Maximale snelheid op jouw adres 12 Mb/s

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-05 19:12

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nu al ruim een jaar Internet en tv van Telfort, heel tevreden over beide. Echter na het lezen van de verschillende berichten over het verhogen van de snelheid door providers ben ik is gaan kijken op welke snelheid ik eigenlijk leef. Tot mijn schrik is mij down niet hoger dan 17Mbit/s en m'n up niet hoger dan 2Mbit/s. Nu geeft mijn Telfort aan een down verbinding TOT 30Mbit/s te kunnen leveren, echter ben ik hier nog behoorlijk koud van. Ik neem aan dat mijn snelheid wordt gelimiteerd door de koper leidingen die KPN voor dit oude herenhuis heeft aangelegd. Klopt dit? En wat kan ik (kpn/telfort) er aan (laten) doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Glasvezel aanvragen of kabel internet nemen bij je lokale kabelboer.

Voor de rest had je je vraag beter hier kunnen stellen: Telfort Internet ervaringen topic - Deel 20

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Maar je bent toch tevreden?

Wat is dan het probleem?

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Als je het niet gemist hebt, heb je het ook niet nodig toch? Tenzij je er onevenredig voor moet neerleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:27

Shunt

Boe

Als je een abbo aangeboden is wat 30 mbit is wil je natuurlijk ook de 30 mbit halen. Ik snap dat heel goed en over het niet merken ja als je eerste auto en 1lieter 3 takt is weet je ook niet wat je mist als mensen praten over hun 4l v12. Echter betaal je voor een 4 liter v12 en krijg je slechts een 2 liter v4 dan zou ik ook gaan klagen.

Maar ja probeer als eerste je modem zo dicht mogelijk bij je ISRA punt aan te sluiten zorg dat je goede kabels gebruikt van het modem naar het ISRA punt en haal je dan nog slechts 17 mbit zou ik gaan kijken naar of glas of kabel. Heb je meteen geen last meer van het punt dat je digitale TV je snelheid limiteert ;).

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:48
Shunt schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:08:
Als je een abbo aangeboden is wat 30 mbit is wil je natuurlijk ook de 30 mbit halen.
[..]
Dat is de valkuil bij ADSL. Daarom zijn de claims ook altijd TOT 30Mbit, en nooit: "Gegarandeerd 30Mbit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:56

DjVe

Hatsaflats!

IPTV over DSL gaat natuurlijk ook van je snelheid af. Als ik me niet vergis is een "HD" stream 6 tot 8 Mbps en een SD uitzending 4 Mbps. Daarnaast is DSL snelheid ook nog eens afhankelijk van de afstand tot de wijkcentrale.

Ze zeggen toch ook TOT 30 Mbps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

bbblije schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 17:33:
Ik neem aan dat mijn snelheid wordt gelimiteerd door de koper leidingen die KPN voor dit oude herenhuis heeft aangelegd. Klopt dit?
De leeftijd is vaak minder belangrijk dan de lengte van de kabels.
De telefoonlijn moet helemaal tot de centrale van kpn, afhankelijk van je locatie kan dat 100 meter zijn tot meerdere kilometers. Hoe langer de lijn, hoe lager de te behalen snelheid. http://upload.wikimedia.o...s/8/81/VDSL2_Snelheid.gif

Als het goed is kon je bij het aanvragen van telfort bij de postcode check een schatting zien van de door jou te behalen snelheid. Komt dat overeen met wat je nu haalt?
Kijk ook eens in je modem naar de attainable upload en download snelheid.
(line status) http://tweakers.net/ext/f/BFP65pQCMGtxabQur6Grqucm/full.png
En wat kan ik (kpn/telfort) er aan (laten) doen?
Als de kabel lang is, niets. Als het aderpaar beschadigd is zou je de boel over kunnen laten schakelen op het andere paar. Maar het komt niet vaak voor dat er een paar stuk is, en als het zo is probeer hen maar eens te overtuigen.

