Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-05 19:16
Hallo, :)

Ik heb op het moment een mooi setje JBL speakers en een Pioneer subwoofer. (2.1 set dus) Deze zijn echter verbonden met een 20 jaar oude Kenwood versterker, en de versterker is weer met behulp van een vergulde tulp naar 3.5mm jack kabel verbonden met mijn moederbord. (de z77a-gd65 gaming)
Dit klinkt wel redelijk/goed, maar het is niet geweldig, dus ben ik aan het uitvogelen hoe ik betere kwaliteit kan krijgen. :P

Nu is mijn vraag; met welke optie krijg ik de beste geluidskwaliteit voor games en muziek? (2.1, geen surround)

Optie 1; Een nieuwe versterker kopen die hdmi ondersteund (Sony STR-DH540 bijv.) en via mijn gtx 580 geluid sturen naar de nieuwe versterker. Maar dus wel 2 keer DVI blijven gebruiken voor me monitoren, en dan een hdmi naar de versterker enkel voor geluid.

Optie 2; Een nieuwe versterker kopen (Sony STR-DH540 bijv.) en mijn vergulde tulp naar 3.5mm jack kabel gebruiken om hem te verbinden met mijn moederbord.

Optie 3; Geen nieuwe versterker kopen maar een geluidskaart, de Asus Xonar Essence STX bijvoorbeeld. En dan verbinden met me oude versterker via tulp kabels. Of bijvoorbeeld de Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus en hem dan verbinden met mijn tulp naar 3.5mm jack kabel.

Optie 4; Een nieuwe versterker & een nieuwe geluidskaart kopen en die dan verbinden met de tulp of tulp naar 3.5mm kabels. (Dit is waarschijnlijk de beste optie, maar ook de duurste en vraag me af of ik dan geen geld verspil)

Ik heb namelijk geen idee wat het belangenrijkste is, de versterker of een geluidskaart.

Kan je bijvoorbeeld gewoon je middelmatige moederbord audio gebruiken als je een goede versterker hebt?

Of kan je een oude/middelmatige versterker gebruiken (zoals ik) als je een mooie geluidskaart hebt?

En is het geluid van mijn gtx 580 beter als dat van mijn moederbord zodat ik dat kan gebruiken icm met een nieuwe versterker met hdmi?

Misschien is deze vraag al eens een keertje gesteld maar ik vind het zo ingewikkeld dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 8)7

Bij voorbaat dank,

Mitchell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:09

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwacht je dat zo'n Sony receiver beter klinkt dan je oude versterker? Heb je ze al eens naast elkaar beluisterd? Of ga je er gewoon van uit dat nieuwer beter is? In dat geval kun je nog wel eens van een koude kermis thuis komen ;)

Probeer of je ergens een geluidskaart kunt lenen desnoods en probeer dat eerst :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Dat is het juist, ik heb geen idee, mijn budget voor een versterker is ook niet echt hoog. (250 euro max)
En ik zag dat die van Sony niet zo duur was en HDMI had, dus ik dacht dat is wel een optie.

Het lijkt me wel dat nieuwer beter is, aangezien die Kenwood versterker wat mankementen toont en hij van de binnenkant gewoon een groot stofnest is. :P

Ik heb niet de mogelijkheid om ergens een geluidskaart te lenen helaas.

Bedankt voor je reactie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:12
Als je het geluid digitaal naar je versterker kan sturen (bijvoorbeeld over HDMI dus), dan ga je het slechtste deel van de meeate onboard-geluidskaarten al voor bij. Dat is namelijk vaak de D/A-conversie.

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 27-10-2013 07:18 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Beide upgrades zullen marginaal zijn. Als je niet tevreden bent over het geluid, zit dat voor > 90% in de speakers of de plaatsing ervan / de akoestiek.

Maar dat is maar een algemene stelling. Wat mis je precies in je geluid en waarom denk je dat je het in de versterker of geluidskaart moet zoeken?

