Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop +-€600 - school, werk en af en toe een game

Pagina: 1
Acties:

• Lennart09
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-01 12:50
Hallo allemaal :)

Ik ben dus op zoek naar een leuke laptop voor een leuke prijs.

Wat ga je ermee doen?
Ik gebruik hem voornamelijk voor school/werk en speel ook nog wel eens (niet al te zware) games, Ik doe het liefst zo lang mogelijk met de laptop, dus wil ik er voor dit bedrag het meeste uithalen :) Ook kijk ik ook nog wel een filmpje, maar een FHD scherm is geen prio. Heb een FHD scherm staan, dus daar kan ik hem altijd op aansluiten.

Wat mag je laptop gaan kosten?
Dus rond de 600 euro, max 650.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ja ik neem hem wel af en toe mee, maar heb een goede rugtas dus dat komt wel goed:) accuduur is ook niet een heel groot probleem, tegenwoordig heb ik bijna overal stopcontacten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Asus/Lenovo? Om me heen wel goede ervaringen. Heb verder niet echt voorkeur, maar het liefst geen Acer/HP.

Ik heb zelf deze gevonden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus R510CC-XX439H€ 655,05€ 655,05
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 655,05

Hij ziet er qua specs leuk uit, maar ik kan nergens een fatsoenlijke review erover vinden terwijl hij bij veel winkels aangeboden wordt.

Is dit wat? En zo niet, hebben jullie andere (betere) suggesties?
Alvast bedankt!

Groet, Lennart

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Ik zou zeggen, nee dit is niet wat.
Een core i7 lijkt leuk, maar het is een ulv variant dus dat is langzamer dan een full voltage core i5. Misschien zelfs langzamer dan een core i3, maar dat durf ik niet te zeggen.
Ook de videokaart in deze laptop stelt niet zo veel voor en een 1366x768 scherm zou ik sws niet willen. Dan haal je voor die prijs toch een stuk meer in huis met deze: http://shop.lenovo.com/nl...hinkpad/edge-series/e531/
Persoonlijk zou ik de core i3 processor combineren met de 740m, want ik merk dat ik de core i5 in mijn laptop zelden volledig belast. In games is de gpu meestal de bottleneck. Met full hd scherm kom je zelfs nog onder de €650 uit.

• Lennart09
Jornv schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:10:
Ik zou zeggen, nee dit is niet wat.
Bedankt voor je reactie, Jornv. Super!
Ik vond het inderdaad al zo raar, maar met mijn kleine beetje kennis ging ik ervanuit dat een i7 beter was.
Die Lenovo is zeker aantrekkelijk. Ik zie dat ik met de i5 net iets boven de 650 uit kom. Is het dan niet verstandiger om die erin te doen, zodat hij ook wat interessanter blijft voor lange termijn?

Groet, Lennart

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Bouw er SSD in, dan zit je ook aan de 600 euro. Dan kun je op langer termijn er zeker mee vooruit!

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Lennart09
Zanzibar-1337 schreef op maandag 04 november 2013 @ 16:33:
Bouw er SSD in, dan zit je ook aan de 600 euro. Dan kun je op langer termijn er zeker mee vooruit!
Dank voor de reactie! Raad je dan eerder een i3 + ssd aan of een i5 zonder ssd?

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
i3+ssd, altijd. Je kan wel beter de SSD zelf inbouwen, scheelt heel veel geld en kan je een goeie kiezen.
Daarnaast is de SSD die je kan kiezen op de Lenovo website alleen een Caching SSD, zou zonde zijn om daar die 60 euro aan uit te geven.

Als je kiest voor i3, FullHD en 740M zit je goed, kan je later nog SSD toevoegen ;)

• Zanzibar-1337
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:48
Zoals Merethil al aangeeft, i3 + SSD.

http://tweakers.net/product/335398/samsung-840-series-evo/
Kom je iets boven het budget, maar 250GB SSD.

pricewatch: Samsung 840 EVO 120GB
Met deze zit je aan de 650 euro, mits je het zelf inbouwt natuurlijk. Het is dan wel 120gb.

[ Voor 36% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 04-11-2013 17:00 ]

5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5

• Lennart09
Kijk, dit is advies waar ik wat aan heb! Thanks!
Ik kan vast wel iemand vinden die voor mij de SSD kan inbouwen, geen probleem.

