Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Mede-auteur:
  • Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/h0o34yy1d/Signature_Banner_4.png

SONY XPERIA SP ROOTEN EN CUSTOM ROMS

Welkom in het topic waar jij als Xperia SP gebruiker je ervaringen omtrent rooten en het gebruik van custom ROMS kan delen.
Houd je alsjeblieft wel aan de regels van GoT. ;)
Topic is nog in aanbouw!!!!

Disclaimer:
Wij als Topic starter(s) en GoT zijn niet aansprakelijk voor enige schade aan jou Xperia SP. Mocht je toestel stuk gaan omdat jij als gebruiker niet goed leest dan ben jij de verantwoordelijke en kun je geen schade of verhaal bij ons gaan halen. Een gebrickt toestel omdat jij niet leest is dus eigen schuld dikke bult.
Het rooten, unlocken van de bootloader en het flashen van custom ROMS gebeurt geheel op eigen risico!

Handige url's:
GSMArena Specificaties
Xperia SP Forum op XDA-Developers
Xperia SP Wiki op XDA-Developers
XperiaBlog

Wat basis informatie over de Xperia SP. Handig om te weten; zeker als je wilt gaan flashen!
De Xperia SP komt in drie varianten:
  1. C5302
  2. C5303
  3. C5306
De verschillen zijn vrij minimaal. De C5303 en de C5306 ondersteunen LTE terwijl de C5302 dit niet doet.

Specificaties (kort)
  • Qualcomm MSM8960T Snapdragon Dual-core 1.7 GHz Krait
  • Adreno 320 GPU (zelfde als in de Xperia Z)
  • 8GB intern geheugen (5.8GB beschikbaar voor de gebruikter) met micro SD tot 32GB*
  • 1GB RAM
  • LTE support (C5303/C5306)
  • Notificatie LED Strip
* er gaan geruchten op XDA dat er support is tot 64GB. Dit is uitgelegd in de XDA SP Wiki te vinden in de linkjes
De meeste custom ROMS kunnen op alle drie de modellen worden geflasht. Zoals je wellicht wel kan snappen is LEZEN een must!

Het Unlocken van de Bootloader
Het Unlocken van de bootloader wist je hele toestel, je interne SD, je data en je TA met DRM Keys zijn weg. Vooral die TA partitie is belangrijk voor Bravia Engine en meer functies van Sony Stock ROM! LEES ALLES GOED DOOR EN ZORG VOOR DE NODIGE BACKUPS

Voorbereiding
  1. Verkrijg je IMEI nummer; dit kan je doen door *#06# in te tikken in je telefoon
  2. Ontdek of UNLOCK BOOTLOADER ALLOWED = YES is dit doe je zo: tik *#*#7378423#*#* in om het Service Menu te bereiken ga dan naar: Service info > Configuration > Rooting Status en zoek naar de regel: UNLOCK BOOTLOADER ALLOWED staat deze op YES dan kan je verder. Staat deze op NO dan is je telefoon SIM Locked (er is nog geen weg om deze op YES te krijgen. Indien deze wel te vinden is stuur een DM)
  3. Zorg voor de correcte drivers voor je toestel (zie onder andere hier #1, #2 of #3 (#2 en #3 is voor het geval de drivers van #1 niet werken)
  4. Indien je Windows 8/8.1 draait moet je wat extra stappen ondernemen: #4 (omdat vaak de driver installatie mislukt WINDOWS 8 PROBLEMS :+
  5. Zet je telefoon uit, boot deze in Fastboot mode Power + Volume Up en de USB Kabel in je computer (zodat de drivers worden geïnstalleerd)
  6. Maak een Backup van je TA Partitie (hiervoor is ROOT vereist!) maak gebruik van deze toolkit: #5
Het Unlocken
  1. Ga naar http://unlockbootloader.sonymobile.com/ en lees alles
  2. Scroll naar onderen en klik "Start Unlocking the Bootloader"
  3. Klik op "Continue"
  4. Lees alles goed door en accepteer alles
  5. Uiteindelijk kom je op een pagina met " Create Unlock Request" voer je IMEI nummer (heel soms moet je de allerlaatste cijfer weglaten om het te laten werken), je naam en Email in
  6. Je ontvangt je "Unlock Key" bewaar deze goed!
  7. Open Fastbootmap (verkregen via de .rar van #1)
  8. Houd SHIFT ingedrukt, druk op rechtermuisknop en open een opdracht prompt (windows 8 gebruikers kunnen gewoon bestant > Opdrachtprompt openen drukken)
  9. Verbind je telefoon in Fastboot mode (zie voorbereiding)
  10. Tik fastboot.exe -i 0x0fce getvar version in en druk op enter
  11. Komt er een waarde terug (0.5) dan is je telefoon correct aangesloten
  12. Tik fastboot.exe -i 0x0fce oem unlock 0xKEY in en verander KEY in je verkregen nummer via de Email
  13. Bootloader is unlocked!
Relocken van bootloader
Dit is mogelijk vanaf de laatste update van Flashtool :)
  1. Download de laatste versie van Flashtool via hier: #6
  2. Drivers zijn al geïnstalleerd dus die stappen kun je overslaan :)
  3. Open Flashtool en klik op BLU
  4. Er word gevraagd om je toestel in Flashmode aan te sluiten (Power + Volume Down)
  5. Indien gelukt komt er een prompt met RELOCK
  6. Druk hierop en wanneer de procedure voorbij is kan je je toestel verwijderen
  7. Bootloader is relocked

