In de ROM.. Er schijnt wat problemen te zijn met de getprop opdracht
Faaldruivenmrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:12:
In de ROM.. Er schijnt wat problemen te zijn met de getprop opdracht
Heb je linkje naar die post waar ik wat moet aanpassen? of een uitdraai?
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 04-11-2013 18:18 ]
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het zijn de drie bovenste lijnen met:
assert(getprop("ro.product.device") == "C5302" || getprop("ro.build.product") == "C5302" ||
getprop("ro.product.device") == "C5303" || getprop("ro.build.product") == "C5303" ||
getprop("ro.product.device") == "C5306" || getprop("ro.build.product") == "C5306" ||
Maar dit is volgens een van de vele thread (die ik zo even niet kan vinden
)
Heb jij de burgeralarmen app voor mij toevallig? Ik heb geen nederlandse ROM meer op mijn toestel staan maar een russische en daar staat ie niet tussen
assert(getprop("ro.product.device") == "C5302" || getprop("ro.build.product") == "C5302" ||
getprop("ro.product.device") == "C5303" || getprop("ro.build.product") == "C5303" ||
getprop("ro.product.device") == "C5306" || getprop("ro.build.product") == "C5306" ||
Maar dit is volgens een van de vele thread (die ik zo even niet kan vinden
Heb jij de burgeralarmen app voor mij toevallig? Ik heb geen nederlandse ROM meer op mijn toestel staan maar een russische en daar staat ie niet tussen
Can't get build.prop ofzo. Iets in de richting van matcht niet. Zal straks eens na het opladen alles doen en die foutmeldig hier neerzettenmrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:27:
Wat zijn de foutmeldingen dan?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Kun je de updater script hier eens neer zetten voor mij 
Tevens de vraag: Staat er nu een ROM op of is ie compleet leeg?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019mrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:47:
Kun je de updater script hier eens neer zetten voor mij
Moet toch wat draaien
Zal vanavond eens een uitdraai maken van alles.
Ik draai nog lekker stock
Non rooted en not needed (nog niet tenminste)
Pussymrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:52:
Ik draai nog lekker stockNon rooted en not needed (nog niet tenminste)
Overigens is stock nog niet eens zo slecht. Enige echte probleem is vooral die ontzettend agressieve ramding en nog meer kleine geneuzel dingen maar die zijn echt persoonlijk.
Ik heb eXistenZ erop gehad enkele uurtjes maar ik had binnen 3 uur gebruik al 8 reboots
dus dat was gauw gedaan met de pret.
Nergens last van. Enige waar ik last van heb is nog steeds hetzelfde rambeleid maar het grote voordeel is dat je nu wel hem enorm kan underclocken. 1300 is geen probleem om hem snel te houden. 1000 kan ook nogmrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:00:
Ik heb eXistenZ erop gehad enkele uurtjes maar ik had binnen 3 uur gebruik al 8 rebootsdus dat was gauw gedaan met de pret.
Ik twijfel wel aangezien die ROM wel de volledige Honami framework heeft die er ongelofelijk gelikt uit ziet. Alleen ik heb geen backup firmware van mijn stock rom (op mijn eigenlaptop wel maar die is kapot en ligt nu al twee weken stof te happen wachtend op onderdelen) dus ik kan ook niet verder eigenlijk.
Als ik via SEUS reflash met existenze erop krijg ik enkele chineese apps extra en geen burgeralarm etc maar wel een stuk snellere stock
Als ik via SEUS reflash met existenze erop krijg ik enkele chineese apps extra en geen burgeralarm etc maar wel een stuk snellere stock
Ik laat het maar
Vanavond niet meer bezig gaan maar wachten totdat CM wel normaal werkt.
Ik kan vooral nog eventjes gebruik maken van de radio want dat doe ik nog wle.
Ik kan vooral nog eventjes gebruik maken van de radio want dat doe ik nog wle.
Ik draai sinds vanmorgen CM 10.1. Nog geen gekke reboots/crashes gehad, en het draait verder als een tierelier. Geen gezeur met crashende toetsenbordjes meer
Ik ga nu niewere 10.2 updaten
en draait ook uitstekend hier, mrjraider: Ik root altijd om simpel reden adAway ^^
Ik download hem nu maar enig idee of het probleem ook is opgelost waar ik last van had? Oftewel b0rked Build.prop?royalt123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:17:
Ik ga nu niewere 10.2 updatenen draait ook uitstekend hier, mrjraider: Ik root altijd om simpel reden adAway ^^
Ik vind tot nu toe 10.1 echt prima. Weer een verse install geeft natuurlijk altijd wel een beetje een vertekend beeld, omdat dat altijd soepeler draait, maar ik heb nu eindelijk het gevoel dat de hardware een beetje fatsoenlijk benut wordt.
Updaten naar 10.2 doe ik wel als die wat verder ontwikkeld is, maar ik verwacht eigenlijk dat tegen die tijd PA-achtige roms ook wel al aardig onderweg zijn.
Updaten naar 10.2 doe ik wel als die wat verder ontwikkeld is, maar ik verwacht eigenlijk dat tegen die tijd PA-achtige roms ook wel al aardig onderweg zijn.
Assert failed: getprop("ro.product.device" ) == "C5302" deze melding krijg ik met uiteindelijk als laatste status 7
Hij gaat ook nog de C5303af, C5306 en de huashan. Oftewel alle mogelijkheden.
Zowel met CM10.2 als met CM10.1. Meerdere builds allemaal dezelfde foutmelding.
Hij gaat ook nog de C5303af, C5306 en de huashan. Oftewel alle mogelijkheden.
Zowel met CM10.2 als met CM10.1. Meerdere builds allemaal dezelfde foutmelding.
Verwijderd
Op xda zijn er al meerdere roms beschikbaar.
Zo heb ik al miui,aokp en pac-man rom op me telefoon gehad
Miui was weer ff leuk, maar valt niet aan te passen naar mijn wensen, dus die was er snel af
Aokp is gebaseerd op cm10.2 waar ik een drain heb van android-system.
Hij staat bij mij op 26% onder het scherm die 29% gebruikt
Zou iemand die ook cm10.2 draait willen kijken of dat bij hem hetzelfde is?
Pacman ROM is nog een beetje buggy, en int algemeen langzamer als de voorgenoemde roms
Dit is mijn ervaring tot nu toe;)
Zo heb ik al miui,aokp en pac-man rom op me telefoon gehad
Miui was weer ff leuk, maar valt niet aan te passen naar mijn wensen, dus die was er snel af
Aokp is gebaseerd op cm10.2 waar ik een drain heb van android-system.
Hij staat bij mij op 26% onder het scherm die 29% gebruikt
Zou iemand die ook cm10.2 draait willen kijken of dat bij hem hetzelfde is?
Pacman ROM is nog een beetje buggy, en int algemeen langzamer als de voorgenoemde roms
Dit is mijn ervaring tot nu toe;)
Voor de techneuten onder ons:
http://forum.xda-develope...p?p=47260870#post47260870
Deze link geeft je alle info over het vervangen van onderdelen, onderdelen, waar op te letten en meer!
Ik heb ze gedownload en zal deze zo snel mogelijk mirroren
http://forum.xda-develope...p?p=47260870#post47260870
Deze link geeft je alle info over het vervangen van onderdelen, onderdelen, waar op te letten en meer!
Ik heb ze gedownload en zal deze zo snel mogelijk mirroren
Wel grappig dat die documenten nog volstaan met Ericson
Verdomme blijf die foutmelding krijgen
Ook nu met de PAC rom. Ga morgen op werk maybe wat uitpluizen waar nu echt het probleem zit.
Eens kijken waar vooral ik moet editten want ik blijf het maar niet kunnen vinden
Ik ben een beetje jammer ik weet niet
Oh ja topicstart moet ik ook nog onder handen nemen
Snel eens een backup maken en mijn notitieblok op GoT zetten.
