Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Topicstarter
Back by dope demand. Ofzo. Hoe dan ook: een traditie is geboren, nieuwe vrijdag, nieuw topic.

Weer lekker simpel, maar toch diep. Wat is je meest dierbare moment dat met fotografie te maken heeft. Dat kan dus van alles zijn. Eindelijk je kitlens vervangen door een 500mm f4. Voor het eerst je eigen kind op de foto of toch die publicatie in dat ene blad. Of ging je vroeger lekker rolletjes ontwikkelen met je vader?

Het kan dus echt van alles zijn. Alle verhalen zijn welkom.

ideeën voor vervolg topics zijn overigens ook welkom. Dit mag via een DM of in het community topic

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Bij mij is dat toch wel de fotoreis naar IJsland die ik onlangs gewonnen heb bij Zoom.nl
Een week lang met top-fotograaf Theo Bosboom op pad.
Met daarbovenop nog een publicatie van enkele foto's in Zoom (in het komende december nummer)

Daarnaast is het tonen van een huwelijksalbum na een bruiloftsreportage ook altijd een mooi moment vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 09:25
Mag een combinatie ook? Het was namelijk binnen een tijdsbestek van 1 week :)

Om te beginnen de aanschaf van de 50mm 1.8, deze werd gebruikt op een canon 1000D. Vervolgens op een huisfeestje kwam een oud huisgenoot naar me toe (hij wordt dikwijls ingehuurd als partyfotograaf) met de tip om in manual te gaan schieten met iso op auto. Aangezien ik toch de foto's voornamelijk op facebook zou zetten zou dat beetje extra ruis ook niet meer uitmaken (ik schoot eerst alles het liefst op iso 100).

Vanaf die avond ging er een wereld voor me open, DoF welke ik prachtig vind en het schieten van plaatjes met weinig licht zonder popup flash :D

Nb.: Ik begin me nu weer redelijk te ergeren aan de max bruikbare iso van 1600 van de 5D Mk1 die ik nu gebruikt... Wellicht binnenkort maar is kijken naar een tweedehands 5D Mk2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:37
Hmmm... de eerste kennismaking met de Zeiss 100. En eerlijk gezegd heb ik dat heerlijke gevoel nog steeds als ik die lens op mijn camera schroef en foto's ermee maak. En thuis bij het bewerken van de foto's geniet ik nogmaals.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Een van mijn meest memorabele fotomomenten moet toch wel zijn geweest toen Rubencs en ik in een kijkhut in de Oostvaardersplassen net onze spullen hadden opgeruimd en wegliepen toen achter ons de opmerking klonk: "hey, dat is zo'n dinges".

Waarbij wij ons in een reflex omdraaiden, onze camera's voor ons gezicht tilden en constateerden dat "dinges" een eufemisme was voor de Zeearend waar we al anderhalf uur op hadden zitten wachten :P

Een echt briljante foto leverde het niet op, maar wat een gaaf gezicht was het om die vogel daar te zien jagen.
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7218/7385231210_946418baa7_c.jpg
Zeearend - White-tailed Eagle by FrankVl, on Flickr

Het verzoek van de BBC om onderstaande eekhoorn foto te mogen gebruiken op een poster voor een campagne, staat op een goede tweede plek (als de BBC haar gedachten niet gewijzigd had en de foto ook daadwerkelijk had gebruikt was het een duidelijke winnaar geweest in de lijst van memorabele 'momenten').
Afbeeldingslocatie: http://farm9.staticflickr.com/8438/7764904030_d505709d0e_c.jpg
Eekhoorn - Red Squirrel by FrankVl, on Flickr

Verder heb ik de afgelopen maanden een paar keer bruiloften van goede vrienden mogen vastleggen op foto en video en dat levert natuurlijk ook de nodige memorabele momenten op en het is toch wel heel speciaal om zo'n stukje herinnering cadeau te kunnen doen :)

Hopelijk gaat de nieuwste aanwinst voor nog de nodige memorabele momenten zorgen de komende tijd :)

[ Voor 7% gewijzigd door Orion84 op 01-11-2013 20:14 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:12

mrc4nl

Procrastinatie expert

Helaas heb ik geen sterke verhalen die ik kan vertellen.Veel dingen heb ik nooit als speciaal beschouwd.
lenzen die ik kocht, dingen die ik fotografeerde, de reizen die ik heb gemaakt. Bij geen van allen had ik een echt WOW effect.

