Dubbele Router forwarden Overzicht Laatste deel

Pagina: 1
Acties:

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-11 09:48
hallo luitjes,

Ik weet niet zeker of ik dit in de goede categorie gepost heb dus excuses als het fout staat.

Ik ben dus al heel lang bezig met mijn routers configureren voor een minecraft server (nee ik wil geen hamachi), maar het wil gewoon niet lukken. Zoals in de titel beschreven heb ik 2 routers en ik denk zelf dat daar bij mij het probleem ligt.

Dit is ongeveer mijn 5e poging in de afgelopen 2 jaar en ik ben het zat ik heb daarom dus ook maar besloten om hier wat hulp te gaan vragen.

Te vergeef ben in guides doorgelopen op portforward.com. Static IP opgezet en tientallen IP adressen in wezen voeren in de router configuraties. Allemaal zonder succes.

Ik een KPN expriabox als modem beneden (router interface: ZTE)
En ik heb een Sitecom 300N (WRL-2000 v2 001) boven op mijn kamer.

Als iemand mij misschien en het Nederlands normaal kan uitleggen wat er moet gebeuren zou dat erg fijn zijn. Ik bedoel dat Engels gaat prima bij mij hoor, maar al die termen er ook nog door heen gemixt. Ik snap er nu helemaal niets meer van.

Vast bedankt,
-Joël

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Als je twee router achterelkaar hebt routeren moet je twee maal de boel forwarden.
Eenmaal beneden (open de poorten naar het wan adres van je 2e router), en eenmaal boven (open de poorten naar het lan adres van je pc).

[ Voor 31% gewijzigd door job op 19-10-2013 18:43 ]

• Buskru1jt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:09
Forward de port die je nodig hebt (voor minecraft 25565) op de experiabox (welke aan je modem hangt) door naar het ip-adres van de sitecom, dan forward je op router 2 dezelfde port door naar het ip-adres van de pc waar de server op draait.

Zo werkt het hier bij mij thuis prima :)

[ Voor 5% gewijzigd door Buskru1jt op 19-10-2013 18:46 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

job schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:43:
Als je twee router achterelkaar hebt routeren moet je twee maal de boelforwarden.
Eenmaal beneden vanaf wan naar je lan, en nogmaals boven.
Eén van de twee routers moet gewoon als bridge ingesteld worden. Het slimste daarbij is het dan om de Experiabox als bridge in te stellen, eventueel door de provider.

Dan ben je gelijk van wat mogelijke problemen met de Experiabox verlost.

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:29
CptChaos schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:44:
[...]
Eén van de twee routers moet gewoon als bridge ingesteld worden. Het slimste daarbij is het dan om de Experiabox als bridge in te stellen, eventueel door de provider.

Dat gaat niet bij een experiabox...

Oftewel de Sitecom moet gewoon als switch/ap gaan werken...niet als router

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

nooberke schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:45:
Dat gaat niet bij een experiabox...

Oftewel de Sitecom moet gewoon als switch/ap gaan werken...niet als router
Waarom gaat dat niet bij een Experiabox dan? De provider al gevraagd of ze dat willen doen voor je?
En als het écht niet kan (I doubt that), dan moet je de tweede router dus als bridge instellen, niet als router.

EDIT:
Moet zo te zien gewoon kunnen hoor: http://www.tvdw.eu/blog/2...v8-and-pppoe-passthrough/

[ Voor 12% gewijzigd door CH4OS op 19-10-2013 18:52 ]

• oko2708
Buskru1jt schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:44:
Forward de port die je nodig hebt (voor minecraft 25565) op de experiabox (welke aan je modem hangt) door naar het ip-adres van de sitecom, dan forward je op router 2 dezelfde port door naar het ip-adres van de pc waar de server op draait.

dat is een probleem ik kan namelijk in de configuratie van de experiabox geen poorten forwarden maar alleen IP adressen
http://img191.imageshack.us/img191/2209/pxw0.png
CptChaos schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:44:
[...]

wat houdt dat precies in en kan ik dat zelf? zoja hoe?

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Buskru1jt schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 18:44:

Maar dat is dus weer omslachtig en zorgt voor een dubbele administratie; ook niet echt de bedoeling.
oko2708 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:01:
dat is een probleem ik kan namelijk in de configuratie van de experiabox geen poorten forwarden maar alleen IP adressen

wat houdt dat precies in en kan ik dat zelf? zoja hoe?
Zie mijn vorige bericht. Anders kan de provider het ongetwijfeld.

Verwijderd

Geef eerst eens aan hoe je netwerkplan er precies uitziet. Dus welke subnets en IP adressen gebruik je waar?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 19:05 ]

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
[...]
In die router geef je aan dat een bepaalde toepassing/spel (zie rechts van het IP adres op je screendump) naar een bepaald IP moet worden doorgestuurd. Die toepassing heeft een bepaalde voorgeprogrammeerde poort. Wil je een eigen poort doorsturen dan moet je in de router een toepassing/spel aanmaken. Nadat je deze hebt aangemaakt kan je hem forwarden met de instellingen zoals in de screendump.

• oko2708
Merijn70 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:10:
[...]

In die router geef je aan dat een bepaalde toepassing/spel (zie rechts van het IP adres op je screendump) naar een bepaald IP moet worden doorgestuurd. Die toepassing heeft een bepaalde voorgeprogrammeerde poort. Wil je een eigen poort doorsturen dan moet je in de router een toepassing/spel aanmaken. Nadat je deze hebt aangemaakt kan je hem forwarden met de instellingen zoals in de screendump.
ja dat zag ik ook net :S dom!

