UPC's Android app

Pagina: 1
Acties:
  • 473 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MyBearTibbers
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 20:48
Beste mede tweakers,

Een collega van mij heeft de beruchte Horizon box.
Na een heftig gesprek met een UPC medewerker dit weekend, kwam ook de Android app te sprake.
Nu praatte deze medewerker zijn mond voorbij, en gaf aan dat UPC/Liberty Global een contract heeft Apple om de app niet uit te brengen op het Android platform.

Nu lijkt me dit niet de meest nette manier om met je klanten om te gaan.
Zou hier een kern van waarheid in kunnen zitten, of lult iemand uit zijn nek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Van Apple zou het mij niet verbazen. Er is namelijk geen enkele technische reden waarom de Android app zo lang duurt om op te leveren. Sterker nog, de procedures om een IOS app toe te laten zijn stukken langduriger.

Een Android app levert geen geld op, een contract met Apple wel. Het blijft immers een business, gericht op geld verdienen. Klanten met een dienst bedienen is tegenwoordig slechts een middel en niet het doel van een onderneming. Apple zal er alles aan gelegen zijn om Android tegen te werken, bij Philips speelt wellicht iets vergelijkbaars met de Hue. De Android functionaliteit loopt daar mijlenver achter, terwijl hobbyisten dezelfde functionaliteit wel makkelijk kunnen toevoegen aan hun apps.

Ik zou dus geneigd zijn 'de roddel' te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
Maar als het een 'normale' klantenservicemedewerker was denk ik toch dat die medewerker niet geheel de waarheid heeft verteld. Ik heb namelijk weleens vaker meegemaakt dat zulke mensen dingen verzinnen om de klanten maar gelukkig te houden.

Mijn vriendin heeft zelf bij UPC gewerkt en ik kan je dus uit eerste hand vertellen dat klantenservicemedewerkers überhaupt zulke informatie niet krijgen. Sterker nog, zij krijgen vaak pas nieuws te horen als het al een dagje op Tweakers staat. In sommige gevallen weten ze het iets eerder, maar geen uitzonderlijke termijnen.

Persoonlijk denk ik dat ze de Android app niet uit kunnen brengen in verband met rechten van televisie-aanbieders en mogelijke roottoegang op Android. Dat heeft bij Ziggo namelijk ook veel gezeik opgeleverd in hun app. Buiten dat is het ontwikkelen van een goede Android app wel vele malen moeilijker dan een goede iOS app, aangezien je met heel veel verschillende zaken rekening moet houden (schermgrootte, resolutie, skins, verschillende OS versies, etc), wat je een stuk minder hebt op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 00:59
Kan er kort over zijn.

Onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
@ALL,

Allereerst excuses voor de onduidelijkheid die er is ontstaan. Ik kan zeggen dat dit niks te maken heeft met contractuele verplichtingen richting Apple.

Bij het ontwikkelen van een Android app heb je te maken met meerdere factoren zoals fabrikant, schermgrootte, resolutie, OS versie en de rechten vanuit de televisieaanbieders icm de veiligheid van de app zoals alex3305 ook aangeeft.

Ik hoop dat ik het zo wat heb kunnen verduidelijken en hoor het graag als hierover nog vragen zijn.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Wat een onzin verhaal dit zeg wat UPC webcare hier verkondigd.
Het is maar waar je je prioriteit legt en dus kan je ervan uit gaan dat wat gebruiker DhrChibi heeft vermeld een grote kern van waarheid bevat.

Aan webcare zou ik willen zeggen. Lees dit eens en denk eens aan je grootste deel van je klanten.

http://www.ad.nl/ad/nl/55...er-1-in-smartphones.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-10 05:34

d0s

sssst

Grote onzin inderdaad. Dat het een aantal maanden duurt oké, maar inmiddels meer dan 1 jaar is gewoon schofterig, er werd bij de launch gezegd q1 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
jeroen028 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:51:
Wat een onzin verhaal dit zeg wat UPC webcare hier verkondigd.
Het is maar waar je je prioriteit legt en dus kan je ervan uit gaan dat wat gebruiker DhrChibi heeft vermeld een grote kern van waarheid bevat.

Aan webcare zou ik willen zeggen. Lees dit eens en denk eens aan je grootste deel van je klanten.

http://www.ad.nl/ad/nl/55...er-1-in-smartphones.dhtml
Het is zeker geen onzinverhaal wat UPC Webcare hier verteld. Sterker nog, bij Ziggo heeft de Android app ook heel lang op zich laten wachten, een maand of negen namelijk. Buiten dat is je bron nogal onnuttig, aangezien dat over de Amerikaanse markt gaat die qua mobieltjes en tablets wezenlijk verschilt van de Europese of zelfs Nederlandse markt.

Dat de app te lang op zich laat wachten, daar kan ik het overigens wel mee eens zijn. Maar zoals ik en de webcare al zeiden, dat heeft onder andere ook met de heel veel verschillende soorten smartphones en tablets te maken. Alsmede met mogelijke root-toegang op het device. Daar heeft Ziggo namelijk ook erg veel problemen mee gehad en hun app draait niet eens met root-toegang.

Overigens nog een leuk detail voor alle alu-hoedjes: de Horizon box word namelijk door Samsung gemaakt en die zullen ook niet gelukkig zijn dat er nog geen Android app is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Waarom moet het mogelijk root toegang hebben opeen android device vertraging van een app opleveren? Het jailbreaken van een iOS device is toch bijna het zelfde en daar is geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Echt met IH heeft dit niet te maken. En wat de reden van UPC ook mag zijn, dat het potentieel klanten kan kosten zullen ze daar echt wel realiseren. De vraag is in hoeverre het ontbreken van een android app echt klanten kost, maar goed.

De werkelijke redenen zal een helpdesker misschien niet weten. En het kan goed te maken hebben met contentleveranciers. Android is wat meer open dan IOS, zeker met custom roms enz, en contentleveranciers kunnen enorm bitchy zijn mbt rechten en potentieel opnemen en distribueren van media.

Anyway: Dit hoort meer in [UPC Horizon] Ervaring en discussie thuis.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.