euro dus:)

Ik heb deze suggestie:
http://www.bol.com/nl/p/h...-laptop/9200000020500719/

Graag hoor ik van jullie.

• negena
Is die thinkpad beter dan de hp die ik heb gekozen?

Oh jeetje, in die topic zitten delaptops al gauw boven de 650 :'(

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-11 20:53
een stuk steviger in ieder geval

android since G1.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou niet die HP nemen die je linkt, HP staat niet echt bekend dat ze goede en degelijke laptops maken. Ik zou meer richting Lenovo Essential/Thinkpad Edge denken.

• negena
ja, HP is vaak heel erg 'plasticerig', he.

• negena
Arthur-M. schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:33:
Ik zou niet die HP nemen die je linkt, HP staat niet echt bekend dat ze goede en degelijke laptops maken. Ik zou meer richting Lenovo Essential/Thinkpad Edge denken.
Is hp niet goed in die zin dat de laptops niet goed functioneren (soft-/hardware problemen,langzaam etc.) of heb j ehet alleen over het materiaal.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
negena schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:26:
[...]

Is die thinkpad beter dan de hp die ik heb gekozen?

Oh jeetje, in die topic zitten delaptops al gauw boven de 650 :'(
Daarom zou ik de videokaart niet nemen, dan ben je €75 goedkoper uit en blijf je binnen je budget. Die videokaart heb je alleen nodig als je games wil spelen.

Wat de hp betreft, die is in bijna alle opzichten minder dan de lenovo: langzamer, minder stevig, minder scherm. Alleen wel iets lichter geloof ik.

[ Voor 15% gewijzigd door Jornv op 04-11-2013 21:41 ]

• negena
Jornv schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:38:
[...]

Daarom zou ik de videokaart niet nemen, dan ben je €75 goedkoper uit en blijf je binnen je budget. Die videokaart heb je alleen nodig als je games wil spelen.

Wat de hp betreft, die is in bijna alle opzichten minder dan de lenovo: langzamer, minder stevig, minder scherm. Alleen wel iets lichter geloof ik.
Dus die i5,de rechter, zonder videokaart is 594 euro - 75 euro?

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
negena schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:35:
[...]

Is hp niet goed in die zin dat de laptops niet goed functioneren (soft-/hardware problemen,langzaam etc.) of heb j ehet alleen over het materiaal.
De bouwkwaliteit van de HP laptops zijn (over het algemeen) erg slecht, lees ik hier heel vaak op het forum en in reviews. Ook is de koeling slecht van HP laptops. Bij de Lenovo die ik link is dat niet het geval, je zou ook even de BBG kunnen lezen btw. ;)

• Jornv
negena schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:44:
[...]

Dus die i5,de rechter, zonder videokaart is 594 euro - 75 euro?
Nee, €75 goedkoper dan de aanbevolen laptop in het andere topic. Daar wou de TS op kunnen gamen en dan wil je natuurlijk een videokaart. In dit geval is dat overbodig als ik het goed begrijp. Wel zou ik het full hd scherm nemen, dat kost +€50. Dus €550.
Dan eventueel een core i5 ipv een core i3 (heb je dit echt nodig?) +€50 dus €600.

• negena
Jornv schreef op maandag 04 november 2013 @ 21:52:
[...]

Nee, €75 goedkoper dan de aanbevolen laptop in het andere topic. Daar wou de TS op kunnen gamen en dan wil je natuurlijk een videokaart. In dit geval is dat overbodig als ik het goed begrijp. Wel zou ik het full hd scherm nemen, dat kost +€50. Dus €550.
Dan eventueel een core i5 ipv een core i3 (heb je dit echt nodig?) +€50 dus €600.
Mn zus heeft een i3-processor en die laptop vind ik trager dan de laptop van vriend van me die een i5-processor heeft.

Die van lenovo is 594 euro en dat is dan slechts 45 euro meer dan die van hp, hmmmm.....
Heeft HP echt zulke ernstige koelingsproblemen?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Je gaat weinig merken aan "trager" tussen de i5 en i3. Tenzij je zusje een i3 ULV processor heeft en je vriend een i5 full-power, daar zit wel degelijk een verschil tussen.
Toch ga je 99% van de taken weinig verschil in merken, de processoren zijn meer dan afdoende voor nagenoeg alles.
Pas als je hele zware games wilt draaien of hele zware code aan het compileren bent, een grote film of een flink 3d-object aan het bewerken bent merk je de veschillen.
Als je dit niet doet: i3 is meer dan voldoende.

Er zijn meer redenen waarom een laptop langzaam aanvoelt, voornamelijk de hardeschijf en het geheugen dat volloopt. Als je een SSD neemt (hoeft niet direct, kan je later nog inbouwen) dan ben je in één klap van je gevoel van "traagheid" af.

HP heeft vaak problemen met koeling. Je kan het erop gokken, maar de Lenovo biedt een hoop meer voor het geld, voornamelijk een beter scherm en betere bouwkwaliteit maar daarnaast ook een betere uitbreidbaarheid en gewoon een betere ervaring. Ik zou het wel weten voor die 45 euro...

