Onterechte userreview

Pagina: 1
Acties:
  • 878 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
Beste mensen,

*disclaimer* de uitspraken zijn GEEN letterlijke quotes, het komt op het zelfde neer maar is niet letterlijk overgenomen van de berichten.

Ik heb een tijd geleden op een vraagadvertentie van oscar2oktober, hij vroeg hier in of iemand voor hem een design voor op een t-shirt kon maken.

Nou uiteindelijk meldde hij mij na 2/3 dagen dat het "wel kon", waarop ik weer vroeg: wat moet er precies gebeuren, op welke schaal word het geproduceerd... yaddeh yaddeh yaddeh..........

Toen kreeg ik na ongeveer 5 dagen/een week weer een reactie met daarin alweer gebrekkige informatie.
Ik heb toen nogmaals gevraagd van wat er precies moet gebeuren, waarvoor het precies is op welke schaal de productie zal plaatsvinden enzovoorts enzovoorts.

Hier heb ik nog een bericht op gekregen, na een week weliswaar.
Hier in stond dat het voor een extern iets was (persoon, bedrijf of school, weet ik zo niet meer) wat dus inhoud dat het niet voor hem zelf was maar hij de klus van iemand anders naar weer iemand anders doorschoof.
Het moest uiteindelijk een t-shirt design worden waar op grote schaal van geproduceerd zou worden.
Meneer moest er winst op maken kwam ik later nog achter.

Vervolgens hoor ik maanden lang helemaal niks van hem, en ineens een berichtje; ja sorry, heb al wat anders gevonden...

En geef hem daarvoor een negatieve beoordeling.

Meneer komt dan ineens met het bericht: wat is dit nou, een negatieve beoordeling, kun je die misschien veranderen in een positive beoordeling of de beoordeling weghalen?

Waarop ik antwoord: nee, ik ga geen beoordeling tweaken naar dingen die helemaal niet waar zijn, ik doe alleen aan terechte userreviews.

Nu zie ik net dat ik een negatieve beoordeling heb gekregen van meneer omdat ik hem in de eerste zet een negatieve beoordeling heb gegeven.

Als ik kijk naar de regels als het aankomt op userreviews geven, dan ben ik correct bezig en meneer oscar2oktober niet.

Heb ik gelijk?

Cheers, }:O

[ Voor 12% gewijzigd door w4v3g0d op 31-10-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:27
Een review is een mening en hij heeft een mening gegeven.

Als moet ik zeggen dat het nogal stinkt, voornamelijk om de volgende opermking:
"p.s Ik ben WEL bereid deze beoordeling aan te passen, mocht ik van mening veranderen."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:07
Helemaal neutraal ben ik natuurlijk niet meer omdat ik eerst dit topic heb doorgelezen alvorens ik zijn beoordeling heb gezien. Maar als ik die beoordeling zo doorlees dan zou ik 'm gewoon negeren als ik zaken met jou zou willen doen.
Er was sprake van miscommunicatie. Dit kan gebeuren, en het was een fout van het mailprogramma. Hij heeft mij omdat hij dacht ik hem negeerde, een negatieve beoordeling gegeven. Nu wil hij het niet meer veranderen, omdat 'hij niet tweakt met beoordelingen'
Dat is niet zoals het hoort.

p.s Ik ben WEL bereid deze beoordeling aan te passen, mocht ik van mening veranderen.
Simpelweg omdat ik miscommunicaties niet zwaar aanreken én omdat de schuld geven aan een mailprogramma nergens op slaat waardoor ik automagisch aanneem dat de miscommunicatie zijn 'schuld' is.
Verder geeft hij nauwelijks inhoudelijke feedback waardoor ik de reactie nog minder serieus neem.

Dus, mocht het je niet lukken om de reactie weg te laten halen zou ik me er niet te druk om maken.

P.s. ja vanuit mijn perspectief heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:23
Er is geen deal geweest en er is ook niet betaald voor iets, dus is een review niet terecht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
I don't even...

Dat doe ik nu toch juist of niet?
Mektheb schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 14:35:
Er is geen deal geweest en er is ook niet betaald voor iets, dus is een review niet terecht volgens mij.
Er zijn woorden geweest, dat is al genoeg om een review te geven.

Meneer vraagt om iets --> Ik kan hem iets bieden --> meneer reageert achterstallig --> meneer zegt toch maar af

Da's toch een negatieve beoordeling waard als ik zo de regelementen van tweakers.net lees of niet?

[ Voor 49% gewijzigd door w4v3g0d op 31-10-2013 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:50
TecHHeaD schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 23:23:
[...]

I don't even...

Dat doe ik nu toch juist of niet?
Als je dat stukje nog eens doorleest:
Stap 1 heb je niet correct uitgevoerd (topic-titel komt niet overeen met de eisen); stap 3 (informeren andere partij) lijkt je niet te hebben gedaan. Als je die eerste drie stappen hebt gedaan, dan is het daarna zaak om er met de andere partij in het topic uit te komen (stappen 4 en verder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
Ja maargoed, van de 1000 topictitels voldoet naar schatting(als ik zo vluchtig even wat subfora bij langs trippel) slechts 150 ook werkelijk aan de eisen, bij anderen word het even aangepast en hier een punt van gemaakt, lekker hypocriet.

Stap 3: yep, gedaan. Hij is er van op de hoogte, maargoed gebrekkige communicatie was eerder ook al zo...

