@
Brammel Mooie verstilde beelden, bestorven herfskleuren. F/8 op 500mm is niet het alledaagse close-up werk, waar was je naar op zoek?
@
JoStad Bij je vliegenzwam is er wat raars met het licht aan de hand. Geen zonnetje van boven maar een gloeilamp linksonder lijkt het wel. Ook de kleuren (vooral het groen) vind ik niet helemaal lekker. Bij de andere twee paddenstoelen valt me op dat je steeds de scherpte voorin legt, waardoor de paddenstoelen er mooi uitspringen, maar wel in een soort vaag vacuum komen te staan. Trouwens wel benieuwd naar (en geinteresseerd in) de lens waar je ze mee maakt. F/0 @0,00 mm doen al mijn mf-lenzen ook, maar er komen doorgaans toch heel andere foto's uit.
Boomtopkleurenfoto is kleurrijk, maar mist imo een echt onderwerp.
@
rudyman85 Herfstkleur en -sfeer mooi getroffen, ik mis een beetje "je ne sais quoi". Er ontbreekt iets, maar ik weet niet wat.
@
klaaas Je hebt duidelijk iets met dromerig als ik deze (sfeervolle!) paddenstoelenreeks mag geloven. Bij de vader-en-zoonboom komt de kleine wat in de verdrukking, had beter helemaal los gestaan.
Al meer dan een week daagt deze paddenstoelentros in de tuin mij uit om de stacktruc nader uit te werken. Daarbij draait het om de relatie brandpuntsafstand, scherptediepte, stackdiepte en aantal foto's in de stack.
Jason Frankle is daar in gedoken en heeft een
focus stack calculator (beta) gemaakt die ik heb gebruikt om de hele bubs in één foto te prakken. 22 foto's @50mm f/2 uit de hand. Ik weet nu dat en hoe het werkt, volgende keer kijken of ik het kan gebruiken om een echt mooie foto mee te maken

En wat herfstkleurtjes - althans een poging daartoe. De kleur wil er nog niet echt in komen, of de boel valt voor het op kleur kan komen. Maar misschien wil ik wel te veel, en is het gewoon wat het is.