• negena
Vriend heeft deze: http://www.laptopshop.nl/...p-pavilion-g6-1141sd.html

Ik heb net reviews gelezen en waarom zijn mensen zo negatief over die lenovo e513 ;(

• Jornv
Welke mensen zijn zo negatief over de lenovo e513 dan? Met linkje erbij als het kan.
Hier in ieder geval een positieve gebruikersreview: productreview: Lenovo Thinkpad E531 (N4I2AMH) review door Beroemdheid

[ Voor 55% gewijzigd door Jornv op 04-11-2013 23:19 ]

• negena
Jornv schreef op maandag 04 november 2013 @ 23:15:
Welke mensen zijn zo negatief over de lenovo e513 dan? Met linkje erbij als het kan.
Hier in ieder geval een positieve gebruikersreview: productreview: Lenovo Thinkpad E531 (N4I2AMH) review door Beroemdheid
http://reviews.lenovo.com...-e531-reviews/reviews.htm

De persoon van jouw review heeft niet echt veel met delaptop gedaan om een beeld te kunnen vormen erover.Ik heb vaak meedere streamfilmpjes open terwijl ik films download en merdere internetvensters open heb(nietdat datspectaculair is :D )

Verwijderd

negena schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:45:
[...]

De persoon van jouw review heeft niet echt veel met delaptop gedaan om een beeld te kunnen vormen erover.
De personen bij jouw link hebben dat wel gedaan? I think not..

Ik zal de score even opnemen. Er staan 10 reviews daar, daarvan zijn er 6 negatief:
• Een iemand klaagt over het touchpad met een slechte right click zone. Ok.
• Een iemand klaagt over de wifi connecties en de matige accuduur. Ok
• de keyboard layout is achterlijk. Andere minpunten: videokaart, display resolution, linux problemen. Waarom koop je deze laptop in godsnaam? Dat had je kunnen weten voordat je hem kocht. Zinloze review.
• Slechte build quality, zegt dat-ie een T of L lijn had moeten kopen voor 'bijna dezelfde prijs'. Success ermee.
• Nog iemand die klaagt over wifi Ok
• Een iemand die klaagt dat het touchpad niet van het niveau is van de T lijn. Ehh.. duh.

Ter beeldvorming, de T lijn is zo'n beetje de meest legendarische laptoplijn op het gebied van build quality en ergonomie. Kost minstens het dubbele van de E531.

Van deze reviews zou ik zeggen dat nummer 1, 2 en 5 goede punten hebben. Los van de vraag of het echt zo is dat de wifi vaak problemen heeft en het touchpad slecht is, ik weet zeker dat je geen enkele andere laptop in dit prijssegment kunt vinden met een 1080p scherm waarvan alleen het touchpad en wifi slecht zouden zijn...

• Jornv
[...]

Ik heb vaak meedere streamfilmpjes open terwijl ik films download en merdere internetvensters open heb(nietdat datspectaculair is :D )
Als je daar problemen mee krijgt kan je er altijd nog extra ram inzetten. Mijn 6 jaar oude core 2 duo 1.8Ghz kon ook tientallen tabbladen tegelijk aan en downloaden tegelijk, dus een nieuwe core i3 kan dit ook makkelijk aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Jornv op 05-11-2013 09:42 ]

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
[...]

http://reviews.lenovo.com...-e531-reviews/reviews.htm

De persoon van jouw review heeft niet echt veel met delaptop gedaan om een beeld te kunnen vormen erover.Ik heb vaak meedere streamfilmpjes open terwijl ik films download en merdere internetvensters open heb(nietdat datspectaculair is :D )
Hier de persoon van die review :)

Het klopt dat ik mijn laptop totaal niet intensief gebruik, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. In ieder geval, hij wordt niet traag op het moment dat ik meerdere series download en een video bekijk van Tweakers of een serie. Eigenlijk voelt hij nooit traag aan en met een goede SSD icm een i5 zal hij zeker niet traag zijn in dagelijks gebruik (ook dat voorbeeld dat jij noemt). Ik heb de SSD van Lenovo erbij besteld, achteraf gezien misschien niet de beste keuze, maar hij is goed genoeg voor mij. In de benchmarks scoort hij zeker niet zo goed als de m500 of EVO.

Het meest intensieve dat ik gedaan heb met mijn laptop is Burnout: Paradise spelen. Nou heb ik er geen dedicated videokaart erin zitten, dus het ging niet heel vlotjes maar het gaf een speelbare FPS.

Mocht je nog vragen hebben over een bepaald scenario of iets anders, stel het gerust :) Geldt trouwens ook voor Darkstone, gezien hij nogal actief is hier zou ik je graag willen helpen een beter beeld te krijgen van deze laptop :P

[ Voor 4% gewijzigd door Beroemdheid op 05-11-2013 15:01 ]

Fractal Design Core 1100 review

• negena
Jornv schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 09:41:
[...]

Als je daar problemen mee krijgt kan je er altijd nog extra ram inzetten. Mijn 6 jaar oude core 2 duo 1.8Ghz kon ook tientallen tabbladen tegelijk aan en downloaden tegelijk, dus een nieuwe core i3 kan dit ook makkelijk aan.
Ik heb het idee dat jij het nut van een i5 voor alledaags gebruik niet inziet. Kun je mij vertellen waarvoor een i3 voldoende is en waarvoor een i5 wel echt nodig is? Je hebt al gezegd dat een i5 voor zware games en zware programma's nodig is,maar merk je bij alledaags gebruik echt geen verschil tussen een i3 en een i5?

• negena
Beroemdheid schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 15:00:
[...]