Eens kijken waar vooral ik moet editten want ik blijf het maar niet kunnen vinden

Ik ben een beetje jammer ik weet niet
Oh ja topicstart moet ik ook nog onder handen nemen

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 11-11-2013 22:13 ]
Ik draai nog steeds op CM10.2
Ik had antunu benchmark gedraait waarop cpu underclocked op 486 mhz en bleekt niet gecrasht te zijn en haalde ermee score van 18232! gelijk als nexus 4.dus deed ik terug hogere clocknselheid en ik dacht mischien crashte omdat op hoge snelheid 1.7 stock deed ik dus op 1.6 en zonder crash haalde ik 21883. dan deed ik terug op stock snelheid 1.7 en crashte. Erg vreemd, lijkt niet stabiel te zijn en er zijn meerdere mensen met xperia sp hetzelfde antutu probleem, Ik zeg probeer op 1.6 ghz.
Ik had antunu benchmark gedraait waarop cpu underclocked op 486 mhz en bleekt niet gecrasht te zijn en haalde ermee score van 18232! gelijk als nexus 4.dus deed ik terug hogere clocknselheid en ik dacht mischien crashte omdat op hoge snelheid 1.7 stock deed ik dus op 1.6 en zonder crash haalde ik 21883. dan deed ik terug op stock snelheid 1.7 en crashte. Erg vreemd, lijkt niet stabiel te zijn en er zijn meerdere mensen met xperia sp hetzelfde antutu probleem, Ik zeg probeer op 1.6 ghz.
Goede avond leden:
Android KITKAT is in volle gang. Er is een AOSP build en een CM11 build (beide niet officieel natuurlijk) onderweg: Zie voor discussie (pas gecreeerd) hier:: http://forum.xda-develope...hp?goto=newpost&t=2523925
Android KITKAT is in volle gang. Er is een AOSP build en een CM11 build (beide niet officieel natuurlijk) onderweg: Zie voor discussie (pas gecreeerd) hier:: http://forum.xda-develope...hp?goto=newpost&t=2523925
[ Voor 2% gewijzigd door Mrjraider op 12-11-2013 17:56 . Reden: Oeps; niet goed gelezen :) ]
Ik zit daarop al te wachten
, eerst de upload in orde brengen en bevestiging van uberlaggydarwin dat veilig is om te testen.
Wel een nadeel van dat custom rom wereldje. 10.1 nog niet officieel uit of ze stappen over op 10.2 dat nu weer verlaten wordt voor 11.0mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:53:
Goede avond leden:
Ik zie ook niet dat nodig is om officeel uitbrengen van 10.1 en 10.2 en alles werkt perfect zonder problemen
Het zou wel prettig zijn als CM officieel werd dan konden we wat meer ontwikkeling verwachten nu is het daar zo stil..
Voordeel is dat ze dan worden meegenomen met de standaard CM updates dus je eigenlijk alleen maar 1 keer installeert en de rom telkens je updates afhandelt.mrjraider schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:31:
Het zou wel prettig zijn als CM officieel werd dan konden we wat meer ontwikkeling verwachten nu is het daar zo stil..
En we draaien PAC
Oftewel CM komt er ook straks aan maar eerst wat stable builds pakken.
Nu dashclock
Nu dashclock
Kleine update
Ben nu de laatste CM-build aan het downloaden. PAC is leuk maar niet voor mij. Doe mij maar volledige telefooninterface maar tablet en telefoon door elkaar hoeft niet.
Schijnt overigens een van de laatste 4.3 CM builds te zijn. Hierna schijnen ze zich te gaan focussen op 4.4. Hopelijk gaat die ontwikkeling wat mooier en stabieler.
Overigens is de site van Freexperia nu down dus dat schiet niet op. Als mensen wat roms willen hebben nog dan heb ik misschien nog wel wat liggen.
Schijnt overigens een van de laatste 4.3 CM builds te zijn. Hierna schijnen ze zich te gaan focussen op 4.4. Hopelijk gaat die ontwikkeling wat mooier en stabieler.
Overigens is de site van Freexperia nu down dus dat schiet niet op. Als mensen wat roms willen hebben nog dan heb ik misschien nog wel wat liggen.
Ik zit nog steeds te wachten op CM11 en andere mensen reageren wanneer komt het uit enzo dan daardoor thread closed -.- shut up and wait.
Ja zo hoort het ook op XDA.royalt123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:50:
Ik zit nog steeds te wachten op CM11 en andere mensen reageren wanneer komt het uit enzo dan daardoor thread closed -.- shut up and wait.
Ik heb alleen een ander probleem
Hoerige MTP. Serieus diegene die dat heeft ingevoerd bij Google mag wel voor Blackberry gaan werken.
Ik draait zojuist nu op CM11
Ik zal mijn ervaring morgen delen met jullie
Verwijderd
Ik heb ook sinds gistermiddag cm11 eropstaan, het is een erg vlotte software, zo vlot dat ik me CPU naar 1,2 GHz heb teruggeklokt
Voorderest heb ik er nog niet veel ervaring mee.
Wss zit er ook een battery drain in
Voorderest heb ik er nog niet veel ervaring mee.
Wss zit er ook een battery drain in
Drain is aanwezig maar dat is een beetje Cyanogenmod eigen. Dat hebben ze gek genoeg altijd en allemaal.
Verwijderd
Dat komt wss doordat ze nog niet de goede kernel sources hebben, van android 4.3.
Maar op miui gebaseerd op cm10.1 en cm10.1 zelf had ik geen battery drain, of bijna niet;)
Maar op miui gebaseerd op cm10.1 en cm10.1 zelf had ik geen battery drain, of bijna niet;)
Morgen KitKat proberen. Ben er zo tevreden mee op mijn tablet dat ik het ook maar op mijn telefoon moet draaien van mijzelf
Ik zit ondertussen met nu 4.3 omdat je voor 4.4 op dit moment de kernel moet sideloaden en ik geen zin heb in de commandline
De laatste 4.3 Slimbean is trouwens een erg solide basis voor een absurd soepele telefoon. Met huidig gebruik wat niet bijster veel is lijk ik ruim de 18 uur te halen. Denk dus dat met extreem gebruik de werkdag te halen is
Wat best fijn is.
Komt mede ook omdat de stock based roms echt bij lange na niet zo soepel zijn als dit soort CM based roms
De laatste 4.3 Slimbean is trouwens een erg solide basis voor een absurd soepele telefoon. Met huidig gebruik wat niet bijster veel is lijk ik ruim de 18 uur te halen. Denk dus dat met extreem gebruik de werkdag te halen is
Komt mede ook omdat de stock based roms echt bij lange na niet zo soepel zijn als dit soort CM based roms

Oeh er zijn 4.4 roms
Aangezien mijn Slimbean niet verder wil opladen dan 50% ongeveer.Eens een FXP 4.4 build proberen
Blijkbaar zijn die er.
Aangezien mijn Slimbean niet verder wil opladen dan 50% ongeveer.Eens een FXP 4.4 build proberen
Ja men is hard op weg. Als het goed is gaat alles straks een stuk sneller door de sources van Sony. Als het goed dan worden de builds Official.
Welke sources van Sony? Komt de Xperia SP bij de AOSP?mrjraider schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:26:
Ja men is hard op weg. Als het goed is gaat alles straks een stuk sneller door de sources van Sony. Als het goed dan worden de builds Official.
Iemand eigenlijk al dat offline charging aan het werk gekregen?
Zou wel fijn zijn als dat werkt
Als de nieuwe update vrij is gegeven dan worden in die zelfde periode (als het goed is) de sources ook vrijgegeven en kan er een goede kernel gebouwd worden.Touchdomex schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:06:
[...]
Welke sources van Sony? Komt de Xperia SP bij de AOSP?