[ Voor 33% gewijzigd door JvS op 27-10-2013 07:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Na 20 jaar kan (kán) het zijn dat de versterker niet zo goed meer werkt. Leen een andere versterker en luister of je een duidelijk verschil hoort. Zoja, dan is je oude versterker niet meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Dus als ik jullie zo hoor kan ik beter een nieuwe versterker kopen en hem dan verbinden met mijn gtx 580 om het goedkope gedeelte van me moederbord te omzeilen?

Ik heb helaas niet de mogelijkheid om ergens een versterker te lenen, het probleem met deze versterker is dat maar één van de 4 audio-in tulp ingangen werkt, en het geluid staat standaard echt super hard. Mijn volume in windows heb ik daarom ook maar op 25% zodat ik de volume control op de versterker nog kan gebruiken zonder dat ik me oren kapot maak. En je kan door de ventilatie grills zien dat hij van binnen gewoon heel erg stoffig is, je kan de pcb niet eens meer zien.

Wat ik in het geluid mis? Ik mis zeg maar het warme geluid, met wat meer bass, ook hoor ik een hele lichte ruis al speel ik geluid af. Mijn neef heeft namelijk dezelfde speakers en bij hem klinken ze wel erg warm en mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik zou dan jouw versterker even meenemen naar je neef en luisteren hoe het dan klinkt. Ik acht de kans groter dat het bij je neef voller klinkt door de ruimte dan door een versterker.

Het zou zo zonde zijn als je meer dan 200 euro investeert, en het dan niets oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 13:10

DjVe

Hatsaflats!

Externe geluidskaart met versterker erin. Ik heb vorig jaar een king-rex met losse psu voor €200 gekocht als occasion. Super versterker met een simpele doch goede USB geluidskaart.

[ Voor 4% gewijzigd door DjVe op 27-10-2013 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Die ruis kan je verminderen door het geluid op de pc op 100% te zetten. Als je kan solderen, kan je met een paar weerstanden een verzwakker maken, zodat je alsnog de volumeknop op de versterker kan gebruiken.

Stof is niet zo erg, even de kap er af schroeven (stekker er uit!) en schoonmaken. Dan kan de versterker z'n warmte ook wat beter kwijt.

Klinkt het geluid zoals je wilt als je de basregelaar op de versterker wat omhoog draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 05:25
Mits_CooKieHH schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:17:

Ik heb op het moment een mooi setje JBL speakers en een Pioneer subwoofer. (2.1 set dus) Deze zijn echter verbonden met een 20 jaar oude Kenwood versterker, en de versterker is weer met behulp van een vergulde tulp naar 3.5mm jack kabel verbonden met mijn moederbord. (de z77a-gd65 gaming)
Dit klinkt wel redelijk/goed, maar het is niet geweldig, dus ben ik aan het uitvogelen hoe ik betere kwaliteit kan krijgen. :P

Nu is mijn vraag; met welke optie krijg ik de beste geluidskwaliteit voor games en muziek? (2.1, geen surround)

Optie 1; Een nieuwe versterker kopen die hdmi ondersteund (Sony STR-DH540 bijv.) en via mijn gtx 580 geluid sturen naar de nieuwe versterker. Maar dus wel 2 keer DVI blijven gebruiken voor me monitoren, en dan een hdmi naar de versterker enkel voor geluid.

Optie 2; Een nieuwe versterker kopen (Sony STR-DH540 bijv.) en mijn vergulde tulp naar 3.5mm jack kabel gebruiken om hem te verbinden met mijn moederbord.

Optie 3; Geen nieuwe versterker kopen maar een geluidskaart, de Asus Xonar Essence STX bijvoorbeeld. En dan verbinden met me oude versterker via tulp kabels. Of bijvoorbeeld de Asus Republic Of Gamers Xonar Phoebus en hem dan verbinden met mijn tulp naar 3.5mm jack kabel.

Optie 4; Een nieuwe versterker & een nieuwe geluidskaart kopen en die dan verbinden met de tulp of tulp naar 3.5mm kabels. (Dit is waarschijnlijk de beste optie, maar ook de duurste en vraag me af of ik dan geen geld verspil)

Ik heb namelijk geen idee wat het belangenrijkste is, de versterker of een geluidskaart.

Kan je bijvoorbeeld gewoon je middelmatige moederbord audio gebruiken als je een goede versterker hebt?