Als jij denkt dat je hoger zou moeten kunnen halen (kijk in de postcode-check, vergelijk het met je buren) zou je ook eens naar je eigen bedrading kunnen kijken. Kijk of het isra punt goed afgemonteerd is, kijk naar de kwaliteit van de kabels (roest??). Zorg ervoor dat de kabel tussen isra en modem zo kort mogelijk is.

Toen ik in mijn huis jaren geleden adsl2 aansloot haalde ik een veels te lage snelheid (12mbit) terwijl de postcode check aangaf dat ik 19 mbit zou moeten kunnen halen. De kabels in het isra waren waardeloos gemonteerd, en het isra was aardig roestig. Kabels opnieuw gestript, isra ontdaan van roest en ik haalde opeens de volle 20mbit. Nu ik over ben op vdsl2 haal ik 30mbit en zou ik maximaal (althans dat is wat mijn modem zegt) met een duurder abonnement 42mbit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Ik heb inderdaad nooit last gehad van onze traagheid. Maar na het zien van de snelheidsverhogingen door andere aanbieders was ik benieuwd wat onze Telfort aansluiting deed. Dit viel me tegen!

Dat is het frappante, toen ik internet aanvroeg bij Telfort gaf hij 20Mbit/s aan. Echter mijn nieuwe onderbuurman heeft een goede maand geleden ook Telfort aangevraagd en nu geeft de postcode check 12Mbit/s aan. (Zie titel ;) ) Hebben de hoeveelheid aansluitingen en de snelheid in deze met elkaar te maken?

Ik vermoed dat de kabel vrij lang is, aangezien mijn appartement ook op zolder zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05 23:13

job

bbblije schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 18:37:
Dat is het frappante, toen ik internet aanvroeg bij Telfort gaf hij 20Mbit/s aan. Echter mijn nieuwe onderbuurman heeft een goede maand geleden ook Telfort aangevraagd en nu geeft de postcode check 12Mbit/s aan. (Zie titel ;) ) Hebben de hoeveelheid aansluitingen en de snelheid in deze met elkaar te maken?
De postcode check snelheid is gebaseerd op de kabellengte zoals die door kpn bekend is, corrigeert door de de snelheden van mensen met de zelfde postcode.
Ik vermoed dat de kabel vrij lang is, aangezien mijn appartement ook op zolder zit.
Als jouw isra op zolder zit is er niets aan de hand. De kabel tussen isra en modem moet zo kort mogelijk.
De kpnkabel is van heel andere kwaliteit dan wat er in huis gebruikt wordt, en extra metertjes naar zolder toe is het probleem niet.

Echter.. de vraag is of de kpnkabel wel door is getrokken tot de zolder. Als het appartement pas later gesplitst is dan zit het isra waarschijnlijk op de onderverdieping. Die extra meters maken dan wel verschil, maar gek als dat 8 mbit scheelt. Je zou eens op een vrije dag kunnen kijken of er ergens anders in het huis nog een isra zit.
Of als je bang bent om de boel stuk te maken laat je het zo :).

[ Voor 8% gewijzigd door job op 30-10-2013 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Het is geen vetpot bij mij in de buurt:

Dienst Omschrijving Snelheid (max.)
ADSL BBned ATM DSL 2-8Mb/512kb
SDSL BBned ATM DSL 2.3Mb/2.3Mb
ADSL2+ BBned Ethernet DSL 12Mb/1Mb
ADSL2+M BBned Ethernet DSL 12Mb/2Mb
B-SDSL.bis BBned Ethernet DSL 15Mb/15Mb