Maar dat is op een 4.3 basis niet een 4,4 basis?mrjraider schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:10:
[...]
Als de nieuwe update vrij is gegeven dan worden in die zelfde periode (als het goed is) de sources ook vrijgegeven en kan er een goede kernel gebouwd worden.
De links bij het rooten werken niet meer.
Toch gelukt met behulp van een ander topic op XDA. Volg de stappen daar en hij is geroot. (15min werk maximaal)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440375
Toch gelukt met behulp van een ander topic op XDA. Volg de stappen daar en hij is geroot. (15min werk maximaal)
Klopt de mods hebben alle threads van de gebruikte methode (VROOT) gesloten omdat men eerst de veiligheid wilde onderzoeken.user_tweakers schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:22:
De links bij het rooten werken niet meer.
Dit heeft ook consequenties voor de bestanden want die zijn dus verwijderd. Ik zal in de loop van volgende week de Ts een update geven.
Ik hoop dat mijn mede auteur hier ook tijd/zin voor heeft
Ja hoor, zin wel tijd maybemrjraider schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:37:
[...]
Klopt de mods hebben alle threads van de gebruikte methode (VROOT) gesloten omdat men eerst de veiligheid wilde onderzoeken.
Dit heeft ook consequenties voor de bestanden want die zijn dus verwijderd. Ik zal in de loop van volgende week de Ts een update geven.
Ik hoop dat mijn mede auteur hier ook tijd/zin voor heeft
http://uploaded.net/f/a6xd2n
Hij is er
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2599650
FXP builds voor de Xperia SP
Zijn er al mensen die Offline chargen gefixed hebben met patches en alles?
Hij is er

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2599650
FXP builds voor de Xperia SP

Zijn er al mensen die Offline chargen gefixed hebben met patches en alles?
[ Voor 21% gewijzigd door Touchdomex op 06-01-2014 10:55 ]
Verwijderd
Heb sinds vandaag een Xperia SP via MP.Hiervoor diverse HTC's gehad en veel geflashed.
Op deze SP staat een 4.4 rom. Op zich prima, maar ik merk dat ik niet kan opstarten in bootloader modus met vol up+ power. Naar recovery werkt wel met vol-+power. De vol+ button werkt overigens.
Ook kan ik niet in het servicre menu komen dmv de bekende code. Er gebeurd gewoon niets.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Op deze SP staat een 4.4 rom. Op zich prima, maar ik merk dat ik niet kan opstarten in bootloader modus met vol up+ power. Naar recovery werkt wel met vol-+power. De vol+ button werkt overigens.
Ook kan ik niet in het servicre menu komen dmv de bekende code. Er gebeurd gewoon niets.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?
Servicemenu? Wat is dat?
Wat wil je doen? Dat is het belangrijkste? Andere kernel flashen?
Wat wil je doen? Dat is het belangrijkste? Andere kernel flashen?
Verwijderd
Ik wil weten of de bootloader unlocked is. Op XDA heb ik gevonden hoe je dat kan checken door een code in te voeren in de dialer, dan zou je in een service menu moeten komen. Is er een andere maier om dit te checken?
Nog iets raars (denk ik): ik had een gdownloade rom gekopieerd naar de telefoon. In ES File Explorer zie ik dat zip bestand (winrar bestand) ook staan. Maar als ik recovery start en kies welke zip ik wil installeren zie het bestand niet?
Wat ik uiteindelijk wil is een stock rom flashen of de 4.3 leak op XDA...
Nog iets raars (denk ik): ik had een gdownloade rom gekopieerd naar de telefoon. In ES File Explorer zie ik dat zip bestand (winrar bestand) ook staan. Maar als ik recovery start en kies welke zip ik wil installeren zie het bestand niet?
Wat ik uiteindelijk wil is een stock rom flashen of de 4.3 leak op XDA...
Nou ja als er nu 4.4 opstaat dan is het duidelijk dat de bootloader unlockt is
Dan heb je een cyanogenmod achtig iets erop staan. Daarvoor MOET de bootloader unlockt zijn.
Waar jij nu tegenaan loopt is de verschillen in manieren van opslag
Je hebt een cyanogenmod based mod denk ik en daar zit die verstopt ergens in je mappen. Ga alle mappen bij langs en je kan het vinden.
Waar jij nu tegenaan loopt is de verschillen in manieren van opslag
Verwijderd
Ah ok. Weer wat geleerd dus die rom file zou wel ergens in recovery mode terug te vinden moeten zijn?
Ga ik nog eens goed zoeken ;-)
Verder is het flashen van een rom toch niet meer dan kopiëren en vanuit recovery flashen? Ik zag wel bij sommige roms dat er ook een kernel geflashed moet worden.
Laatste vraag (voor nu...): van. Een 4.4 terug naar stock of eventueel 4.3, gaat dat nog ergens problemen geven?
Heb best wel wat ervaring met flashen op een Desire HD, Desire OneX en S3, maar het is toch steeds weer net even wat anders
Bedankt zover!
Ga ik nog eens goed zoeken ;-)
Verder is het flashen van een rom toch niet meer dan kopiëren en vanuit recovery flashen? Ik zag wel bij sommige roms dat er ook een kernel geflashed moet worden.
Laatste vraag (voor nu...): van. Een 4.4 terug naar stock of eventueel 4.3, gaat dat nog ergens problemen geven?
Heb best wel wat ervaring met flashen op een Desire HD, Desire OneX en S3, maar het is toch steeds weer net even wat anders

Bedankt zover!
Terug naar stock > Download flashtool + ftf bestand > Flashen.
Vervolgens TA terugzetten en bootloader relocken
Vervolgens TA terugzetten en bootloader relocken
Verwijderd
Die TA heb ik niet (en dus ook de DRM keys niet?) want ik het de tel gekocht met de 4.4 rom er al op. Lijkt mij niet dat een backup van de TA op telefoonopslag zal staan?
Wat ga ik daarmee missen, behalve dat de Bravia Engine niet werkt en ik niet meer al het flashgebeuren ongedaan kan maken ivm garantie?
Wat ga ik daarmee missen, behalve dat de Bravia Engine niet werkt en ik niet meer al het flashgebeuren ongedaan kan maken ivm garantie?
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 22:56 ]
Vraag de vorige eigenaar eens naar die files. Zou wel netjes zijn.Verwijderd schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 22:56:
Die TA heb ik niet (en dus ook de DRM keys niet?) want ik het de tel gekocht met de 4.4 rom er al op. Lijkt mij niet dat een backup van de TA op telefoonopslag zal staan?
Wat ga ik daarmee missen, behalve dat de Bravia Engine niet werkt?
Verwijderd
ja dat kan ik nog proberen, al betwijfel ik dat hij die nog heeft....mail zojuist verstuurd....
Btw: als stockrom zou ik deze willen flashen, kan dat? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2452868
Btw: als stockrom zou ik deze willen flashen, kan dat? http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2452868
Ja hoor dat kan, Gewoon de Doomlord kernel flashen via de bootloader of in fastboot mode (staan genoeg handleidingen voor) en vervolgens die rom eroverheen flashen via CWM zoals in de handleiding staat.
Verwijderd
gelukt. Duurde even om in de flashtool de juiste drivers te vinden om in fastboot te kunnen starten. Ik zie nu dat het modelnummer is gewijzigd van C5303 naar 5302. Heeft dat te maken met Android 4.4 en Android 4.1.2?
Nee C5302 is een typenummer.Verwijderd schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 10:47:
gelukt. Duurde even om in de flashtool de juiste drivers te vinden om in fastboot te kunnen starten. Ik zie nu dat het modelnummer is gewijzigd van C5303 naar 5302. Heeft dat te maken met Android 4.4 en Android 4.1.2?
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_sp-5364.php
Also known as Sony Xperia SP HSPA C5302, Sony Xperia SP LTE C5303, Sony Xperia SP LTE C5306.