Rooten
Er is lang gebruik gemaakt van een bepaalde exploit waar DoomLord achter is gekomen, deze is gefixt door Sony en belemmerd het rooten van het toestel -O- . Echter deze exploit zit in een oude kernel en door deze oude te flashen, te rooten en de nieuwe terug te zetten is je toestel ook geroot. Echter kon deze methode enkele bugs opwekken waaronder offline charging bug (toestel laad niet meer op indien deze uit staat maar schakelt zich gewoon in)

Maar er is een andere methode. Door middel van een Chinees programma kan jij je toestel rooten. d:)b
  1. Download en installeer de laatste versie van VRoot vanaf hier: http://www.mgyun.com/vroot (1.60 kan mislukken echter soms werkt deze wel. Indien de nieuwe niet werkt kan je 1.60 van hier halen: #7
  2. Download dit .zip pakketje #8
  3. Zet USB foutopsporing aan en verbind je toestel aan je pc
  4. Open VRoot en klik op Root (kan falen, gewoon opnieuw beginnen)
  5. Indien het gelukt is zie je dit in VRoot staan. Echter is deze SuperUser een Chinese applicatie. Die gaan we dus vervangen.
  6. Pak het .zip bestand uit en druk op de Runme_win.bat
  7. Je toestel reboot en is geroot met de laatste versie van SuperSU *O*

Custom Recovery
Het installeren van een Custom recovery vereist root. Dit kan op zowel Locked bootloaders als op Unlocked bootloaders. Hierin zijn verschillende .zip bestanden voor die je dient uit te pakken.

CWM voor Locked Bootloaders:
  1. Verbind je telefoon aan je computer (USB foutopsporing dient aan te staan)
  2. Download dit zip bestand #9 (< Is een russische link druk op het plaatje met het pijltje)
  3. Pak het bestand uit
  4. Druk op Install.bat
  5. Kies 1
  6. Sta rootacces toe (op je toestel)
  7. CWM word geïnstalleerd
  8. Wil je in CWM komen zet dan je toestel uit en aan. En druk dan enkele keren op volume up na de eerste tril. Blijven drukken en vanzelf kom je in CWM uit.
(Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2352920)
Voor de keuze tussen CWM en TWRP kun je deze post lezen: Post 119

CWM(met TWRP) voor Unlocked Bootloaders:
  1. Verbind je telefoon aan je computer en boot in fastbootmode
  2. Download de kernel met root en recovery: #10 (2.245) en #11 (2.254)
  3. Pak de kernel met root en recovery uit (kan gewoon over een geroot toestel heen geflasht worden)
  4. Open een opdrachtprompt en tik fastboot flash boot kernel.elf in en druk enter
  5. Om in CWM te kpmen: Power en Volume up en voor TWRP: Power en Volume down
(Bron: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2404452)

[ Voor 70% gewijzigd door Mrjraider op 01-11-2013 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:16
Bedankt voor handige links voor infromatie's.
Ik draait nu CM10.1 op xperia sp en tot nu toe draait het geweldig zonder problemen.
En is trouwens geflasht met windows 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Draait er nog niemand naast mij ook andere roms? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik ook hoor, toen ik die telefoon net 2 dagen had al bootloader geunlockt;)
En nu sinds dat het beschikbaar was cm10.1
Draait echt heerlijk smooth^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik ben nu net bezig eXistenZ erop te knallen. Alles is bij mij nog locked etc maar ik word gek van de RAM management van Stock :(
En van de waardeloze wifi :) Ik hoop deze zo wat te kunnen fixen. En zodra 4.3 er is (december volgens de geruchten gaat ie weer ff terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 22:21
Leuk, een root/custom rom topic voor de xperia sp! Hopelijk blijft dit topic een beetje in leven.
Zelf wacht ik eerst de 4.3 update even af voordat ik aan custom roms begin. Weet iemand trouwens hoe Sony omgaat met de garantie van een toestel die geunlocked is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Dat is snel geunlockt na 2 dagen :o dat dan nog nagelnieuw is :p
Verwijderd schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 08:31:
Haha ik ook hoor, toen ik die telefoon net 2 dagen had al bootloader geunlockt;)
En nu sinds dat het beschikbaar was cm10.1
Draait echt heerlijk smooth^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik zeg je dat bij CM10.1 wifi onglooflijk veel beter is! Dat ik hard van verschiet dat het aan sony rom lag.
En zou je alstublieft 3Dmark draaien voor mij en resultaat posten van extreme setting.
Ik had eerst bij stock rom rond: 5670 en bij CM10.1 heb ik 6817 wat wel veel verschil is vindt ik :9~
mrjraider schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 11:00:
Ik ben nu net bezig eXistenZ erop te knallen. Alles is bij mij nog locked etc maar ik word gek van de RAM management van Stock :(
En van de waardeloze wifi :) Ik hoop deze zo wat te kunnen fixen. En zodra 4.3 er is (december volgens de geruchten gaat ie weer ff terug)

