• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Beste Tweakers,

Zelf ben ik sinds 1.5 jaar eigenaar van een Raspberry Pi met hierop Raspbmc. In het begin voldeed deze prima echter naarmate de tijd volgt loop ik tegen meer problemen aan.

Ik heb namelijk ongeveer 8 maanden geleden een NAS aangeschaft TS-459 PRO+. Deze gebruik ik als Download station /servers e.d, en deze staat dus ook in verbinding met mijn Raspberry. Echter gezien het feit dat ik op dit moment dus al 2 tb aan films en series heb wordt mijn bibliotheek ondertussen erg groot en crashed raspbmc regelmatig. Daar komt nog eens bij dat ik graag een surround sound set wil gaan aanschaffen ( dacht hierbij aan een oudere 2e hands Z5500) en dat de raspberry pi geen digitaal audio ondersteund ( alleen via USB soundcards of hmdi naar hmdi/s/pdif splitters).

Nu ben ik verder niet bekend met de mediaspeler business maar heb hier wel al een aantal reviews over gelezen echter de keuze is mij te overweldigend.

Ik zoek dus een mediaspeler zonder hdd maar met ethernet dus aan mijn eisen voldoet. Echter moet hij wel vloeiend door een grote media bibliotheek kunnen scrollen en dus niet stotterend. Tevens komt hierbij de vraag in mijn op ( gezien het feit dat ik XBMC ontzettend handig vind en makkelijk) of het niet makkelijk/sneller en beter is om zelf een kleine krachtige HTPC bij elkaar te zoeken.

Graag hoor ik jullie mening en visies.

P.s. Ik heb veel reviews gelezen en ook veel topics gelezen. Dus a.u.b. geen reacties van "gebruik de zoekfunctie eens ;)" Ik vraag dit puur en alleen omdat ik graag een verantwoorde en snelle keuze wil maken

Bedankt voor het lezen

EDIT: Naar aanleiding van de reactie van Hahn: Veel gezien in de zin dat er veel beschikbaar is en ik niet kan kijken op snelheid ( kan er weinig reviews over vinden) Tevens heb ik nog geen opties afgeschreven maar wil ik wel samen een weg zoeken naar het beste

[ Voor 7% gewijzigd door Foxdelta-mods op 26-10-2013 14:53 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:03
Je kan wel zeggen dat je al van alles hebt gelezen, maar laat dat dan ook zien. Beargumenteer waarom je bepaalde opties hebt laten afvallen, zodat anderen niet met opties hoeven te komen die jij misschien allang hebt afgeschreven.

The devil is in the details.

• Foxdelta-mods
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Ik heb me ondertussen meer gericht op XBMC, gezien het feit dat ik hier nu ook meer werk en ik dit erg fijn vindt. Hierbij zou ik dus graag een eigen HTPC bouwen met de volgende specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 54,45€ 54,45
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 55,60€ 55,60
1Silverstone Milo ML04€ 67,-€ 67,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,-€ 24,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,93€ 31,93
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 375,98

De samsung ssd wordt vervangen door een crucial 128gb die ik op dit moment in mijn laptop heb zitten.
Tevens vind ik de behuizing erg duur en vraag mij dus af of er niet eventueel een kleinere kast in zit met bijv. een sfx voeding maar ook hier ben ik niet bekend in. Advies hoor ik graag

Echter vind ik dit alsnog een prijzige optie. Is er iemand die me kan overtuigen van een losse kleine mediaspeler die snel en goed werkt ?

Ik hoor het graag.

[ Voor 3% gewijzigd door Foxdelta-mods op 26-10-2013 23:14 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Foxdelta-mods schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 23:12:
Ik heb me ondertussen meer gericht op XBMC, gezien het feit dat ik hier nu ook meer werk en ik dit erg fijn vindt. Hierbij zou ik dus graag een eigen HTPC bouwen met de volgende specs:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 54,45€ 54,45
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 55,60€ 55,60
1Silverstone Milo ML04€ 67,-€ 67,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,-€ 24,-
1Crucial CT51264BA160BJ€ 29,50€ 29,50
1be quiet! System Power 7 300W€ 31,93€ 31,93
1Samsung 840 series Pro 128GB€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 375,98

De samsung ssd wordt vervangen door een crucial 128gb die ik op dit moment in mijn laptop heb zitten.
Tevens vind ik de behuizing erg duur en vraag mij dus af of er niet eventueel een kleinere kast in zit met bijv. een sfx voeding maar ook hier ben ik niet bekend in. Advies hoor ik graag

Echter vind ik dit alsnog een prijzige optie. Is er iemand die me kan overtuigen van een losse kleine mediaspeler die snel en goed werkt ?

Ik hoor het graag.
Je hebt datgene genomen wat nu in [BBG] HTPC November 2013 is opgenomen? Waarom op 2 plaatsen dezelfde configuratie bespreken, dat kan toch binnen dat ene topic?

Daarbij vind je de behuizing erg duur? Zo heel veel kun je daar niet op besparen, maximaal enkele tientjes, en het is daarbij de vraag wat je er kwalitatief op in gaat leveren.
Heb je nu een keiharde voorkeur voor een kleiner alternatief of gaat het werkelijk om de aanschafkosten?

In onze Tweakers PW staat het vol met HTPC behuizingen, er kan gemakkelijk wat gevonden worden wat kleiner is. Houd er wel rekening mee dat een kleinere behuizing misschien ook tot gevolg kan hebben dat er ook nog andere hardware moet worden aangekocht omdat het hierboven vermelde spul dan misschien niet meer zal passen. Even goed opletten dus.

Testing, one, two ...