Verwijderd
goed, ik heb het voor elkaar....bootloop...
Na flashen van de Honami Flavored stock rom wild eik de 4.3 leak flashen. Dat heb ik gedaan via recovery, maar voor het flashen van kernel van Doomlord (had wel de instructie gelezen in zijn topic, maar een paar pagina's verder stond pas dit probleem....
Heb al op xda gezocht en google, maar kom niet echt een goede beschrijving tegen hoe hieruit te komen.
Via flashtool lukt het ook niet om verbinding te krijgen en bv een stock ftf bestand te flashen. Iemand nog tips???
Na flashen van de Honami Flavored stock rom wild eik de 4.3 leak flashen. Dat heb ik gedaan via recovery, maar voor het flashen van kernel van Doomlord (had wel de instructie gelezen in zijn topic, maar een paar pagina's verder stond pas dit probleem....
Heb al op xda gezocht en google, maar kom niet echt een goede beschrijving tegen hoe hieruit te komen.
Via flashtool lukt het ook niet om verbinding te krijgen en bv een stock ftf bestand te flashen. Iemand nog tips???
Nieuwe kernel flashen? Opnieuw Via Fastboot. Je kan nog steeds in fastboot mode komen toch?
Verwijderd
nee dan krijg ik de melding This action needs a connected device in ADB mode
owww, lijkt erop alsof er toch iets gaat werken. Tel lijkt nu in flasmode te staan, probeer nu via flashtool een ftf bestand te flashen....
Update: uiteindelijk gelukt, draai nu de leaked 4.3 versie
owww, lijkt erop alsof er toch iets gaat werken. Tel lijkt nu in flasmode te staan, probeer nu via flashtool een ftf bestand te flashen....
Update: uiteindelijk gelukt, draai nu de leaked 4.3 versie
[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2014 17:03 ]
Heeft iemand al ervaringen met de root van doomlord die vorige week verschenen is?
Er was een unlocked boatloader voor nodig, maar hier heb ik mezelf nog niet op in gelezen. Verwachten jullie binnenkort ook een root voor locked boatloaders, of zou ik hem ook prima kunnen rooten met de root die nu beschikbaar is? Ik behoud graag al mijn bestanden/apps/gegevens en natuurlijk de stock firmware.
Er was een unlocked boatloader voor nodig, maar hier heb ik mezelf nog niet op in gelezen. Verwachten jullie binnenkort ook een root voor locked boatloaders, of zou ik hem ook prima kunnen rooten met de root die nu beschikbaar is? Ik behoud graag al mijn bestanden/apps/gegevens en natuurlijk de stock firmware.
Welke firmware draai je?user_tweakers schreef op maandag 17 februari 2014 @ 19:05:
Heeft iemand al ervaringen met de root van doomlord die vorige week verschenen is?
standaard 4.3, 12.1.A.0.266
Had hem eerst geroot, van die is denk vervallen bij de update.
Had hem eerst geroot, van die is denk vervallen bij de update.
Inmiddels is hij wel te rooten zag ik, maar dan moet je hem weer relocken. Hopenlijk komt doomlord nog met een nieuwe root.
vroot zou ook niet werken, maar dat werd volgens mij al afgeraden vanwege de veiligheid. Ik las op XDA dat vroot je imei nummer zou doorsturen naar china
vroot zou ook niet werken, maar dat werd volgens mij al afgeraden vanwege de veiligheid. Ik las op XDA dat vroot je imei nummer zou doorsturen naar china

Volgens mij kun je het beste terug naar een 4.1.2 build en vervolgens daarover een nieuwe custom rom plaatsen. Zoals bijvoorbeeld Existinz ofzo. Zoiets is gewoon als stock maar bied wel verbeteringen.
Jammer genoeg is dit topic al een lange tijd niets meer geschreven. Nu er sinds begin april wat bugfixes zijn geweest ben ik van plan de telefoon te rooten. Ik verwacht dat kitkat nog wel even duurt. Nu vond ik de exploit-root van doomlord goed te doen, maar nu is het volgens mij iets lastiger.
Zijn er al mensen met ervaringen met de pre-rooted firmware?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2704009
Als ik het goed begrijp is het even flashen en behoud ik al mijn bestanden. Dus circa 10 minuutjes werk?
Heeft iemand ook nog een linkje naar de juiste flashtool? Ik kom meerdere versies tegen en zowel links vanuit de officiële sonymobile site als andere websites.
Zijn er al mensen met ervaringen met de pre-rooted firmware?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2704009
Als ik het goed begrijp is het even flashen en behoud ik al mijn bestanden. Dus circa 10 minuutjes werk?
Heeft iemand ook nog een linkje naar de juiste flashtool? Ik kom meerdere versies tegen en zowel links vanuit de officiële sonymobile site als andere websites.
Nope het is een heel gedoe namelijk:
- Terug naar 2.254 (4.1.2)
- Flash 1.257 kernel
- Rooten met exploit
- CWM installeren
- Pre rooted fw flashen
- Toestel uit en dan .1.201 kernel flashen
Dit kost wel even.
- Terug naar 2.254 (4.1.2)
- Flash 1.257 kernel
- Rooten met exploit
- CWM installeren
- Pre rooted fw flashen
- Toestel uit en dan .1.201 kernel flashen
Dit kost wel even.
Zijn er mensen met cyanogenmod 11?
Ik heb nog steeds wat ram problemen en ik denk dat er meer uit de telefoon valt te halen.
http://download.cyanogenmod.org/?device=huashan
Ik heb nog steeds wat ram problemen en ik denk dat er meer uit de telefoon valt te halen.
http://download.cyanogenmod.org/?device=huashan
Ik heb het gehad. Problemen zijn de batterij en het gebrek aan typische sonydingen.
Nu de Exidingetje 4.0 en die gaat eigenlijk goed. Ram is netjes net als de rest. Die zou ik je eerder aanraden dan CM11.
Nu de Exidingetje 4.0 en die gaat eigenlijk goed. Ram is netjes net als de rest. Die zou ik je eerder aanraden dan CM11.
Heb je toevallig een linkje van de rom(kernel) en een korte uitleg?
Ik heb er geen vertrouwen in dat Sony de telefoon goed krijgt wat betreft ram
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019user_tweakers schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 21:21:
Heb je toevallig een linkje van de rom(kernel) en een korte uitleg?
Deze heb ik nu draaien.
Ram is hier prima. Heel soms wat ruzie maar denk dat de enige oplossing meer ram erin proppen is.
Staan genoeg dingen over op en ook handleidingen. Alleen moet je wel eventjes goed lezen maar als puntje bij paaltje komt stelt het eigenlijk weinig voor.
[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 30-07-2014 21:24 ]
Wegens het niet doorgaan van een update van de Xperia SP naar KitKat
kom ik weer bij dit topic terecht. Middels de TowelRoot heb ik mijn SP succesvol en zeer eenvoudig kunnen rooten. Nu ben ik op zoek naar een goede custom ROM o.b.v. KitKat welke de originele ROM van Sony in vormgeving en functionaliteit benaderd maar zonder de kuren en gebreken.
Ik hang al een tijdje rond op het betreffende forum van XDA maar kan geen goede keuze maken. Is er iemand met ervaring met een ROM die enigszins lijkt op bovenstaande omschrijving?
Ik hang al een tijdje rond op het betreffende forum van XDA maar kan geen goede keuze maken. Is er iemand met ervaring met een ROM die enigszins lijkt op bovenstaande omschrijving?
Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323
Vandaag cyanogemod geinstaleerd voor de eerste keer. Even wennen maar wel gelukt. Hierbij deel ik jullie de link
http://forum.xda-develope...bootloader-users-t2868398
[ Voor 84% gewijzigd door user_tweakers op 14-09-2014 19:45 ]
Gister heb ik me telefoon voorzien van CM11. Nu Sony besloten heeft dat er officieel geen Kitkat naar de SP komt, verwacht ik dat dit topic wat drukker wordt. (of iedereen verkoopt massaal zijn Xperia SP.