[ Voor 16% gewijzigd door royalt123 op 26-10-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha was idd heel snel, maar op me vorige telefoon(xperia u) had ik et ook, bij mij werkten die rootmethodes ook niet.
Dus dan maar zo:p
Wifi is heel goed op cm10.1
Hopelijk binnenkort cm10.2 gereleased.
Dan doe ik die er wss wel op flashen ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Volgens mij komt binnen 2 dagen nieuwe release van CM10.1 en 10.2.
Ik twijfel opnieuw flashen naar 10.2 mede dan all mijn werk van backups terugzetten voor niks gedaan :p en niet alle apps werken nog goed op 4.3 dus wacht ik even.
niesie je mag ook 3Dmark draaien als je wilt en resultaat posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net 3dmark gedraait.
Op standard 7853
Op extreme 5665
Op unlimited 7460

Wat ik appart vind dat uw score op extreme veel hoger is dan de mijne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik vindt het ook straf toen ik van stock naar CM betere prestatie hebt.
Volgens je reactie draait je ook CM10.1 en geen prestatieverschil dan moet er ergens aan liggen bij me.
Bij standaard staat Maxed out, geen cijfer dus weet ik niet hoeveel het is en bij unlimited is 10.335
Volgens gemmidelde score voor xperia sp zijn :
op standaard Maxed uit
op extreme 5692
op unlimited 9371
Bij unlimited is ook iets mis bij je :X . Heb je toevalig ook 3Dmark eens gedraait toen je stock rom zat.
Verwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 09:59:
Net 3dmark gedraait.
Op standard 7853
Op extreme 5665
Op unlimited 7460

Wat ik appart vind dat uw score op extreme veel hoger is dan de mijne

[ Voor 26% gewijzigd door royalt123 op 27-10-2013 19:12 . Reden: 3dMark score bijgevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:00:
Ik vindt het ook straf toen ik van stock naar CM betere prestatie hebt.
Volgens je reactie draait je ook CM10.1 en geen prestatieverschil dan moet er ergens aan liggen bij me.
Bij standaard staat Maxed out, geen cijfer dus weet ik niet hoeveel het is en bij unlimited is 10.335
Volgens gemmidelde score voor xperia sp zijn :
op standaard Maxed uit
op extreme 5692
op unlimited 9371
Bij unlimited is ook iets mis bij je :X . Heb je toevalig ook 3Dmark eens gedraait toen je stock rom zat.

[...]
Bij mij stond bij standard ook maxed out, maar dan kun je hem nog wel gwn draaien ;)
Neej op stock heb ik hem nooit gedraait, meestal draai ik antutu of quadrant.
Maar antutu gaf bij mij op cm10.1 een reboot.
Kunt u die eens testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Inderdaad kunt je nog wel draaien maar hoe zie je dan punten :p
Bij mij geef antutu ook reboot -.- en bij stock gelijk. Was zo benieuwd als 3Dmark zo hoog dan wou ik ook zien bij antutu :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan moet je de app opstarten, helemaal naar onderen scrollen, en dan moet je op your device drukken, dan kun je de scores zien als je die hebt gedraait, ook wanneer dat je welke benchmark heb gedraait met de hoeveel punten;)
Op XDA was er iemand die antutu had gedraait volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb gekeken van 3DMark en is hetzelfde locatie waar ik score had gezien maar van standaard staat echter nergens getal alleen maxed out. Bij google play store staat ook comment dat er nog zijn met xperia sp reboots hebben bij antutu. Bij xda heb ik ook gezien dat iemand wel lukte :o. Dus heb ik maar oudere antutu gedraait 3.6 en heb dan 18.951 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo er is nu ook een 4.3 cyanogenmod build beschikbaar.
Kga em straks flashen, hopelijk net zo goed als de 4.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:09:
Zo er is nu ook een 4.3 cyanogenmod build beschikbaar.
Kga em straks flashen, hopelijk net zo goed als de 4.2.2
Ik heb telkens geen tijd om hier fatsoenlijk mee bezig te gaan :( Ik wil ook stock android met action launcher.

Ik wil vooral mijn data netjes hebben :X Dus vandaar dat ik het niet rushed wil gaan doen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:13:
[...]

Ik heb telkens geen tijd om hier fatsoenlijk mee bezig te gaan :( Ik wil ook stock android met action launcher.

Ik wil vooral mijn data netjes hebben :X Dus vandaar dat ik het niet rushed wil gaan doen.
Dat snap ik wel,
Zelf ben ik ook welles mn data kwijtgeraakt.
Maar ik backup het tegenwoordig met titanium backup op de externe sdkaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:34:
[...]

Dat snap ik wel,
Zelf ben ik ook welles mn data kwijtgeraakt.
Maar ik backup het tegenwoordig met titanium backup op de externe sdkaart ;)
Ja dat kan alleen wanneer rooted toch? Ik moet mijn Titanium Backup key maar eens weer opsnorren. Heb er niets voor niets destijds 5 dollar voor betaald. Vooral omdat je dan kon schedulen :9

Ja ik heb een uitgebreid root en flash verleden. Begon bij mijn Galaxy Spica, daarna Galaxy S1 en daarna Xperia Arc S en nu dus bij mijn Xperia SP.

Telefoons die ik daartussen heb gehad zijn meestal korter in gebruik geweest dus niet geflashed. Al zou ik stiekem wel weer een Xperia Arc S willen hebben. Mooi scherm en vooral dun! :D O+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:38:
[...]

Ja dat kan alleen wanneer rooted toch? Ik moet mijn Titanium Backup key maar eens weer opsnorren. Heb er niets voor niets destijds 5 dollar voor betaald. Vooral omdat je dan kon schedulen :9

Ja ik heb een uitgebreid root en flash verleden. Begon bij mijn Galaxy Spica, daarna Galaxy S1 en daarna Xperia Arc S en nu dus bij mijn Xperia SP.

