Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lease, welke auto, help. 48 maanden, 35.000 km budget 608

Pagina: 1
Acties:
  • 991 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zit met een berekeningsprobleem. Ik mag een lease auto uitzoeken:

Duur 48 maanden
Bedrag 608 (incl. benzine voorschot en houderschapslasten)
KM: 35.000.

Volvo V40 paste, maar door doorrekenen houderschapslasten is die te duur geworden.... Wat nu.
Golf en Leon passen volgens mij ook niet meer.

Heeft iemand idee waar te berekenen? Zit nu op directlease en geef bedrag van 500 op incl. benzine. Houderschapslasten zie ik nergens terugkomen.... Dus marge 100.

Kom ik op clio, ds3.

Ds 3 leuk, maar stukken kleiner dan V40/Focus/Golf/Leon....

Iemand tips?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-11 00:16
Directlease is sowieso al duurder dan andere lease maatschappijen, moet je daar perse kijken?

Houderschapsbelasting is denk ik gewoon MRB? Zal op ~40 /maand max. uitkomen

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Met dat leasebudget haal je net geen (of een kale) auto in het C segment (Leon, Golf, Focus, V40 etc). Volgens mij zitten houderschapslasten in het leasebudget berekend, ik heb dat iig nog nooit los berekend zien worden.

Je kan eens kijken naar de nieuwe Peugeot 308, daar komt een 14% diesel variant van begin volgend jaar, en met een prijs van 23K kan ie misschien net in je budget vallen. Zit je trouwens vast aan diesel of benzine, of maakt dat niet uit en mag je zelf kiezen?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Even kijken, glazen bol aan, even wachten en beeld:

DE FIETS!!! Lease een FIETS!

Serieus, wat wil je, wat zoek je en vooral wat heb je ZELF al bedacht?

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:42

Cheezus

Luiaard

GrooV schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:41:
Directlease is sowieso al duurder dan andere lease maatschappijen, moet je daar perse kijken?

Houderschapsbelasting is denk ik gewoon MRB? Zal op ~40 /maand max. uitkomen
Met 35K is de kans groot dat diesel verplicht is. MRB zal dan snel richting de 100 euro per maand uitkomen.
Widow schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 12:42:
Met dat leasebudget haal je net geen (of een kale) auto in het C segment (Leon, Golf, Focus, V40 etc). Volgens mij zitten houderschapslasten in het leasebudget berekend, ik heb dat iig nog nooit los berekend zien worden.

Je kan eens kijken naar de nieuwe Peugeot 308, daar komt een 14% diesel variant van begin volgend jaar, en met een prijs van 23K kan ie misschien net in je budget vallen. Zit je trouwens vast aan diesel of benzine, of maakt dat niet uit en mag je zelf kiezen?
Dat klopt, maar aangezien de MRB nu nog niet geldt wordt deze nog niet meeberekend (pas als je daadwerkelijk een offerte aanvraagt).

Een kale 308/leon/golf zou denk ik net moeten kunnen voor dat budget.

[ Voor 50% gewijzigd door Cheezus op 23-10-2013 13:00 ]

Verwijderd

Ik heb er niet veel weet van hoor, maar moet de auto per se nieuw zijn?
Misschien dat een (jong) gebruikte auto veel gunstiger ligt en je wat groters kunt kiezen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:04:
Ik heb er niet veel weet van hoor, maar moet de auto per se nieuw zijn?
Misschien dat een (jong) gebruikte auto veel gunstiger ligt en je wat groters kunt kiezen.
Als je een auto leased betaal je bijtelling over de cataloguswaarde, niet over de dagwaarde. Je kan waarschijnlijk wel een gebruikte auto ergens leasen maar het is niet gunstig want je betaald de volle mep bijtelling voor een gebruikte auto, terwijl je net zoveel bijtelling zou betalen voor een nieuwe auto met dezelfde cataloguswaarde. De enige reden dat je zoiets zou doen, is dat een nieuwe auto niet in je leasebudget past, en een 2e hands wel.

