gpt mbr bootmgr windows 7/8 probleem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 551255

Topicstarter
ik heb een nieuwe pc gekocht voor moeders, en daar staat windows 8 op, ze ziet windows 8 totaal niet zitten, dus ik denk ik zet er windows 7 op. dit is een asus laptop en is van augustus 2013. een i3 processor 4gb werkgeheugen en 500 gb schijf. maar geen cd/dvd mogelijkheid.

nu heb ik een bootable usb stick gemaakt, en via wat bios instellingen het installeren van windows 7 begonnen. Nu kom ik bij het formatteren van de harde schijven, hier alle schijven verwijderd en daarna 2 partities aan gemaakt. nu wil ik hier dus windows opzetten maar nu krijg ik de foutmelding dat dit een guid partition table ( GPT is ) en dat windows 7 alleen op MBR kan worden geinstalleerd. nu ben ik dus alles kwijt en zodra ik nu de laptop opstart staat er boot mgr is missing .
nu heb ik geprobeerd om met de bootable usb stick met gparted te starten maar dit wil niet ?
weet iemand hier een oplossing voor ?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:55

Quad

Doof

Werkt gewoon als je alle partities verwijderd van de schijf en een nieuwe partitie aanmaakt en formatteert.

[ Voor 28% gewijzigd door Quad op 29-10-2013 21:09 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zet dus gparted op een bootable usb stick, en dan zegt hij nog bootmgr ontbreekt ! ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Je moet wel aangeven dat er geboot moet worden van die stick en niet van de hdd.

Verder kun je met diskpart vanuit de installer van W7 de harde schijf helemaal leegmaken. Dan wordt ook de partitie indeling (MBR of GPT) verwijderd. Wat jij nu gedaan hebt is de partitie's weghalen maar de tabel laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dat klopt, ik heb dus alle partities verwijderd, en heb nu geen windows er meer op staan en kom niet verder dan, ik heb dus in de installatieproces van w7 alles verwijderd, en weer opnieuw aangemaakt maar dan nog blijft die zeggen dat die gpt is en niet mbr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Eigenlijk kan je het ook Googlen.

http://superuser.com/ques...ons-for-windows-7-install

Een van de links wat je tegenkomt..

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat komt omdat je alleen de partitie's zelf hebt verwijderd en niet de tabel waar de informatie over de partitie's is opgelsagen. Je zult dus de hele schijf leeg moeten maken en dan een MBR weg moet en scrhijven.

En met Quad inderdaad, zo moeilijk is het niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Kaalus op 29-10-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mag ik jullie hartelijk bedanken, ik kwam die site die je gaf nog niet eerder tegen, ik heb me rot zitten zoeken met wel 40 tabs en 20 google zoekpagina's
bedankt voor jullie expertise en geduld !
de shift f10 optie werkt goed!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 551255 op 29-10-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Dan ben ik benieuwd welke zoektermen je gebruikt. ;)

Ik heb bijvoorbeeld: remove gpt partition with windows 7 installation.
1e, 3e en 4e links zijn bingo. ;)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
turning off uefi
gpt to mbr
bootmgr missing
gpt convert mbr without windows
gpt disk mbr boot missing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

en een schopje naar WOS: dit hoort niet in client software algemeen. Windows is een OS.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1