) Lees van te voren de bugs en reacties bij de rom op XDA. Momenteel heeft cm11 nog last van een lichte battery drain en bij mij heb ik het idee dat opladen langer duurt. (Build #3).
Zelf vond ik het niet erg lastig, maar de eerste keer is het toch spannend. Daarom heb ik een uitleg geschreven, ook aangezien de eerste post in de topic al lang niet meer up-to-date is. Mochten mensen aanvulling hebben en fouten zien, hoor ik het graag.
Korte nederlandse uitleg om van Sony Xperia SP build 12.1.A.1.205 en 12.1.A.1.207 over te gaan naar Cyanogenmod 11 (4.4. kitkat)
Eerst moet de telefoon geroot worden. Dit kan met Towelroot.
1) Download Towelroot: https://towelroot.com/tr.apk
2) Zet root.apk op de telefoon en open het. Zorg ervoor dat de telefoon onbekende bronnen toestaat. Het rooten spreekt voorzich.
3) Download SuperSU: http://download.chainfire...PDATE-SuperSU-v1.99r4.zip
4) Instaleer SuperSU en update de binairies normaal.
Vervolgens wordt er een Recovery geïnstaleerd.
1) Download de recovery: http://d-h.st/B1t
2) Unzip de recovery op je bureaublad
3) Open de map van de recovery
4) Sluit de telefoon aan de computer en zorg dat USB-foutopsporing aanstaat (USB-debugging)
5) Open install.bat op windows (bij linux or mac en andere bestanden)
6) Kies 1 om te instaleren
7) Geef tijdens de instalatie de permissies met SuperSU
8 ) Volg de instructies om te zien of alles goed is gegaan
9) Als alles goed is gegaan kan je door 3 te drukken de telefoon rebooten en met 4 de install.bat afsluiten.
De recovery is nu geïnstaleerd, deze is straks nodig om de rom erop te instaleren met de bijbehorende google apps. De werking van de recovery wordt straks uitgelegd, eerst moet de rom met de google apps worden gedownload en op de telefoon worden gezet.
Nu de telefoon nog steeds een locked bootloader heeft, kunnen er alleen roms worden geïnstaleerd voor locked bootloaders. Dit wordt op XDA vaak aangeduid met [LBL].
Zelf heb ik gekozen om CM11 te instaleren.
Kies en download een rom met de google apps.
1) Download de laatste build van de rom: http://forum.xda-develope...bootloader-users-t2868398
2) Download de Google Apps: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Hierbij kan je kiezen voor een volledig pakket, en wat kleinere paketten. Zelf hecht ik geen waarde aan Google Apps en heb ik gekozen voor de Nano modulair package. Uiteindelijk kan je via de Play store toch alles instaleren wat je wilt. Echter moet je zelf kiezen wat je wilt.
3) Plaats de twee .zip bestanden op de telefoon. Dit kan zowel op SD kaart als intern geheugen.
Instaleer de rom met de google apps.
1) De rom instaleren kan met de recovery die eerder is geïnstalleerd. Zet de telefoon uit en start hem opnieuw op. Tijdens het opstarten zie je onderaan in de lichtbalk wat kleuren knipperen. Van groen, naar wit-rood en blauw. Wanneer het blauwe licht rechtsonderin brand druk je de volume knop omhoog vor ongeveer 4 seconden. Op deze manier opent de recovery Philz.
2) Kies nu in het menu voor Format/system Wipe data
3) Als het systeem is geformateerd kan de rom en google apps worden geinstaleerd. Kies voor Flash rom en kies de rom (.zip bestand) die je wilt flashen, vervolgens doe je hetzelfde met de google apps .zip bestand.
4) Start te telefoon opnieuw op.
Nu kan je genieten van CM11 op je telefoon.
Denk ook aan de leden van XDA die het mogelijk maken, ze vinden het altijd fijn om een donatie of bedankje te ontvangen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783885
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923
Zelf gebruik ik nu Build #3 van de rom. Ik raad aan om geen eerdere build te download, dus vermijd #1 en #2. Ik weet niet zeker of OTA updates mogelijk zijn, maar het upgraden van de rom is eenvoudig. Door een nieuwere versie van de rom te downloaden kan deze geflasht worden. Als het goed is blijven de gegevens en instellingen bewaard. Zelf weet ik dit nog niet zeker. Gister heb ik met behulp van XDA voor het eerst mijn telefoon van rom gewisseld, het is voor mij ook nog wat nieuw. Mochten andere mensen fouten zien in mijn uitleg, of aanvulling hoor ik het graag.

Zelf vond ik het niet erg lastig, maar de eerste keer is het toch spannend. Daarom heb ik een uitleg geschreven, ook aangezien de eerste post in de topic al lang niet meer up-to-date is. Mochten mensen aanvulling hebben en fouten zien, hoor ik het graag.
Korte nederlandse uitleg om van Sony Xperia SP build 12.1.A.1.205 en 12.1.A.1.207 over te gaan naar Cyanogenmod 11 (4.4. kitkat)
Eerst moet de telefoon geroot worden. Dit kan met Towelroot.
1) Download Towelroot: https://towelroot.com/tr.apk
2) Zet root.apk op de telefoon en open het. Zorg ervoor dat de telefoon onbekende bronnen toestaat. Het rooten spreekt voorzich.
3) Download SuperSU: http://download.chainfire...PDATE-SuperSU-v1.99r4.zip
4) Instaleer SuperSU en update de binairies normaal.
Vervolgens wordt er een Recovery geïnstaleerd.
1) Download de recovery: http://d-h.st/B1t
2) Unzip de recovery op je bureaublad
3) Open de map van de recovery
4) Sluit de telefoon aan de computer en zorg dat USB-foutopsporing aanstaat (USB-debugging)
5) Open install.bat op windows (bij linux or mac en andere bestanden)
6) Kies 1 om te instaleren
7) Geef tijdens de instalatie de permissies met SuperSU
8 ) Volg de instructies om te zien of alles goed is gegaan
9) Als alles goed is gegaan kan je door 3 te drukken de telefoon rebooten en met 4 de install.bat afsluiten.
De recovery is nu geïnstaleerd, deze is straks nodig om de rom erop te instaleren met de bijbehorende google apps. De werking van de recovery wordt straks uitgelegd, eerst moet de rom met de google apps worden gedownload en op de telefoon worden gezet.
Nu de telefoon nog steeds een locked bootloader heeft, kunnen er alleen roms worden geïnstaleerd voor locked bootloaders. Dit wordt op XDA vaak aangeduid met [LBL].
Zelf heb ik gekozen om CM11 te instaleren.
Kies en download een rom met de google apps.
1) Download de laatste build van de rom: http://forum.xda-develope...bootloader-users-t2868398
2) Download de Google Apps: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2397942
Hierbij kan je kiezen voor een volledig pakket, en wat kleinere paketten. Zelf hecht ik geen waarde aan Google Apps en heb ik gekozen voor de Nano modulair package. Uiteindelijk kan je via de Play store toch alles instaleren wat je wilt. Echter moet je zelf kiezen wat je wilt.
3) Plaats de twee .zip bestanden op de telefoon. Dit kan zowel op SD kaart als intern geheugen.
Instaleer de rom met de google apps.
1) De rom instaleren kan met de recovery die eerder is geïnstalleerd. Zet de telefoon uit en start hem opnieuw op. Tijdens het opstarten zie je onderaan in de lichtbalk wat kleuren knipperen. Van groen, naar wit-rood en blauw. Wanneer het blauwe licht rechtsonderin brand druk je de volume knop omhoog vor ongeveer 4 seconden. Op deze manier opent de recovery Philz.