Of kan je een oude/middelmatige versterker gebruiken (zoals ik) als je een mooie geluidskaart hebt?

En is het geluid van mijn gtx 580 beter als dat van mijn moederbord zodat ik dat kan gebruiken icm met een nieuwe versterker met hdmi?

Misschien is deze vraag al eens een keertje gesteld maar ik vind het zo ingewikkeld dat ik door de bomen het bos niet meer zie. 8)7

Bij voorbaat dank,

Mitchell.
toon volledige bericht
Volgens mij kan dit niet : Quote::: dan een hdmi naar de versterker enkel voor geluid.

Ik heb dat zelf ook geprobeerd ....

Heb n Audigy X-FI card via toslink aangesloten op sony avr str-dn1030

maar wil graag FLAC in 96+ khz doorsturen en dat MOET via hdmi (SPDIFF ondersteunt dat niet)

Heb tevens hdmi naar de avr lopen en lust em door naar mn tv

Ik wil graag mn monitor de video laten zien en mn avr de audio via hdmi

dat lukt niet , het lukt alleen als ik er video bij doe

(kga nu rommelen met dual video setup , TV en monitor hebben verschillende resoluties, dus moet rommelen met Ultramon of iets dergelijks en hou mn TV dan gewoon op stand-by / power off)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-04 22:49

Achilles

Koning van de Myrmidonen

SvenG schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:20:
[...]
Heb n Audigy X-FI card via toslink aangesloten op sony avr str-dn1030
maar wil graag FLAC in 96+ khz doorsturen en dat MOET via hdmi (SPDIFF ondersteunt dat niet)
Ik heb zelf ook een sony versterker (ouder type). Toslink ondersteun 96khz bij mij
Mijn advies zou zijn:
Jouw moederbord heeft toslink, via het toslink van je moederbord kun je uitstekend 92khz flac doorsturen naar de DAC van bijv. een versterker. Een speciale DAC (voorbeeld) of een versterker met ingebouwde toslink, zal zeker dingen verbeteren.
Geluidskaart kan ook, maar sluit dan alsjeblieft niet de geluidskaart met toslink aan, dat is gwn zonde van het geld. (net als vergulde tulpen wanneer ze meer dan 10 euro kosten :X ). Immers toslink is digitaal en je moederbord kan met het digitale signaal niet zoveel fout doen.

En het geluid van een grafische kaart is meer uit gemak. Het is zeker niet beter dan vanuit het mobo. HDMI op een versterker lijkt mij persoonlijk vrij onnodig
mentalmadnizz schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:21:
Verwacht je dat zo'n Sony receiver beter klinkt dan je oude versterker? Heb je ze al eens naast elkaar beluisterd? Of ga je er gewoon van uit dat nieuwer beter is? In dat geval kun je nog wel eens van een koude kermis thuis komen ;)
Hier kun je idd ook rekening mee houden. Wel heeft een nieuwe versterker vaak een ingebouwde dac, wat in principe het geluid kan verbeteren.

[ Voor 23% gewijzigd door Achilles op 28-10-2013 14:40 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Achilles schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:34:
[...]
Ik heb zelf ook een sony versterker (ouder type). Toslink ondersteun 96khz bij mij
Mijn advies zou zijn:
Jouw moederbord heeft toslink, via het toslink van je moederbord kun je uitstekend 92khz flac doorsturen naar de DAC van bijv. een versterker. Een speciale DAC (voorbeeld) of een versterker met ingebouwde toslink, zal zeker dingen verbeteren.
Geluidskaart kan ook, maar sluit dan alsjeblieft niet de geluidskaart met toslink aan, dat is gwn zonde van het geld. (net als vergulde tulpen wanneer ze meer dan 10 euro kosten :X ). Immers toslink is digitaal en je moederbord kan met het digitale signaal niet zoveel fout doen.