Hier de persoon van die review :)

Het klopt dat ik mijn laptop totaal niet intensief gebruik, maar daar heb ik hem dan ook niet voor gekocht. In ieder geval, hij wordt niet traag op het moment dat ik meerdere series download en een video bekijk van Tweakers of een serie. Eigenlijk voelt hij nooit traag aan en met een goede SSD icm een i5 zal hij zeker niet traag zijn in dagelijks gebruik (ook dat voorbeeld dat jij noemt). Ik heb de SSD van Lenovo erbij besteld, achteraf gezien misschien niet de beste keuze, maar hij is goed genoeg voor mij. In de benchmarks scoort hij zeker niet zo goed als de m500 of EVO.

Het meest intensieve dat ik gedaan heb met mijn laptop is Burnout: Paradise spelen. Nou heb ik er geen dedicated videokaart erin zitten, dus het ging niet heel vlotjes maar het gaf een speelbare FPS.

Mocht je nog vragen hebben over een bepaald scenario of iets anders, stel het gerust :) Geldt trouwens ook voor Darkstone, gezien hij nogal actief is hier zou ik je graag willen helpen een beter beeld te krijgen van deze laptop :P
Mooi, daar ben je, dus hier komen de vragen! :)

Wat vind je van de accuduur,de wifi-connectie en de rechterklikgedeelte op het mousepad?

Enne, jij had toch een i3? In jouw stukje praat je over een i5.

• negena
Een losse vraag:

Ik zie net dat in de Lenovo een derde generatie i5-processor zit,maar in die hp een 4e genaratie i5!

maakt dat uit?

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
Ja dat maakt uit aangezien de i5 uit de HP een low voltage variant is en dus langzamer is dan de full voltage uit de E531.

• Jornv
negena schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 22:07:
[...]

Ik heb het idee dat jij het nut van een i5 voor alledaags gebruik niet inziet. Kun je mij vertellen waarvoor een i3 voldoende is en waarvoor een i5 wel echt nodig is? Je hebt al gezegd dat een i5 voor zware games en zware programma's nodig is,maar merk je bij alledaags gebruik echt geen verschil tussen een i3 en een i5?
In het dagelijks gebruik merk je echt geen verschil. Ik heb een core i5 en die komt zelden boven de 20% load en als dat gebeurt is dat meestal maar kort. Als ik morgen een i3 zou hebben zou ik het niet merken denk ik.

Wat ik wel direct zou merken is wanneer ik morgen alleen een hdd had in plaats van mijn ssd. Ik raad dan ook sterk aan om een ssd te verkiezen boven welke processor upgrade dan ook in dagelijks gebruik.

Bovendien is de i3 in de lenovo, zoals hierboven ook al aangegeven, sneller dan de ulv i5 in de HP. Intel maakt het er niet makkelijker op met die labeltjes die eigenlijk niet zo veel zeggen.

• negena
Jornv schreef op zondag 10 november 2013 @ 00:28:
[...]

In het dagelijks gebruik merk je echt geen verschil. Ik heb een core i5 en die komt zelden boven de 20% load en als dat gebeurt is dat meestal maar kort. Als ik morgen een i3 zou hebben zou ik het niet merken denk ik.

Wat ik wel direct zou merken is wanneer ik morgen alleen een hdd had in plaats van mijn ssd. Ik raad dan ook sterk aan om een ssd te verkiezen boven welke processor upgrade dan ook in dagelijks gebruik.

Bovendien is de i3 in de lenovo, zoals hierboven ook al aangegeven, sneller dan de ulv i5 in de HP. Intel maakt het er niet makkelijker op met die labeltjes die eigenlijk niet zo veel zeggen.
Ok, dus behalve naar de generatie kijken,moet je ook naar voltage kijken.

In het algemeen geldt dit toch:
- i5 is sneller dan de i3
- 2e generatie is sneller dan de 1e generatie , 3e generatie is sneller dan de 2e generatie etc.
- full voltage is beter dan low voltage.

Vergelijkingen worden moeilijk als er combi's worden gemaakt, dus als je bijv.
- een 3e generatie i3 met een 1e generatie i5 vergelijkt, dan is toch de i3 sneller
- een full voltage i3 met een low voltage i5 van dezelfde generatie, dan is de i3 sneller.

Klopt het als ik voorzichtig constateer dat de generatie (3e of 4e) niet echt uitmaakt, noch of het een i3 of i5 is,maar dat vooral voltage belangrijk is.

Dus weliswaar is de hp een 4e generatie i5, het feit dat hij low voltage is, maakt m eigenlijk niet zo snel, toch?

Wat ik nu weet is dat de hp een low voltage 4e generatie i5 heeft en de lenovo een full voltage i3/i5 van de derde generatie.
Als ik nietnaar i3 of i5 moet kijken en ook nietnaar de generatie,dan isde lenovo dus sneller (door voltage), ongeacht of ik de i3 of de i5 neem?

Jeetje, watleer ik veel hier 8)

• Jornv
Wat je zegt klopt wel ongeveer ja.
Maar voor normaal gebruik (waar 90% van de mensen een laptop voor koopt) is bijna elke processor wel snel genoeg. Je hebt namelijk niks aan een snelle processor als je de hele tijd aan het wachten bent op je harde schijf die niet snel genoeg dingen kan laden. Daarom is het verstandig om voor een ssd te kiezen in plaats van een harde schijf. Een ssd kan namelijk veel sneller dingen laden. Daardoor is je computer veel sneller opgestart, starten programma's sneller op, kun je sneller een document laden. Allemaal dingen waarbij je helemaal niks hebt aan een snelle processor. Daarom zou ik me absoluut niet blindstaren op de processor.
Hopelijk snap je mijn punt.