Afstand:± 1653 meter :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Gewoon overstappen op kabel of glasvezel. Wat ik al eerder zei dus.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Fiber schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:00:
Gewoon overstappen op kabel of glasvezel. Wat ik al eerder zei dus.
:Y
Zeker aan de triple play abo's kunnen de xDSL boeren simpelweg niet tippen. Zowel niet qua snelheid als qua aanbod van TV zenders. En die telefonie krijg je er onderhand gratis bij.
Bedenk je qua TV ook dat de kabelboeren daar heel veel ervaring en lange goede contracten hebben lopen. Simpel gezegd: de kwaliteit van het digitale TV signaal dat je over de kabel krijgt, is gewoon beter dan dat via xDSL. Plus het snoept niks van je bandbreedte voor internet af. Ik weet niet in welke regio / postcode je woont, maar overstappen loont, echt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Voor 32€ per maand zit je niet op de eerste rij... Wel klote dat het aanbod verder zo beperkt is hier in Breda. UPC 2 in 1 basis voor 37,50€ per maand had ik zo afgesloten. Bij Ziggo betaal je voor een soort gelijk pakket 48,95€, die hebben het alleen recht op de kabel hier :/ Glasvezel is hier (ook/nog) niet te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:54

D4NG3R

kiwi

:)

Ziggo Ai1 is altijd nog €43,95. Anyhow wat betaal je momenteel voor internet + TV? Als ik op telfords website kijk betaal jij nu €34,50. Bij Ziggo krijg je niet alleen gegarandeerd 20Mbit/s maar ook nog eens fatsoenlijk HDTV en telefonie.

[ Voor 6% gewijzigd door D4NG3R op 30-10-2013 23:06 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mijn ouders hebben UPC, ik zelf godzijdank Ziggo. Retestabiele verbinding, en qua TV doet Ziggo iig niet moeilijk over een CI+ kaart in je TV of eigen apparatuur. Zolang ze de apparatuur gecertificeerd hebben, geven ze er support op. Extra digitale TV in je slaapkamer? Pluk een 2e hands tuner of CI insteekkaart van internet af, koop voor 2 tientjes (of 2e hands voor minder) een decoderkaart, online activeren en klaar. Probeer dat maar eens bij UPC: "nee meneer, wij leveren CI+ kaarten alleen icm een decoder kaart, en die kunt u niet kopen, maar huren. Niks wordt je eigendom, en zo inflexibel als de pest. Ziggo eigen kanaalvolgorde, Prima, ga je gang. UPC zet ze op hun eigen volgorde, pas je het aan dan is ie de keer er op weer mooi op de UPC volgorde.

En daarbij: Telfort vraagt 36 euro per maand voor alles in 1. En da's met die "tot" 30Mbit internet die bij jou zo sloom is. Ziggo vraagt weliswaar 43 (9 euro meer per maand), maar daarvoor heb je dan wel gegarandeerd een 20/2 verbinding, krijg je er een interactieve decoder bij die gewoon van jou is en blijft en kun je een 2e TV zonder problemen aansluiten als je dat wilt, want heb je ook nog eens een analoog signaal. En mocht je ooit sneller willen qua internet of meer zenders willen dan kun je dat makkelijk uitbreiden. Ik geloof niet dat Telfort dat ooit waar zal kunnen gaan maken op de ADSL ;)

Edit: Ziggo is niet voor niks door T.net al een paar keer aangewezen als beste ISP. Zijn XS4ALL redelijk voorbij gestreefd. Van de mensen die een soortgelijk topic als jij openden en overstapten, hoor je eigenlijk alleen maar goede commentaren en geen kritieken. Hooguit: had ik het maar eerder gedaan :)
En da's niet om de boel op te hemelen ofzo, het is gewoon een constatering :)

[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 30-10-2013 23:33 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Topicstarter
Misschien had ik het niet helemaal goed verwoord, maar ik betaal nu 32€ per maand. Ziggo TV + Internet Z1 € 38,95 p/m* maar de snelheid die UPC biedt kost bij Ziggo TV + Internet Z2 € 48,95 p/m* (Bellen heb ik een ander duur mobiel abonnement voor).

Ik ga is nadenken of ik het de moeite waard vind om die 7€ per maand extra te betalen, voor 3Mbit/s sneller internet en hagel scherp beeld. Komt misschien onze pricewatch: Panasonic Viera TX-P50ST60E Zilver beter tot z'n recht, en hebben we eindelijk tv op de slaapkamer :P win, win, win?
Pagina: 1