Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:57
Ik heb sinds een jaartje een smartphone gekocht als vervanging voor mijn oeroude en dikke N95: Een Galaxy Ace. Leuk dingetje dat veel meer kan dan mijn vorige, probleem is alleen: Batterij is heel snel leeg!

Feiten:

-Op volledige vliegtuigstand en volledig opgeladen gaat hij een dag mee.
-Op vliegtuigstand met Wifi verbinding en volledig opgeladen gaat hij zo'n 8 uur mee.
-Volledig operationeel (alleen beaconverbinding [gprs]met Wifi verbinding zo'n 6 uur.
-Met HSDPA ong 3 a 4 uur.
-Aan de oplader is hij wel een uur of 4 zoet (USB Quickcharger)

En dit is nog volledig opgeladen+ geen constant gebruik. Onvolledig opgeladen gaat hij soms met 2 tot 5 % per 10 seconden naar beneden om vanaf 20% wat langzamer te zakken (Precies te zien dmv batterij-app).

Ook ruim ik het RAM regelmatig op, ik verzeker mezelf ervan dat GPS, Bluetooth uitstaan en beeldscherm op laagste stand. Verbinding met netwerk meestal alleen aan als ik zelf moet bellen[Alleen GSM, geen UMTS!] en WiFi ook als ik het nodig heb. Batterij-app zegt dat mijn batterij nog in goede staat is. Maar alsnog is mijn telefoon heel snel leeg!

Ik moet zelfs soms een extra Nokia meenemen om nog te kunnen bellen als mijn Ace leeg is.
Je kunt je vast wel voorstellen dat ik zo mijn smartphone-plezier kwijtraak...

Mijn vraag nu: Waarom is hij alsnog zo snel leeg? Hoe kan ik er nog meer voor zorgen dat hij minder snel leegraakt? Altijd aan- en uitzetten als ik hem nodig heb? Of is er gewoon iets mis met het apparaat?

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 14:43
Denk dat je batterij gewoon een stuk minder geworden is. Heb ik ook gehad bij mijn samsung galaxy ace. Heb toen voor een paar euro een nieuwe accu gekocht in China. Toen ging hij weer veel langer mee. En ja het ram geheugen is snel vol inderdaad. Het is natuurlijk geen high-end toestel. Bij mij heeft het geholpen een custom rom erop te zetten, maar dan nog is hij vrij traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
Maar batterijen kunnen in levensduur praktisch gewoon niet "minder worden".
Het is wel zo dat de eerste ±10/20 keer opladen, dat je dan veel meer capaciteit heeft, maar daar NA krijg je pas de werkelijke capaciteit, en dat word echt niet minder naar mate je hem meer gebruikt.

Die "quick charger" die je gebruikt, is dat een originele van Samsung gemaakt voor jou apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fifa4ever
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 14:43
Hoezo zou dat niet kunnen? Laptop accu's worden toch ook steeds minder na verloop van tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@fifa4ever Het is bij mij al zo vanaf het moment dat ik hem had. Niet na verloop van tijd. Ook een van de eerste dingen die mij opviel aan de Ace i.c.m. mijn Nokia N95. Ram maak ik niet alleen leeg omdat het weinig capaciteit heeft maar ook om energie te besparen.

TecHHeaD: Het is gewoon de bijgeleverde netstroomkabel en de originele USB-kabel die ik aan de Quick-charge USBpoort van mijn notebook klik... Dit doe ik dus bijna elke keer als ik mijn notebook nodig heb, dan charge ik gelijk mijn Ace met de USB-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:25
Als je bij Instellingen -> Accugebruik kijkt? Wat zijn dan zoal de procenten?

Op vliegtuigstand zetten is natuurlijk helemaal niet ideaal en zou echt niet mogen.

Maak je het RAM handmatig leeg? (taskkillers kunnen ook veel energie verbruiken).

Mijn ervaring is eigenlijk dat met een goede custom ROM (bv Cyanogenmod) mijn batterij een stuk langer meegaat (heb wel geen Ace :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Al een factory reset gedaan?

Lost vaak iets op ala je geluk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
@Thmz159: Bij mij is het instellingen -> Over het toestel -> Batterijgebruik.
Er staat:
-Telefoon standby 55%
-Wi-Fi 27%
-Display 18%

Ram maak ik handmatig leeg, dus grote knop ingedrukt -> Taakbeheer en dan bij Actieve applicaties "alles stoppen" + bij Ram beheer "wis geheugen".

1x Custom ROM geprobeerd op te zetten, kreeg hem half bricked. Met heel veel moeite originele ROM er weer op en telefoon werkend gekregen. Zomaar doe ik dat dus liever niet weer...