Telefoons die ik daartussen heb gehad zijn meestal korter in gebruik geweest dus niet geflashed. Al zou ik stiekem wel weer een Xperia Arc S willen hebben. Mooi scherm en vooral dun! :D O+
Klopt, alleen geroote telefoons
Als je bootloader unlockt, kun he heel makkelijk rooten ;)
Haha das een heel lijstje.
Ik ben begonnen met een xperia u als eerste android telefoon.
Die was nog best lang stock :P
Maar als eenmaal het flash virus toeslaat kom je er niet meer vanaf is mijn ervaring :P
Meestal 1 x per week wel een andere ROM op me telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:45:
[...]

Klopt, alleen geroote telefoons
Als je bootloader unlockt, kun he heel makkelijk rooten ;)
Haha das een heel lijstje.
Ik ben begonnen met een xperia u als eerste android telefoon.
Die was nog best lang stock :P
Maar als eenmaal het flash virus toeslaat kom je er niet meer vanaf is mijn ervaring :P
Meestal 1 x per week wel een andere ROM op me telefoon
Zelfde procedure als de Xperia Arc S ;) Enige nadeel is dat relocken niet altijd eventjes fijn is en de standaard update methode via Sony software niet meer netjes is. Vandaar dat ik ook zo lang heb getwijfeld. Alleen denk ik als de updates zo traag zijn bij Sony kan ik beter zelf flashen. Op een begeven moment heb je een ideale rom combinatie en ga je die updates volgen. Dat duurt alleen een tijdje.

Flashvirus kom je wel vanaf als je een telefoon met stock android koopt. Mijn nexus 7 is niet geroot of wat dan ook maar daar mis je niets aan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 22:50:
[...]

Zelfde procedure als de Xperia Arc S ;) Enige nadeel is dat relocken niet altijd eventjes fijn is en de standaard update methode via Sony software niet meer netjes is. Vandaar dat ik ook zo lang heb getwijfeld. Alleen denk ik als de updates zo traag zijn bij Sony kan ik beter zelf flashen. Op een begeven moment heb je een ideale rom combinatie en ga je die updates volgen. Dat duurt alleen een tijdje.

Flashvirus kom je wel vanaf als je een telefoon met stock android koopt. Mijn nexus 7 is niet geroot of wat dan ook maar daar mis je niets aan :+
Daarom word mijn volgende telefoon wss de Nexus 5 >:)
Zo 4.3 staat erop, ik merk niet veel verschil met 4.2.2
Morgen FF goed testen.
Maar qua performance zal het wel aardig gelijk zijn gebleven.
Hopelijk geld dat hetzelfde voor de accu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Er zou iemand zijn die zei dat wifi performance erg slecht is bij 10.2 daarmee ik niet wil updaten voorlopig en ben je gegevens kwijt bij upgrade naar 10.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wifi is een bekend probleem met deze telefoon.. Ik zoek net als vele andere al tijden naar een goede oplossing.. Ik las op XDA dat met Cyanogenmod wifi een heel stuk beter is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

royalt123 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 02:28:
Er zou iemand zijn die zei dat wifi performance erg slecht is bij 10.2 daarmee ik niet wil updaten voorlopig en ben je gegevens kwijt bij upgrade naar 10.2?
Wifi problemen heb ik niet eigenlijk, ik kan netxoals op cm10.1 boven wifi hebben zonder onderbreking.
Op stock viel hij constant weg
Of bedoeld u de snelheid van de wifi?
Gegevens kwijt moet je zelf weten, zelf heb ik ervoor gekozen om met een schone telefoon te beginnen zodat ik niet problemen krijg die te maken hebben met dat ik niet schoon begonnen ben
Maar volgens mij kun je wel rechtstreeks updaten na cm10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik heb op internet gevonden voor hoe je kan upgraden van 10.1 naar 10.2 en wordt als update uitgevoerd waardoor men gegevens niet verliest. Dus heb ik gedaan en draait nu 10.2 :p maar ik heb wel bugje(voorkomt weinig) gevonden dat probleem geeft met typen dat niks meer wil invoeren wat ik typt. Voor de rest ben ik wel tevreden. Bij google+ foto stond ook op dat 4.4 ook zal komen naar xperia sp :)
En bij wifi is gelijk als cm10.1 dus zeker tevreden.
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:36:
[...]

Wifi problemen heb ik niet eigenlijk, ik kan netxoals op cm10.1 boven wifi hebben zonder onderbreking.
Op stock viel hij constant weg
Of bedoeld u de snelheid van de wifi?
Gegevens kwijt moet je zelf weten, zelf heb ik ervoor gekozen om met een schone telefoon te beginnen zodat ik niet problemen krijg die te maken hebben met dat ik niet schoon begonnen ben
Maar volgens mij kun je wel rechtstreeks updaten na cm10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2500945
Sinds vanavond Android 4.3 aokp erop.
Het mooie daaraan is veel meer customization opties;)
Link van de thread hierboven
Daarna kom je op een Russisch forum
Met google vertalen kom je dan wel een eind;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Dat is zeker goed nieuws nog grote comunity rom bijkomt voor xperia sp :) hoe meer hoe beter voor ons.
Ik ben wel benieuwd naar je ervaring tegenover CM na 1 week ofzo want op 1 dag kan je niet alles ervaren denk ik :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Is er eigenlijk al een bootloader unlock methode die buiten Sony omgaat?

