Fotograaf in wording |
Beste lezer, Helaas weet ik niet of dit helemaal volgens de 'regels' is in dit sub-forum. Ik ben sinds een maand begonnen met fotograferen, en het leek me een leuk idee om hier een topic over op te zetten zodat ik van de lezers commentaar, en kritiek kan krijgen. En ook zelf mijn vooruitgang bij te houden - uiteraard. Kortom, dit zal eigenlijk een verzameling van mijn 'shoots' door de weken heen zijn. Elke nieuwe shoot zal een verwijzing in de inhoudsopgave naar de post in dit topic waarin de foto's getoond zullen worden. Ben natuurlijk nog een flinke beginner. Prachtfoto's zijn het absoluut niet. Maar door ervaring zal ik uiteraard beter worden. En hopelijk door jullie commentaar en kritiek ook! Ik heb er in ieder geval ontzettend veel plezier van, en merk dat ik ook anders tegen dingen aankijk. Mijn gear op het moment: Nikon D3200 (Ben huidig een arme student. Wanneer ik volgend jaar klaar met mijn opleiding en een stabiel inkomen heb zal ik dit upgraden naar een D7000) Nikkor 17-55 nikkor 18-55 f/3.5-5.6 (Sinds ik een 50mm prime heb gebruik ik deze puur en alleen voor wide-angle shots op 18mm. 55mm met f/5.6 vind ik echt niet te doen) Nikkor 50mm F/1.8G (Erg tevreden met deze lens) Nikkor 55-300mm F/4.5-5.6g |
Inhoudsopgave |
28-9-2013 - Bossen 5-10-2013 - Gekloot 12-10-2013 - Fotoshoot vriendin 20-10-2013 - Dagje natuurpark lelystad 26-10-2013 - Kermis Lelystad 1-11-2013 - Amsterdam @ Night |
[anchor]bossen[/anchor] De eerste keer dat ik de camera in handen had. Met een vriendin het bos in gegaan om wat wilde koeien te fotograferen. Deze shoot is geheel geschoten met de 17-55 kitlens. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Wat rondgekloot om wat meer aan de lens te wennen. ![]() ![]() ![]() ![]() |
De 50mm f/1.8 is binnen! Fotoshootje met vriendin gedaan. Note to self: Dit is een geweldig voorbeeld waarom je dus fill-in flash gebruikt! ![]() ![]() ![]() ![]() En m'n vriendin nog een kiekje van mij gemaakt. ![]() |
Deze dag er toch écht achter gekomen dat ik een langere lens nodig heb. Met een 50mm is dit gewoon niet te doen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ook deze dag erg verlangd naar een langere lens. Die avond een 55-300mm besteld. Om de 17-55 lens niet te laten verstoffen de volgende foto's geschoten: ![]() ![]() ![]() |
[ Voor 48% gewijzigd door Valandin op 01-11-2013 23:09 ]