@ Chris Smoove: Meerdere keren al, geen resultaat.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:25
Installeer een CPU spy. Een hoge % "telefoon standby" kan denk ik betekenen dat de telefoon niet in "deep sleep" gaat. Als je CPU spy geinstalleerd hebt en de telefoon een tijdje met het scherm uit laat staan (dus standby), zou het eigenlijk alleen maar "deep sleep" mogen zijn.

Misschien is er een app die je phone uit "deep sleep" houdt. (al zou de batterijduur net nadat hij gereset geweest is wel goed moeten zijn).
Heb je toevallig de Facebook app? (vroeger was die nogal buggy en energieslurpend, geen idee hoe het nu zit want ik gebruik Friendcaster :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Thmz159 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 00:04:
Installeer een CPU spy. Een hoge % "telefoon standby" kan denk ik betekenen dat de telefoon niet in "deep sleep" gaat. Als je CPU spy geinstalleerd hebt en de telefoon een tijdje met het scherm uit laat staan (dus standby), zou het eigenlijk alleen maar "deep sleep" mogen zijn.

Misschien is er een app die je phone uit "deep sleep" houdt. (al zou de batterijduur net nadat hij gereset geweest is wel goed moeten zijn).
Heb je toevallig de Facebook app? (vroeger was die nogal buggy en energieslurpend, geen idee hoe het nu zit want ik gebruik Friendcaster :) )
Ok, zal die CPU spy eens even proberen.
De Facebook-app heb ik er al tijden geleden uitgedaan, vanwege vele ruimte die hij inneemt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
TecHHeaD schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:58:
Maar batterijen kunnen in levensduur praktisch gewoon niet "minder worden".
Het is wel zo dat de eerste ±10/20 keer opladen, dat je dan veel meer capaciteit heeft, maar daar NA krijg je pas de werkelijke capaciteit, en dat word echt niet minder naar mate je hem meer gebruikt.

Die "quick charger" die je gebruikt, is dat een originele van Samsung gemaakt voor jou apparaat?
Huh?
Hoe kom je hier nou weer bij?
Lithium-ion (Li-ion)[bewerken]
Nuvola single chevron right.svg Zie Lithium-ion-accu voor het hoofdartikel over dit onderwerp.
De Li-ionaccu kan meer lading bevatten dan de NiCd- en de NiMH-batterij. Per kilogram accu kan de grootste hoeveelheid energie opgeslagen worden (140 Wh/kg). In het laboratorium kan bij een testopstelling de Li-ionaccu ook veel vaker opgeladen worden. Een duurdere constructie met een polymeer heeft nog betere eigenschappen. Met name de vermogensdichtheid ligt een stuk hoger: 300 W/kg. Dat betekent dat er veel energie in korte tijd geleverd kan worden.
In de praktijk blijkt de Li-ion echter kwetsbaar. Bij veel apparaten zit een Li-ionaccu vast ingebouwd. Indien de batterij stuk gaat, is het niet altijd rendabel om nog een nieuwe accu te kopen. Vanwege de chemische samenstelling is het mogelijk dat Li-ionaccu's bij een defect tot zelfontbranding komen. Daarbij komt zuurstof vrij waardoor er flinke steekvlammen kunnen ontstaan. Maar wanneer de originele lader voor de Li-ionaccu gebruikt wordt en de accu wordt gebruikt waar hij voor bedoeld is, is de kans op schade zeer klein. Een ander (minder bekend) nadeel is dat de Li-ionaccu zijn capaciteit al begint te verliezen, onmiddellijk nadat hij gefabriceerd is. Bij 25 graden Celsius is dit ongeveer 20 % per jaar en dit loopt op bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu slechts 3 tot 5 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 20:13
fifa4ever schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 23:02:
Hoezo zou dat niet kunnen? Laptop accu's worden toch ook steeds minder na verloop van tijd?
Klopt maar bv de batterij van mijn 3 jaar oude TOSHIBA heeft na jaren lang zwaar gebruik nog steeds 78% van de oorspronkelijke capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mizgala28 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:52:
[...]

Klopt maar bv de batterij van mijn 3 jaar oude TOSHIBA heeft na jaren lang zwaar gebruik nog steeds 78% van de oorspronkelijke capaciteit.
Het is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden. Maar stellen dat batterijen niet minder worden na verloop van tijd is nonsens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Momus schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:00:
[...]

Het is natuurlijk afhankelijk van de omstandigheden. Maar stellen dat batterijen niet minder worden na verloop van tijd is nonsens.
Goed en wel maar dat verklaart alsnog niet waarom hij vanaf begin al zo snel leeg is...
Dat een smartphone meer van de batterij vergt is logisch, maar zoveel dat hij niet normaal bruikbaar is...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
timmie1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:16:
[...]