Eens alles gaan backuppen. Misschien straks unlocken :+

Toch maar niet maar die tool op XDA maakt het wel heel makkelijk :D

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2423756

[ Voor 33% gewijzigd door Touchdomex op 29-10-2013 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@royalt123
Dat klopt, maar op cm10.2 had ik een batterij drain, hij ging niet in deep sleep.
hopelijk is dat bij aokp niet, en anders toch terug naar cm10.1

@touchdomex.
Nee volgens mij is er geen manier buiten Sony om, want via de flashtool heb je ook de code van Sony nodig
Vergeet trouwens niet om de TA partitie te backuppen;)
Toen ik het deed was het nog niet beschikbaar voor de SP, nu wel ondertussen dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:22:
@royalt123
Dat klopt, maar op cm10.2 had ik een batterij drain, hij ging niet in deep sleep.

@touchdomex.
Nee volgens mij is er geen manier buiten Sony om, want via de flashtool heb je ook de code van Sony nodig
Toen ik het deed was het nog niet beschikbaar voor de SP, nu wel ondertussen dacht ik
Moet je die dan backuppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hoeft niet perse, maar anders ben je je drmkeys kwijt, dat houd in dat je geen bravia engine meer hebt in je album op stock, en nog iets verlies je dan.
Ook voor garantie is dat beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:47:
Dat hoeft niet perse, maar anders ben je je drmkeys kwijt, dat houd in dat je geen bravia engine meer hebt in je album op stock, en nog iets verlies je dan.
Ook voor garantie is dat beter
Ga er deze week eens mee bezig. Weet alleen nog niet precies wanneer. In ieder geval eerst mijn PC prepareren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Wat vervelend dat je battery drain hebt, ik heb voor zover nog geen battery drain maar kan nog niet uitsluiten mede ik nog maar 1 dag draait en vaak aan oplader hangt. Eerlijk gezegd vindt ik CM10.1 wel beter draaien wat wel jammer is maar zien wel bij komende updates. Ik mis wel erg van sony apps, zoals walkman, mediaserver, throw functie, small apps zoveel handige dingen weg die goed werkt :(
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 22:22:
@royalt123

@touchdomex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Leuk nieuws:

Android KitKat word geport als AOSP naar ons toestel:
https://plus.google.com/+BrinlyTaylor/posts/19gtSdHfZQT

Ik ga nu de TS even aanpakken want er mist een boel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Zo TS is geupdate met root en unlock info en cwm en twrp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:41:
Zo TS is geupdate met root en unlock info en cwm en twrp!
Ik zal er dit weekend een layout voor maken en zelf ook AOSP gaan draaien of CM maar dat is nog twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:58:
[...]

Ik zal er dit weekend een layout voor maken en zelf ook AOSP gaan draaien of CM maar dat is nog twijfel.
*O*

Ik ben erg benieuwd naar de aankomende custom ROMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 11:01:
[...]

*O*

Ik ben erg benieuwd naar de aankomende custom ROMS
Denk dat met deze stappen het met sprongen vooruit kan. Vooral ondersteuning vanuit AOSP en FXP. Dan heb je de belangrijkste echte custom roms wel gedekt. AOKP kan je daarna ook nog krijgen en maybe Paranoid Android builds.

Ik ben vooral benieuwd wat ze kunnen gaan doen met betrekking tot performance. Daar valt nog behoorlijk wat te winnen want die Snapdragon s4 is een beest van een processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zo draai nu eXistenZ Ultra 1.1.5

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019

Om de simpele reden ik kreeg ruzie met FXP. Hij herkende mijn telefoon niet bij het installeren van de rom.

Morgen maar poging 2. Ik wil CM :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zou iemand de build.prop kunnen controleren hoe die staat met een werkende CM? Ik krijg alleen maar foutmeldingen bij het installeren :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik word helemaal gek van Windows 8.1. Elke ganse kt keer dat ik mijn SP in flashmode aan dat ding leg krijg ik: usb word niet herkent. Ik probeer nu al 3 dagen lang mijn SP te flashen :(

Even in updater script de lijnen met C5302 verwijderen. dit is het probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:13:
Ik word helemaal gek van Windows 8.1. Elke ganse kt keer dat ik mijn SP in flashmode aan dat ding leg krijg ik: usb word niet herkent. Ik probeer nu al 3 dagen lang mijn SP te flashen :(

Even in updater script de lijnen met C5302 verwijderen. dit is het probleem ;)
Welk updater script? In de romfile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
In de ROM.. Er schijnt wat problemen te zijn met de getprop opdracht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:12:
In de ROM.. Er schijnt wat problemen te zijn met de getprop opdracht ;)
Faaldruiven :+ Eens gaan puzzelen.