En het geluid van een grafische kaart is meer uit gemak. Het is zeker niet beter dan vanuit het mobo. HDMI op een versterker lijkt mij persoonlijk vrij onnodig

[...]
Hier kun je idd ook rekening mee houden. Wel heeft een nieuwe versterker vaak een ingebouwde dac, wat in principe het geluid kan verbeteren.
Hi Achilles

ja 96khz lukt ook wel , maar ik wil hoger dan 96khz (dus 192kz Lossless)

Wat ik wil , kan niet via toslink ,. die ondersteunt maar tot 96khz ...dat bedoel ik ook met 96+

Waarom zou ik een DAC kopen als ik net een nwe AVR heb gekocht die dat werk ook kan verzetten ?

De reden waarom ik de Creative kaart gebruik ik simpelweg vanwege t feit dat ik em al had.....

ben bekend met de discussie integrated soundchip versus discrete soundcard ...tevens dat verguld alleen bij analoog een kwaliteits besparing opleverd

Tevens game ik af en toe nog op PC en dan is EAX mooi meegenomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
Mits_CooKieHH schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 02:17:

Bij voorbaat dank,

Mitchell.
toon volledige bericht
OPTIE 5 :-)

Optie 4 .... anders heb je het zelfde probleem als ik

ps: zo'n dure soundcard is niet nodig , deze zal de taak ook kunnen verrichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Hoi Sven
ja 96khz lukt ook wel , maar ik wil hoger dan 96khz (dus 192kz Lossless)
Wat ik wil , kan niet via toslink ,. die ondersteunt maar tot 96khz ...dat bedoel ik ook met 96+
Maar waarom zou je dat willen? Ik heb best wel een flink aantal flac nummers, in 24bits, maar hoger dan 96khz is toch vrij zeldzaam. On a site note, dj apparatuur voor in de clubs kan dat ook niet, en opname apperatuur die dat trucje kan is niet wijdverspreid.
Waarom zou ik een DAC kopen als ik net een nwe AVR heb gekocht die dat werk ook kan verzetten ?
Had t over de TS :P
De reden waarom ik de Creative kaart gebruik ik simpelweg vanwege t feit dat ik em al had.....
ben bekend met de discussie integrated soundchip versus discrete soundcard ...tevens dat verguld alleen bij analoog een kwaliteits besparing opleverd. Tevens game ik af en toe nog op PC en dan is EAX mooi meegenomen
Daar heb ik geen probleem mee.
SvenG schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 14:57:
ps: zo'n dure soundcard is niet nodig , deze zal de taak ook kunnen verrichten
Ik zou persoonlijk geen creative nemen (die discussie heb ik ook al veel te vaak gevoerd :P ) , maar als je voor de geluidskaart optie gaat zou je idd net zo goed een goedkopere kunnen nemen. Tenzij je echt hele goeie boxen hebt :9~. Dan zou ik geen geluidskaart nemen maar zo'n audiofiel dac, niet dat het heel veel beter is maar het ziet er wel erg gaaf uit, placebo effect is oneindig groot :+

[ Voor 5% gewijzigd door Achilles op 28-10-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenG
[quote]Achilles schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 15:00:
[...]
Hoi Sven

[...]
Maar waarom zou je dat willen? Ik heb best wel een flink aantal flac nummers, in 24bits, maar hoger dan 96khz is toch vrij zeldzaam. On a site note, dj apparatuur voor in de clubs kan dat ook niet, en opname apperatuur die dat trucje kan is niet wijdverspreid.

Hey Achilles,

omdat ik pas al mn favo artiesten (tevens) in FLAC 192khz & in Vinyl Rip 24Bits/96 khz heb gedownload

Pure Audio Bluray begint nu ook te lopen ...heb inmiddels Marley- The Legend & Nirvana in huis

dat is immer in 192khz , net als SACD

Ik wil geen compromis meer maken op kwaliteit ,.. niet bij audio , niet bij video

Ja ik had liever een ASUS gehad , ipv Creative , maar ach , deze doet al 6 jr trouw dienst

Heb geen UBER speakers , wel redelijk goed (Teufel MK2 Ultima , worden vergeleken met 1000E speakers van andere gerenommeerde merken)

Goeie kables dr tussen , een speaker router van Beresford , die splitst tussen mn AVR setup en mn Pioneer Spectre set (Analogue)