Goed en wel maar dat verklaart alsnog niet waarom hij vanaf begin al zo snel leeg is...
Dat een smartphone meer van de batterij vergt is logisch, maar zoveel dat hij niet normaal bruikbaar is...?
Klinkt als een maandagochtend model.
Al een keer teruggegaan naar de fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Lezen is ook een kunst ;-)

Chris Smoove Dinsdag 29 oktober 2013 23:45

timmie1 Dinsdag 29 oktober 2013 23:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
timmie1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:25:
Lezen is ook een kunst ;-)

Chris Smoove Dinsdag 29 oktober 2013 23:45

timmie1 Dinsdag 29 oktober 2013 23:51

Dat klopt, dat is een kunst. Ik zou op ebay of Aliexpress op zoek gaan naar een andere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-05 14:00
Na een klein jaar zou ik niet verwachten dat het aan de batterij ligt. Is natuurlijk wel goed om uit te sluiten. En bekijk die link van reyals eens. Zou me niet verbazen als daar het probleem zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Fotogravinnetje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:05:
Na een klein jaar zou ik niet verwachten dat het aan de batterij ligt. Is natuurlijk wel goed om uit te sluiten. En bekijk die link van reyals eens. Zou me niet verbazen als daar het probleem zit...
Ik gebruik überhaupt geen cell broadcasting, laat staan NL-Alert... Staan dus ook net (Net nogmaals gecontroleerd)

[ Voor 5% gewijzigd door timmie1 op 30-10-2013 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fotogravinnetje schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:05:
Vanaf het begin al, zegt hij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:06

Quad

Doof

De Galaxy Ace is gewoon brak, heb er hier 1 gehad en twee familieleden (waren er 4) hadden er een, ding is te snel leeg, ook al doe je nauwelijks mee, zoals 3G uit en WiFi aan wanneer ze het nodig hebben etc.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
Quad schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 14:18:
De Galaxy Ace is gewoon brak, heb er hier 1 gehad en twee familieleden (waren er 4) hadden er een, ding is te snel leeg, ook al doe je nauwelijks mee, zoals 3G uit en WiFi aan wanneer ze het nodig hebben etc.
Dus, wat moet ik nu? Deze weggooien en ondertussen opsparen voor een nieuwe?
Zo ja, wat is dan een fatsoenlijke tel in de prijsklasse van 'n Ace? Ééntje die ik wel normaal kan gebruiken als smartphone en niet als een soort kale PDA?

Nieuwe batterij moet geen oplossing zijn, ik kan hem hoogstens even verwisselen met die van een kennis met dezelfde model om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Beste wat je nu kan doen is idd een andere accu testen, misschien is de accu van jou brak.
Heb genoeg Galaxy Ace's gezien bij vrienden en die klagen niet echt om zo'n korte accuduur.

[ Voor 34% gewijzigd door Chris Smoove op 31-10-2013 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:38

Superkiwi

Hoi doei

Ik was even aan het zoeken op het forum omdat ik hetzelfde probleem heb.
Mijn batterij gaat, als de wifi aanstaat, zo'n 6-8uur mee.
Batterijgebruik is alleen wifi, telefoon standby en mobiel standby.
Vorige week een nieuwe batterij gekocht maar dat helpt niet.

Nu las ik ergens dat upgraden naar android 2.6.3 kan helpen (ik heb 2.3.5) maar als ik een softwareupdate uitvoer zegt hij dat er geen updates beschikbaar zijn.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-05 20:13
Kort en simpel, Galaxy Ace heeft gewoon een slechte batterij duur, dit probleem hebben mensen in mijn. omgeving ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kort en simpel:
Dit was nooit het geval bij mij, het is echt iets van de laatste weken.
Daarvoor ging de batterij bijna 2 dagen mee, terwijl ik er precies hetzelfde mee deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Nieuwe batterij, nieuwe (custom) rom, cell broadcasting uit al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Yes, yes en yes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greveldinges
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46

Greveldinges

Thank you, thank you very much

Dan is je toestel waarschijnlijk gewoon brak, of je installeert steeds een app die stroom slurpt.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Enige apps die ik geinstalleerd heb en gebruik zijn whatsapp en facebook.
Verder heb ik er niks op geinstalleerd.
Facebook gebruik ik op de mobiel echt nauwelijks.

Ik zal eens kijken hoe ik android 2.6.3 erop kan zetten.
Zit nu met 2.3.5 en heb ergens gelezen dat dat ook het probleem kan zijn.

Pagina: 1