Heb je linkje naar die post waar ik wat moet aanpassen? of een uitdraai? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Touchdomex op 04-11-2013 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Het zijn de drie bovenste lijnen met:

assert(getprop("ro.product.device") == "C5302" || getprop("ro.build.product") == "C5302" ||
getprop("ro.product.device") == "C5303" || getprop("ro.build.product") == "C5303" ||
getprop("ro.product.device") == "C5306" || getprop("ro.build.product") == "C5306" ||

Maar dit is volgens een van de vele thread (die ik zo even niet kan vinden :P)

Heb jij de burgeralarmen app voor mij toevallig? Ik heb geen nederlandse ROM meer op mijn toestel staan maar een russische en daar staat ie niet tussen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Wat zijn de foutmeldingen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Can't get build.prop ofzo. Iets in de richting van matcht niet. Zal straks eens na het opladen alles doen en die foutmeldig hier neerzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Kun je de updater script hier eens neer zetten voor mij :)
Tevens de vraag: Staat er nu een ROM op of is ie compleet leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:47:
Kun je de updater script hier eens neer zetten voor mij :)
Tevens de vraag: Staat er nu een ROM op of is ie compleet leeg?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2478019

Moet toch wat draaien :+ Kan niet zonder telefoon :+ Die doet het wel gewoon zonder gezeik.

Zal vanavond eens een uitdraai maken van alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik draai nog lekker stock :P Non rooted en not needed (nog niet tenminste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 18:52:
Ik draai nog lekker stock :P Non rooted en not needed (nog niet tenminste)
Pussy :+

Overigens is stock nog niet eens zo slecht. Enige echte probleem is vooral die ontzettend agressieve ramding en nog meer kleine geneuzel dingen maar die zijn echt persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik heb eXistenZ erop gehad enkele uurtjes maar ik had binnen 3 uur gebruik al 8 reboots :( dus dat was gauw gedaan met de pret.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:00:
Ik heb eXistenZ erop gehad enkele uurtjes maar ik had binnen 3 uur gebruik al 8 reboots :( dus dat was gauw gedaan met de pret.
Nergens last van. Enige waar ik last van heb is nog steeds hetzelfde rambeleid maar het grote voordeel is dat je nu wel hem enorm kan underclocken. 1300 is geen probleem om hem snel te houden. 1000 kan ook nog :D Dus als je hem echt lang nodig hebt dan kun je hem best op 1000 draaien met stamina-mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ik twijfel wel aangezien die ROM wel de volledige Honami framework heeft die er ongelofelijk gelikt uit ziet. Alleen ik heb geen backup firmware van mijn stock rom (op mijn eigenlaptop wel maar die is kapot en ligt nu al twee weken stof te happen wachtend op onderdelen) dus ik kan ook niet verder eigenlijk.

Als ik via SEUS reflash met existenze erop krijg ik enkele chineese apps extra en geen burgeralarm etc maar wel een stuk snellere stock :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik laat het maar :+ Vanavond niet meer bezig gaan maar wachten totdat CM wel normaal werkt.

Ik kan vooral nog eventjes gebruik maken van de radio want dat doe ik nog wle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:50
Ik draai sinds vanmorgen CM 10.1. Nog geen gekke reboots/crashes gehad, en het draait verder als een tierelier. Geen gezeur met crashende toetsenbordjes meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik ga nu niewere 10.2 updaten :) en draait ook uitstekend hier, mrjraider: Ik root altijd om simpel reden adAway ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
royalt123 schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 18:17:
Ik ga nu niewere 10.2 updaten :) en draait ook uitstekend hier, mrjraider: Ik root altijd om simpel reden adAway ^^
Ik download hem nu maar enig idee of het probleem ook is opgelost waar ik last van had? Oftewel b0rked Build.prop? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:50
Ik vind tot nu toe 10.1 echt prima. Weer een verse install geeft natuurlijk altijd wel een beetje een vertekend beeld, omdat dat altijd soepeler draait, maar ik heb nu eindelijk het gevoel dat de hardware een beetje fatsoenlijk benut wordt.

Updaten naar 10.2 doe ik wel als die wat verder ontwikkeld is, maar ik verwacht eigenlijk dat tegen die tijd PA-achtige roms ook wel al aardig onderweg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Assert failed: getprop("ro.product.device" ) == "C5302" deze melding krijg ik met uiteindelijk als laatste status 7

Hij gaat ook nog de C5303af, C5306 en de huashan. Oftewel alle mogelijkheden.

Zowel met CM10.2 als met CM10.1. Meerdere builds allemaal dezelfde foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op xda zijn er al meerdere roms beschikbaar.
Zo heb ik al miui,aokp en pac-man rom op me telefoon gehad
Miui was weer ff leuk, maar valt niet aan te passen naar mijn wensen, dus die was er snel af
Aokp is gebaseerd op cm10.2 waar ik een drain heb van android-system.
Hij staat bij mij op 26% onder het scherm die 29% gebruikt
Zou iemand die ook cm10.2 draait willen kijken of dat bij hem hetzelfde is?
Pacman ROM is nog een beetje buggy, en int algemeen langzamer als de voorgenoemde roms
Dit is mijn ervaring tot nu toe;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Voor de techneuten onder ons:
http://forum.xda-develope...p?p=47260870#post47260870

Deze link geeft je alle info over het vervangen van onderdelen, onderdelen, waar op te letten en meer!
Ik heb ze gedownload en zal deze zo snel mogelijk mirroren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Wel grappig dat die documenten nog volstaan met Ericson :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Verdomme blijf die foutmelding krijgen :( Ook nu met de PAC rom. Ga morgen op werk maybe wat uitpluizen waar nu echt het probleem zit.