Wat ik nu heb is dus de toepassing 'minecraft' aangemaakt in de ZTE router met alle poorten op 25565 en het LAN host ip op 192.168.0.XXX (wat gelijk is aan het IPv4 adres op de computer waarvan ik wil hosten)

is dat goed of doe ik nog steeds iets fout?

PS: de ipv4 van router 1: 192.168.2.XXX router 2: 192.168.0.X daar kwam ik dus ook net achter. Ik weet niet of dat een probleem is

[ Voor 11% gewijzigd door oko2708 op 19-10-2013 19:36 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een router heeft twee IP's een WAN IP en een LAN IP. Die zitten altijd in verschillende subnetten (anders werkt het niet). Je moet dus in de eerste router het WAN IP van de tweede instellen, niet het LAN IP.

Oslik blyat! Oslik!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

oko2708 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 19:14:
[...]
Wat ik nu heb is dus de toepassing 'minecraft' aangemaakt in de ZTE router met alle poorten op 25565 en het LAN host ip op 192.168.0.120 (wat gelijk is aan het IPv4 adres op de computer waarvan ik wil hosten)

is dat goed of doe ik nog steeds iets fout?
Nee, je moet het "LAN Host IP address" in je ZTE instellen met het WAN IP adres van je Sitecom router. Dat moet een 192.168.2.x adres zijn.

In je Sitecom router maak je dan een vergelijkbare NAT regel, en dit keer wél naar een 192.168.0.x adres (de 192.168.0.120 zoals je aangeeft).

Het probleem is, dat de ZTE router een adres uit de range 192.168.0.x simpelweg niet kent, vanwege NAT dat toegepast wordt op verkeer vanuit de Sitecom richting je ZTE.
PS: de ipv4 van router 1: 192.168.2.XXX router 2: 192.168.0.X daar kwam ik dus ook net achter. Ik weet niet of dat een probleem is
Mocht dit allemaal écht niet lukken, dan kan je het volgende proberen:

Als ik plaatje bekijk, dan denk ik dat jij je "internet kabel" in de ADSL port in je Sitecom router heb zitten. Wat je ook kan doen, is de "internet kabel" in je Sitecom router niet in deze ADSL-port stoppen, maar in één van die gele LAN porten. Dan hoef je maar 1x NAT te doen, maar moet je niet vergeten DHCP op je Sitecom uit te zetten (dat doet je ZTE router) én niet vergeten je Sitecom router dan een IP adres uit de 192.168.2.x te geven, anders kan je hem niet meer managen.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• oko2708
ok bedankt dan ga ik even dat eerste proberen

edit: nvm ik heb mijn WAN gevonden

[ Voor 107% gewijzigd door oko2708 op 19-10-2013 19:50 ]

• oko2708
Hoera volgensmij heb ik het nu goed gedaan!

Alleen er staat dat ik niet gepingt kon worden is dat erg?

Afbeeldingslocatie: http://img203.imageshack.us/img203/1281/tx0e.png

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ping (ICMP requests) kunnen geblocked worden, dat is dus niet erg.

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-11 13:59
Let op! Het kan zijn/is waarschijnlijk zo dat die PFPortChecker enkel kijkt of je de betreffende poort op je WAN hebt open staan, het kijkt waarschijnlijk niet verder als je eerste router. De rest van de config moet je zelf dus goed instellen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Merijn70 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 20:33:
Let op! Het kan zijn/is waarschijnlijk zo dat die PFPortChecker enkel kijkt of je de betreffende poort op je WAN hebt open staan, het kijkt waarschijnlijk niet verder als je eerste router. De rest van de config moet je zelf dus goed instellen.
Volgens mij houdt de definitie van een "open poort" in dat er een connectie opgebouwd kan worden...oftewel, als de server uit staat zal deze als gesloten gerapporteerd worden. Zie ook de laatste uitleg op het schermprintje.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• oko2708
bedankt allemaal! Het werkt!

Nog een vraagje kan het zo zijn dat door het portforwarden mijn internet trager is geworden? (ook als de server niet draait) want mijn internet snelheid is 3x zo weinig als hij eerst was.

Ik weet niet of het ook echt komt doordat ik heb geportforward, want het kan misschien ook aan iets anders liggen. Maar daarom vraag ik het dus.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Een port forward heeft bij mij nooit invloed gehad op WAN-LAN throughput van mijn router (en heb er toch al best een aantal "geprobeerd").

Eerst het probleem, dan de oplossing

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

oko2708 schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 23:58:
bedankt allemaal! Het werkt!

Nog een vraagje kan het zo zijn dat door het portforwarden mijn internet trager is geworden? (ook als de server niet draait) want mijn internet snelheid is 3x zo weinig als hij eerst was.

Ik weet niet of het ook echt komt doordat ik heb geportforward, want het kan misschien ook aan iets anders liggen. Maar daarom vraag ik het dus.
Nouja, NAT deed je toch al tweemaal voor verkeer dat vanaf je Sitecom router en daarna door je ZTE router gaat.

Je kan proberen je verse NAT rule te verwijderen, de snelheid weer te testen, de NAT rule weer toevoegen, en de snelheid weer testen ;)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Pagina: 1