Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxplanck
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 11:12
Ik denk dat tweakers het score systeem beter kan aanpassen om beter geschikt te zijn voor het publiek. Ik merk nu dat bezoekers "domme" reacties willen bestraffen en als "ongewenst" beoordelen. Beter zou zijn een scoresysteem te gebruiken waarbij een reactie standaard een score van 0 heeft en bezoekers één extra punt aan een reactie kunnen toekennen ("liken" of "favorieten" oid). Zo kan de bezoeker ervoor kiezen reacties op score te rangschikken waarbij direct de beste reacties zichtbaar zijn. Daarnaast is er een knop om een flamebait of troll te melden bij de moderators, waarna de reactie kan worden verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:21

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
SM => TMF

Zulke verzoeken zijn wel vaker voorbij gekomen, maar ze stroken niet met het doel van het moderatiesysteem: het kunnen filteren van de reacties op kwaliteit. We zullen het dus moeten bij het beter opvoeden en informeren van de moderators. Als je een voorstel hebt hoe dat beter kan, graag, want dat blijft lastig.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom niet een optie toevoegen (zowel in de apps als op de site) om het hele reactiesysteem niet te laten zien? En daarbij ook avatars verbergen.

Ik heb het altijd al zoveel lekkerder gevonden om Tweakers op de iPhone app te browsen, behalve de crashes dan, omdat je simpelweg geen avatars met +3 hebt en mensen die of -1 of +3 aan reacties geven.

Het las veel beter wanneer mensen elkaar leken te overtuigen met argumenten, in plaats van de +2 en +3 te zien en de reactie dan meteen maar weg te denken als mening.
En dat is dan ook hoe ik het nu automatisch oppik: in plaats van een groene post met +2 te zien en te denken dat het een informatieve reactie is, is mijn eerste indruk nu juist dat het een mening is met een regel extra text.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxplanck
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-10 11:12
Ik denk dat als je bezoekers de mogelijkheid geeft om over andere bezoekers te oordelen, dat je het daarmee mogelijk maakt dat ze deze website als uitlaatklep gebruiken. Reacties filteren op kwaliteit is in mijn ogen ook een vorm van oordelen.
Ik vermoed dat als je de regie in eigen hand houdt en bezoekers minder mogelijkheden geeft, dat de sfeer beter zal worden. Vooral omdat het systeem dan gebaseerd is op positieve feedback.
En inderdaad, wat ik voorstel is hetzelfde systeem als Facebook gebruikt.

@niveastylin: Het zou inderdaad fijner zijn als het ontwerp van de posts wat compacter was zodat je makkelijker kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedva
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 14:16

Hedva

Blobfish

Discussier anders hier verder Evaluatie topic: revisie moderatiesysteem

Ik begon me laatst ook helemaal kapot te ergeren. Niet zozeer om de reden die jullie hebben, maar als de eerste reactie een flaimbait is, dan komt er een reeks van 30 reacties waar je niks aan hebt en goede reacties verdrinken in de oceaan van 0 en -1. Zie ook mijn reactie in dat topic. Ik ben zelf groot voorstander van dit idee.

[ Voor 4% gewijzigd door Hedva op 03-11-2013 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the iMad
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-02 20:23
Dirk schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 12:50:
SM => TMF

Zulke verzoeken zijn wel vaker voorbij gekomen, maar ze stroken niet met het doel van het moderatiesysteem: het kunnen filteren van de reacties op kwaliteit. We zullen het dus moeten bij het beter opvoeden en informeren van de moderators. Als je een voorstel hebt hoe dat beter kan, graag, want dat blijft lastig.
Dirk het huidige moderatiesysteem werkt ook niet, ik weet niet of jullie controleren, maar als ik de reacties lees en hun score dan heb ik het idee dat veel mensen niet snappen hoe je moet beoordelen.
Het is ook niet makkelijk, maar al die onzin die je veel te vaak tegenkomt niet alleen op Tweakers, maar tegenwoordig op alle sites geeft aan dat er iets mis is.
Waarom het gaat is dat je mensen moeten leren hoe je moet discussiëren en vooral On Topic discussiëren.

Als er nu gelijk al een scheiding gemaakt kan worden tussen Off Topic en On Topic, wordt het lezen van reacties een stuk aangenamer en leerzamer.
Reacties waarbij mensen hun reactie verdedigen met extra aanvullende correcte informatie, zelfs met links naar andere sites waar die aanvullende informatie word gevonden, worden soms al ongewenst aangegeven.

Om mensen te leren te discussiëren en On Topic dan moet er een groep neutrale mensen zijn die dit beoordelen en niet de mensen die hun reacties plaatsen.
Pagina: 1