• negena
Waar dient een processor in het algemeen voor? Een processor zorgt er voor dat je meerdere taken tegelijk kunt doen, toch? En pas op het moment dat die taken veeleisend zijn heb je veel aan een snelle processor?

Weet je waarom ik eigenlijk ook nu een i5 wil?Ik wilnu als het ware 'voorbereid' zijn op de toekomst. Ik wil deze laptop kopen en dan echt enkele jaren niet meer.

• Jornv
Het labeltje i5 zegt ook lang niet alles. De i5 in jouw topicstart is gegarandeerd langzamer dan de i3 in de lenovo.
Maar als je wil kan je ook de lenovo met i5 nemen. Als je je daar prettiger bij voelt zou ik dat gewoon doen. Die €50 extra valt ook wel mee.
Ik raad je dan wel aan om ook het full hd scherm te kiezen.
Ook kan ik je vertellen dat je voor een snelle laptop een ssd wilt. Die kun je kiezen in de lijst en kost €76. Ook kun je zelf een ssd in je laptop zetten als je een beetje handig bent (of een handige vriend ofzo hebt).
Het voordeel daarvan is dat je een snellere ssd zal hebben dan en dat je voor een model kan kiezen met meer dan 128 GB.
Dus bestellen met ssd is makkelijker en goedkoper.

Wat ik eigenlijk vooral probeer te zeggen is dat het zonde zou zijn als je je budget aan een core i5 processor uitgeeft in plaats van aan een full hd scherm of een ssd.

En waar een processor voor zorgt?
Het uitvoeren van berekeningen. Het zal echter bijna nooit voorkomen dat de processor zijn limiet haalt, omdat je de meeste toepassingen gewoon niet zo veel berekeningen nodig hebben. Kijk naar Chrome Office, dat draait op kleine netbookjes. Een i3 is vele malen sneller dan dat en kan alles makkelijk tegelijk draaien. Je zal eerder last hebben van een gebrek aan werkgeheugen als je veel dingen tegelijk draait. Je processor gaat de komende 5 jaar het probleem niet zijn als je zulke programma's gebruikt.

[ Voor 33% gewijzigd door Jornv op 10-11-2013 22:24 ]

Verwijderd

Al je programma's worden uitgevoerd door de processor. Bestanden worden geladen vanaf de harde schijf.. dat is het ongeveer.

Het punt is dat de afgelopen 30 jaar, de CPU's elke 2 jaar ongeveer 2x zo snel zijn geworden. Terwijl storage ongeveer 9% sneller wordt per jaar. Je CPU kan pi in 100.000 decimalen berekenen voordat je harde schijf één bestand van de disk heeft geladen en je GPU (budget model, kan niet slechter) kan een paar miljoen triangles in diezelfde tijd renderen. Nu, succes met je i5 en budget harde schijf.

Overigens is een i5-4200U wel degelijk sneller dan een i3-3120m. Maar het scheelt weinig. En als normale consument, de snelheid van de CPU is anno 2013 het laatste waar je naar moet kijken. Je bereid je voor voor de toekomst met een laptop die 4 jaar doorstaat zonder kleerscheuten, met een scherm welke op de dag van aankoop nog geen dieptepunt qua kwaliteit is. Niet door de snelste CPU in je budget binnen te halen.

In de laatste laptop die ik heb gekocht zat ook een CPU van meer dan 1½ jaar oud.

• negena
Aha, weer wat wijzer ben ik hierdoor geworden.

De processor zorgt ervoor dat alles snel werkt en het ram-geheugen zorgt ervoor dat je veel tegelijk kunt doen!

De snelheid waarmee programma's worden geopend wordt begrensd door de harde schijf.

De i3 kan iets openen met snelheid x en een i5 met snelheid x+1, maar pas met een sdd haal je snelheid x.

Nu nog een vraag daarover, zal als je een ssd hebt een i5 iets sneller openen dan een i3?
Of is die '+1 snelheid' die je kunt halen met een i5 toch niet te halen omdat een ssd ook nog steeds niet snel genoeg is om optimaal gebruik te kunnen maken van de i5-snelheid?

• negena
[b][message=41202372,noline]

En waar een processor voor zorgt?
Het uitvoeren van berekeningen. Het zal echter bijna nooit voorkomen dat de processor zijn limiet haalt, omdat je de meeste toepassingen gewoon niet zo veel berekeningen nodig hebben. Kijk naar Chrome Office, dat draait op kleine netbookjes. Een i3 is vele malen sneller dan dat en kan alles makkelijk tegelijk draaien. Je zal eerder last hebben van een gebrek aan werkgeheugen als je veel dingen tegelijk draait. Je processor gaat de komende 5 jaar het probleem niet zijn als je zulke programma's gebruikt.
Die limiet haal je dus alleen maar bij zware spellen/photoshop/autocad?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
negena schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:31:
[...]

Die limiet haal je dus alleen maar bij zware spellen/photoshop/autocad?
Kan je stoppen met dubbelposten en gewoon je vorige post editen (daar is de edit-knop voor)?
Hoe dan ook: Die limiet zal je tegenkomen in zware applicaties, waaronder dingen als Autodesk, 3DMax, IDE's waarbij je zware code probeert te compileren en draaien, photoshop met gigantische bestanden (alhoewel die ook al snel bokt op geheugen of je HDD/SSD) en games.
Er zijn nog wel meer dingen te bedenken maar in het dagelijks gebruik merk je er niets tot ongelofelijk weinig van tussen een i3 en i5.