2) Kies nu in het menu voor Format/system Wipe data
3) Als het systeem is geformateerd kan de rom en google apps worden geinstaleerd. Kies voor Flash rom en kies de rom (.zip bestand) die je wilt flashen, vervolgens doe je hetzelfde met de google apps .zip bestand.
4) Start te telefoon opnieuw op.
Nu kan je genieten van CM11 op je telefoon.
Denk ook aan de leden van XDA die het mogelijk maken, ze vinden het altijd fijn om een donatie of bedankje te ontvangen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2783885
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923
Zelf gebruik ik nu Build #3 van de rom. Ik raad aan om geen eerdere build te download, dus vermijd #1 en #2. Ik weet niet zeker of OTA updates mogelijk zijn, maar het upgraden van de rom is eenvoudig. Door een nieuwere versie van de rom te downloaden kan deze geflasht worden. Als het goed is blijven de gegevens en instellingen bewaard. Zelf weet ik dit nog niet zeker. Gister heb ik met behulp van XDA voor het eerst mijn telefoon van rom gewisseld, het is voor mij ook nog wat nieuw. Mochten andere mensen fouten zien in mijn uitleg, of aanvulling hoor ik het graag.
Recentelijk heeft mijn betere helft (lees: vrouw) een Huawei G6 bij een phoneabo gekregen en dat ding veegt qua lag, usabilityperformance en memorymanagement de vloer met mijn XSP.
Ok, aan "quad-core vs dual-core" wil ik nog een klein beetje gehoor geven maar uit spec-vergelijking en Antutu-cijfers durf ik toch wel concluderen dat de XSP veel meer in zijn mars heeft dan dat hij nu onder .205 laat zien als ik ze naast elkaar bekijk.
Daarenboven zitten we met onze XSP in het 4.3-eindstation en kan ik persoonlijk geen reden meer bedenken om - met bovenstaande in het achterhoofd - stock te blijven draaien. Nu is er op XDA natuurlijk meer dan genoeg leesvoer terug te vinden maar ik krijg meer en meer de indruk dat er daar veel regelneven rondlopen die meer bezig zijn met elkaar te corrigeren, en dat meerdere forumpagina's lang.
Hierdoor ben ik eigenlijk geinteresseerd naar wat meer first-hand impressies.
Daarom werp ik een blik in de richting van @Touchdomex om eventueel zijn pros en contras te delen over zijn XSP met eXistenZ, een verbeterde stock 4.3 ROM.
Misschien zelfs ook @Westlandmb met zijn brandnieuwe flash naar Cyanogenmod11, een 4.4.4 ROM.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik de enige ben die hier interesse in heeft.
Alvast dank aan beide heren (of dames, I don't know, wil niet sexistisch doen).
Ok, aan "quad-core vs dual-core" wil ik nog een klein beetje gehoor geven maar uit spec-vergelijking en Antutu-cijfers durf ik toch wel concluderen dat de XSP veel meer in zijn mars heeft dan dat hij nu onder .205 laat zien als ik ze naast elkaar bekijk.
Daarenboven zitten we met onze XSP in het 4.3-eindstation en kan ik persoonlijk geen reden meer bedenken om - met bovenstaande in het achterhoofd - stock te blijven draaien. Nu is er op XDA natuurlijk meer dan genoeg leesvoer terug te vinden maar ik krijg meer en meer de indruk dat er daar veel regelneven rondlopen die meer bezig zijn met elkaar te corrigeren, en dat meerdere forumpagina's lang.
Hierdoor ben ik eigenlijk geinteresseerd naar wat meer first-hand impressies.
Daarom werp ik een blik in de richting van @Touchdomex om eventueel zijn pros en contras te delen over zijn XSP met eXistenZ, een verbeterde stock 4.3 ROM.
Misschien zelfs ook @Westlandmb met zijn brandnieuwe flash naar Cyanogenmod11, een 4.4.4 ROM.
Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik de enige ben die hier interesse in heeft.
Alvast dank aan beide heren (of dames, I don't know, wil niet sexistisch doen).
Je bedoelt terug naar standaard rom? Ja dat kan met behulp van Flashtool
Verwijderd
Begin eens met zoeken en zelf moeite te doen, en stel daarna pas vragen.
[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 16-09-2014 15:30 ]
@DerNosferatu
Voor mij is het nog te kortdag om een oordeel te hebben over de rom, ook zijn er de laatste paar weken veel updates geweest. Ik denk dat ik beter pas mijn mening/ervaring kan geven na +- 2 weken.
Voor mij is het nog te kortdag om een oordeel te hebben over de rom, ook zijn er de laatste paar weken veel updates geweest. Ik denk dat ik beter pas mijn mening/ervaring kan geven na +- 2 weken.
Verwijderd
Waarom wissen jullie gehele bericht van mij? Ik had nog bedank geschreven dat is zelfs weg. Trouwens waarom staat er geen naam wie heeft mij bericht gewist???
Mijn gehele mening met stock based roms zijn nu weg omdat er geen KitKat meer komt.
Nadeel van CM is geen radio en batterijduur in mijn geval. Kitkat draait beter alleen de batterijduur moet je zelf bepalen omdat het puur afhankelijk is van je gebruik.
Als er nog echt specifieke vragen zijn kan ik die wel beantwoorden
Nadeel van CM is geen radio en batterijduur in mijn geval. Kitkat draait beter alleen de batterijduur moet je zelf bepalen omdat het puur afhankelijk is van je gebruik.
Ik heb nog een vraag voor het updaten van mijn rom. Wekelijks komen er nieuwe versies uit, en graag ga ik hem dan updaten. Ik kan het .zip bestand downloaden en volgens mij vervolgens via PhilZ Touch instaleren, maar ben ik dan al mijn oude apps en instellingen kwijt? Of kan dit er gewoon overheen?
Afhankelijk van de inhoud van de update. In principe kun je hem eroverheen installeren maar het mooiste is wel om 1x per 2 maand alles opnieuw te installeren en wekelijks een incremental backup te maken op je SD met Titanium. Zodat het opnieuw installeren niet een ramp is.user_tweakers schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 22:33:
Ik heb nog een vraag voor het updaten van mijn rom. Wekelijks komen er nieuwe versies uit, en graag ga ik hem dan updaten. Ik kan het .zip bestand downloaden en volgens mij vervolgens via PhilZ Touch instaleren, maar ben ik dan al mijn oude apps en instellingen kwijt? Of kan dit er gewoon overheen?
Laat ons zeker weten hoe het vlot met je belevenissen van Kitkat op de SP. Alvast bedankt.user_tweakers schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 18:05:
Ik denk dat ik beter pas mijn mening/ervaring kan geven na +- 2 weken.
Wel ik zit natuurlijk ook naar Kitkat te kijken onder het moto van "als het kan waarom niet". Ik kan nu zonder problemen een hele dag op één batterijlading doorkomen hoofdzakelijk omdat ik tijdens werkuren mijn XSP zelden gebruik wegens te veel andere telefoons in de buurt ;-) Als CM me een dag kan laten doorkomen, goed: +1 voor CM en radio gebruik ik niet.Touchdomex schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:11:
Wel heb ik in het verleden zitten kijken naar eXistenZ. Lekker de stock look & feel maar toch met een hele reeks optimalisaties. Ik bedoel, rationeel zou ik eXistenZ willen proberen aangezien deze al geruime tijd in omloop is, zonder de still-in-dev features van CM. De vraag is dan natuurlijk of jij uit je eigen ervaring kan zeggen of eXistenZ effectief een meerwaarde heeft tov stock.