[ Voor 18% gewijzigd door SvenG op 28-10-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

Mits_CooKieHH schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:52:
[...] het probleem met deze versterker is dat maar één van de 4 audio-in tulp ingangen werkt, en het geluid staat standaard echt super hard. Mijn volume in windows heb ik daarom ook maar op 25% zodat ik de volume control op de versterker nog kan gebruiken zonder dat ik me oren kapot maak [...]
Laat me raden, alleen de Phono ingang werkt nog? Dit is de ingang voor platenspelers en wordt verder versterkt* (bij het ingangssignaal) voordat het normaal versterkt wordt. Hierdoor is je geluid extreem hard als je je volume op 100% zet in Windows (en kan je versterker van stuk gaan, gezien het signaal extra versterkt wordt).

Dit is ook precies je probleem: je Windows volume instellingen vlakken het geluid af (je dynamische bereik wordt minder) en je versterker gaat dit te "platte" geluid éxtra versterken om er weer normaal ingangssignaal van te maken.

Oplossing 1: repareer je versterker. Wellicht is het een kwestie van instellingen of aansluitingen, of misschien kan je de input-selector omzeilen (dmv een tape-monitor knop oid), anders zou je ook de versterker kunnen open maken en de input-selector vervangen, of omzeilen (gezien je alleen je PC lijkt te gebruiken als ingang). Dit kan je natuurlijk ook laten doen, wellicht woont er wel een goede elektro-tweaker bij jou in de buurt. Professioneel kan dit al snel meer geld kosten dan oplossing 2, zoek goed op het merk en type van je huidige versterker of je dit het geld waard vindt.

Oplossing 2: koop een andere versterker. Je hoeft niet eens een dure of nieuwe te kopen, tweedehands van redelijke kwaliteit zal al een veel beter geluid weten neer te zetten, doordat je niet 'plat' geluid gaat zitten opkrikken. Kijk af en toe bij de kringloop (daar liggen nog wel eens leuke koopjes), houd marktplaats in de gaten, of wellicht zit er een hifi zaak bij je in de buurt dit ook ingeruilde hardware verkoopt. Ook hebben sommige zaken een outlet voor bijv uitlopende of refurbished modellen (bijv correct koopjeskelder etc.)

Hierna kan je altijd je Windows volume op 100% zetten en je versterker doet de rest. Zodra je je geluid van Windows weer verlaagt, verpest je weer je geluid.

* Normale ingangsspanning is 1.5V, uit een platenspeler komt ongeveer 0.8V

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
@ noes

Kijk, dit is een reactie waar ik wat aan heb, bedankt voor je reactie. :)

Het enige audio-in kanaal dat nog werkt is ''Adaptor-in'', phono doet het ook niet. Kijk, ze werken allemaal wel, alleen is het geluid echt super zacht. Als ik windows op 100% zet & master volume op me versterker ook, dan kan ik het geluid evengoed maar zacht horen. Het enige kanaal dat normaal werkt is adaptor-in, en die is ook abnormaal hard.

Het ziet er dus naar uit dat het toch de versterker is dat het probleem is, ik zal dan alvast voor een nieuwe gaan rond kijken.

En dan zal ik mijn tulp naar jack kabel blijven gebruiken naar mijn moederbordje, en stel ik ben nog steeds niet tevreden dan koop ik wel een leuk geluidskaartje. :)

Stel ik heb dan straks een geluidskaart, kan ik dan beter een optische ingang gebruiken of gewoon mijn tulp naar jack plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Mits_CooKieHH schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:40:
Het ziet er dus naar uit dat het toch de versterker is dat het probleem is, ik zal dan alvast voor een nieuwe gaan rond kijken.
En dan zal ik mijn tulp naar jack kabel blijven gebruiken naar mijn moederbordje, en stel ik ben nog steeds niet tevreden dan koop ik wel een leuk geluidskaartje. :)
Stel ik heb dan straks een geluidskaart, kan ik dan beter een optische ingang gebruiken of gewoon mijn tulp naar jack plug?
Nou als je een versterker koopt met toslink(=optisch) heb je helemaal geen geluidskaart meer nodig, dan kun je dus via de optische ingang van je moederbord naar de optische ingang van de versterker. In dat geval doet de versterker in feite wat een geluidskaart zou moeten doen. Koop dus liever geen geluidskaart om m vervolgens optisch te verbinden, dan doet die geluidskaart bijzonder weinig B)

