Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 22:12

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Topicstarter
Hey iedereen. Ik heb niet al te lang geleden, in 2007, een redelijk dure Samsung LCD TV gekocht. Sinds gisteravond lijkt de kleur blauw ineens uit mijn TV te zijn getrokken. Het gebeurt heel geleidelijk, eerst is alles in orde, en in de loop van ongeveer 30sec wordt het zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1b05odr.jpg

Volgens mij is dat de absentie van de kleur blauw. Ik heb uiteraard gegoogled, en kwam daarbij op een optie om iets in het service menu te veranderen. Alleen het feit dat het langzaam naar blauw verandert duidt er (volgens mij) op dat het geen setting is maar iets hardwarematigs. Ik heb hem opengeschroefd en alles aangedrukt, to no avail.

De hoeveelheid Samsung + LCD TV kleurproblemen op Google is overweldigend te noemen, en ik ben dan ook huiverig nog voor een Samsung te gaan. Kortom, is de TV total loss? En zo ja, welk merk kunnen jullie aanraden? Of blijft Samsung een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffieboontje
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 11:00
Dat ziet er niet best uit.
Al eens geprobeerd de fabrieksinstellingen terug te zetten en de tv een aantal minuten spanningsloos te laten?

Voor wat betreft een andere tv, wees niet bang om weer een samsung te nemen. Anno 2013 zijn er eigenlijk nauwelijks "slechte" tv's meer op de markt. Ik zelf neig toch altijd naar Philips (maar dat is puur persoonlijk), maar ook Sony en Samsung hebben in mijn optiek prima LED tv's. Het is maar net waar je van houd. Qua design lijken ze ook redelijk op elkaar. De bezels van tegenwoordig zijn nog maar < 1cm. Maar via een forum vragen wat is aan te raden is lastig. Dit zul je toch echt zelf moeten ervaren. Ga eens rondkijken in een winkel en zodra je iets op het oog hebt, ga dan verder gericht zoeken op gebruikers ervaringen.

Daarbij ook niet geheel onbelangrijk, wat is je budget?
Iedereen hier zal wat anders aanraden. De ene zweert bij Sony, de ander bij Samsung. Maar er zijn er ook genoeg die bij een Toshiba of Panasonic zweren terwijl die merken mij koud laten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Bedankt voor de reply koffieboontje. Ik was gisteren toch maar even naar de Media Markt gegaan. Ik ben normaliter wel iemand die alles dagen kan uitpluizen tot ik het perfecte product heb gevonden. Maar met een TV is dat niet echt het geval. Ik had maar een paar criteria: max rond de 400 euro, Full HD en bij voorkeur 3 HDMI's. Ik begreep bij Media Markt ook al dat een merk uitspringt er niet in het bijzonder uitspringt qua reparaties e.d. Dus gewoon pech gehad met m'n Samsung.

Dus even de Media Markt ingegaan, zag een mooie Philips en een mooie LG. Snel reviews opgezocht, die lovend waren met in gedachte dat het beide relatief goedkope TV's zijn. Uiteindelijk scoorde volgens de verkoper de Philips op de randvoorwaarden voor mij (audio, netwerk features) ook beter dan de LG, dus was de keuze snel gemaakt.

Keuze gevallen op de Philips 39PFL4208H :)

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reply koffieboontje, enorm gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Ik zie een heleboel blauw in beeld, zoals de "Mute" OSD.
Omdat wit nog gewoon wit is, zijn dus alle kleurcomponenten aanwezig. Maar dat er iets mis is met het beeld, dat is duidelijk!

Ik zou de TV niet total loss beschouwen zonder een reparatie poging, maar ik begrijp dat je al een nieuwe hebt gekocht. Je hebt nu een mooie moderne TV met nieuwe snufjes, dus dat is begrijpelijk.