Ik doel dan hoofdzakelijk op minpunten die ik ervaar zoals lag en homescreen redraws, ook het ontbreken van multitasken (RAM management) zoals de frappante wederkerende irritatie dat wanneer tijdens het lezen in Feedly mijn alarm afgaat en ik dit dismiss, of een andere app die naar de voorgrond komt, Feedly helemaal opnieuw in moet laden. En dit terwijl ik reeds vele Google apps heb disabled en ik helemaal geen Facebook, Whatsapp toestanden gebruik (ben geen digitaal sociaal geval) dus ja veel rotzooi in het RAM maar niet productief (gemiddeld 200-150MB vrij - zelfs na een factory reset). Het rare is dat dit fenomeen zich niet voordoet als ik een memorykiller gebruik en 300-250MB vrij heb.
Natuurlijk zijn bovenstaande punten ook interessepunten richting CM en ik zal uiteraard ook andere personen hun ervaringen waarderen betreffende CM- en eXistenZ-gebruik. Nogmaals, ik kan me niet inbeelden dat met het recente nieuws ik de enige ben die met deze ideeen rondloopt, en call me paranoid, maar ik geloof nog altijd sneller een Tweaker (ook al ligt mijn persoonlijke inbreng hier redelijk laag) dan sommige figuren die onleesbaar-lange threads volposten met ongemotiveerde opinies op XDA.
Edit: Misschien ook leuk om te weten of de LED bar van de XSP werkt op diverse ROMs want ik meen mij te herinneren dat dit op CM een probleem zou zijn.
[ Voor 2% gewijzigd door DerNosferatu op 17-09-2014 10:31 . Reden: LED bar addition ]
De LED bar werkt op CM11, maar dan moet de app Illumination Bar Notification worden geïnstaleerd en daarnaast Illumination Bar Service, dan werkt het prima. Hiervoor is wel root acces nodig, maar dat is geen probleem.
FM radio is overigens op aanwezig op de laatste rom voor LBL. (CM11). Ik heb hem zelf getest, maar zelf op een zender als radio 538 heb ik enorm veel ruis. Af en toe hoor je een stukje radio en herken je een nummer, maar het stelt nog weinig voor. Gelukkig wordt er wel aan gewerkt.
Edit:
Batterij is wel een stuk minder met CM11, maar ik deed meestal 2 tot 3 dagen met de batterij, dus ik vind het niet erg om iets in te leveren. Misschien wordt dit nog wel minder, aangezien de developer hier ook nog naar aan het kijken is.
Om een voorbeeld te geven:
Telefoon was opgeladen tot 88%
Na 20 uur en 30 minuten heb ik nu nog 52%
Schermtijd is 1u 25m (dit heeft 24% verbruikt van de 88-52=36%).
Ik moet wel zeggen dat me dit opvalt, ik heb gister een nieuwe update voor de rom uitgevoerd, terwijl daarvoor de batterij sneller leeg ging. Zoals ik al eerder zij, ik heb langer nodig om iets betrouwbaars te kunnen zeggen.
Wat je ook zou kunnen overigen is de stock rom gebruiken, deze rooten en greenify installeren. Greenify maakte voorheen mijn Xperia P wel wat sneller/vloeiender dacht ik. Het is weinig werk en weinig risico.
Edit:
Moet weer opladen, CM11 slurpt meer als ik had verwacht... 24hr lukt voor mij, maar dan ook zeker niet meer als 3 uur scherm tijd. Sony stock is wat betreft batterijverbruik een stuk beter!

FM radio is overigens op aanwezig op de laatste rom voor LBL. (CM11). Ik heb hem zelf getest, maar zelf op een zender als radio 538 heb ik enorm veel ruis. Af en toe hoor je een stukje radio en herken je een nummer, maar het stelt nog weinig voor. Gelukkig wordt er wel aan gewerkt.
Edit:
Batterij is wel een stuk minder met CM11, maar ik deed meestal 2 tot 3 dagen met de batterij, dus ik vind het niet erg om iets in te leveren. Misschien wordt dit nog wel minder, aangezien de developer hier ook nog naar aan het kijken is.
Om een voorbeeld te geven:
Telefoon was opgeladen tot 88%
Na 20 uur en 30 minuten heb ik nu nog 52%
Schermtijd is 1u 25m (dit heeft 24% verbruikt van de 88-52=36%).
Ik moet wel zeggen dat me dit opvalt, ik heb gister een nieuwe update voor de rom uitgevoerd, terwijl daarvoor de batterij sneller leeg ging. Zoals ik al eerder zij, ik heb langer nodig om iets betrouwbaars te kunnen zeggen.
Wat je ook zou kunnen overigen is de stock rom gebruiken, deze rooten en greenify installeren. Greenify maakte voorheen mijn Xperia P wel wat sneller/vloeiender dacht ik. Het is weinig werk en weinig risico.
Edit:
Moet weer opladen, CM11 slurpt meer als ik had verwacht... 24hr lukt voor mij, maar dan ook zeker niet meer als 3 uur scherm tijd. Sony stock is wat betreft batterijverbruik een stuk beter!

[ Voor 59% gewijzigd door user_tweakers op 17-09-2014 23:00 ]
Mijn excuses voor de dubbel post van mij, maar door hier te citeren valt het misschien beter op.Touchdomex schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:11:
Mijn gehele mening met stock based roms zijn nu weg omdat er geen KitKat meer komt.
Ik krijg het idee dat de batterijduur van CM11 me toch te veel gaat tegenvallen. Hoe zit dit bij eXistenZ Ultra 4.0.0? Is dit gelijk aan stock, beter/slechter? In het topic zelf kan ik weinig vinden van vergelijkingen.
Edit:
Inmiddels weer terug naar stock .207 vanwege de batterij.
[ Voor 4% gewijzigd door user_tweakers op 23-09-2014 17:35 ]
De sp van mijn vriendin is onwerkbaar traag soms, vaak maar 50mb ram vrij. Nu wil ik er even wat anders op flashen dan de stock 205. Welke 207 kan ik dan het best pakken? Alle Sony meuk gebruikt ze niet, dus als dat er uit is, is dat een pre
Maakt niets uit. De .207 heeft net als de .205 RAM problemen. Ons toestel is EOL en aan de RAM issues zal naar alle waarschijnlijkheid nooit meer wat gebeuren.
Ikzelf draai weer existenZe omdat deze gewoon goed getweakt is maar ook daar is de RAM bug aanwezig.
Men heeft een poging gedaan het te fixen: http://forum.xda-develope...hed-services-jar-t2929600 met wisselende resultaten. Ikzelf heb alles van Google via titanium verwijderd, alle onnodige zooi eraf gegooid maar dan nog is er een RAM issue. En ik geef daar ook de vastgeroeste Facebook de schuld van 300 MB gebruiken...}:|
Ikzelf draai weer existenZe omdat deze gewoon goed getweakt is maar ook daar is de RAM bug aanwezig.
Men heeft een poging gedaan het te fixen: http://forum.xda-develope...hed-services-jar-t2929600 met wisselende resultaten. Ikzelf heb alles van Google via titanium verwijderd, alle onnodige zooi eraf gegooid maar dan nog is er een RAM issue. En ik geef daar ook de vastgeroeste Facebook de schuld van 300 MB gebruiken...}:|
Ben nu bezig met een Factory reset maar dat lijkt of heel lang te duren, of cwm is vastgelopen. En rebooten of uitzetten wil niet meer
Wat een hatelijk toestel, voel me schuldig dat ik haar hem laten kopen.
Edit knopje gevonden
Edit knopje gevonden
[ Voor 15% gewijzigd door 418O2 op 25-01-2015 17:33 ]
Ja echt debiel treurig dit418O2 schreef op zondag 25 januari 2015 @ 17:21:
Ben nu bezig met een Factory reset maar dat lijkt of heel lang te duren, of cwm is vastgelopen. En rebooten of uitzetten wil niet meer
Edit knopje gevonden

In ieder geval wordt mijn volgende geen Sony. Dat weet ik wel

is wel jamer inderdaad
heb deze er nu op
http://forum.xda-develope...stock-rom-12-1-1-t2859279
even backup terugzetten dan zien hoe het werkt.