Eens kijken waar vooral ik moet editten want ik blijf het maar niet kunnen vinden :X

Ik ben een beetje jammer ik weet niet :'(

Oh ja topicstart moet ik ook nog onder handen nemen :X Snel eens een backup maken en mijn notitieblok op GoT zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 11-11-2013 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik draai nog steeds op CM10.2

Ik had antunu benchmark gedraait waarop cpu underclocked op 486 mhz en bleekt niet gecrasht te zijn en haalde ermee score van 18232! gelijk als nexus 4.dus deed ik terug hogere clocknselheid en ik dacht mischien crashte omdat op hoge snelheid 1.7 stock deed ik dus op 1.6 en zonder crash haalde ik 21883. dan deed ik terug op stock snelheid 1.7 en crashte. Erg vreemd, lijkt niet stabiel te zijn en er zijn meerdere mensen met xperia sp hetzelfde antutu probleem, Ik zeg probeer op 1.6 ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Goede avond leden:

Android KITKAT is in volle gang. Er is een AOSP build en een CM11 build (beide niet officieel natuurlijk) onderweg: Zie voor discussie (pas gecreeerd) hier:: http://forum.xda-develope...hp?goto=newpost&t=2523925

[ Voor 2% gewijzigd door Mrjraider op 12-11-2013 17:56 . Reden: Oeps; niet goed gelezen :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik zit daarop al te wachten :), eerst de upload in orde brengen en bevestiging van uberlaggydarwin dat veilig is om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
mrjraider schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:53:
Goede avond leden:

Android KITKAT is in volle gang. Er is een AOSP build en een CM11 build (beide niet officieel natuurlijk) onderweg: Zie voor discussie (pas gecreeerd) hier:: http://forum.xda-develope...hp?goto=newpost&t=2523925
Wel een nadeel van dat custom rom wereldje. 10.1 nog niet officieel uit of ze stappen over op 10.2 dat nu weer verlaten wordt voor 11.0

• royalt123
Ik zie ook niet dat nodig is om officeel uitbrengen van 10.1 en 10.2 en alles werkt perfect zonder problemen :)

• Mrjraider
  • Niet online
Het zou wel prettig zijn als CM officieel werd dan konden we wat meer ontwikkeling verwachten nu is het daar zo stil..

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op donderdag 14 november 2013 @ 08:31:
Het zou wel prettig zijn als CM officieel werd dan konden we wat meer ontwikkeling verwachten nu is het daar zo stil..
Voordeel is dat ze dan worden meegenomen met de standaard CM updates dus je eigenlijk alleen maar 1 keer installeert en de rom telkens je updates afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
En we draaien PAC :D Oftewel CM komt er ook straks aan maar eerst wat stable builds pakken.

Nu dashclock :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Kleine update :+ Ben nu de laatste CM-build aan het downloaden. PAC is leuk maar niet voor mij. Doe mij maar volledige telefooninterface maar tablet en telefoon door elkaar hoeft niet.

Schijnt overigens een van de laatste 4.3 CM builds te zijn. Hierna schijnen ze zich te gaan focussen op 4.4. Hopelijk gaat die ontwikkeling wat mooier en stabieler.

Overigens is de site van Freexperia nu down dus dat schiet niet op. Als mensen wat roms willen hebben nog dan heb ik misschien nog wel wat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik zit nog steeds te wachten op CM11 en andere mensen reageren wanneer komt het uit enzo dan daardoor thread closed -.- shut up and wait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
royalt123 schreef op zondag 17 november 2013 @ 19:50:
Ik zit nog steeds te wachten op CM11 en andere mensen reageren wanneer komt het uit enzo dan daardoor thread closed -.- shut up and wait.
Ja zo hoort het ook op XDA.

Ik heb alleen een ander probleem :+ Mijn recovery is b0rked. Kan vreemd genoeg geen nieuwe kernels installeren of zien op mijn geheugen... Hierdoor kan ik dus niet iets nieuws flashen :'( Alleen de huidige rom :+

Hoerige MTP. Serieus diegene die dat heeft ingevoerd bij Google mag wel voor Blackberry gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
Ik draait zojuist nu op CM11 :) Ik zal mijn ervaring morgen delen met jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook sinds gistermiddag cm11 eropstaan, het is een erg vlotte software, zo vlot dat ik me CPU naar 1,2 GHz heb teruggeklokt ;)
Voorderest heb ik er nog niet veel ervaring mee.
Wss zit er ook een battery drain in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Drain is aanwezig maar dat is een beetje Cyanogenmod eigen. Dat hebben ze gek genoeg altijd en allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt wss doordat ze nog niet de goede kernel sources hebben, van android 4.3.
Maar op miui gebaseerd op cm10.1 en cm10.1 zelf had ik geen battery drain, of bijna niet;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Morgen KitKat proberen. Ben er zo tevreden mee op mijn tablet dat ik het ook maar op mijn telefoon moet draaien van mijzelf O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Ik zit ondertussen met nu 4.3 omdat je voor 4.4 op dit moment de kernel moet sideloaden en ik geen zin heb in de commandline :+

De laatste 4.3 Slimbean is trouwens een erg solide basis voor een absurd soepele telefoon. Met huidig gebruik wat niet bijster veel is lijk ik ruim de 18 uur te halen. Denk dus dat met extreem gebruik de werkdag te halen is :D Wat best fijn is.