Sterker nog: Een i3 is hetzelfde als een i5 op de Turbo van de i5 na (en eventueel 1 of 2 MB cache-geheugen of een lagere/hogere kloksnelheid). Die turbo gebruikt 'ie alleen in single-threaded applicaties of als je net wat tekort komt voor je werkzaamheden. Iets wat jij niet snel gaat tegenkomen AFAIK.

• negena
http://shop.lenovo.com/nl...dge-series/e531/#reseller

HOE zijn die laptops opeens duurder geworden!

• lucash
Omdat dat de prijzen zijn via een reseller, daar waren ze sowieso al duurder, maar dat hebben ze nu dus ook opgenomen in hun eigen webshop.

• negena
Had ik m nou maar meteen gekocht. Echt, ik keek gisteren weer omdat ik m echt wildekopen voor 600 euro!

Kent iemand een soortgelijke laptop nu voor 600 euro?

• lucash
Die is er niet. Je kunt wel kijken naar de opvolger van die e531: De e540

Die is met FHD scherm €613. Verdere uitbreidingen moet je zelf maar bekijken.

• negena
Hier ben ik weer met een paar vraagjes! :)

1) Een i5-3230M is een derde generatieprocessor een i5-4200M is een 4e generatie processor.Is die vierde generatie sneller? Vast wel, maar heeft dat ook een 'negatief' effect op je batterij.
2) Is dit een goede laptop Sony VAIO sve1713m1eb pricewatch: Sony Vaio SVE1713M1EB (Duits model)
3) Is een E540 Intel beter of een Intel Integrated HD Graphics 4000
4) Als ik besluti op die Lenovo-site iets te bestellen,wat moet ik dan doen als er iets kapot gaat? Niet tijdens het verschepen, maar tijdens het werken met de laptop. Ik hoop dat ik mniet weer helemaal op moet sturen naar het buitenland voor reparatie?

5) Ik keek net op die site van lenovo http://shop.lenovo.com/nl...thinkpad/edge-series/e540 en gisteren weet ik dat een bepaalde samentstelling 650 kostte en nu is het opeens zo dat diezelfde samenstelling eigenlijk 675 ofzo kost en met die weekendkorting kost het dan 625 ofzo.
Zijn ze me een beetje aan het bedriegen door me te laten geloven dat ikmeer korting krijg dan ik daadwerkelijk krijg :+

• Jornv
1 nee en nee
2 ik ben zelf niet zo'n fan van het meer budget spul wat sony aanbied en je moet je afvragen of je een 17 inch laptop van 3,2kg wil.
3 ja, wat ze als e540 aanduiden is eigenlijk een hd4600 welke behoorlijk beter is.
4 dat weet ik niet precies. het lijkt voor veel tweakers geen bezwaar te zijn om direct bij een fabrikant te bestellen dus ik zou me er niet zo veel zorgen over maken. Volgens mij gaat het niet veel anders dan bij een internetwinkel.
5 op dat moment was er een aanbieding (had wat te maken met thanksgiving in usa), waar je helaas geen gebruik van hebt gemaakt. Je wordt dus niet bedrogen en ik zou bedrijven die korting geven daar ook zeker niet van beschuldigen.

• negena
Jornv schreef op woensdag 04 december 2013 @ 22:12:
1 nee en nee
2 ik ben zelf niet zo'n fan van het meer budget spul wat sony aanbied en je moet je afvragen of je een 17 inch laptop van 3,2kg wil.
3 ja, wat ze als e540 aanduiden is eigenlijk een hd4600 welke behoorlijk beter is.
4 dat weet ik niet precies. het lijkt voor veel tweakers geen bezwaar te zijn om direct bij een fabrikant te bestellen dus ik zou me er niet zo veel zorgen over maken. Volgens mij gaat het niet veel anders dan bij een internetwinkel.
5 op dat moment was er een aanbieding (had wat te maken met thanksgiving in usa), waar je helaas geen gebruik van hebt gemaakt. Je wordt dus niet bedrogen en ik zou bedrijven die korting geven daar ook zeker niet van beschuldigen.
1 Ik lees hier dat er weinig verschil is http://www.cpu-world.com/...e_i5_Mobile_i5-4200M.html
Wat is het verschil tussen de snelheid en de operation frequency?
2 Ik ga de laptop niet vervoeren, maar gewoon in de woonkamer op tafel plaatsen. Gezellig op de laptop en kletsen met de aanwezigen.
4 De meeste tweakers kunnen hun eigen computerprobleempjes oplossen,ik niet ;(
5 Voor zover het zo overkomt, ik zeg neit dat ze doen alsof ze uberhaupt korting geven. Ik heb het idee dat ze een korting gaven, maar dat die korting niet zo hoog was als ze doen vermoeden. Als je prijzen met ,laten we zeggen, 10 euro verhoogt en dan de 50 euro die je van de prijs aftrekt als korting beschrijft, dan klopt dat niet en geef j e'eigenlijk' 40 euro korting (zeker als de prijzen de dag erna weer 10 euro lager zijn).
Dit wordt vaker gedaan in winkels (vooral supermarkten).

[ Voor 7% gewijzigd door negena op 05-12-2013 15:40 ]

• negena
Weet iemand of die Lenovo-site met kerst kortingen geeft?
Heeft iemand misschien een suggestie voor een andere laptop. Ik zag een asus bij mediamarkt voor 588 euro, maar ja, die had geen bluetooth. Is dat eigenlijk wel nodig? Toch wilde ik door dat gebrek de laptop niet.