Thanks voor de hulp, zo te zien is dit volgens jullie allemaal de beste keuze. Zie dat het versturen meer dan 4 weken in beslag neemt als ik fhd scherm erin wil :( even goed uitzoeken nog.

Verwijderd

Een full hd scherm ziet er inderdaat beter uit , maar het belast je gpu ( gt 740 ) wel meer , waardoor je wel wat minder preformens zult hebben tijdens gamen. Daarom zou ik niet voor full , aangezien het verschil erg klein is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 22:07 ]

• Jornv
"Ik gebruik hem voornamelijk voor school/werk"
Dus liever full hd lijkt me.

Verwijderd

Ja het verschil is echt niet zo groot, het is niet dat je letters ineens onscherp ziet, het is niet zoal een youtube filmpje waar je van 720p naar 1080p ga , echt bij lange na niet. Maar het is maar een idee , het kan je wat geld besparen en iets meer preformans opleveren ( 2 a 3 fps , mischien iets meer ) ;) ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 22:13 ]

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:32
Ten eerste: Het is performance.
Ten tweede: Er zit een GIGANTISCH verschil tussen HD-ready en Full-HD. Dit is vaker op het forum in deze topics uitgelegd en blijven we ook aanraden omdat het zo ongelofelijk veel fijner werkt, fijner aanvoelt aan je ogen en je veel meer ruimte op je scherm hebt om programma's open te hebben staan naast elkaar.

Als jij met school bezig bent is het ongelofelijk handig die handige website open te hebben naast het word-document waar je aan werkt. Of om je IDE/vormgeefprogramma open te hebben en de toolbars overal kwijt te kunnen zonder in die dingen te moeten scrollen (weet je hoe irritant dat kan zijn!? )

Daarnaast is het ook nog eens zo dat ook al heb je een FullHD paneel in je laptop, je niet op die resolutie hoeft te gamen. Als je naar HD (1280x720 of 1366x768) gaat in een game ziet de game er nog steeds goed uit zonder die catch. Zolang je de rest van je werk maar op FullHD uitvoert is er dan geen probleem performance-wise.

Voor dat kleine beetje geld wat Lenovo vraagt zou ik het er wel voor over hebben. Bedenk wel, je zit dagelijks naar dat scherm te staren en da's dan ook direct het grootste deel van waar je een laptop voor gebruikt: Naar het scherm staren. Of het nou typwerk, een filmpje of een game is, het scherm is het meestgebruikte onderdeel van een laptop/computer. Waarom daar dan op inleveren?

Als vergelijkingsmateriaal:
http://www.getprice.com.a...rison-576i-720p-1080p.gif

Dit is niet eens een supergoed plaatje, maar je ziet dat je (meer dan) tweemaal de ruimte op je scherm krijgt bij de stap van HD naar FullHD.

[ Voor 9% gewijzigd door Merethil op 07-11-2013 22:42 ]

• Jornv
Voor gamen valt er wel wat voor te zeggen ja.
Maar als je ermee gaat werken is die extra ruimte op je scherm de (relatief kleine) investering meer dan waard.
In games die echt niet op 1080p draaien kun je altijd nog de resolutie naar beneden gooien, maar de meest gespeelde games (dota 2, starcraft 2, lol enz) draaien prima op 1080p. Zelf heb ik net een van de zwaarste spellen van dit jaar, Metro: last light, op 1080p medium, physx on, tesselation normal, uitgespeeld en het zag er prachtig uit (ik ben xbox 360 gewend) met een gt640m le @ 980 mhz dus ik verwacht dat de gt740m ook wel een boel aankan op 1080p als je de settings wat naar beneden doet.
Ik zou het in ieder geval wel weten.

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
Ik breek even in dit topic in omdat ik ook de edge wil kopen. Ik wilde eerst voor 400 de b590 halen (zie eerder topic) nu denk ik aan deze.

Vraagje: ik lees hier het is alleen catchssd. Als ik op de lenovo de 128 ssd aanklik is dat toch geen catch ssd? Het kost namelijk 76 euro en is dus niet duurder dan zelf inbouwen. Bovendien staat er dan al windows 8 op.

