Toon posts:

Files passen nèt niet op een DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal files; .exe, dll's, autorun.inf, mapjes met manuals, mapje met recourses, etc....
Allemaal bij elkaar net 600mb teveel om op een DVD te passen.

Is er software waarmee ik een iso kan maken, waarbij de content compacter wordt gemaakt.
Of kan ik bijvoorbeeld de mappen zippen, dan installer builder software gebruiken om een installer te maken die de zipfiles uitpakt en dan de installatie voortzet?

Ik klooi graag want dit debacle begon met dat ik een iso wilde maken, toen wilde ik ineens een autorunfile er bij doen, toen ontdekte ik autorunpro zodat ik een custom autorun kan maken...afijn leuk allemaal, maar het moet ook nog op een dvd passen en dat doet het nu niet. :p

TX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
600Mb past makkelijk op een DVD, zelfs op een normale CD moet dat nog lukken. :P

Wat is de correcte grootte? Want als het niet op een DVD zou passen moet het meer dan 4,7Gb zijn. En je kan overigens ook een USB stick gebruiken die kan je ook bootable maken. Werkt soms ook nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10:00
CMD-Snake schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:06:
[...]

600Mb past makkelijk op een DVD, zelfs op een normale CD moet dat nog lukken. :P

Wat is de correcte grootte?
600 MB teveel staat in TS. Gaat dus om 5,3GB

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

600 MB meer dan een single layer DVD? Dan maak je 'm toch dual layer? Ik zie 't probleem niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:46
Dual layer is dan weer prijzig.

Kijk eens hier: http://www.wikihow.com/Us...elf-Extracting-excutables
Samen met autorun module: http://7zsfx.info/en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Meestal zijn installers al redelijk compact en kan je er niet veel uit halen. Waarom moet het persee op een DVD? Kan je geen grotere USB flashdrive gebruiken?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

bluray dan als het meer dan 9gig is

mja ff 2 cnt meer uitgeven voor een duallayer dvd ik snap het ook niet

[ Voor 50% gewijzigd door Fish op 06-06-2013 00:15 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:19
fish schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 00:13:
bluray dan als het meer dan 9gig is

mja ff 2 cnt meer uitgeven voor een duallayer dvd ik snap het ook niet
Dat is wel heel makkelijk gezegd. Een br-r is nou niet echt een van de goedkoopste schijven.

Overigens vind ik het onduidelijk waar de TS het voor wilt gebruiken, eigen gebruik (en dus 1 of <10x branden) of voor distributie, waarbij je meer dvd's zou verstoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit dus. Het maakt in dit geval niet uit waarom. Als TS een schijf of stick met meer ruimte wilde gebruiken had-ie z'n vraag niet gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:36:
[...]

Dit dus. Het maakt in dit geval niet uit waarom. Als TS een schijf of stick met meer ruimte wilde gebruiken had-ie z'n vraag niet gesteld.
meer ruimte dan wat dvd5 of dvd9 ? zelfs daar is hij vaag over. het is btw een typische "got is een dumpbak voor mijn vragen" gebruiker dus ik ben er eigenlijk al een beetje klaar mee, de heft reargeert hij geeneens op

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fish schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 01:49:
[...]

meer ruimte dan wat dvd5 of dvd9 ? zelfs daar is hij vaag over.
Maakt ook niet uit voor z'n vraag, hij wil de zooi kleiner maken, dan krijgt-ie ook een oplossing om het kleiner te maken. Ik mag hopen dat een vragensteller op GoT in ieder geval weet dat er al jaren grotere media verkrijgbaar is.
het is btw een typische "got is een dumpbak voor mijn vragen" gebruiker dus ik ben er eigenlijk al een beetje klaar mee, de heft reargeert hij geeneens op
Het kan nog erger, maar dat is het niveau op GoT zo'n beetje tegenwoordig. Ik heb dagelijks de AT-lijst in een widget voor m'n neus. De oplossingen van het overgrote deel van de vragen die langskomen zijn redelijk makkelijk zelf te vinden op internet, vaak sneller dan hier een topic over te maken en te wachten op reacties. Zijn vraag ook, dus wat dat betreft heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 02:21:
Het kan nog erger, maar dat is het niveau op GoT zo'n beetje tegenwoordig. Ik heb dagelijks de AT-lijst in een widget voor m'n neus. De oplossingen van het overgrote deel van de vragen die langskomen zijn redelijk makkelijk zelf te vinden op internet, vaak sneller dan hier een topic over te maken en te wachten op reacties. Zijn vraag ook, dus wat dat betreft heb je gelijk.
De enige oplossing daarvoor is goede topics belonen met goede antwoorden en makkelijke vragen negeren en ze zo afstraffen. Als er altijd een goedhartige Harry voorbij komt die de antwoorden in de schoot werpt verandert er nooit iets.

Een betere wereld begint bij jezelf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Maar dit soort reacties gaat er sowieso niet bij helpen, daar hebben we de TR voor.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Winrar, automagisch in bestanden van xxxMB laten opdelen, 2 dvd's branden en klaar. Als je dan de bestanden wilt hebben, zet je eerst de 2 dvd's op je harddisk en pak je ze weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 11:20:
Winrar, automagisch in bestanden van xxxMB laten opdelen, 2 dvd's branden en klaar. Als je dan de bestanden wilt hebben, zet je eerst de 2 dvd's op je harddisk en pak je ze weer uit.
Zo'n handmatige oplossing lijkt me niet wat er gezocht wordt als je alles juist netjes met een autorun probeert te doen :) Maar goed, eerst maar eens wat meer info van TS en wat hij al uitgevonden heeft, anders blijft het speculeren.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Inpakken in een soort van installer zip zoals HP en zo dat wel eens doen? Al heb ik geen idee hoe ze dat doen.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha, ik vermaak me nu al kostelijk met al die reacties, vooral van Fish..die mij kennelijk persoonlijk kent aangezien hij me -een typische "got is een dumpbak voor mijn vragen" gebruiker- noemt.
Fish, ga even een half uurtje in de zon zitten en adem diep in en uit, ontspan en til niet zo zwaar aan dingen!