Om toch iets te noemen, de aanschaf van mijn Minolta 50mm F2.

Zoals ik wel vaker ben in mijn impulsiviteit had ik op een avond het geweldige idee om de volgende dag mijn familie in Nijmegen te bezoeken. De volgende ochtend vertrok ik met de trein en belde eerst of ze het erg zouden vinden dat ik langs kwam (laat op de avond iemand opbellen vond ik geen goed idee).
als het hun niet zou schikken zou ik naar elders in Nederland gaan.

Maar het was geen probleem. Ik arriveerde in de midden en heb , daar wat geluncht en wat gekletst.
Daarna wilde ik Nijmegen gaan verkennen. Ik had de meeste van mijn spullen achter gelaten en alleen mijn camera met MD mount adapter en lens meegenomen. Ik vermaakte mij prima in de stand. Op de terugweg zag ik een kringloopwinkel, en ben daar naar binnen gegaan. ik zocht de fotografieafdeling en zag daar een vitrine met een groot aantal lenzen en camera's staan (veel minolta spullen trouwens) met daartussen een Minolta 50mm F2. Dat was mooi! zon lens zocht ik al een tijdje Die lens had ik van iemand* kunnen proberen op de F&V meeting in burgers zoo, en hij beviel bij prima.Vooral het kunnen creëren van een kleine DOF. ik heb de lens gepakt en liep naar de kassa, er stond geen prijsje op dus dat zou onderhandelen worden. 15 a 20 euro vond ik wel een redelijke prijs. Ik legde m op de toonbank, vertelde dat er geen stickertje op de lens zat en zij deed een voorstel van 2 euro vijftig.Ik probeerde mijn vreugde in te houden en heb gepast betaald. Het was mn beste aankoop ooit, en ook nog een van de goedkoopste :D

Ik gebruik m nog veel in situaties waar ik graag wat kleinere dof wil. Of gewoon als ik het prima kan redden met 100mm eqv

*=powerup was that you?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-09 19:53
lol €2,50! sommige mensen bij de kringloop zijn wel heel triest in het op waarde schatten van spullen, vaak veeeeeel te hoog (of ik kom altijd bij de verkeerde kringloop?), slechts af en toe veel minder... wat in dit geval dan goed uitkomt! haha :D :D

@ Orion84: erg mooie foto met die eekhoorn, vind naast het beest de kleuren erbij zo mooi... ja hoe zeg je dat... rustig/natuurlijk, maar zeker niet saai!

Ikzelf heb niet perse extreem unieke momenten ofzo. Wel een aantal foto's die ik vanuit mijn extreem weerhobby heb geschoten en samen met fotografie gewoon een uniek gevoel geeft, omdat je erbij was en het geweld hebt vastgelegd zeg maar. Plus het combineren van 2 hobby's is natuurlijk mooi dat het kan, zeker als er voor op dat moment een donders dikke plaat uitkomt.

Wat betreft apparatuur ben ik zeer blij met mn 10-22, die ik een 2 jaar geleden alweer (?) heb gekocht ter uitbreiding van mijn bereik. Sindsdien schiet ik wanneer het kan voornamelijk met dat objectief, in andere gevallen mis ik af en toe een kwalitatief goede lens, dus wellicht dat dit in de toekomst mijn memorabele momenten kan laten toenemen. :D
Pagina: 1