Als ik het goed begrijp heb ik voor presentaties (met foto,film enz) niet zoveel aan een i5 en is i3 voldoende.

Scheelt die betere accu veel tijd? Thx :)

De processor i3 is wel beter dan die 590 van de budgetlaptop? Want anders denk ik dat ik een goede koop heb met voor 550 euro met ssd. Dan dat ik de 590 koop en er een ssd inbouw.

Tenslotte op de website van lenovo kan je ook een thinkpad wirelesscard nemen. Ik las over problemen met netwerk verbinding (toen ik zocht op reviews van de edge) Heeft iemand ervaring ermee. Het gaat mij niet om de paar euro voor de netwerkkaart. Ik wil geen netwerk problemen dus de juiste kaart kiezen.

[ Voor 32% gewijzigd door Joel22 op 07-11-2013 23:29 ]

• Jornv
Dit is ook een prima keuze ja. Misschien moet je ook nog even overwegen om de sterk aanbevolen full hd upgade te doen (nu je toch voor deze laptop kiest).
Wat de ssd betreft, het is inderdaad een goedkopere keuze om de ssd er direct in te laten zetten, maar waarschijnlijk is dat een minder snel model dan wat je er zelf in zou zetten. Het scheelt wel dat je niet alle drivers enzo zelf hoeft te installeren, want dat heeft me zelf wel wat meer werk gekost bij mijn sony dan ik van te voren gedacht had.
De i3 is inderdaad wel een iets betere processor dan die Pentium (geloof ik), dus dat scheelt altijd weer en zo kun je er met een ssd voorlopig mee vooruit (misschien een keer een ram upgrade, maar dat is voor later).

• Joel22
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-11 23:08
jornv bedankt!

Zelf inzetten is het probleem dat ik dan windows 8 moet overzetten en zelf geen kabel heb.

Verder voor wat ik wil doen is het op lange termijn echt niet nodig om i5 te nemen of een losse videokaart? (Ik wil namelijk ook dat hij goed filmpjes youtube enzo afspeelt, en powerpoint kan laden. ALs i3 genoeg is mij prima:) ). Full hd ga ik doen!

Dan nog de vraag over de batterij op internet kan ik niet veel over vinden hij gaat volgens mij gewoon wat langer mee. Nouja die 10 euro is ook het punt niet.

Het grootste punt is dat de b590 positief gereviewed is door tweakers. Ik kan de e531 zelf niet testen. Ik zocht dus op reviews en krijg veel kritiek op netwerk kaart enz. Ken jij iemand met deze notebook? Er is gelukkig wel 1 positieve review op tweakers zelf geschreven.

Ik wil dus die losse netwerk kaart nemen, maar weet dus juist niet of dat de problemen veroorzaakt of verhelpt. als ik ergens geen behoefte aan heb is een zwakke wifi verbinding.

Jornv leuk dat je zo meedenkt:)

Verder neem ik aan dat ik later gewoon zelf 4 gig kan bij prikken mits nodig. Door de ssd denk ik dat nu niet nodig te hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Joel22 op 07-11-2013 23:42 ]

• Jornv
Je hebt idd geen i5 of videokaart nodig. Die iets groter accu zou ik zelf ook doen denk ik voor dat 10tje.
Wat betreft de netwerkkaart zou ik even aan die reviewer vragen. Als je een reactie plaatst bij de review krijg je vast wel een nuttig antwoord. Bovendien kun je uit 2 verschillende netwerkkaarten kiezen. Hoe en wat zou ik niet weten, misschien is de een beter dan de ander. Zelf heb ik iets van intel geloof ik (daar moest ik drivers voor hebben) en daar ben ik tevreden over (af en toe wat even geen verbinding maar ik heb geen idee van de oorzaak dus ga ik de schuld niet aan intel geven, misschien iets met drivers of windows 8.1 of de router dusja) en ik weet niet of de kaart in de lenovo zoveel anders is.
Ik snap wel dat slechte wifi een van de ergste dingen is die je kunt hebben, maar waarschijnlijk valt het wel mee.

• Lennart09
Bedankt voor jullie reacties allemaal, top! Ik kan er zeker wat mee. Ik ga sowieso een full-hd scherm erin zetten + die videokaart. SSD wacht ik nog eventjes mee denk ik, Dan moet ik eerst weer even sparen :)

Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1