Moving on; excuses voor mijn onduidelijke vraagstelling, dit mede door het feit dat ik de vraag voor mezelf niet helemaal helder heb en excuses aan hen die ik permanente emotionele schade heb berokkent met mijn domme -typische "got is een dumpbak voor mijn vragen"-vraag.

Bedankt voor alle meedenkende reacties, zoals gebruik van usb-stick, dual-layer dvd, spliiten in meerdere rar-files, etc.. Ik draai al mee met de wereld die consumenten computers heet sinds de geboorte van de atari2000, dus ik ben me terdege bewust van alternatieve mogelijkheden.

De kern van mijn situatie is dat ik een dvd wilde branden voor een collega. De bestanden zijn bij nadere controle bij elkaar 4.8gb. Ik had er wellicht een zwaar gecomprimeerde zipfile van kunnen maken en deze op dvd branden maar dat wilde ik niet, ik wilde het zo plug n play mogelijk maken.
De kern van de kern; nou was ik benieuwd of er op welke manier dan ook een mogelijkheid is om deze files op een normale 4.7gb dvd te krijgen, mbv een custom installerbuilder oid, dus niet als zipfile die dan gekopieerd en uitgepakt moet worden alvorens te installeren.

Persoonlijke gedachtengang die ik had in deze; soms als ik iets installeer (dus een setup.exe gestart heb) zie ik dat tijdens de installatie ladingen rar, zip of arj files voorbijkomen die uitgepakt worden. Bij nader controle van de installatie bronnen zie ik dan in de in de zelfde map waar de setup.exe staat een map met deze gecomprimeerde bestanden. Zou ik een map met gecomprimeerde bestanden kunnen maken en dan een custom installer kunnen maken die tijdens de installatie deze bestanden dan weer uitpakt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als je 't weet te comprimeren dat 't op een single layer 4,37 GiB schijfje past, dan kan je 't prima doen dat ze 't bestand openen en op setup.exe klikken. Windows zal 't dan zelf naar een tijdelijke map uitpakken, de installatie uitvoeren en dit opschonen als 't klaar is. Waarom dan zo custom en moeilijk doen? Ok, het is iets gebruiksvriendelijker, maar wil je echt zo veel problemen op je hals nemen voor dat kleine beetje gebruiksvriendelijkheid dat je krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook deels uit nieuwsgierigheid of het me lukt om het zo te doen, of er mogelijkheden voor bestaan, Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ie genoeg intern geheugen heeft: maak een ramdrive aan en extract de boel daar naartoe. Hou je zelfs nog de juiste toegangssnelheid etc ook :)

DIt is typisch zo'n topic van: waarom? Omdat het kan :)

Persoonlijk zou ik overigens de boel gewoon zippen of rarren en dan bij het inpakken aangeven dat winrar de boel moet splitsen over files van 4GB, en die op DVD branden. Of een USB stick van 8GB hanteren, nog altijd stukje goedkoper dan een BR disk ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:34

Cyphax

Moderator LNX
Toch is het zo'n gekke vraag nog niet, en toen we nog allemaal CD's brandden liepen we tegen hetzelfde probleem aan en kon je met sommige brandprogramma's overburnen waarmee het buitenste deel van je schijf werd misbruikt door er data op te branden ipv de lead-out.

Of het een goed idee is... ik betwijfel het. Evenwel kan je het proberen. Een brandprogramma als DeepBurn moet het kunnen. En wie niet waagt.. je sloopt er hooguit een schijfje mee.

[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 06-06-2013 15:36 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:33:
DIt is typisch zo'n topic van: waarom? Omdat het kan :)
Jij begrijpt het! :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2013 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Cyphax schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 15:36:
Toch is het zo'n gekke vraag nog niet, en toen we nog allemaal CD's brandden liepen we tegen hetzelfde probleem aan en kon je met sommige brandprogramma's overburnen waarmee het buitenste deel van je schijf werd misbruikt door er data op te branden ipv de lead-out.

Of het een goed idee is... ik betwijfel het. Evenwel kan je het proberen. Een brandprogramma als DeepBurn moet het kunnen. En wie niet waagt.. je sloopt er hooguit een schijfje mee.
Been there, done that, werkt niet. Ik heb vroeger met Nero 7 eens een paar MB meer proberen te schrijven, wat resulteerde in een corrupt bestand dat achteraan stond. Verificatie kan ook CRC errors geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn er programma's bij die je via ninite.com kunt installeren? In dat geval hoef je enkel de installer van ninite te downloaden en op de DVD erbij te branden. De applicaties worden daarna automatisch gedownload en geinstalleerd. Kan je een heleboel ruimte schelen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee niks van Ninite.
Wel een goeie tip, ik ga 'm bookmarken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hero of Time schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 16:17:
[...]

Been there, done that, werkt niet. Ik heb vroeger met Nero 7 eens een paar MB meer proberen te schrijven, wat resulteerde in een corrupt bestand dat achteraan stond. Verificatie kan ook CRC errors geven.
Nou ja dat hangt ook een beetje af van hoeveel extra rand je hebt, een ander merk kan beter werken

Iperf

Pagina: 1