Toen mijn CRT sneuvelde na blikseminslag heb ik ook niet erg mijn best gedaan om hem te repareren ;) Ik had zelfs een beetje gehoopt dat ie stuk zou gaan en toen kwam er letterlijk een geschenk uit de hemel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Welk model is dat? Toevallig de LE32 LE40 - S71B?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Ploink >> Het is meer dat ik het prima vind er zelf even in te gaan zitten wroeten, maar als het te veel tijd gaat kosten en in potentie geld, dan koop ik liever een nieuwe. Ik zag mensen die een bordje (TLOC ofzo?) moesten vervangen, die net zo duur kan zijn als mijn TV. In het geval van een hele dure TV wellicht de moeite waard, maar bij een 6 jaar oude is dat denk ik niet het geval :-(

Lip >> Neen, deze: pricewatch: Samsung LE32S81B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:05
Het is inderdaad niet het blauw, anders zou alles er geel uit zien. Maar intern werken tv's meestal met een YCbCr colorspace (via een berekening is dat omgezet vanuit RGB), en waarschijnlijk gaat daar een en ander niet goed.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Maar denk je dat het dan toch software is? Ik heb in het service menu de factory reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
Ik heb mijn eigen TV (een Sony) en een monitor van een kennis "gerepareerd" door het simpelweg uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten.

Soms zijn er interne connectors die na verloop van tijd oxideren en slecht contact maken. Door ze een paar keer in en uit te pluggen verhelp je dat.
Het kan ook de platte bandkabel zijn tussen moederbord en LCD paneel. Deze zit meestal in een ZIF socket die je voorzichtig moet ontgrendelen. De contacten op deze kabel zijn vaak vertind en gevoelig voor oxidatie. Schoonpoetsen met een doekje en alcohol/spiritus kan het probleem helpen.

Daarnaast kun je nog even speuren naar condensatoren die bol staan, ook een veel voorkomend probleem.

[ Voor 8% gewijzigd door Ploink op 27-10-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermeerc
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-07-2022
Heb op de tweakblogs eens iets gelezen met ongeveer precies hetzelfde probleem. Oplossing was om de Contrast IC te vervangen. Kan de blog zo snel niet meer terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
vandermeerc schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:44:
Heb op de tweakblogs eens iets gelezen met ongeveer precies hetzelfde probleem. Oplossing was om de Contrast IC te vervangen. Kan de blog zo snel niet meer terugvinden.
Toevallig gevonden:
Bas z'n knutselblog: [repair] Een mooie TV

Dat lijkt inderdaad het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarlonQ
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-05-2023
Vraagje damens en heren.

Hoe zijn de samsungs als het gaat om gamen met de console. en series/films afspelen via de computer?

Vriendelijk dank marlonQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Niks alleen samsungs hebben het probleem die je nu heb, je tv is nu 6 jaar oud en dus economisch gewoon worth squat.
En de 1e onderdelen beginnen dan al te slijten ( condensatoren etc )

Het is niet de bedoeling iemand een tv van 500 tot 1500 euro koopt en er 15jaar mee doet.
3/6 jaar en dan olee nieuwe. ( ruim gegokt )
Dat is bij 9/10 zo, Panasonic met hun meest geniale plasma tv's hebben ook kwa onderdelen A van A kwaliteit.
Tot je bij de voedings rail komt en dan begint het gezeik al, goedkoop equals > branduren > dood> nieuwe kopen

[ Voor 4% gewijzigd door Mektheb op 04-11-2013 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Topicstarter
Longshot, maar zijn er nog liefhebbers die m'n TV willen hebben om aan te knutselen? (mist wel remote + voet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-09 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik wil hem wel! En als ik hem werkend krijg doneer ik hem aan mijn school :)
vandermeerc schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 14:44:
Dat was ik, heb twee tv's gedaan op die manier maar dit is een heel ander toestel, ik verwacht niet dat het dezelfde reparatie is.

[ Voor 73% gewijzigd door sebastius op 13-11-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als dit toestel nog beschikbaar is heb ik wel interesse.
Ik heb namelijk hetzelfde type staan met een krak in het scherm.
Als de TV al naar iemand anders gegaan is en nog niet gemaakt is, mag die persoon me contacteren voor de nodige donor onderdelen. :Y

Schade aan mijn toestel :

Afbeeldingslocatie: http://oi39.tinypic.com/1z1ci9h.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2013 01:37 . Reden: foto bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
apNia schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:46:
Sinds gisteravond lijkt de kleur blauw ineens uit mijn TV te zijn getrokken.
Dit is echt mosterd na de maaltijd, maar goed... Op het plaatje zie ik op allerlei plaatsen blauw. Dus de afwezigheid van de kleur blauw zal niet het probleem geweest zijn, lijkt me :)
Pagina: 1