Mevrouw is blij. 380mb ram vrij nu, eerst maximaal 50. Ding is zo kaal als maar kan dus je kan het zo inrichten als je wil
Wat ik heb gedaan
Flashtool geïnstalleerd en de SP drivers uit de drivers map geïnstalleerd (Common ADB drivers for Viskan board devices based on MSM8960T chipset: Xperia SP moet je hebben)
Rooten met towelroot
Bovengenoemde ROM op de SD gezet
Recovery geflashed via deze tool http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923
In twrp Factory reset
ROM flashen
heb deze er nu op
http://forum.xda-develope...stock-rom-12-1-1-t2859279
even backup terugzetten dan zien hoe het werkt.
Mevrouw is blij. 380mb ram vrij nu, eerst maximaal 50. Ding is zo kaal als maar kan dus je kan het zo inrichten als je wil
Wat ik heb gedaan
Flashtool geïnstalleerd en de SP drivers uit de drivers map geïnstalleerd (Common ADB drivers for Viskan board devices based on MSM8960T chipset: Xperia SP moet je hebben)
Rooten met towelroot
Bovengenoemde ROM op de SD gezet
Recovery geflashed via deze tool http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2649923
In twrp Factory reset
ROM flashen
[ Voor 60% gewijzigd door 418O2 op 25-01-2015 19:37 ]
Ben nieuw met rooten en zoveel manieren om hetzelfde te bereiken heeft ervoor gezorgt dat het allemaal wat langer heeft geduurd. Heb nu een GS6 dus durfde het aan met mn oude SP, verder heeft mn vrouw een oude SP die in de WC is gevallen en dus gedeeltelijk werkt (mics en speakers doen het niet meer) dus dat was het eerste slachtoffer.
Het kwartje viel wat laat dat met een melding dat je de bootloader kan unlocken niet betekend dat ie unlocked is
Dus na verloop van tijd en foutmeldingen toch kunnen unlocken via fastboot in de command promt.
Vervolgens met CWM een factory reset gedaan en vanaf een SD kaart CM11 geprobeerd te installeren. Kreeg foutmeldingen met status 7. Na heel veel zoekwerk. Vanaf de laptop het boot.img bestand uit de zip file met fastboot kunnen flashen en vervolgens opnieuw via CWM CM11 kunnen installeren, de gapps erachteraan gegooit en Cyanogenmod werkt. Toestel is heerlijk snel geworden. De camera starten kost nu geen 30 seconden meer
Vervolgens mn oude SP gedaan, zelfde methode en was heel snel klaar. Daarna de huidige SP van mn vrouw gedaan en wat backups gedaan, vervolgens zou je met een app de rom ook kunnen installeren, alleen zitten daar nog wat haken en ogen aan. Heb wel heea aan apps geinstalleerd en voordat ik m zou resetten met CWM het unlocken van de BL als laatste gedaan. Na rebootenwas alles weg door een factory reset
Na opnieuw veel lezen kwam ik erachter dat het unlocken van de bootloader het beste gedaan kan worden als je een telefoon net hebt. Dan is ie namelijk nog leeg, een rom flashen hoeft dan niet meteen, maar als je dan na een jaar (of eerder) bezig wil, dan kan je in ieder geval met alle apps meteen aan de slag zonder je telefoon helemaal opnieuw te moeten configureren.
Heb de telefoon van m'n vrouw, dus maar op de 'moeilijke' manier gedaan, omdat ze m weer nodig had.
Alle 3 de toestellen met een nightly gedaan, wel gelezen dat je dan vaker een nieuwe update moet doen, maar snap niet helemaal waarom. Alles werkt nu naar behoren, dus ik zou zeggen lekker zo laten....
Het kwartje viel wat laat dat met een melding dat je de bootloader kan unlocken niet betekend dat ie unlocked is

Vervolgens met CWM een factory reset gedaan en vanaf een SD kaart CM11 geprobeerd te installeren. Kreeg foutmeldingen met status 7. Na heel veel zoekwerk. Vanaf de laptop het boot.img bestand uit de zip file met fastboot kunnen flashen en vervolgens opnieuw via CWM CM11 kunnen installeren, de gapps erachteraan gegooit en Cyanogenmod werkt. Toestel is heerlijk snel geworden. De camera starten kost nu geen 30 seconden meer
Vervolgens mn oude SP gedaan, zelfde methode en was heel snel klaar. Daarna de huidige SP van mn vrouw gedaan en wat backups gedaan, vervolgens zou je met een app de rom ook kunnen installeren, alleen zitten daar nog wat haken en ogen aan. Heb wel heea aan apps geinstalleerd en voordat ik m zou resetten met CWM het unlocken van de BL als laatste gedaan. Na rebootenwas alles weg door een factory reset
Na opnieuw veel lezen kwam ik erachter dat het unlocken van de bootloader het beste gedaan kan worden als je een telefoon net hebt. Dan is ie namelijk nog leeg, een rom flashen hoeft dan niet meteen, maar als je dan na een jaar (of eerder) bezig wil, dan kan je in ieder geval met alle apps meteen aan de slag zonder je telefoon helemaal opnieuw te moeten configureren.
Heb de telefoon van m'n vrouw, dus maar op de 'moeilijke' manier gedaan, omdat ze m weer nodig had.
Alle 3 de toestellen met een nightly gedaan, wel gelezen dat je dan vaker een nieuwe update moet doen, maar snap niet helemaal waarom. Alles werkt nu naar behoren, dus ik zou zeggen lekker zo laten....
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb de http://forum.xda-develope...d-bootloader-lbl-t2947194
geinstaleerd, op zich werkt alles, behalve om bizarre rede het internet gebeuren. Nu wil ik niet zomaar terug gaan, want in een dag ben ik er al wel uit dat dit een stuk beter is dan wat de stock rom geeft/gaf gezien gewoon nieuwe netter en sneller.
Enige ideenen waarom het niet werk? Zo niet ga ik denk ik CM 11 proberen er op te zetten.
Mvg
geinstaleerd, op zich werkt alles, behalve om bizarre rede het internet gebeuren. Nu wil ik niet zomaar terug gaan, want in een dag ben ik er al wel uit dat dit een stuk beter is dan wat de stock rom geeft/gaf gezien gewoon nieuwe netter en sneller.
Enige ideenen waarom het niet werk? Zo niet ga ik denk ik CM 11 proberen er op te zetten.
Mvg
I was playing poker the other night... with Tarot cards.
I got a full house and 4 people died.
-- Steven Wright
Welke rom gebruikt men ondertussen?
Noodgedwongen weer terug naar de Xperia SP maar zie nu dat er ook 5.0.2 roms zijn met FM-radio ;+ Dat zou wel ideaal zijn maar weet niet wat de performance is. Iemand ervaringen
Draai nu nog existenze rom
Erg oud enzo.
Draai nu nog existenze rom
LG G2 gesloopt? haha.
Hier draai ik stock, rooted, deodex, superuser mod.
Ik kan doen wat ik wil en ding is stabiel, behalve ram dan.
Hier draai ik stock, rooted, deodex, superuser mod.
Ik kan doen wat ik wil en ding is stabiel, behalve ram dan.
Verwijderd
Is er iemand die de Xperia sp nog gebruikt, heb em na een half jaar LG g2 weer in gebruik genomen, met de stock. 207 rom
Is er een andere rom die iemand kan aanbevelen, en dan gelet op snelheid, accuduur en muziekkwaliteit.
Liever geen stock, aangezien ik dan blijf zitten met het ram management, wat ik juist zo haat aan deze telefoon
Is er een andere rom die iemand kan aanbevelen, en dan gelet op snelheid, accuduur en muziekkwaliteit.
Liever geen stock, aangezien ik dan blijf zitten met het ram management, wat ik juist zo haat aan deze telefoon