Wat je nu vertelt klinkt idd als een kapotte versterker

[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 28-10-2013 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ah ja, dit klinkt inderdaad als kapotte versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Mits_CooKieHH schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:40:
@ noes

Kijk, dit is een reactie waar ik wat aan heb, bedankt voor je reactie. :)

Het enige audio-in kanaal dat nog werkt is ''Adaptor-in'', phono doet het ook niet. Kijk, ze werken allemaal wel, alleen is het geluid echt super zacht. Als ik windows op 100% zet & master volume op me versterker ook, dan kan ik het geluid evengoed maar zacht horen. Het enige kanaal dat normaal werkt is adaptor-in, en die is ook abnormaal hard.
AHA! Je hebt dus ook een Adaptor-Out. steek eens een tulpkabeltje tussen Adaptor-in en Adaptor out, dus gewoon links met links en rechts met rechts doorverbinden, dan werken de rest van je inputs ook weer. Dan is al 1 van de problemen uit de wereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08-06 16:24
Wss al vaak gezegd, maar probeer in ieder geval de tulp out van je moederbord te omzeilen. Zit er een toslink op het mobo, dan kun je met een simpele DAC ook wonderen doen. (Tientjeskwestie).
Mocht de versterker echt stuk zijn, dan idd een op de kop tikken met een optisch in

[ Voor 23% gewijzigd door Boefmans op 28-10-2013 21:54 ]

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noes
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

noes

gek op benzine.

mentalmadnizz schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 19:45:
[...]

AHA! Je hebt dus ook een Adaptor-Out. steek eens een tulpkabeltje tussen Adaptor-in en Adaptor out, dus gewoon links met links en rechts met rechts doorverbinden, dan werken de rest van je inputs ook weer. Dan is al 1 van de problemen uit de wereld.
Eens, dat moet m zijn! Dit is een aansluiting zodat je een equalizer oid ("adapter") tussen je inputs en je eindtrappen kan aansluiten. Als je dat niet gebruikt, hoort er een kabeltje of bruggetje tussen. Deze 'input' zal waarschijnlijk ook een lagere spanning verwachten dan een normale input.

@iedereen die een geluidskaart / DAC / etc. aanbeveelt: laten we eerst het (configuratie) probleem met de versterker oplossen. Als TS dan nog niet tevreden is over het geluid, kan er alsnog nieuwe apparatuur aangeschaft worden. Een DAC zal nog altijd poepgeluid leveren als deze verkeerd is aangesloten op de versterker.

K54/R1250RS | K48/K1600GT | E61/550i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mits_CooKieHH
Bedankt voor al jullie goede reacties!

Hoe doe ik dat precies? een bruggetje maken met adaptor in en out? Sorry ik ben een beetje een noob. :$

Ik zie trouwens net dat mijn moederbord een optische uitgang heeft, maar mijn versterker als nog niet. :(

Wat zal ik doen? Me versterker fixen en een nieuwe geluidskaart kopen of een nieuwe versterker kopen en die optisch aansluiten?

[ Voor 32% gewijzigd door Mits_CooKieHH op 29-10-2013 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalmadnizz

mentalmadnizz

Afbeeldingslocatie: http://www.tonecontrol.nl/images/products/370x320/tulpkabel150cm.png

Zo'n snoertje tussen Adaptor-in en Adaptor-out hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mits_CooKieHH schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:30:

Wat zal ik doen? Me versterker fixen en een nieuwe geluidskaart kopen of een nieuwe versterker kopen en die optisch aansluiten?
Eerst proberen je versterker te fixen, als dat niet werkt even een andere versterker proberen (lijkt me haalbaar, zat mensen hebben wel ergens een versterker staan). En als dat helpt, andere versterker kopen.

Optisch aansluiten kan, maar dat gaat geen 'warmer' geluid verzorgen.

Pagina: 1