En mis je niet stap 2, of heb ik die wel goed "opgevolgd"... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mveijden
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08
Bepaalde uitspraken richting een moderator gaan je niet vooruit helpen. Ik schat een slotje op dit topig gezien je laatste post.

If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit we should consider the possibilty that we are in fact dealing with a pille of shit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarw
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-09 15:52

oscarw

Better be a geek than an idiot

Hallo,

Ten eerste liep het nogal anders dan dat TecHHead hier heeft gepost.
Ik had het al met iemand anders geregeld, en daardor wilde ik van de koop afzien.
Hij zei wel 'Ik wil het aanpassen' maar dit heeft hij niet gedaan.
Het kwam er eigenlijk op neer dat ik het maar uit moest zoeken.
Dit vind ik onterecht. Ik snap dat het vervelend is als iemand afzegt, maar dat betekent dan niet dat je er problemen van moet maken en er een negatieve beoordeling moet geven. Ik snap dat het lullig overkwam, mijn excuses daarvoor, maar om dan meteen de regels van Tweakers erbij te pakken is ook onzin.
Ook heb ik sneller gereageerd dan je zegt. Ik was heel druk bezig met ontwerp te maken, dus daardoor reageerde ik niet meteen. Ik zou zelf geen zaken willen doen met iemand die als hij toch de klus niet krijgt, daar een groot probleem van gaat maken, de regelementen van Tweakers erbij gaat halen, en vervolgens een draadje aanmaak, om er een nog groter probleem van te maken. Een simpele 'Wat jammer, ik had het erg graag willen doen', had ook gekund.

[ Voor 27% gewijzigd door oscarw op 11-11-2013 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
oscar2oktober schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:57:
Hallo,

Ten eerste liep het nogal anders dan dat TecHHead hier heeft gepost.
Ik had het al met iemand anders geregeld, en daardor wilde ik van de koop afzien.
Hij zei wel 'Ik wil het aanpassen' maar dit heeft hij niet gedaan.
Het kwam er eigenlijk op neer dat ik het maar uit moest zoeken.
Dit vind ik onterecht. Ik snap dat het vervelend is als iemand afzegt, maar dat betekent dan niet dat je er problemen van moet maken en er een negatieve beoordeling moet geven. Ik snap dat het lullig overkwam, mijn excuses daarvoor, maar om dan meteen de regels van Tweakers erbij te pakken is ook onzin.
Ook heb ik sneller gereageerd dan je zegt. Ik was heel druk bezig met ontwerp te maken, dus daardoor reageerde ik niet meteen. Ik zou zelf geen zaken willen doen met iemand die als hij toch de klus niet krijgt, daar een groot probleem van gaat maken, de regelementen van Tweakers erbij gaat halen, en vervolgens een draadje aanmaak, om er een nog groter probleem van te maken. Een simpele 'Wat jammer, ik had het erg graag willen doen', had ook gekund.
Oke, het volgende klinkt heel zwaar, maar even heel eerlijk: haal het "bewijs" er eens bij dat het sneller ging dan dat jij dat ik dat zegt, en waar in ik volgens jou beweringen bepaalde dingen heb gezegd!

En waarom heb je niet gelijk in eerste instantie gezegd: goh, klinkt een beetje lullig, maar heb al een ander gevonden.

Ik kreeg van jou een berichtje terug van "heb al wat anders." *letterlijk!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mg794613
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-03 15:47
Ik begrijp dat het moeilijk is, maar het zal alleen maar moeilijker worden vanaf dit punt.
"Kiss and make up"
Dit is een opeenstappeling van handelingen van beide kanten en kent enkel verliezers. Haal beide je slechte review weg en wordt er beter van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TecHHeaD schreef op maandag 11 november 2013 @ 19:21:
Ja maargoed, van de 1000 topictitels voldoet naar schatting(als ik zo vluchtig even wat subfora bij langs trippel) slechts 150 ook werkelijk aan de eisen, bij anderen word het even aangepast en hier een punt van gemaakt, lekker hypocriet.
Seriously?

Je wil dat mensen er werk in steken, meer dan 'even een titel aanpassen' en je hebt het lef om niet eens voldoende fatsoen te hebben om te lezen hoe het dan werkt. Zodat het voor ons in ieder geval wat makkelijker wordt in de handing?

Geen publieke userreview, maar gefeliciteerd met de notitie over jou die je met deze houding gescoord hebt in ons backendsysteem. Als dat soort dingen vaker opvallen, gaan we op gegeven moment afwegen of zo'n houding wel plaats heeft op de site. Iets wat je al als geen ander zou moeten weten. Van jou nog één keer een komma verkeerd of een onvertogen woord, en je mag permanent een ander honk gaan zoeken.

Maar goed; dat staat los van de situatie waar het om gaat. De review die je kreeg is overduidelijk enkel en alleen gemotiveerd vanuit het feit dat je een review plaatste, en daar is de review niet voor bedoeld.
Als mensen communicatie afspreken, en zelfs weten van problemen met hun e-mail, dan is dat eigen verantwoordelijkheid. Doet iemand dan moeite voor je en er komt geen reactie dan is een review gewoon op zijn plaats. De review is dan ook verwijderd.

Tip aan Oscar; een ervaring is niet enkel van toepassing als je concreet tot een deal komt. Daarnaast: fix je mail, want je loopt op deze manier gewoon het risico dat je tegen meer beoordelingen aanloopt. En: reviews teruggeven uit wraak wordt niet gewaardeerd. Jij zat hier fout, accepteer het, en doe er wat mee voor de toekomst.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 13:20 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.