Internet vertraging van 90% - Probleem met router Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-11 09:48
Hallo,

Ik heb hier pas een topic gemaakt over het portforwarden van een dubbele router en dat ging allemaal prima (nog bedankt daarvoor) maar nu heb ik sinds dien problemen met mijn internet snelheid.

mijn 1e router (waarschijnlijk niet van belang) is een ZTE H220N (KPN experiabox)
mijn 2e router is een sitecom WLR-2000

Mijn 2e router doet op een of andere manier niet wat hij hoort te doen. Van de normale 100Mbps krijg ik er vaak maar 10 binnen. Het probleem is makkelijk te verhelpen door even de router uit en weer aan te zetten maar om dat nu elke dag een paar keer te doen is niet echt prettig.

Zou dit aan de routerfirmware kunnen liggen? Ik krijg namelijk soms een berichtje met ''firmware upgrade nodig'' maar dan wordt ik doorgestuurd naar een ''onbekende pagina'' dus dat lukt mij niet om te installeren.

Vertraagde internetsnelheid:
netwerkcentrum: 10Mbps
speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3057270235.png

Normale internetsnelheid:
Netwerkcentrum: 100 Mbps
Speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3054479055.png

Als iemand weet hoe ik dit probleem kan verhelpen hoor ik het graag!

Verwijderd

Waarom heb jij router achter router? Is daar een speciale reden voor?

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-11 20:21
Misschien schakelt je netwerkkaart wel automatisch terug naar 10 Mbit om een of andere reden. Probeer die eens vast op 100 te zetten.

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Inderdaad, of test een andere pc.

Verder: Je tweede router ingesteld als access point?

• oko2708
Verwijderd schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:58:
Waarom heb jij router achter router? Is daar een speciale reden voor?
de Experiabox heeft maar een 10M (als er geen deur ofzo tussen zit) draadloos bereik en ik wil boven om mijn kamer ook wifi voor mijn telefoon.

de setup is nu Router 1 --[LAN-kabel]-- Router 2 --[LAN-kabel]-- PC
wautah91 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:04:
Misschien schakelt je netwerkkaart wel automatisch terug naar 10 Mbit om een of andere reden. Probeer die eens vast op 100 te zetten.
Ik weet niet precies wat je daarmee bedoelt dus ik zal het effe opzoeken. Toch is dat raar want hij heeft het altijd al automatisch gedaan op 100Mbps (soms zelf 130)

EDIT: volgensmij heb ik helemaal geen netwerkkaart (is dat erg :O) Ik heb namelijk net een nieuwe computer en 'we' dachten aangezien we toch lan gebruiken hebben we geen netwerkkaart nodig.
Miyamoto schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:01:
Inderdaad, of test een andere pc.

Verder: Je tweede router ingesteld als access point?
Ik heb het al getest op een andere PC maar dan nadat het gefixed was (door router reboot)

Ja de 2e router is ingesteld als accespoint.

[ Voor 11% gewijzigd door oko2708 op 26-10-2013 12:21 ]

• Miyamoto
oko2708 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 12:04:
Ik heb het al getest op een andere PC maar dan nadat het gefixed was (door router reboot)
En................. zeg ik iets geks als je dat eens zou kunnen proberen als het probleem er wel is?

Gezien je antwoorden: Wat heb je gedaan om de tweede router als AP in te stellen?

• oko2708
Miyamoto schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:45:
[...]

En................. zeg ik iets geks als je dat eens zou kunnen proberen als het probleem er wel is?

Gezien je antwoorden: Wat heb je gedaan om de tweede router als AP in te stellen?
zal er even naar kijken XD

ik heb de ports voor router 2 geforward op de 1e router door het WAN IP van me 2e router in tevoeren op de 1e router met de taak port 25565 te openen.

daarna heb ik mijn IPv4 adres geforward op mijn 2e router en ook daar poort 25565 open gezet

EDIT:

okee ik heb nu even de verbindingssnelheid op 2 andere computers getest terwijl de verbindingssnelheid op mijn computer momenteel 10Mbps is:

eigen computer (lan-kabel, dubbele router) 10Mbps
andere computer (lan-kabel, dubbele router) 100Mbps
laptop (draadloos, dubbele router) 130Mbps

het probleem zou dus met mijn computer te maken moeten hebben maar ik heb geen idee waar het aan kan liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door oko2708 op 26-10-2013 15:43 ]

• Miyamoto
oko2708 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:32:
[...]
ik heb de ports voor router 2 geforward op de 1e router door het WAN IP van me 2e router in tevoeren op de 1e router met de taak port 25565 te openen.

daarna heb ik mijn IPv4 adres geforward op mijn 2e router en ook daar poort 25565 open gezet
Dan is je tweede router dus niet ingesteld als Access Point. Zoek even in dit forum hoe dat wel moet.

Verder lijkt het dan inderdaad of je netwerkkaart op 10 Mbps staat ingesteld.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Heb je al een keer getest met een andere kabel en/of een andere poort op de router?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• oko2708
Miyamoto schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:38:
[...]

Dan is je tweede router dus niet ingesteld als Access Point. Zoek even in dit forum hoe dat wel moet.

Verder lijkt het dan inderdaad of je netwerkkaart op 10 Mbps staat ingesteld.
Ik heb geen netwerk kaart of zit dat ergens in verwerkt?

hoezo is het geen accespoint? want die poort staat gewoon open en het lukt me ook om een Minecraft server te hosten met spelers van buiten het lokale netwerk.

EDIT:

Ik ben er denk ik uit wat het probleem is. Ik heb dus net een nieuwe pc en tijdens het bouwen stond hij ergens anders. Nu staat hij op mijn bureau met een langere kabel. Wat blijkt nou die kabel is een FTP en de kabel die ik eerst gebruikte was een UTP (beide kabels CAT.5e)

Ik heb op internet opgezocht en voor de snelheid zou UTP of FTP niet uit moeten maken (las ik ergens) dus de enige factor die dan nog een rol speelt is de lengte van de kabel, maar dat is maar 5 meter verschil en dat zou toch niet 90% van de totale verbindingssnelheid in beslag moeten nemen?

[ Voor 35% gewijzigd door oko2708 op 27-10-2013 14:15 ]

Pagina: 1