Uitzondering hierop zijn auto's ouder dan 15 jaar, daar is deze regel niet op van toepassing, daar betaal je bijtelling over de dagwaarde of iets dergelijks. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar auto's van 15 jaar of ouder leasen is misschien ook een optie dan.

[ Voor 14% gewijzigd door Widow op 23-10-2013 13:27 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Toyota Aygo?

Vaak bu'j te bang!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
Met een moderne B-segmenter kom je niets tekort

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-11 16:48
Mensen vergeten vaak dat een werkgever in het geval van privegebruik ook nog BTW-correctie (2.7% cataloguswaarde per jaar) moet afrekenen. Meestal wordt dit doorberekend in de leasebedragen die de werkgever aan zijn personeel berekent.

Uit de losse pols denk ik dat je met 600 incl brandstof obv 4 jaar/35k een Polo Bluemotion, Corsa Ecoflex, of misschien een Mito 1.3 jtd rijdt.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou gewoon een paar grotere leasemaatschappijen een mailtje sturen. Je budget laten weten, je wensen (hoe groot, welke opties een must zijn) en je een offerte laten sturen. Dus een ABC, Terberg (directlease is van hun geloof ik? Of justlease, weet niet meer zeker), etc.

[ Voor 14% gewijzigd door Kecin op 23-10-2013 14:12 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Widow schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 13:24:
[...]

Als je een auto leased betaal je bijtelling over de cataloguswaarde, niet over de dagwaarde. Je kan waarschijnlijk wel een gebruikte auto ergens leasen maar het is niet gunstig want je betaald de volle mep bijtelling voor een gebruikte auto, terwijl je net zoveel bijtelling zou betalen voor een nieuwe auto met dezelfde cataloguswaarde. De enige reden dat je zoiets zou doen, is dat een nieuwe auto niet in je leasebudget past, en een 2e hands wel.

Uitzondering hierop zijn auto's ouder dan 15 jaar, daar is deze regel niet op van toepassing, daar betaal je bijtelling over de dagwaarde of iets dergelijks. Hoe dat precies zit weet ik niet, maar auto's van 15 jaar of ouder leasen is misschien ook een optie dan.
Zoiets had ik inderdaad in gedachte ja, wist alleen de exacte regelgeving en cijfers niet.
Als je het dus zelf ziet zitten en je werkgever heeft er geen problemen mee (representatief voorkomen) dan zou je dus een 15+ jaar oude bazenbak a la S80/5-7serie kunnen rijden :)

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:04
Volgens mij is het erg lastig om een leasemaatschappij te vinden die 'klassiekers' aanbiedt. En de meeste werkgevers willen het aantal leasemaatschappijen beperken, waardoor het (op zijn minst) niet echt gewaardeerd wordt als je met een obscure leasemaatschappij aan komt zetten.
En dat is inderdaad nog afgezien van de uitstraling.

Voor 600 euro heb je inderdaad niet echt veel keuze, en c-segment wordt erg lastig. Binnen de keuzelijsten die ik krijg via mijn werkgever blijft er geen c-segment over voor dat bedrag, zelfs niet in 2013. Maar dat is op basis van 45000 kilometer.

Mag je niet zelf een stuk bijbetalen? Dat zou je wat flexibeler maken qua budget.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:30
Waarom voer je niet hier: Keuze leaseauto
je discussie?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Directlease heeft wel een paar lease "occasions" op voorraad staan. Dit drukt vaak de leaseprijs enorm omdat het een "gebruikte" auto is, of al een tijdje op kenteken staat. Wat ik zie (binnen je budget) is een Citroen C1(behoorlijk klein), Audi A1 (lijkt me leuk in dat segment / prijs?), Kia Rio (ook wel een coole wagen met boel extra's), Kia Picanto (behoorlijk klein), zie hier: http://directlease.nl/DLN...e=1&pageSize=25&category=

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En dat was hem weer. Tweakers is geen vraagbaak. De meeste vragen kan je makkelijk zelf opzoeken. Indien je specifieke zaken hebt waar je echt niet uitkomt, dan kan je natuurlijk hulp in roepen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.