Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn Ps3 op mijn pc monitor aangesloten via een HDMI -> DVI kabel. Nu is het zo dat wanneer ik hem aansluit mijn monitor het ps3 scherm niet weergeeft maar het volgende bericht geeft; Optimum mode 1600 x 1200 - 60Hz. De resolutie is hier 720 x 576 - 50Hz.
Ik kan de resolutie van de monitor op de monitor zelf niet veranderen..
Vervolgens heb ik mijn laptop aan de monitor aangesloten met een VGA -> DVI kabel (mijn monitor heeft 2 DVI aansluiten, geen HDMI). Ik kan de resolutie van de ene DVI port op 1600 x 1200 zetten, maar dit geldt dus niet voor de port waar mijn ps3 op aangesloten is.

Weet iemand hoe ik de resolutie kan aanpassen van de port waar mijn ps3 op aangesloten zit of heeft iemand een andere manier om het te laten werken?
Mijn monitor is een HP LP2065 met 2 DVI aansluitingen.

Alvast bedankt!

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:42
De DVI poort heeft geen instellingen. Wat je verandert is de uitgang van het apparaat dat er aan hangt. De monitor ontvangt alleen maar dat signaal en verwerkt dat als het de resolutie ondersteunt.
Je zult je ps3 dus moeten instellen op 1600x1200 - 60Hz, maar de kans is groot dat dat niet wordt ondersteund op de ps3.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oplossing gevonden. Mijn monitor had geen HDCP ondersteuning, wat nodig is. Blijkbaar stond er ergens in een kast nog een samsung tv met hdmi aansluiting, dus heb ik deze gewoon gebruikt!