Toon posts:

Lite-on en subchannels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met clonecd 2.8.5.2 kan ik geen subchannels lezen/schrijven van playstation cd's. Doe ik iets verkeerd of kan deze brander dat hardwarematig niet?

• Duckpower
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:30
Welke lite-on heb je?? de 1210?
Want ik heb wel gehoord dat die met een firmware update cd-text kan schrijven en dat is ook subchannel toch?
Succes.

"If I have seen farther than others, it is because I was standing on the shoulder of giants." - Isaac Newton

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Na hevig gezoek op net, groepen en Tweakers is het me nog niet helemaal duidelijk hoe het nou precies in elkaar steekt, maar het schijnt dus dat sommigen hier geen, en anderen wel subchannels kunnen lezen met de 12101B.

En da's ook mijn probleem, want ik zie bij het maken van een audiokopie dat Nero 5.0.4.8 telkens "drive doesn't read subcode" vermeldt in zijn logfile. Ook verschilt de kopie met het origineel als de laatste een track bevat die begint met een index 0 van enkele seconden (de audio is overigens wel ok).

Volgens mij kan de mijne dus ook geen subchannels lezen, en aangezien ik firmware LS17 gebruik (in mei gekocht en nooit geflashed) vermoed ik dat het een firmware-kwestie is.

Alzo: wat zijn jullie ervaringen en klopt het dat je hiervoor gewoon LS22 of hoger moet hebben?

If so, dan zal dit zowel mijn als bovenstaand probleem oplossen. Er is overigens nog een nieuwer topic met dezelfde titel. Heb deze maar gekozen vanwege de 2 vliegen :).

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory