Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben hier voor het eerst op gathering.tweakers forum en ik dacht dat ze me hier verder konden helpen met het oplossen van dit probleem; Mijn iocean x7 elite heb ik een hard-reset gegeven, nadat ik mijn elite opgestart had na de reset, kreeg ik de instellingen niet geopend, ik heb het op allerhande manieren geprobeerd.

Het probleem is dat avast-anti virus voor de reset ingesteld is als systeem-applicatie, ik denk dat ik daardoor niet bij de instellingen kan komen en daardoor niet kan internetten(wat ook ontzettend vervelend is, is dat het anti-diefstal elke keer als ik opstart afga, dat gebeurde voor de hard-reset nooit)

Ik heb doormede van snelkoppelingen/widgets/owner information etcetera geprobeerd om bij de instellingen te komen maar het eindresultaat blijft hetzelfde. Het vervelendste was dat ik van plan was er een stabiele custom-rom erop te zetten, dus had ik hem al geroot, helaas was ik te laat!
Omdat jullie verwachten dat ik naar eigen inzichtt eerst zoek op o.a. google, geef ik hier mijn zoektermen aan van google.

Ik heb gegoogled op ''iocean x7 (settings) problem'' ''avast anti-virus problem'' iocean x7 root problems''
Ik hoop dat jullie een oplossing weten voor mijn probleem!

groeten Robert

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:30
Dan kun je toch nu een andere ROM installeren?

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 12:20
Waarschijnlijk heeft Robert geen custom recovery geinstalleerd.

De oplossing is echter vrij eenvoudig:
installeer de stock opnieuw met SP Flash Tool.

http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite/

Even acountje aanmaken, dan de driver installeren (openen als admin) daarna de instructies volgen voor het updaten met SP Flash Tools.

(alle benodigde bestanden zijn aanwezig op die pagina)

[ Voor 10% gewijzigd door -ION- op 21-10-2013 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
-ION- schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 22:05:
Waarschijnlijk heeft Robert geen custom recovery geinstalleerd.

De oplossing is echter vrij eenvoudig:
installeer de stock opnieuw met SP Flash Tool.

http://www.needrom.com/mobile/iocean-x7-elite/

Even acountje aanmaken, dan de driver installeren (openen als admin) daarna de instructies volgen voor het updaten met SP Flash Tools.

(alle benodigde bestanden zijn aanwezig op die pagina)
Ik ben nu jouw manier aan het proberen,
ik heb het bestand gedownload, daarna heb ik het op mijn sd-kaart gezet, en dan staat er dit:
"the shutdown state. While holding down:
– Power button + volume button up, to enter the recovery mode.
– Wipe Data / Factory Reset -> delete all user data
– Wipe Cache Partition -> Wipe cache".
Hier loop ik vast, ik krijg het recovery menu niet als ik de aan/uit-knop, volume knop omhoog inhoudt.

Wat is hier het probleem?

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-11 12:20
Ik zie niet precies waar je die instructies vandaan hebt.

Dit moet je doen:
"ROM Install Just For Update : with Flashtool (you download file iOCEAN X7 Elite FL )
Unpack FlashTools, and Click on Flash_tool.exe
Select a the MT6589_Android_scatter_emmc.txt in ROM
Turn off your phone, remove the battery.
Press F9 (or hit Download button) and connect your phone into the computer via USB data cable.
The process will start and a red progress bar will appear after color purple, yellow.
And green circles display
Finish !
You can now safely disconnect your phone and turn it on."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het topic verplaatst naar Beveiliging en Antivirussen (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1566976); want ik weet nu wat het probleem is (Avast! Anti-Thieft)

Bedankt voor jullie aandacht en het helpen!

Met vriendelijke groet,
Robert
Pagina: 1