Komt mede ook omdat de stock based roms echt bij lange na niet zo soepel zijn als dit soort CM based roms :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Oeh er zijn 4.4 roms :D

Aangezien mijn Slimbean niet verder wil opladen dan 50% ongeveer.Eens een FXP 4.4 build proberen :+ Blijkbaar zijn die er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Ja men is hard op weg. Als het goed is gaat alles straks een stuk sneller door de sources van Sony. Als het goed dan worden de builds Official.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 19:26:
Ja men is hard op weg. Als het goed is gaat alles straks een stuk sneller door de sources van Sony. Als het goed dan worden de builds Official.
Welke sources van Sony? Komt de Xperia SP bij de AOSP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Iemand eigenlijk al dat offline charging aan het werk gekregen? :+ Zou wel fijn zijn als dat werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Touchdomex schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 20:06:
[...]

Welke sources van Sony? Komt de Xperia SP bij de AOSP?
Als de nieuwe update vrij is gegeven dan worden in die zelfde periode (als het goed is) de sources ook vrijgegeven en kan er een goede kernel gebouwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 15:10:
[...]

Als de nieuwe update vrij is gegeven dan worden in die zelfde periode (als het goed is) de sources ook vrijgegeven en kan er een goede kernel gebouwd worden.
Maar dat is op een 4.3 basis niet een 4,4 basis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user_tweakers
  • Laatst online: 19-08 21:19
De links bij het rooten werken niet meer.

Toch gelukt met behulp van een ander topic op XDA. Volg de stappen daar en hij is geroot. (15min werk maximaal)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
user_tweakers schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 19:22:
De links bij het rooten werken niet meer.

Toch gelukt met behulp van een ander topic op XDA. Volg de stappen daar en hij is geroot. (15min werk maximaal)

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2440375
Klopt de mods hebben alle threads van de gebruikte methode (VROOT) gesloten omdat men eerst de veiligheid wilde onderzoeken.
Dit heeft ook consequenties voor de bestanden want die zijn dus verwijderd. Ik zal in de loop van volgende week de Ts een update geven.
Ik hoop dat mijn mede auteur hier ook tijd/zin voor heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
mrjraider schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 23:37:
[...]

Klopt de mods hebben alle threads van de gebruikte methode (VROOT) gesloten omdat men eerst de veiligheid wilde onderzoeken.
Dit heeft ook consequenties voor de bestanden want die zijn dus verwijderd. Ik zal in de loop van volgende week de Ts een update geven.
Ik hoop dat mijn mede auteur hier ook tijd/zin voor heeft :)
Ja hoor, zin wel tijd maybe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
http://uploaded.net/f/a6xd2n

Hij is er *O*

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2599650

FXP builds voor de Xperia SP *O*

Zijn er al mensen die Offline chargen gefixed hebben met patches en alles?

[ Voor 21% gewijzigd door Touchdomex op 06-01-2014 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds vandaag een Xperia SP via MP.Hiervoor diverse HTC's gehad en veel geflashed.
Op deze SP staat een 4.4 rom. Op zich prima, maar ik merk dat ik niet kan opstarten in bootloader modus met vol up+ power. Naar recovery werkt wel met vol-+power. De vol+ button werkt overigens.
Ook kan ik niet in het servicre menu komen dmv de bekende code. Er gebeurd gewoon niets.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Servicemenu? Wat is dat?

Wat wil je doen? Dat is het belangrijkste? Andere kernel flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil weten of de bootloader unlocked is. Op XDA heb ik gevonden hoe je dat kan checken door een code in te voeren in de dialer, dan zou je in een service menu moeten komen. Is er een andere maier om dit te checken?

Nog iets raars (denk ik): ik had een gdownloade rom gekopieerd naar de telefoon. In ES File Explorer zie ik dat zip bestand (winrar bestand) ook staan. Maar als ik recovery start en kies welke zip ik wil installeren zie het bestand niet?

Wat ik uiteindelijk wil is een stock rom flashen of de 4.3 leak op XDA...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Nu online

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Nou ja als er nu 4.4 opstaat dan is het duidelijk dat de bootloader unlockt is ;) Dan heb je een cyanogenmod achtig iets erop staan. Daarvoor MOET de bootloader unlockt zijn.

Waar jij nu tegenaan loopt is de verschillen in manieren van opslag :D Je hebt een cyanogenmod based mod denk ik en daar zit die verstopt ergens in je mappen. Ga alle mappen bij langs en je kan het vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah ok. Weer wat geleerd dus die rom file zou wel ergens in recovery mode terug te vinden moeten zijn?
Ga ik nog eens goed zoeken ;-)
Verder is het flashen van een rom toch niet meer dan kopiëren en vanuit recovery flashen? Ik zag wel bij sommige roms dat er ook een kernel geflashed moet worden.

Laatste vraag (voor nu...): van. Een 4.4 terug naar stock of eventueel 4.3, gaat dat nog ergens problemen geven?

Heb best wel wat ervaring met flashen op een Desire HD, Desire OneX en S3, maar het is toch steeds weer net even wat anders |:(

Bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Niet online
Terug naar stock > Download flashtool + ftf bestand > Flashen.
Vervolgens TA terugzetten en bootloader relocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die TA heb ik niet (en dus ook de DRM keys niet?) want ik het de tel gekocht met de 4.4 rom er al op. Lijkt mij niet dat een backup van de TA op telefoonopslag zal staan?
Wat ga ik daarmee missen, behalve dat de Bravia Engine niet werkt en ik niet meer al het flashgebeuren ongedaan kan maken ivm garantie?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2014 22:56 ]

Pagina: 1 2 Laatste