De Xtremeguard glass protector is binnen en hij valt tegen t.o.v. de Nillkin glass protector.
Hij voelt hetzelfde, zoals het echte scherm ook aanvoelt. Het plaatsen is ook erg gemakkelijk, al heb ik ook zo mijn tips en trucs ontdekt nu ik al een paar keer geswitcht ben. Maar nu komt het:
Hij is 0,1mm
dikker dan de Nillkin glass protector en dat merk je bij het plaatsen op de Nexus.
Het is een veelvoorkomend probleem bij de Nexus dat er rondom de notificatieled wat oneffenheden zitten in de behuizing, heel miniem, maar problematisch voor het plaatsen van een glass protector. Hierdoor krijg je zogenoemde 'spinnenwebben' onder de glassprotector. Bij de Nillkin, met zijn 0.3 mm, kon het glas deze oneffenheden opvangen doordat het net iets buigzamer is dan de Xtremeguard glass protector, doordat deze dunner is dan de xtremeguard. De xtremeguard kan dit dus niet en dat levert een stuk minder mooie installatie op.
Het resultaat is
dit(Zie de vlekken onderaan bij de notificatieled) . Ik heb deze foto niet zelf gemaakt (uit luiheid eigenlijk) maar het geeft het idee weer. Bij mij is het iets groter en zijn het twee 'luchtbellen' geworden. Ik wilde weten of het aan mij of mijn telefoon lag, dus heb het ook op de Nexus 5 van mijn vriendin geprobeerd. Ook hier verschenen er luchtbellen op precies dezelfde plek met precies dezelfde grootte.
Al met al een goed product, maar te dik om zonder problemen te installeren. Ik hou hem er wel op, ook omdat ik mijn vorige glass protector al weg heb gegooid. Ik ben in ieder geval blij dat ik korting kreeg want als ik hier 40 dollar voor had betaald, had ik toch wel gebaald.
De 0,1mm extra levert overigens geen problemen op met de originele bumper case, bij andere cases durf ik dit niet te zeggen.