Verwijderd

Nou .. als jij geen bluetooth gaat gebruiken is het niet nodig .. daarnaast heb je een dongle voor 10 euro ofzo, maar volgens mij weet je al nauwelijks wat het doet/wat het is (no offence).

Of lenovo korting gaat geven met kers: vast wel .. maar dit zal je alleen weten door de site goed in de gaten te houden. Daarnaast .. er is al genoeg gezegd over de desbetreffende componenten in laptops, maar met een i5 in wat voor vorm dan ook zit je de aankomende jaren wel goed. SSD erin en gaan met die banaan.

Ten slotte: Eigen research wordt hier erg gewaardeerd ;).

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 29-11 01:54
@negena (TS): ik heb je een DM gestuurd ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Sky Lynx op 23-12-2013 19:27 ]

• negena
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 10:51:
Nou .. als jij geen bluetooth gaat gebruiken is het niet nodig .. daarnaast heb je een dongle voor 10 euro ofzo, maar volgens mij weet je al nauwelijks wat het doet/wat het is (no offence).

Of lenovo korting gaat geven met kers: vast wel .. maar dit zal je alleen weten door de site goed in de gaten te houden. Daarnaast .. er is al genoeg gezegd over de desbetreffende componenten in laptops, maar met een i5 in wat voor vorm dan ook zit je de aankomende jaren wel goed. SSD erin en gaan met die banaan.

Ten slotte: Eigen research wordt hier erg gewaardeerd ;).
Ik weet wel waar bluetooth voor is :P Maar ja je kunt ook dingen mailen en dan op de laptopdownloaden. Het is gewoon dat ik zo ontzettend twijfelover laptops dat ik geen knoop door kan hakken.

Ik heb echt onderzoek gedaan en doe dat no steeds,hierboven had ik al een Sony Vaio aangegeven al soptie en nu die Asus. Maar ja, denk dak toch op een lenovo-korting ga wachten.

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
Je krijgt op dit moment tot en met 31-12-2013 10% korting met de code TDNOV10NOR

• negena
Gandalf schreef op maandag 23 december 2013 @ 22:06:
Je krijgt op dit moment tot en met 31-12-2013 10% korting met de code TDNOV10NOR
Code werkt niet :'(

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06
De december code is: TDDEC10NOR

[ Voor 12% gewijzigd door Gandalf op 27-12-2013 20:25 ]

• negena
mag ik hier nog effe meerdere meningen vragen over full hd op een 15,6 inch scherm?

hoe kan het dat ik op meerdere fora lees dat er mensen zijn die zo;n resolutie te hoog vinden voor een 15,6 inch scherm? De letters zouden klein worden en niet alle programma's zijn ingesteld op zo;n beeldverhouding waardoor je van alles moet gaan aanpassen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Full-HD op 15 inch maakt alles wel aardig klein ja. Het is niet voor iedereen even handig. Aan de andere kant kan je dingen op een site bijvoorbeeld ook gewoon groter maken.

• Jornv
Je kan bijna alles wel groter maken. Windows heeft prima schalingsmogelijkheden. Waarom zouden er anders 13 inch laptops met full hd of nog veel hogere resoluties zijn?

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:32
Noouu, de schaling in Windows is niet altijd perfect. Is tegenwoordig een beetje een probleem bij 4k monitoren. Maar dat is weer een ander verhaal.

Eigenlijk moet je het ook omdraaien. Full-hd is misschien niet altijd ideaal op een 15,6" scherm, maar die 1300-nog-wat resolutie op de goedkopere schermen is vooral heel lelijk en onpraktisch doordat je weinig ruimte hebt op je beeldscherm.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Jornv
En waarom zou deze sony beter zijn dan de lenovo thinkpad e540?

• Rossi46
Ik vraag me meer af waarom negena nog geen beslissing heeft genomen :) De kortingsactie bij Lenovo is inmiddels afgelopen. Al zal er vast wel weer een andere zijn/komen...

Verwijderd

Jornv schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:16:
En waarom zou deze sony beter zijn dan de lenovo thinkpad e540?
misschien niet beter. Maar wel een alternatief en nu lekker afgeprijsd bij paradigit.

• Jornv
Lonestander schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 20:23:
Heb een code gevonden voor 7% korting op thinkpads:
Members only: kortingscode lenovo
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ingevoerd bij een proef bestelling en hij werkt. Schijnt geldig te zijn tot 31-1-2014
Hier heb je korting, tijd om de knoop door te hakken zou ik zeggen.

• negena
Heb 31 december de laptop besteld :)
Ik zie staan dat mijn bestlling nog in behandeling is en ze zeiden dat het 3-5 dagen kan duren voordat ze de bestelling verzenden, dus dan verwacht ik dat morgen er staat dat het verzonden is. }:O

• Rossi46
negena schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:39:
Heb 31 december de laptop besteld :)
Ik zie staan dat mijn bestlling nog in behandeling is en ze zeiden dat het 3-5 dagen kan duren voordat ze de bestelling verzenden, dus dan verwacht ik dat morgen er staat dat het verzonden is. }:O
Gefeliciteerd!

En, welke variant is het uiteindelijk geworden? :)

• negena
Het is toch geen hd geworden, het was maar 40 euro extra,maar ik wilde het risico niet nemen.

