Port Forwarden lukt niet?

Pagina: 1
Acties:

• steef125
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-08-2023
Hallo,

Ik heb sinds kort een spel gekocht, Black ops 2.

Nu wou ik met een vriend van mij samen in een party.. maar wat blijkt, mijn NAT Type is Strict..

ik heb het hele internet af gestruind, maar ik kom er maar niet achter waarom het niet lukt.
ik heb al verscheidenen keren geprobeert om een poort te openen op mijn router, maar als ik dat dan doe, en ik start mijn spel op.. staat hij nog steeds mooi op strict...

het opmerkelijke is wel, dat ik 2 routers heb, 1 beneden die staat in verbinding met de bovenste, aangezien ik meer als 1 kabel boven nodig had, en ik nog een router over had, dacht ik dat het ook wel zo kan...
(ik had wel 2 kabels naar boven getrokken maar toen ik alles weer dicht had heeft iemand per ongeluk een radiator op een kabel laten vallen... stuk)

ik heb op de router beneden wel ingevoert dat De bovenste een DMZ host is, dus in prenciepe zou de router beneden alles door moeten laten... en zit het probleem volgensmij in de router boven.. ik heb het IP adres van mijn pc wel als Static lease gedaan. dat kon ook een probleem zijn.. ik weet echt niet meer wat ik moet doen, ik zit met mijn handen in mijn haar....]

mijn Type router is :
boven : TL-WR1043ND

en beneden : Ubee router van ziggo (het type kan ik nergens ontdekken)

Als iemand mij kan helpen... Graag _/-\o_ _/-\o_

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Twee routers achter elkaar is een onhandige opzet, zeker als je er niet al teveel van af weet (sorry...).

Twee mogelijkheden om het enigzins simpel op te lossen:
1) ziggo router door de helpdesk in 'bridge' mode zetten en jouw router als enige router te gebruiken.

2) jouw router herconfigureren dat 'ie zich enkel als wireless access point & switch gedraagt.

Ik gok dat (1) voor jou niet ideaal is - er hangt nog meer aan de Ubee dan alleen jouw router?

Voor (2) vind je hier alles wat je nodig hebt. In het kort: disable DHCP, geef de router een vast IP adres (maar wel in hetzelfde subnet als de router beneden) en sluit je router met een LAN poort aan op de Ubee. Dan hoef je daarna enkel op de Ubee de poortforwarding te doen, je eigen router zal dan niet meer tegenwerken.

• steef125
Bedankt voor je Reactie ik heb allebei de routers gereset, en zonder ook maar een poort te hebben ge forward.... doet hij het !!

soms ligt de oplossing dichterbij dan je denkt ;)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Ik denk dat je over een paar dagen weer een topic aan zult maken dan ;)

Stel de tweede router (je TP-Link) in als Access Point, zoals vanaalten (en vele andere topics in dit forum) beschrijft.

• steef125
Oke...
klinkt alsof ik mezelf iiets te blij hebt gemaakt... haha

en moet ik dat op de tp link instellen of in de andere router.. of allebei....?

GR.

• oko2708
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 29-11 09:48
Ik heb een paar dagen geleden exact hetzelfde probleem gehad

je zou eventueel even in mijn thread kunnen kijken, misschien dat je er iets aan hebt. Dubbele Router forwarden

voor de rest is het belangrijk dat je een static IP hebt (dit is zo gebeurd hoe je dat kan doen lees je hier http://portforward.com/networking/staticip.htm)

overigens zou ik sowieso even op portforward.com kijken er staat een hele hoop bruikbare informatie op.

EDIT:
(met 1e router bedoel ik je modem, dus waar het internet binnenkomt, met 2e router bedoel ik de router die in verbinding staat met je computer/xbox/playstation)

dit werkte bij mij en heb het even op jouw situatie afgestemd.

1. static IP opzetten
2. log in op de 2e router en ga zoek je IP op bij 'internet status' of iets dat daar op lijkt
3. nu log je in op je eerste router en forward je de benodige port voor blackops 2 Bij het IP vul je het IP van stap 2 in

(bron: portforward.com
Call of Duty - Black Ops II requires you to forward the 3074,3478,4379-4380,27000-27050 ports.)

4. nu log je weer in op je 2e router en forward je weer alle ports maar dit keer gebruik je IPv4 adres (cmd -> ipconfig) LET OP! zorg dat je een static IP hebt.

[ Voor 45% gewijzigd door oko2708 op 25-10-2013 21:57 ]

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:26
Mja, de aanpak van oko2708 kan prima werken (je houdt dan in feite de situatie met twee routers achter elkaar) maar de door mij voorgestelde aanpak (optie 2, je TPLink omzetten van router naar wireless access point) maakt het voor de toekomst een stuk eenvoudiger en robuuster.

• steef125
Miyamoto schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:19:
Ik denk dat je over een paar dagen weer een topic aan zult maken dan ;)

Stel de tweede router (je TP-Link) in als Access Point, zoals vanaalten (en vele andere topics in dit forum) beschrijft.
En ja het is weer zo ver, hij staat weer op strict :)

dus.... ik heb geprobeerd om mijn IP adres een static lease te geven, maar ik kom er niet uit bij mijn TPlink Router...

zijn er nog opties?
Pagina: 1