Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

1 ISO maken van 2 cd-roms, hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een wat ouder spel, waarvan de installatie van 2 cd's kwam.
Ik wilde 1 ISO image maken van beide cd's, deze wil ik kunnen mounten in bv daemontools en kunnen installeren zonder gezeur over plaatsen van cd1 en dan 2 en dan weer 1.

Ik heb deze stappen gevolgd: http://www.magiciso.com/FAQ/FAQ0001.htm
En een keer deze: http://pcsupport.about.co...create-iso-image-file.htm

Alles verloopt probleemloos, ik kan de ISO mounten maar tijdens installatie wordt er tóch om cd2 gevraagt.

Waar het wellicht mis gaat is dat er op beide cd's ofwel beide iso's een aantal identieke files en mappen met daarin weer identieke files zitten, deze krijg ik niet in 1 ISO, ik krijg de melding 'file bestaat al...' ...uiteraard.

Kan ik desondanks toch op een of andere manier 1 ISO maken van 2 cd's? Hoe doe ik dat?

Afbeeldingslocatie: http://www.dutch-essentials.nl/temp_web/files.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2013 20:44 ]

Verwijderd

Kan niet. Wel kun je van beide een iso maken en deze mounten.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

gewoon nog een drive aanmaken in deamontools

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm jammer, maar goed dan worden het 2 isos. thnx!

• Dreadly
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Heb dit vroeger ook wel eens gedaan, dit heet ook wel cd2dvd. Voor de exacte stappen kun je dit het beste even googlen :)

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:28

TommieW

Numa numa.

Als de bestanden echt identiek zijn (bijvoorbeeld MD5 is hetzelfde), dan kan je gewoon de bestanden van CD1 laten staan, en de bestanden van CD2 die verschillen samenvoegen in één ISO.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gebruikte ik daar vroeger geen no-cd patches voor?
Na installatie en activatie zo'n patch installeren was destijds genoeg om niets te hoeven mounten.

edit\ Zie inderdaad op google nog wel patches beschikbaar voor SoF2

[ Voor 19% gewijzigd door arjants op 25-10-2013 21:54 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Topicstarter
Dreadly schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:50:
Heb dit vroeger ook wel eens gedaan, dit heet ook wel cd2dvd. Voor de exacte stappen kun je dit het beste even googlen :)
Ga ik later vandaag een even opzoeken! Thx!
TommieW schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:51:
Als de bestanden echt identiek zijn (bijvoorbeeld MD5 is hetzelfde), dan kan je gewoon de bestanden van CD1 laten staan, en de bestanden van CD2 die verschillen samenvoegen in één ISO.
Hmm nee, kennelijk toch niet 100% identiek, want dat heb ik geprobeerd en werkte niet. Op een gegeven moment wordt er toch om een andere cd gevraagd.
arjants schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:53:
Gebruikte ik daar vroeger geen no-cd patches voor?
Na installatie en activatie zo'n patch installeren was destijds genoeg om niets te hoeven mounten.

edit\ Zie inderdaad op google nog wel patches beschikbaar voor SoF2
Wel of geen patches is niet waar het mij om gaat, die truuk kende ik.
Maar ik heb wel vaker de neiging om totaal irrelevante vragen te stellen, simpelweg omdat ik een nieuwsgierig mensch ben, welke de mensheid tot wanhoop kunnen drijven (Files passen nèt niet op een DVD).

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:10
Vergeet niet dat het waarschijnlijk toch in de installer 'ingebakken' zit om om de tweede CD te vragen. Wordt dan lastig, als je er maar ééntje hebt :p

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-11 16:08
ShitHappens schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:06:
Vergeet niet dat het waarschijnlijk toch in de installer 'ingebakken' zit om om de tweede CD te vragen. Wordt dan lastig, als je er maar ééntje hebt :p
Als goed is vraagt de installer om cd 2 en dan klik je op ok en hij kijkt en ziet dat de bestanden er zijn. Gaat vast wel goed :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:01
Probleem is ook dat de bestanden niet identiek zijn :) Ik zie daar al een Sof2.dbd die op de ene 512 KB is en op de andere 530... Waarschijnlijk staat er ergens in één van die bestandjes 'hoi, ik ben disk 1 (of 2)'.

Ze zag wel af en toe spellen (of applicaties) die hier mee overweg konden, die hadden geen 'open mij om het disknummer te zien!!!!11one.txt' maar een 'disk1.txt' en 'disk2.txt'. Soldier of Fortune lijkt me daar niet eentje van te zijn zo te zien :P

Vraag is waarom je het precies wilt? Hoe vaak ga je Sof nog installeren? Wat win je er mee? Of is het gewoon om te kijken of het kan?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Paul schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:28:
Probleem is ook dat de bestanden niet identiek zijn :) Ik zie daar al een Sof2.dbd die op de ene 512 KB is en op de andere 530... Waarschijnlijk staat er ergens in één van die bestandjes 'hoi, ik ben disk 1 (of 2)'.
.....

Vraag is waarom je het precies wilt? Hoe vaak ga je Sof nog installeren? Wat win je er mee? Of is het gewoon om te kijken of het kan?
Ik denk dat de informatie voor cd 1 en cd 2 in de .DBD bestanden staan, deze horen bij de 'Demoshield installer'....helaas na veel zoeken en proberen geen mogelijkheid gevonden om de inhoud te lezen.

Het is eigenlijk voornamelijk om te kijken of het kan Paul...nieuwsgierigheid.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2013 17:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
br men schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 13:09:
[...]

Als goed is vraagt de installer om cd 2 en dan klik je op ok en hij kijkt en ziet dat de bestanden er zijn. Gaat vast wel goed :)
Heb ik geprobeerd, helaas werkt niet.
Pagina: 1