De status is nog steeds'in behandeling' sinds 31 december,ga ik het ooit nog thuis krijgen :'(

• Rossi46
negena schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:13:
Het is toch geen hd geworden, het was maar 40 euro extra,maar ik wilde het risico niet nemen.

De status is nog steeds'in behandeling' sinds 31 december,ga ik het ooit nog thuis krijgen :'(
Ik vermoed dat de status snel zal veranderen, want ik heb op de 30e een E540 besteld. Waarvan ik vandaag een email ontving dat deze verzonden is. Wel met HD scherm met hippe rode achterkant 8)

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
Al wat meer info over je bestelstatus?

Ben hier wel benieuwd naar want ik heb zelf ook een e540 besteld op 6 januari.
Mijn specs:
i5 4200m
FHD black
E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB (GT 740m)
8gb ram
FPR (was gratis hollander :P)
16GB M.2_SSD
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0

Ik lees allemaal doom verhalen op internet over bezorgingen die soms enkele maanden duren. Dus graag volg ik jullie process in de hoop op zelf ook een snelle levering te mogen ontvangen.

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Verwijderd

Goed dat je eindelijk de knoop door hebt gehakt. Jammer dat je geen Full HD scherm hebt gekozen, maar ach, misschien maakt het voor jou niets uit. Ik denk dat je echt een goeie aankoop hebt gedaan, veel plezier ermee alvast.

• negena
Nou, hij is binnen.

Qua beeldscherm had ik beter een fhd-scherm kunnen kiezen. Als ik een hd-clip bekijk op youtube en het beeld groot maakt, dan wordt het vager.
Mocht het zo zijn dat met een fhd de letters klein worden, dan heb ik liever dat ongemak, dan het ongemak van een vaag scherm. Ik heb ook net een fhd -tv dus ik ben nu wel gewend aan fhd :P

Ik ben zo stom geweest om een Nederlqands toetsenbord te nemen :P .

Ik ga nu contact opnemen met de nederlandse distributeur en vragen hoeveel het kost om een engels toetsenbord te krijgen en alsnog een fhd-scherm in t ebouwen.

EIDT: Weet iemand hoe in het worst case scenario het zit met retourneren? Is dat gratis? Krijg je je geld terug?

[ Voor 9% gewijzigd door negena op 21-01-2014 19:01 ]

• Miezjell
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-09 20:43
Je kan gewoon de klantenservice bellen. Vertel ze dat je niet tevreden ben over het product en het retour wilt sturen. Vervolgens wordt er een RMA aangemaakt en komt DHL de laptop bij je ophalen. Wanneer het product bij Lenovo in Tilburg is ontvangen krijg je je geld teruggestort.

[ Voor 18% gewijzigd door Miezjell op 21-01-2014 19:12 ]

• Jornv
Ik geloof dat je met de wet koop op afstand je product binnen 2 weken kan retourneren als je het besteld hebt. Gewoon even een belletje doen dus.

'Als ik een hd-clip bekijk op youtube en het beeld groot maakt, dan wordt het vager. '
Dit is wel een raar verschijnsel. Ik twijfel eraan of het aan het scherm kan liggen, want een hd video zou niet minder scherp mogen worden als je in full screen kijkt ten opzichte van in een venster in je browser (of de video is in werkelijkheid helemaal geen hd).
Echter zou ik toch een full hd scherm aanbevelen nu je hem ivm het toetsenbord terug gaat sturen.

• negena
YouTube: The Avengers Trailer 2 Official 2012 \[1080 HD] - Robert Downey Jr., Chris Evans

Dit wordt vager als ik het filmpje zo groo tmaak dat het beeldscherm gevuld is.
Mocht dit geen full hd zijn, wil je dan een filmpje zoeken voor me dat fhd is, dan kan ik het uittesten.

Als ik modern family bekijk , wat wel zeker weten in fhd is opgenomen, in vlc mediaplayer en het beeld groot maak, dan is het geen probleem.

Ok, dus retourneren gaat makkelijk, ik heb al een tel nr 085 888 1111.
Maar is het mogelijk om ook hier in Nederland door Lenovo onderdelen te laten vervangen?

Ik ga hoe dan ook morgen bellen, maar vraag het hier ook maar effe.

[ Voor 21% gewijzigd door negena op 21-01-2014 19:28 ]

• Jornv
Dat filmpje wat je linkt is niet heel mooie kwaliteit. YouTube: Tomb Raider: Definitive Edition -- Next Gen Lara ziet er scherper uit in mijn ogen. Wat je bij youtube niet moet vergeten is het instellen van de kwaliteit bij instellingen (dat tandwieletje onderin)
'Als ik modern family bekijk , wat wel zeker weten in fhd is opgenomen, in vlc mediaplayer en het beeld groot maak, dan is het geen probleem.'
Daarmee zeg je eigenlijk al genoeg.

Ik denk niet dat lenovo met de laptop zal gaan prutsen, waarschijnlijk is het een kwestie van deze inleveren en wachten op een nieuwe.

• negena
Jornv schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 19:40:

Ik denk niet dat lenovo met de laptop zal gaan prutsen, waarschijnlijk is het een kwestie van deze inleveren en wachten op een nieuwe.
Verdorie, weer een maand wachten! 8)7

• Jornv
'Ships within 1-2 weeks'
Volgens de site zal het nu in ieder geval minder lang duren.

