Toon posts:

gpt mbr bootmgr windows 7/8 probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik zag nergens waar ik me voor kon stellen dus doe ik het hier even bij, naam is jaspers, 30 jaren oud woon in oosten des lands en ik zit met een probleempje waar ik zo 123 niet uitkom
ik heb een nieuwe pc gekocht voor moeders, en daar staat windows 8 op, ze ziet windows 8 totaal niet zitten, dus ik denk ik zet er windows 7 op. dit is een asus laptop en is van augustus 2013. een i3 processor 4gb werkgeheugen en 500 gb schijf. maar geen cd/dvd mogelijkheid.

nu heb ik een bootable usb stick gemaakt, en via wat bios instellingen het installeren van windows 7 begonnen. Nu kom ik bij het formatteren van de harde schijven, hier alle schijven verwijderd en daarna 2 partities aan gemaakt. nu wil ik hier dus windows opzetten maar nu krijg ik de foutmelding dat dit een guid partition table ( GPT is ) en dat windows 7 alleen op MBR kan worden geinstalleerd. nu ben ik dus alles kwijt en zodra ik nu de laptop opstart staat er boot mgr is missing .
nu heb ik geprobeerd om met de bootable usb stick met gparted te starten maar dit wil niet ?
weet iemand hier een oplossing voor ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Hier wat lees stuff. Ik denk dat het beter is om vooraf in te lezen op internet over hoe je kan downgraden. Verder zou ik je aanraden om Windows 8 wel te gebruiken maar dan te upgraden naar Windows 8.1
Ook staat Dat je allen kan down graden naar Windows 7 Pro en uit me hoofd moest je beschikken over Windows 8 Pro maar dat weet ik niet zeker. Ik zelf heb voor het probleem waar ze tegen aanloopt(het startmenu) opgelost door voor 2 dollar een licintie te kopen op start8. Ik vind het prima, en ik de functies achter de hand van Windows 8. Hierdoor ben ik zelden in het nieuwe startscherm alleen maar om windows spelletjes te spelen. Met gratis software heb ik geen ervaring mee.

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Je hebt al een topic lopen over dit probleem: gpt mbr bootmgr windows 7/8 probleem
Meer dan 1 topic is niet toegestaan, dus deze gaat op slot.

Desktop | Server | Laptop

Dit topic is gesloten.