Tip: neem ook 'E540 UltraNav with FPR PC'
Kost niks extra maar geeft je wel een Finger Print Reader (erg handig en leuk)

[ Voor 42% gewijzigd door Jornv op 21-01-2014 20:12 ]

• negena
Dus ik ga mijn pakket opsturen naar Tilburg.
En moet ik dan een neiuwe bestlling doen? Dan heb ik geen korting meer :X Of moet ik gewoon bijbetalen ofzo en dan krijg ik een nieuwe.
Wat n gedoe, morgen effe bellen en goed vragen hoe dat zit.

• Jornv
aff1nl geldt nog dus die zou ik weer gebruiken (ik weet niet tot hoelang, maar net werkte die in ieder geval)

• negena
Ik heb nog voor 31 december de 10 procent code gebruikt :D

• Jornv
Dan heb je nu minder korting, beter iets dan niets.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-11 13:19
Jornv schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 20:11:
Tip: neem ook 'E540 UltraNav with FPR PC'
Kost niks extra maar geeft je wel een Finger Print Reader (erg handig en leuk)
Dat kan wel invloed hebben op de levertijd.

• Jornv
Volgens mij maakte dat niks uit in de verwachtte levertijd. Natuurlijk zou het wel iets kunnen schelen (zowel beter als slechter).

• negena
ohhhh wat vind ik windows 8 irritant,ook al hebben ze pokki...

en dan krijg ik ook nog eens op skype te horen dat mijnmicrofoon raar doet, wat n teleurstelling alom :'(

[ Voor 46% gewijzigd door negena op 22-01-2014 14:49 ]

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
pokki?
Ik zit te twijfelen over deze laptop (Dev-book met i7 8gb gt740 fhd config)
Ik twijfel met name over de windows licentie, ik ga hem voor zakelijk gebruiken dus ik wil een licentie, ik vroeg me alleen af of ik zelf kan downgraden van w8 naar w7 of dat dat voor de eindgebruiker onmogelijk is en ik dus wel die 37 euries daarvoor moet betalen.

Andere vraag is kan ik hier makkelijk een 2.5" ssd in plempen (naast de hdd) of alleen maar Msata?

• Jornv
Als je een hdd caddy gebruikt, kan je een ssd installeren naast de hdd. Stop dan wel de hhd in de caddy en de ssd op de plek van de hdd.
Wbt Windows, als je een Windows 7 licentie hebt kan je die wel gebruiken (misschien moet je dan wel alle drivers opnieuw installeren)

• Rossi46
mSATA gaat iig niet lukken aangezien er niet zo'n aansluiting aanwezig is. Er is gekozen voor een moderne variant, waar helaas nog helemaal geen modules voor beschikbaar zijn...

• negena
Lonestander schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:21:
Al wat meer info over je bestelstatus?

Ben hier wel benieuwd naar want ik heb zelf ook een e540 besteld op 6 januari.
Mijn specs:
i5 4200m
FHD black
E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB (GT 740m)
8gb ram
FPR (was gratis hollander :P)
16GB M.2_SSD
6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0

Ik lees allemaal doom verhalen op internet over bezorgingen die soms enkele maanden duren. Dus graag volg ik jullie process in de hoop op zelf ook een snelle levering te mogen ontvangen.
Rossi46 schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:53:
[...]

Ik vermoed dat de status snel zal veranderen, want ik heb op de 30e een E540 besteld. Waarvan ik vandaag een email ontving dat deze verzonden is. Wel met HD scherm met hippe rode achterkant 8)
En collega's? Tevreden met jullie aankoop?
Bevalt het scherm?
Is het geluid van j emic goed als je skypet met iemand?

EDIT:
Nog n vraag omdat ik geen andere topic wil aanmaken voo n 'domme' vraag :D

17 Inch laptops hebben toch nooit 1366x768 resolutie? Die hebben toch altijd minstens 1600x900?

[ Voor 7% gewijzigd door negena op 29-01-2014 23:21 ]

• Lonestander
Tot nu toe ben ik tevreden met de e540. Het enige kritiekpuntje heb is software matig en niet hardware.

Ik heb de trial versie van norton geactiveerd die standaard met de laptop wordt meegeleverd. En de computer blijft denken dat de firewall en antivirus niet aan staat ( zo'n onderhoudsmelding onderin de taakbalk) terwijl deze volgens norton wel aan staat....

Verder gebruik ik de laptop momenteel voor LoL, ik heb alles op ultra gezet en hij draait het makkelijk op 50-60fps. ( is ook niet echt een veel eisend spel).

Tot nu toe vind ik hem wel fijn werken :)

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-10 13:22
Lonestander schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:44:
Ik heb de trial versie van norton geactiveerd die standaard met de laptop wordt meegeleverd. En de computer blijft denken dat de firewall en antivirus niet aan staat ( zo'n onderhoudsmelding onderin de taakbalk) terwijl deze volgens norton wel aan staat....
Gewoon Norton eraf gooien en Windows defender of AVG free gebruiken. Beschermt prima en hoef je niet na x maanden voor te gaan betalen.

En als je die notificaties vervelend vindt kan je die aanpassen (minder vaak of helemaal niet laten zien) door op het vlaggetje in de tray te drukken en daar kan je per categorie instellen hoe je genotificeerd wil worden.

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

• Lonestander
Bedankt voor de tip. Ik ga alleen norton er niet af gooien :)

Ik heb voor 25 euro 3 computers voor een jaar op de kop getikt bij bol.com

Dus die blijf ik gebruiken.

Wel ga ik inderdaad de notificaties uitzetten :)

Pagina: 1